Mitä Ostit?

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 28.08.2020 16:50 ^^ Joo, XXXL:ssäkin on liian pieni se etupussi.
Noi on onnekki joustavaa kangasta... :ohyeah:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

sivustahuutaja kirjoitti: 28.08.2020 16:50 ^^ Joo, XXXL:ssäkin on liian pieni se etupussi.
Silloin kauan sitten kun ostin, XXL oli suurin koko. Ja prinssinakin voi pistää piiloon ajattelemalla Margareth Thatcheriä alasti syömässä jauhelihapitsaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

^ Älä nyt pilaa toisen vitsiä faktoilla.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2827
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

exPertti kirjoitti: 28.08.2020 19:17 Eikös 70-luvulta ollut se anekdootti, että kun autossa ei ollut takana turvavöitä perheenäiti edessä jätti tupakan palamaan suuhun ja käsillään tiukoissa jarrutuksissa piti takana olevia lapsia otsasta kiinni etteivät lentäneet eteen. :lol:

Minä en toki tiedä siitä mitään koska perheessä aina ruåtsalainen turva-auto ja aina turvavyöt myös takana.( Mitenkähän kaukaa tämä tuli automaattisesti eteeni ja mistä)
Helmikuulta näemmä, ihmettelin jo mihin liittyi. Aikoinaan noin v. 1984 silloinen opettajani Espoossa sanoi, että miehensä oli ajanut ketjukolarin, mutta onneksi iso Volvo kesti.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kalsareissa tullut siirryttyä ääskaupan House bambuviskoosipöksyihin. Tosi mukava, mutta saa nähdä mikä on kesto.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Pahvilaatikollisen hiustenhoitotuotteita.

Heti alkoi mieli hankkia sateenkaarilippu.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ tuossahan mukana vain näkyvän valon aallonpituudet!?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti: 15.09.2020 19:07 Pahvilaatikollisen hiustenhoitotuotteita.
:?: Etkö juuri postannut tänne jonkin kuvan, joka antoi ymmärtää, että hoidettavaa ei enää ole? Vai onko kyseessä viimeinen pelastusryritys?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ kiillotusaineita
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Yläosa on tyhjä, muualla kasvaa. Kasvattaa kunnolla niin voi vetää ponnarin tyhjän päälle.

Ellei etätyöpakotus lopu ennen, jolloin paluu kaljuiluun.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Törsäsin kunnolla ja Tapparan kasvomaskin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti: 06.10.2020 11:21 Törsäsin kunnolla ja Tapparan kasvomaskin.
Kamgasmaskit ovat niin epämukavia hengittää, että itse investoin mielummin 20 senttiä per kerta.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kieltämättä pistää puuskuttamaan, mutta mun tarpeet on niin lyhytaikaisia. Pelkistyneellä ruokavaliollakin osaan kiertää kaupan melkein silmät kiinni niin ei kulu aikaa edes ajatteluun.

Piti kuitenkin kaivaa vanhat tv-ruudun kokoiset rillit kaapista. Pysyvät paremmin maskin päällä niin ei höyrysty.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 06.10.2020 13:28
Piti kuitenkin kaivaa vanhat tv-ruudun kokoiset rillit kaapista.
:)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2827
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

So Hard kirjoitti: 06.10.2020 11:33 Kamgasmaskit ovat niin epämukavia hengittää, että itse investoin mielummin 20 senttiä per kerta.
Ovatko kangamaskit vielä epämiellyttävämpiä? Iselläni ovat silmälasit höyryssä kertakäyttöisilläkin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

nokkaelain kirjoitti: 07.10.2020 1:00Ovatko kangamaskit vielä epämiellyttävämpiä? Iselläni ovat silmälasit höyryssä kertakäyttöisilläkin.
Pistä rillit niin että maski jää yläreunasta ihon ja pokien väliin, silloin ei höyrysty.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti: 07.10.2020 8:30
nokkaelain kirjoitti: 07.10.2020 1:00Ovatko kangamaskit vielä epämiellyttävämpiä? Iselläni ovat silmälasit höyryssä kertakäyttöisilläkin.
Pistä rillit niin että maski jää yläreunasta ihon ja pokien väliin, silloin ei höyrysty.
Mä siis tosiaan ole ylipäänsä käyttänyt maskia vasta pari kertaa, eli olen aika aloittelija, mutta en ole varma, auttaako tämä neuvo mua. Tai siis käyttämieni huonojen kertakäyttömaskien tapauksessa maski falskaa sen verran, että jos maski ylettyy kuvatulla tavalla linssien taakse, vuotaa hengityshöyry yläreunasta just sinne pokien ja ihon väliin, jolloin linssit höyrystyvät.

Ainoa toimiva ratkaisu näytti olevan lasien laskeminen niin alas nenälle, että pokien yläosan ja ihon väliin niin laaja aukko, että höyry kulkee suoraan ulos. Pidän siis kaupassa kaukolasejani samalla tavalla nenänvarrella, kuin jopa minua vanhemmat tyypit tuppaavat usein pitämään lähilukulasejaan. Tällöin tulee siis helposti katseltua kauas linssien yli, ja lähelle alas linssien läpi (eli kuten lähilukulasien kuuluukin toimia). Paitsi että näyttää erinomaisen urpolta, toimii homma just päinvastoin kuin mihin laseja tarvitsisin: Näen lähelle paremmin ilman laseja, kun taas kauemmaksi katsominen menee ilman laseja sumuiseksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Universaali disclaimer.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mulla nuo huurtumisenestot ei tee mitään. Helsingin Yliopistolla oli (ainakin Metsätalossa) linjaus, että maskia on käytettävä koko rakennuksessa, joten kokeilin pari päivää 8h putkeen + junamatkat päälle. Ei ollut herkkua se. Yritin ensin kangasmaskilla, mutta luovutin ja vaihdoin kertakäyttöisiin kun alkoi olla niin kurja olo. Nenäontelo oli ihan kipeä ja tuntui, että oli käynyt jotenkin vajaalla hapella koko päivän. Luulen, että noita maskeja ei ole suunniteltu käytettäväksi yli 10h/päivä putkeen edes silloin, kun kertakäyttöistä vaihtaa säännöllisesti tuoreempaan. Pitänee tutkia mahdollisuuksia johonkin venttiiliversioon.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti: 08.10.2020 13:48 Mulla nuo huurtumisenestot ei tee mitään. Helsingin Yliopistolla oli (ainakin Metsätalossa) linjaus, että maskia on käytettävä koko rakennuksessa, joten kokeilin pari päivää 8h putkeen + junamatkat päälle. Ei ollut herkkua se. Yritin ensin kangasmaskilla, mutta luovutin ja vaihdoin kertakäyttöisiin kun alkoi olla niin kurja olo. Nenäontelo oli ihan kipeä ja tuntui, että oli käynyt jotenkin vajaalla hapella koko päivän. Luulen, että noita maskeja ei ole suunniteltu käytettäväksi yli 10h/päivä putkeen edes silloin, kun kertakäyttöistä vaihtaa säännöllisesti tuoreempaan. Pitänee tutkia mahdollisuuksia johonkin venttiiliversioon.
Mitä teet Metsätalossa?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Opiskelen työnohjaajaksi.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Oletko vaihtamassa alaa? Vai liittyykö tuo esimieshommiin?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä vaihdoin alaa reilu vuosi sitten, ja mulla on uudella työnantajalla käynnissä suuurehko tuotekehitysproggis, jonka osana käyn tuota koulutusta.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ts. yritin vaihtaa alaa, mutta sitten asiakkailta alkoi tulla palautetta että mun kanssa työskentely tuntuu siltä kun olisi terapiassa ja on ymmärtänyt omasta työstään enemmän kuin isoissa ja kalliissa konsulttivetoisissa prosesseissa, niin päädyttiin tekemään tuotetta siihen ympärille. Eli teen taas melko samaa kun aina ennenkin, mutta eri nimikkeellä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti: 08.10.2020 14:41 Mä vaihdoin alaa reilu vuosi sitten, ja mulla on uudella työnantajalla käynnissä suuurehko tuotekehitysproggis, jonka osana käyn tuota koulutusta.
Juu, muistan kyllä tuon vuoden takaisen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin