Kokemuksia hospitality clubista

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
Jyrki73
Kitinän uhri
Viestit: 765
Liittynyt: 14.08.2005 19:20
Paikkakunta: Kotka

Kokemuksia hospitality clubista

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

Uskaltaako joku kertoa kokemuksia aiheesta?

Oletteko majoittaneet joupon, joka oksensi kämppänne lattialle tai tuhosi jotaikin yms.

Oletteko itse olleet yötä jonkun Hosbitality clubilaisen luona?

Kokemuksia myös hostelleista saa laittaa.

Itse ajattelin alkaa hankkia kokemuksia ainakin hostellista. Hospitality clubiin liityin äskettäin, joten en vielä pääse salatuille sivuille.
Vihernikki
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 111
Liittynyt: 31.01.2006 18:31

Re: Kokemuksia hospitality clubista

Viesti Kirjoittaja Vihernikki »

Olen ollut vuoden päivät hospitality clubin jäsen. En ole itse vielä majoittunut kenenkään luokse, mutta yhteydenottoja ja tapaamisia on kyllä sitä kautta tullut. Tarkemmin laskettuna...kolme. Tämä kyllä vain siitä syystä, että asun junteissa, joten tänne päin vähemmän porukkaa seilaa. Sitäkin mielenkiintoisempaa on ollut. Yksi rovaniemeläinen pariskunta, yksi heebo Bhutanista ja sitten yksi latvialainen on tullut majoitettua. Kaikkien kanssa ei mitään ongelmia ja avartavia kohtaamisia.

Molemmat siskoni ovat myös hospitality clubin jäseniä. Toinen on majoittanut mm. Radioheadin perustajan tyttöystävineen viikoksi luokseen (!) ja porukkaa muutenkin aina Meksikosta Norjaan. Toisella on samantapaisia kokemuksia. Pikaisella laskennalla löydän molempien profiilista joku parikymmentä kommenttia eli sen verran on ollut vieraita. Siskot asuvat kyllä molemmat sellaisissa paikoissa, että tunkua piisaa siitäkin syystä.

Kaiken kaikkiaan idea on loistava, eikä kannata epäröidä ottaa yhteyttä jengiin. Passin nro on must, joten senkään takia ei tarvi hikoilla, kun asuntonsa ovet avaa vieraille.
Se ekologinen vaihtoehto!
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Kokemuksia hospitality clubista

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Itse en ole jäsen, mutta kaverilta olen kuullut vaan hyviä kokemuksia. Lordin voiton jälkeen oli kyselyjä tullut kuulemma huimasti, siis pyysivät majoitusta tulevien Viisujen ajaksi. Leikkimielinen nimiväännös on muuten Hostility-club ;)

Hostelleista: 99% mukavia kokemuksia. Joskus jokunen kovaääninen seurue häirinnyt unta, mutta muuten loistavia paikkoja. Siistejä, turvallisia, tapaa mielenkiintoisia ihmisiä kaikista maailman kolkista. Hostelleja on niiden virallisen kattojärjestön jäsenten lisäksi muitakin "ketjuja", nekin tutustumisen arvoisia. Jos haluat halpaa niin dormiin(=makuusali), jos omaa rauhaa niin ota huone.
Prepare for the worstest.
Avatar
kvasaari
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 130
Liittynyt: 15.08.2005 23:39
Paikkakunta: Espoo

Re: Kokemuksia hospitality clubista

Viesti Kirjoittaja kvasaari »

Tosta vieraanvaraisuusklubista ei ole kokemuksia, mutta hostelleja tuli kierreltyä reilatessa. Hostelleista jäi tosi hyvä maku. Dormeissa ja hostelleissa yleensäkin tapas tosi paljon rentoa porukkaa eri puolilta maapalloa, myös eri-ikäisiä ihmisiä. Missä muualla tulee heitettyä yhtä luontevasti läppää 23-vuotiaalle japskille ja 37-vuotiaalle britille? Mihin päin olet matkaamassa? Länsi-Euroopassa hostelling international -kortti voi olla hyödyllinen, Itä-Euroopassa täysin turha.
MarthaFocker

Re: Kokemuksia hospitality clubista

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

Kyllä vaan ja toimii erittäin hyvin.

Itse käytin ensimmäistä kertaa kun tänä kesänä etsin yöpaikkaa Frankfurtista. Ajattelin pelata varman päälle, niin lähetin lähemmäs kymmenen postia. Ja Tittidii! Sain seitsemän vastausta, että tänne vaan! Vaikka Frakfurtissa oli silloin vieläpä world cupit, jonka takia monet olivat ihan buukattua monta viikonloppua putkeen.
Sitten vaan valkkasin sellasen ihmisen, jonka kiinnostuksen kohteet olivat lähinnä omiani. Hän kertoi sitten missä tavataan ja nouti minut S-bahn -asemalta. Heitin romppeet kämpille ja lähdettiin Frankfurtin yöhön. Veipä se mut vielä tuttujensa kotibileisiinkin.

Hospitalityclub on todella hyvä siinä, että silloin pääsee tutustumaan kulttuuriin vähän pintaa syvemmälle ja on ilmainen matkaopas messissä. Ja vielä tietysti se, että nukkumisesta ei tarvitse maksaa mitään.

Ainoana miinuksena se, että on riippuvainen hostin menemisestä ja tulemista, jos hän asuu yksin, jolloin ei ole kämppiksiä availemassa ovia. Jotkut saattaa tietysti antaa avaimen, jos luottaa tarpeeksi.

Berliinissä taasen oltiin isommalla lössillä yhdessä kommuunissa, jossa asui kaksi perhettä, kaksi paria ja kaksi sinkkua. Linkkimme siihen paikkaan tapasimme Fusion-festareille, mutta he kuulemma ovat myös Hc:n käyttäjiä. Oli vain sattumaa, että tutustuimme ihanaa Daniin!
Ihan mahtavia, luovia ja vapaita ihmisiä! He olivat rempanneet 500 neliömetriä vanhasta tehtaasta omaan käyttöönsä ja saimme oman huoneen viideksi yöksi ja ovet olivat aina auki, koska joku oli aina kotona. Se oli vieläpä aika lähellä keskustaa, Trepoverparkissa.
Viimeisenä iltana hengailimme hostien ja heidän tuttaviensa kanssa ulkona grillailemassa.
Dani, perheenäiti, ihana ihminen, kutsui meidät pian takaisin ja lupasi jopa ottaa selvää, onko huonetta vapaana sitten kun menen Berliiniin vaihtoon!
Siellä haluaisin todella asua!

Kaksi suomalaista ystävääni, jotka aloittivat retkensä pari viikkoa minua ennen olivat todella hyvässä majapaikassa Amsterdamissa, lähellä keskustaa luovan pariskunnan luona. He saivat mennä ja tulla viiden päivän ajan ja lainasivatpa jopa polkupyöriään heille. Damissa kaikki pyöräilevät.
Hampurissa he olivat kolmen kiltin opiskelijatytön luona, jotka leipoivat pullaa ja leipää joka päivä :D.
Sen jälkeen kun minä jo palasin kotosuomen rahattomuuteni takia, punkkasiat he Pariisissa hc-kommuunissa, jossa kaikki asujat ovat clubilaisia.


Kyllä suosittelen kaikille, jotka ovat avoimia tutustumaan uusiin ihmisiin ja kulttuuriin pintaa syvemmälle.

Jarruille sanon, että älkää menkö pilaamaan hc:n mainetta, jos olette sitä porukkaa, joka lähtee ulkomaille hengailemaan muiden suomalaisten kanssa ja syömään suomalaista ruokaa.
Vastaa Viestiin