Herra Manala kirjoitti:Gat kirjoitti:Nelivetoisten viehätys on, että vaikka ei ole tarpeen elvistellä kuten videoissa edell. sivulla, kumminkaan ei tarvi koko ajan neitisloggit sheivatussa vakosessanne kiristäen varoa mistä voi ajaa. Kuten teidän neitiautoilla.
No sinähän se neiteillen etenet, tunnustelemalla jokaisella varpaankärjellä mistä ryömiä varovasti ylitse ja eteenpäin. .
Niin. Se on ennemmin trialia kuin mopokrossia.
Herra Manala kirjoitti:
Täältä taas tullaan vauhdilla, perkele. Kyllä minäkin oon vetänyt 50 metriä mudassa takatuupparilla. Hyvin meni kun otti vaan vauhtia tarpeeksi..
No miten "otat vauhtia tarpeeksi", jos sun vaikka pitäisi kääntyä savipäällystetieltä 90 astetta ajamaan möykykkäälle pellolle, jossa on poikittaisia traktorinuria? Niin ja huomioi veräjän aukominen ja sulkeminen, ettei junttien lehmät karkaa
Tai miten jos metsäpolulla tulee paikka, josta et pääse yli kaksvetosella muuten kuin vauhdilla, ja kas kun sillä polulla et voi kiihdytellä? Tai jos sun tarvii parkkeerata auto maiseman puolelle, miten otat vauhdin ennen puseikkoon parkkeeraamista? Tai jos olet pysäköinyt paikkaan, johon kaksvetoisella ei uskaltasi mennä, miten kiihdytät kaksvetoisesi riittävään vauhtiin metrin matkalla liikkeelle lähtiessäsi? No et mitenkään. Mutta sinä toki ajatkin vain asfaltoidulla.
Herra Manala kirjoitti:
On naurettavaa selitellä nelivedon etuja jollain offroad-paskalla. Vitut. Sladit ne on mitkä merkitsee.
Offroad-porukka onkin jotain erikoisfriikkejä. Auton rakentelijoita. Minua kumminkin vaan kiinnostaa, pääseekö ruuhka-suomen ulkopuolellakin kulkemaan ilman liikaa varomista. Vaikka omasta pihasta pois kelirikkoaikana, jos ei asu kerrostalossa.
Herra Manala kirjoitti:
Ja Freelanderilla on ihan riittävä ohituskiihtyvyys
No ei tottavitukkeenvitussa ole.
No mun bensa-Pikkumusta Freelander Ykkönen menee brosyyrin mukaan karvan yli 180. Saman minkä TM:n testin Freelander Kakkonen turbodiesel. Moottoritiellä saan mittarin lukuun 190, mutta lienee virhettä. Kuitenkin siinä vauhdissa minua alkaa pikkasen nolottamaan, kun kukaan muu (paitsi sinä) ei aja niin lujaa. Kiihtyvyys ei ole kuin urheiluautolla, mutta kyllä vaan tuo mun 10,1 nollasta sataan mulle riittää. Vaihde sporttiasentoon ja hanaa niin liikahtaa. Riittää kaikkiin normaaleihin ohituksiin. Vaikeammissa saumoissa ohitellessa saisi vain muiden tielläliikkujien vihat päälleen.
Mutta joo.. myönnän.. varsinainen unelma-autoni olisi Range Rover tai Grand Cherokee veekasilla.. kulkisi yli kahtasataa. Tosin kuulemma vanhemmat Grand Cherokeet on traktorimaisempia kuin Volvo, joka siis on traktori.. kun taas vanhempi Freelander on tutun mukaan maantiellä henkilöautomaisempi kuin kaksveto-Volvonsa. En tiedä Volvojensa tyyppiä.
Nopein ja kiihtyvin kaupunkimaasturi olisi Subaru Forester Turbo, mutta sehän on muuten surku matala farmariauto.
Herra Manala kirjoitti:
Joten mitä homoo te teette tarpeettoman nopeilla mutta tosimaailmassa (poislukien neitikatunne) ajokelvottomilla kaksvetosilla, vaikka niissä olis vee-12??
No mitä homoa sinä teet tarpeettoman maastokelpoisella maasturilla, jolla voit elvistellä ainoastaan että voit ajaa pihan perälle mutalammikkoon toisin kuin naapuri volvollaan, kun et kerran ajaakaan osaa, kylki edellä, niinkuin nelivetosella kuuluu? Nelivetonen on in, mutta maasturi...se nyt vaan on tarpeettoman svedupetterihomoa.
Duoda.. minä jo yllä häveten tunnustin, että Freelanderit EIVÄT ole oikeita maastureita. Vaan maastokelpoisimpia ja silti parhaiten maantiellle sopivia KATUmaastureita, siis parhaat molemmista maailmoista ilman liikaa kompromissia.