Mälsä maanantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
bedlam

Re: Mälsä maanantai

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Pitäs ottaa tirsat ja lähteä taas Oulusta pöristelemään Kainuuta kohti. Mieli tekisi vielä jäädä yön yli, mutta ei kai se auta. Pröööt!
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Mälsä maanantai

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Ihana melkein helteinen ilma ollut koko päivän! Käveleskelty ja kahviteltu kaupungilla, ja shoppailtu. Ostin noin sekunnissa farkut, aika ennenkuulumatonta mulle, ja toinen osti tennarit. Ainiin ja ostinhan mä ripsivärin ja paistinpannunkin. Ja kana- ja riisisysteemit, jotka on ny uunisa. Pakko ehkä lähtee vielä puistoon jädelle myöhemmin, vielä kun arska paistaa.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mälsä maanantai

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

saika kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Niin joo, hääpäivä sovittu :mrgreen:
:h: :gee: :h:
Jännää! Onnea! Kivaa!
:h: :gee: :h:
Onnea minultakin! Sitä se siis tiesi...
Kikkelis kokkelis.
Elukka

Re: Mälsä maanantai

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Keikaus kirjoitti:
saika kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Niin joo, hääpäivä sovittu :mrgreen:
:h: :gee: :h:
Jännää! Onnea! Kivaa!
:h: :gee: :h:
Onnea minultakin! Sitä se siis tiesi...
*yhtyy :h: * (onnitteluihin! Mitä oikein kuvittelitte, berwåt?)

[edit]
Ei tullut tästä työpäivästä niin toimeliasta kuin olisin suonut, mutta ainakin osan puuduttavaatylsäätympeääikävää tilastonysvertämistä sain jo tehtyä.
Seuraavaksi kohti kuvaajien ihmeellistä maailmaa! :hep:
[/edit]
SikaMika

Re: Mälsä maanantai

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Tänään olen ehtinyt jo paljon. Kun työt alkoivat jo kuudelta, ehdin käymään salillakin ennen päivällistä, jonka imaisen napaani kohta. Sen lisäksi pääsin kokemaan 1. kertaa eläissäni, miltä tuntuu nostaa rahaa luottotililtä. Itse asiassa nostin lähes koko paskan, sillä tänään ilmassa on ollut suuren pyöräurheilujuhlan tuntua: maksoin pois kuljeksimasta tuon vaatimattoman 1254 euron kolarilaskuni. Tiedänpähän taas seuraavat ajanjaksot, minkä vuoksi töissä käyn...

Sedän kasko oli niin järeä ja bonukset niin hitaasti kertyvät, että keissin laittaminen vakutuuksen piikkiin olisi tullut vielä kalliimmaksi. Mä olin jo valmistautunut menettämään sellaiset ~600€, mutta menikin tuplaten enemmän. Vähän harmittaa, mutta tämä on pian vain yksi ikävä muisto kaikkien muiden paskareissujen joukossa! Olen oikeastaan yllättävänkin positiivisella tuulella (ilman sen kummempaa syytä), tuntuu huojentavalta saada tämäkin paska pois mielestä stressaamasta, siitäkin huolimatta, että kaikki meni worst case scenarion mukaan. Elämä on...
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Mälsä maanantai

Viesti Kirjoittaja aasi »

Huh, kylläpä poltteleekin päivän eväs suuta ja ruokatorveakin. Olen ollut tänään kunnon lomalainen - maannut nurmikolla mitään tekemättä monta tuntia!
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Mälsä maanantai

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Kreitsu kirjoitti:Kiitos Uusis(pehmis) varmistuksesta. Kannattanee varmaan pyytää arviot useilta kiinteistönvälittäjiltä, niin siitä voi laskea jotain arviota. Tarkoitus nähtävästi olisi, että kämppä myytäisiin itse (kyseessä on vanhempieni talo).

Igglon sivuilla olen jo käynyt, mutta alueella ei ole ainakaan toistaiseksi myynnissä muita huoneistoja. Igglon sivuilla kokeilin lisäksi heidän laskuria, joka antaa myyntihinta-arvion, jonka (hinta)haarukka on noin parikymmentä tonttua ja siinä ilmoitettiinkin, että 50 prosentin todennäköisyydellä kämpästä saa kys. hinnan. Ihan pilipali-laskin.
Tiedä miten siinä idässä, mutta paikallinen alalla toimiva tuttavani on joskus näitä zydeemejä selitellyt tällekin maallikolle. Pyyntihinta on aina yläkanttiin rukattu, koska mahdollinen ostaja haluaa tietenkin tinkiä ja hyvin harvion tarjous on sama kuin pyyntihinta, vaan huomattavasti alhaisempi. Joten jos pyyntihinnasta ei voi myyjä tinkiä, kämppä tuskin myydään. Sillä vaikka ostaja tulee vastaan ylöspäin, otottaa hän myös että myyjä tulisi vastaan alaspäin. Ja taas jos tarjous on sama kuin pyydetty, alkaa myyjä empiä ja miettiä saakohan hän siitä vielä enemmän irti jne... joten välittäjä suosittlee aina yläkanttihintoja.

Esimerkkinä vaikka asunto josta myyjä haluaa 100 000€. (Tämä on myös yleensä se mitä välittäjä arvioi hinnan arvoksi) Pyyntihinta voi hyvin olla 110 000€ ja ensimmäinen tarjous 90 000€. Tässä sitten välittäjä leikkii niin maan perkeleen tärkeätä ja soittelee vuoronperän ostajalle ja myyjälle ja koittaa saada heitä muutamalla tonnilla kerrallaan toisiaan lähemmäksi, kunnes lopulta saa molempia osapuolia tyydyttävää summaa sovittua.
Joten jos etuovea vaikka selaat niin sanoisin että muutaman tonnin voi noista pyyntihinnoista suosiolla pudottaa pois.... ainakin.

Jos nyt jotain ymmärsit.....
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
swirl

Re: Mälsä maanantai

Viesti Kirjoittaja swirl »

Huonosta alusta huolimatta työmotivaatio näkyy palailleen. Tänään olen paiskinut töitä oikein urakalla. Kohta pitäisi alkaa valumaan keskustaan päin. Iltasella teemme pientä remonttia vanhassa kämpässä, vuokralainen tulee viikon päästä. Mitäköhän siitäkin tulee kun kaksi osaamatonta mämmikouraa alkaa jalkalistoja kiinnittämään erittäin helposti hajoavaan kananpaskaseinään. Wish me luck, I'll need it :roll:
silsakenraali™

Re: Mälsä maanantai

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

Canine kirjoitti:Vitun vittu. Vettä tulee kaatamalla ja ukkostaa. Tyhmät asiakkaat vittuilee puhelimessa. Lukekaa ne KÄYTTÖOHJEET ennenkun soitatte naama punaisena asiakaspalveluun!!!
Uskaltaako sulta kysyä avataresta, että ootko nähnyt ton piraattien kakkososan. Mielestäni ykköstä selvästi huonompi, aika juoneton sekamelska. Hyvin tuotettu mutta se ei riittänyt mihinkään. Sä tietysti tykkäsit :D
1108

Re: Mälsä maanantai

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Onks Venäjä hyökännyt Tampereelle vai miksi vitussa täällä on kaikki mahdolliset hälytysajoneuvot liikkeellä?

Muako ne ettii....

*ryömii sängyn alle wlanittaan*
silsakenraali™

Re: Mälsä maanantai

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

1108 kirjoitti:Muako ne ettii....
*ryömii sängyn alle wlanittaan*
Ukkosen inkarnaatio, pääpiru itse - sinä. Huomasitko muuten kuinka osa liikennevaloista alkoi yht'äkkiä vilkkumaan oranssilla rajuilman loppupuolella? Oli veikeä päästellä autolla, kun ei tiennyt mitä tapahtuu seuraavaksi.
1108

Re: Mälsä maanantai

Viesti Kirjoittaja 1108 »

silsakenraali™ kirjoitti:Huomasitko muuten kuinka osa liikennevaloista alkoi yht'äkkiä vilkkumaan oranssilla rajuilman loppupuolella?
No huomasin, keskellä hämeenkatua jumissa ruuhkassa sillä hetkellä.
silsakenraali™

Re: Mälsä maanantai

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

Nyt kyllä pistin niin suoran textarin et taitaa lentää tsubulta vellit kattoon. Raportoin tarkemmin, jos ilmenee aihetta. Ennen sitä, pakko saada ruokaa! Äitiiiiii!
ElanorRaven

Re: Mälsä maanantai

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

Jee, ihan kohta pääsee lähtemään jumppaan! Alkaa jo ollakin vähän vieroitusoireita ilmassa. Tänään saattaa vaan olla aika hikistä, kun nytkin lämpötila varjossa 24 astetta ja ilma on pirun hiostavaa.
silsakenraali™

Re: Mälsä maanantai

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

ElanorRaven kirjoitti:ja ilma on pirun hiostavaa.
Tais olla kesän hiostavin päivä. Oltiin reilu tunti pelamassa futista ja kaikki oli aevan läpimärkiä. Tuntui, että happikin oli piilossa.
mustakikkeli

Re: Mälsä maanantai

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Eiliseltä, pakko laittaa kollektiivinen(?) miesnarina takaisin:
Vaola kirjoitti:*narinaa*
Ihan tyhmää edelleen. Yritin vongata poikaystävää luokseni, syynkin voi varmaan jokainen arvata. Mutta eihän tuo jaksanut tänne saakka raahautua.
Vaikka toisaalta teidän tilanteessa onkin ymmärrettävää että mies vaivautuu, joka kerta kun erehdyn seurustelemaan, homma menee siihen että 99% ajasta minun tulisi olla se joka lähtee töiden jälkeen tai viikonloppuisin naisen kämpälle, ei niin että hän vaivautuisi minun luokseni. En muista koskaan saaneeni tekstaria "Voinko tulla tänään töiden jälkeen sun luoksesi?", vaan aina "Tuutko illalla tänne?". Taidan olla aina valmiiksi tossun alla. Onko se niin että se joka ehtii tekstata ensin saa päättää kumpi vaivautuu toisen luokse? Yhdelle eksälle tosin jopa valitin suoraan asiasta, ja taisi hän kerran sen jälkeen jopa käväistä luonani. Ei tosin jäänyt yöksi, vaikka olin jopa siivonnut.

Onkohan se muillakin miehillä näin, vai vierailevatko muut parit tasapuolisesti toistensa kodeissa? Ymmärrän ainakin sen olevan paljon helpompaa itselleen jos toinen suostuu vaivautumaan luokse, tuoden mukanaan omat vaihtovaatteet jne. joka kerta, mahdollisesti jopa omat ruoat (opin niistä kerroista kun menin toisen luo suoraan töistä nälkäisenä ja sain kuulla naljailua "älä kuvittelekaan että tulit tänne syömään mun ruokiani").

Ja mikä helvetti siinä on että useimmat kiinnostavat naiset tuntuvat asuvan jossain ihme Vuosaaressa, jonne on täältä länsi-Hesasta aivan liian pitkä matka? Kallista bensaa kuluu pelkkiin treffailuihin hurumykke, ja julkisten käyttäminen varsinkin arkipäivinä on jokseenkin mahdoton ajatus. Viimeisin "exä" oli tosin toisessa suunnassa eli Lauttasaaressa, aika pitkä ajomatka sinnekin tuntui olevan. Olisi kai pitänyt kohdentaa aikoinaan treffi-ilmoittelu tarkemmin, vähän samaan tyyliin kuin se joka haki naiskumppania vain Erottajan eteläpuolelta.
Viimeksi muokannut mustakikkeli, 24.07.2006 20:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinkkumatti

Re: Mälsä maanantai

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

mustakikkeli kirjoitti:"älä kuvittelekaan että tulit tänne syömään mun ruokiani").
Kuulostaa kivalta daamilta :p
silsakenraali™

Re: Mälsä maanantai

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

mustakikkeli kirjoitti:Onkohan se muillakin miehillä näin, vai vierailevatko muut parit tasapuolisesti toistensa kodeissa?
Oikeastaan "tavoitteeni" on se, että koska viihdyn omassa kämpässäni paremmin kuin hyvin luultavasti sen kumppanin, ja vieläpä kun naiset ovat viihtyneet asunnossani varsin hyvin, niin selvästi useammin on aikaa vietetty ja yövytty mun kämpillä. Tosin otanta ei ole järin suuri.

Tarpeen tullen ja erityisesti olosuhteet huomioon ottaen, olen valmis 50/50 tilanteeseen, mutta en mielellään sen enempään.

EDIT: liian jyrkkää tekstiä, en mä oikeasti ole noin karismaattinen. Jos joku upea nainen haluaisi joskus viettää aikaamme kotonaan, niin kyllä mä taitaisin olla aika vahaa :D
mustakikkeli

Re: Mälsä maanantai

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Sinkkumatti kirjoitti:Kuulostaa kivalta daamilta :p
Jonkun toisen riesa kai nykyään. No, ehkä hän ei ihan noin pahoin sanoin sanonut, mutta ajatus oli tuo.
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Mälsä maanantai

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Tein wokkia. En kuitenkaan syönyt siitä. Sillä juuri ennen sisäänotto-operaation aloittamista, hakiessani jääkaapista maitoa, hahmotin siellä piilevan lautasen eilisen tähteitä joita mun piti syödä tänään. En halunnut heittää käypää sapuskaa pois joten wokki odottaa huomista.

Plöh!
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
mustakikkeli

Re: Mälsä maanantai

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Mojo kirjoitti:Pyyntihinta on aina yläkanttiin rukattu, koska mahdollinen ostaja haluaa tietenkin tinkiä ja hyvin harvion tarjous on sama kuin pyyntihinta, vaan huomattavasti alhaisempi. Joten jos pyyntihinnasta ei voi myyjä tinkiä, kämppä tuskin myydään.
Pyyntihinta kannattaa toki rukata hieman oletettua myyntihintaa ylemmäksi "kaiken varalta", mutta olen silti hieman eri mieltä tuosta mitä sanoit. Kävin itse katsomassa silloin keväällä älyttömän montaa asuntoa, ja eteen osui useampia joissa oli jo tarjottu joko pyyntihinta tai jopa sen yli. Ne olivat kohteita joiden pyyntihinta ei ollut ainakaan yläkanttiin vaan aika sopiva tai jopa ehkä hieman ali (kun ottaa huomioon kohteen sijainnin, kunnon, potentiaalin jne.). Nämä myös keräsivät enemmän katsojia paikalle, ikäänkuin varmistamaan voiko suht alhainen pyyntihinta pitää paikkansa. Ostajaehdokkailla tuntuu olevan aika usein hyvä näppituntuma mitä asunnosta kannattaa maksaa riippumatta pyyntihinnasta, kun selailevat niitä jatkuvasti nettisivustoilla ja käyvät esittelyissä.

Sitten taas oli niitä kämppiä joista en voinut mitenkään käsittää miksi pyyntihinta oli niin korkea, esim. eräs Lassilassa sijaitseva pikkuruinen kämppä joka vaati kovasti pintaremppaa. Pyyntihinta oli aivan käsittämätön, ja niistä harvoista jotka paikalle olivat viitsineet tulla, lähtivät useimmat minun tavoin pois varsin pian jättämättä edes ostotarjousta, valitellen ääneen kuinka älytön hinta on.

Jos laittaa pyyntihinnan liian korkealle, se karkoittaa jo suuren osan potentiaalisista ostajista pois, kun taas melko alhainen houkuttelee paikalle enemmän väkeä ja jopa selvästi yli pyyntihinnan meneviä tarjouksia. Tarkkaa se on.
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Mälsä maanantai

Viesti Kirjoittaja Mojo »

mustakikkeli kirjoitti:...
Voi olla notta tilanne on sen verran muuttunut siitä kun tuon litanian kuulin muutama vuosi takaperin. Ja toisaalta on muistettava että tämä oli Turussa. Käsittääkseni Stadissa on vähän enempi "asuntopula" jonka huomaa ihan mattimeikäläinenkin neliöhitoja kaupunkien välillä vertaessa. Joten ehkäpä siellä sitten laitetaan reaali tai -alakanttihinta, houkutellakseen ostajia. Sillä jos vakavia ostajia saadaan tarpeeksi syntyy tarjouskilpailu, jossa hintaa hilataan ylös.

Mut mene ja tiedä....
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
mustakikkeli

Re: Mälsä maanantai

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Ai niin, en tajua ollenkaan erästä deitti-ilmoitukseeni vastannutta naista. Ihmettelin jo aiemmin hänen yhteydenottoaan kun huomasin hänen olevan ilmoituksensa perusteella varattu. Ekalla kerralla ilmoitin etten halua olla kolmas pyörä ja osa ongelmaa, ja mielestäni ilmoituksestanikin kävi aika selvästi ilmi etten ole oikeaa materiaalia tällaiseen kokeiluun. Deitti-ilmoituksensa mukaan hänen avioliittonsa on väljähtänyt ja eropäätös tarvitsee vain viimeisen tönäisyn. Hän vastasi kieltäytymiseeni että ymmärtää kyllä mielipiteeni.

No, eilen tuli taas yhteydenotto, jossa hän vain kysyi ettenkö sittenkin olisi valmis harkitsemaan ja joustamaan periaatteistani? Siis täh?

Helpoiten kai asiasta selviän jos totean vaan että mulla taitaa jo olla toinen rauta tulessa, mutta silti kiinnostaisi tietää mikä sillä nyt oikein on? Miksi hän on valinnut sadoista kuvattomista miesten ilmoituksista juuri minut uhrikseen, vai lähettääkö hän samat viestit kaikille miesilmoittajille? Onko tämä jonkun sosiologian opiskelijan lopputyötänsä varten tekemä tutkimus, kuinka moni mies on valmis sekaantumaan varattuun naiseen?

Vai onko hän nainen jolle ei sanota ei, ja siksi hän on kimpussani, koska kieltäydyin? Mikä yleensäkään sai hänet luulemaan että minä olisin sopiva koston välikappale tai mikä lie miestänsä vastaan? Hän ei ole edes nähnyt kuvaani, enkä kehunut ilmoituksessani rrrakastelijan taitojani tai muutakaan asiaan vaikuttavaa.

Kaikenlaisia hulluja liikenteessä. :roll:
Sinkkumatti

Re: Mälsä maanantai

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

kitinä delas
Viimeksi muokannut Sinkkumatti, 24.07.2006 21:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinkkumatti

Re: Mälsä maanantai

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

kitinä delas
Viimeksi muokannut Sinkkumatti, 24.07.2006 21:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin