Mitä Ostit?

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

tapettia, liisteriä, maalia, verhokangasta ja d-vitamiinejä 8)
"To infinity... and beyond!"
"Oh, I'm detecting nuttiness!"
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Gat »

LG:n tallentava DVD - VHS-nauhurikombon. 250 egee.
Aika kallista, mutta liian iso laatikko minun taidoilla varastettavaksi. Ja kun minulla siis on vitusti VHS-nauhoja, jotka näkyy tuolla ja voi kopsata DVD:lle.

Mutta selittäkääs nyt vanhukselle kun en vielä viitsi käyttöohjetta lukea ja asennankin tuon vasta Orimattilaan palatessa. Ennenvanhaan siis nauhoitettiin VHS-nauhurille suoraan. Voiko tuolla siis tallentaa DVD:lle samoin suoraan ilman mitään vitun kiintolevyä välissä? T-viritin siiinä on, mutta ei Tkakkosta eikä C:tä. Jälkimmäistä en maalla tarvikaan. Entäs voiko kytkeä niinpäin, että tuo tallentaakin telkun oman virittimen kautta?
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Gat kirjoitti:LG:n tallentava DVD - VHS-nauhurikombon. 250 egee.
Aika kallista, mutta liian iso laatikko minun taidoilla varastettavaksi. Ja kun minulla siis on vitusti VHS-nauhoja, jotka näkyy tuolla ja voi kopsata DVD:lle.

Mutta selittäkääs nyt vanhukselle kun en vielä viitsi käyttöohjetta lukea ja asennankin tuon vasta Orimattilaan palatessa. Ennenvanhaan siis nauhoitettiin VHS-nauhurille suoraan. Voiko tuolla siis tallentaa DVD:lle samoin suoraan ilman mitään vitun kiintolevyä välissä? T-viritin siiinä on, mutta ei Tkakkosta eikä C:tä. Jälkimmäistä en maalla tarvikaan. Entäs voiko kytkeä niinpäin, että tuo tallentaakin telkun oman virittimen kautta?
Eiköhän se ole meidän aivan turha arvuutella, kun ei tiedetä mallia. Lue nyt se käyttöohje.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Sipsukka

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Sipsukka »

Ihmisillä on hirveä vimma säilöä kaikkea sähköiseen muotoon, siis taikoa näkymättömäksi. Ymmärrettävää, koska paikat pursuu tavaraa ja kaikesta pitää saada dokumentti. Itsellänikin vaatteita hirveästi. Jos olisi kone joka pakkaisi mp# versioiksi, niin elämä helpottuisi. Ei enää kiristäviä vaateita vaan kaikki olisi keisareita uusissa vaatteissaan. Astiatkin pakkaisin näkymättömäksi, koska niitä on liikaa, kirjat taikoisin virtuaaleiksi. Ihmiset luulevat, että tieto säilyy ikuisesti sähköisessä muodossa, mutta samoin se siitä katoaa kuin paperivalokuvatkin haihtuvat aikojen kuluessa. Koneeltakin on aina joku kuva muuttunut hengettömäksi. Siihen tulee oranssi kukka päälle ja teksti, vanhentunut tai viottunut tiedosto. Tavalaan mikään ei ole niin epävarmaa kuin varmuuskopiointi. Tänään en ostanut mitään pysyvää. Paitsi Annas pipareita sai eurolla kolmellaatikkoa. Jos ne syö, niin niistä ei helpolla eroon pääse. Mikään ei ole niin pysyvää kuin läski. Ja läskikin palaa ensimmäiseksi helvetissä.
Sipsukka

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Sipsukka »

Avasin ja joulu meni.
Manaaja

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

So Hard kirjoitti: M1 aka 1 sarjan M coupé?
1M. Ei hätää, opit varmasti vielä, kunhan opit ensin hahmottamaan nuo kaksi vaikeaa merkkiä oikeassa järjestyksessä jälkimmäistä kirjoittamaasi merkintää apuna käyttäen.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Manaaja kirjoitti:1M. Ei hätää, opit varmasti vielä, kunhan opit ensin hahmottamaan nuo kaksi vaikeaa merkkiä oikeassa järjestyksessä jälkimmäistä kirjoittamaasi merkintää apuna käyttäen.
Tuliko sulle noin paha mieli? Kun 1M ei ole BMW:n itsensä käyttämä lyhenne missään yhteydessä eikä maassa, kirjoitan huoletta jatkossakin M1 ihan siinä missä autolehtitoimittajat ja BMW:n maahantuoja. Ei paljon kiinnosta mitä autonördääjät vinkuu.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vyön. Edellisestä loppui tila tehdä uusia reikiä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Lidlistä digitaaliherätyskellon neljällä eurolla. Vaikuttaa ihan lelulta. Mutta laatikossa luvattiin, että se kalibroi itsensä sisäisen radion avulla (ilmeisesti jostain hypertarkasta kellosta). En uskonut, mutta niin se piruvie tekeekin! Läitoin miten sattuu parikytä sekuntia pieleen, ja nyt se on neljäsosasekunnin edellä Ylen äänimerkkiä! Rannekelloissahan tuollainen tahdistussysteemi on kallis.
Sipsukka

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Sipsukka »

Kävin ostaa vaatteita. Kuvitelkaa 5 vaatetta, oikea hinta 400 euroa ja nyt vain 150 eurolla!!! Tienistiä 350 euroa tunnissa.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

^Rahantuloa ei voi estää!
Sipsukka

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Sipsukka »

Kreitsu kirjoitti:^Rahantuloa ei voi estää!
Eikä se tunnu missää.

Haistan noita hyviä vaatteita ja yhdestä on oiottava henkarin tekemät olkatoppaukset, mutta sen hienompaa vaatetta (ovh 140,-) en ikinä ole nähnyt. Yhteen pitää lisätä tekovyötärö (ovh 90,-). Sellainen trikootoppi löytyy ihonvärisenä varastosta ja lantiohousut ovat käyttövalmiit. Yhdestä pitää kaventaa lahkeet, mutta ne on lantiolta ihan taideteokset (ovh 70,-). Sitten siinä missä ei ollut mitään vikaa, niin oli vaan yllättävän suuri kokonumero (ovh. 60,-). Meinasin langeta pienempään ja ajatella että laihdun tähän, mutta otin sitten sen sopiva numeron, joka sopi hyvin mulle. Tulee olemaan aika lyhytikäinen ostos, mutta nautitaan nýt tästä hetken. Sitten sellainen tunika, joka vedetään vetoketjulla päälle (ovh 50,-).
Sipsukka

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Sipsukka »

Ja toi potti ihan sillä 150 egellä ja kaupanpäälle kirjanmerkki.
Yhdessä vaatteessa tukeva tyylikäs pahvinpalanen, jossa reikä, johon voi lisätä lankatupsun jota vaikka letittää ja avot, kirjaa lukemaan.
Aika halvalla ja sivistys kaupanpäälle.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

^Hih, mun pointti oli, että jos et olisi ostanut mitään, olisit "säästänyt" vielä enemmän ;)
Sipsukka

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Sipsukka »

Kreitsu kirjoitti:^Hih, mun pointti oli, että jos et olisi ostanut mitään, olisit "säästänyt" vielä enemmän ;)
Miten sen nyt ottaa, olisin voinut olla myös kultakoru- tai elektroniikkaostoksilla samaan aikaan kun pidättelin itseäni vaatekaupassa. Olisin voinut olla syömässä ravintolassa, joka ei myöskään ole ihan halpaa ajantappoa.

Tuota tuntipalkaa nakertaa se vaatteiden korjaustyö, mutta mitä muuta sillävälin voisi tehdä, vaikka ostostella, eli tuhlata lisää rahaa.

Tänään tuli ihan kamala kauppalasku 135 euroa ja mitään en ostanut. Cittarit on vaan niin kalliita ostospaikkoja.

Nyt lopetan ostaamoissa juoksemisen. Minulla ei ole varaa enää tällaiseen elämään.
Sipsukka

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Sipsukka »

^^
Ei vaan, kyllä tajusin. Mutta jos tappaisi aikaansa vaikka lenkillä olisi energiavarastot täyettävä aina kuitenkin jotenkin. Jos olisi tekemättä mitään, tulisi aika kallis lasku tulevaisuudessa, kun kunto ja iloisuus romahtaisi.

Ihminen kuluttaa vähiten kun kulkee luonnossa, astuu maan matosten päälle ja tekee niistä kompostia. Siten voi olla hyödyksi ekosysteemille.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Clay »

Tämmönen

Ettei käy niinkuin on liian monelle jo käynyt.
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Otsalampun Ohlsonilta :oops:

Tää on mulle vähän vaikea juttu, koska mun mielestäni miehet, jotka käyttävät otsalamppua, ovat lähtökohtaisesti urpoja, mutta kun se on niin kiva. Eilenkin pidin ihan täpinöissä purkaessani ulkona koripallotelinettä.

Ostin dymonkin, meinaan dymottaa varaston laatikot ja työkalupakit :oops: :oops:
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:Tää on mulle vähän vaikea juttu, koska mun mielestäni miehet, jotka käyttävät otsalamppua, ovat lähtökohtaisesti urpoja,

Ala harrastamaan kalastusta tai metsästystä, niin huomaat että otsalamppu on parempi keksintö kuin venäläinen perseensuristin.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Teräketjun terottimen, hintaluokka reilu 200e.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Gantin täydellisen duffelitakin iiiiisolla hupulla. Aion tuntea tästä syyllisyyttä nyt jonkin aikaa, mutta suhteemme syveni hyvin nopeasti syväksi rakkaudeksi, joten liittomme oli väistämätön ja toivon mukaan myös pitkäikäinen
Prepare for the worstest.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Säästöä naisen logiikalla. Tilasin mekon verkkokaupasta. Tilaamisen jälkeen huomasin saman mekon toisessa verkkokaupassa 40 euroa halvemmalla ja paremman värisenä. Odotin ekan mekon saapumiseen, sovitin, ihastuin, palautin, tilasin sen halvemman ja samalla heräteostoksena toisen mekon tuolla säästösummalla. Säästöä 0 euroa mutta mekkoja kaksi.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kun en kerran saanut tuhlattua rahaa vaatekauppoihin eilen niin shoppailin nyt verkosta Lightroom 3:n ja Samyangin 8mm.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Bluntly kirjoitti:Kun en kerran saanut tuhlattua rahaa vaatekauppoihin eilen niin shoppailin nyt verkosta Lightroom 3:n ja Samyangin 8mm.
Ja mitä noi on? En googleta!

:leuhka:
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.