Asuntojen hintojen lasku on edessä

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Chap

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja Chap »

Pitäkää kiinni stetsoneistanne, kohta rytisee. Mitäs menitte uskomaan pankkivirkailijan puheita asuntojen hintojen ikuisesta noususta ja ostamaan ikivelalla kuplahintaisen koirankopin kokoisen läävän purkukuntoisesta neukkulähiöstä. Kun pankki alkaa kysellä lisävakuuksia, siinä ollaan sitten aamuyöstä hattu kourassa soittamassa pankinjohtajan veljen ovikelloa. Kohta on asuntoja tarjolla velattomille kolmanneksen nykyistä edullisempaan hintaan.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Chap kirjoitti:Pitäkää kiinni stetsoneistanne, kohta rytisee.
Hah hah, ihan oikein teille! Samanaikaisesti minä poika edelleen tsuhnuttelen verisiä pieruja kotisohvaltani samalla kun naapurin kiltti vuokranantajamummo päristelee puskutraktorillaan tuulipukujen takapihalla. Mitäs läksitte?
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Chap

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja Chap »

exPertti kirjoitti:Pakko laittaa, toitsuhenkistä pukeutumista:

Kuva
Hah, tuulipukukansa ostaa kuplahinnoin asuntoja, hankkivat huonolaatuiset huonekalut Ikeasta ja ajelevat Toyotoilla. Halvalla ei saa hyvää ja jos laittaa enemmän likoon, maksaa liikaa!
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

exPertti kirjoitti:Toi-ota on jostakin syystä toimivan merkin maineessa vaikka euroautot tehdään Turkissa ja Englannissa.
Määrääkö valmistusmaa mielestäsi ensikädessä työn laadun, riippumatta mihin yhtiöön kyseinen tehdas kuuluu?
Kannattavinta olisi ostaa jo käyttöön otettu auto, jossa on vielä tehdastakuuta jäljellä.
Aivan varmasti, mutta pakostakin tulee kaksi kysymystä mieleen:

- Lieneekö tuollaisia autoja paljon tarjolla? Voisi kuvitella että ne ovat kuuminta hottia ja menevät ensimmäisinä.

- Miksi monet yleensäkään haluaisivat luopua autostaan jos siinä on vielä tehdastakuutakin jäljellä? Luulisi että monissa tapauksissa autosta on löydetty "ominaisuuksia" joista ei pidetä ja joita takuu ei ehkä kata. Uuden omistajan tehtäväksi jää sitten havaita ne itse ajan kanssa.

Be careful out there.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
masa

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja masa »

Frederik Krueger kirjoitti: Määrääkö valmistusmaa mielestäsi ensikädessä työn laadun, riippumatta mihin yhtiöön kyseinen tehdas kuuluu?
Omakohtaisin kokemuksin, ihan helvetin suuri vaikutus.
- Lieneekö tuollaisia autoja paljon tarjolla? Voisi kuvitella että ne ovat kuuminta hottia ja menevät ensimmäisinä.

- Miksi monet yleensäkään haluaisivat luopua autostaan jos siinä on vielä tehdastakuutakin jäljellä?
Myynnissä on esim. Kiaa 7 vuotta takuuta tai Hyundai 5 vuotta takuuta. Luopuvat luullakseni siksi, että autossa on kai parempi hyvityshinta takuun ollessa vielä voimassa. Toisekseen, kai sitä nyt autoa pitää kolmen vuoden välein vähintään vaihtaa?
NuoriDaavid

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

laskua

Vielä jokin aika sittenhän välittäjät väittivät pokkana, että nousu hidastuu, mutta jatkuu.
Chap

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja Chap »

Korot viidessä prosentissa, asuntojen reaalihinnat laskevat, jono pankinjohtajan veljen oven takana kasvaa.
Chap

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja Chap »

exPertti kirjoitti:
Chap kirjoitti:Korot viidessä prosentissa, asuntojen reaalihinnat laskevat, jono pankinjohtajan veljen oven takana kasvaa.
Olen katsellut kämppiä "sillä silmällä" hetken ja jännää, että samasta yhtiöstä joku yrittää myydä samanlaista asuntoa 15 tE kalliimmalla puoli vuotta eikä mene ja sitten seuraava koettaa sen verran halvemmalla eikä sekään mene.

Tuosta jälkimmäisestä jos tiputtaisivat vielä 20tE niin voisin ehkä ostaakin.
No tee tarjous. Itse tingin huomattavasti enemmän kun ostin kämpän syksyllä.
NuoriDaavid

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:Ja toisaalta oman nykyisen pohjakosketus näkyy kauppojen perusteella jo saavutetun.
Tämähän kuulostaa hypermystiseltä. Sinun asuntosi hinta ei putoa, vaikka muiden putoaa.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Tämähän kuulostaa hypermystiseltä. Sinun asuntosi hinta ei putoa, vaikka muiden putoaa.
Ei kun tämä surullinen kehitys tapahtui jo omalla alueellani ja nyt löytyi (hyväksyttävä) hintataso jolla menevät kaupaksi. Muuttoautopartiot pyörivät.
Olet muuttamassa etelän toipuvalta kasvualueelta Kemijärvelle?

Kun pohjakosketus on oman alueesi osalta mielestäsi saavutettu, millaisesta pudotuksesta ns. "hulluista vuosista" (jotka olivat ilmeisesti vuoden 2006 elokuussa milloin tämä keskustelu aloitettiin) puhutaan? Miksi katsot nykyisen alueesi olevan immuuni alkaneelle rahoituskriisille joka saa veren virtaamaan kaduilla ja ajaa meidät kaikki kellareihimme syömään purkkiruokaa?

Onko nyt hyvä aika ostaa vai myydä, vai jotain siltä väliltä? Minä taidan holdata ja boldata.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Sain viikonloppuna tietää että kotini läheisyyteen rakennetaan uutta kauppakeskusta (valmistuu ensi vuoden loppuun mennessä).

Jihuu, asuntoni arvo kasvaa ihan silmissä. Ei se ole tyhmä joka kysyy vaan se joka vastaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18766
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja Niba »

Tässäkö syy asuntojen hintojen kohoamiseen?
255000 tyhjää asuntoa on aika paljon, mutta jollainhan on hinnat pidettävä ylhäällä, kuten jättämällä myymättä tarvitseville, pitäen asuntoja jonkinlaisena sijoituskohteena? Toisaalta tulee kalliiksi pitää tyhjillään koska vastikkeet yms. juoksee koko ajan! Remontit tulevat kohta vaikka suuri osa asunnoista onkin tehty vasta 1970 jälkeen. Okei osa asunnoista on asumiskelvottomissa väestönkato kunnissa ja kaupungeissa. Toisaalla sitten puretaan taloja eikä rakennustoiminta ole riittävää siellä missä asuntoja tarvittaisiin! Kuvassa oli kuitenkin asunto Helsingin keskustasta! Varmasti sekin alue sisältää yllättävän määrän asuntoja arvonnousua odottamassa?
Jos oikeistolainen politiikka lopettaa hyvin maksetut työt ja korvaa ne matalapalkka-alojen töillä ei tarjonta ja tarve kohtaa koskaan. Mutta eivätpä asuntojen hinnat alene!
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Mikä on tilanne? Kannattaako holdata, buyata vai sellata?
Onko joku pissinyt mun muroihin?
elco

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja elco »

exPertti kirjoitti:Ja toisaalta oman nykyisen pohjakosketus näkyy kauppojen perusteella jo saavutetun.
On se viksu!

Eikö sun kannattaisi sitten toisinsanoen ostaa?
masa

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja masa »

Frederik Krueger kirjoitti:Mikä on tilanne? Kannattaako holdata, buyata vai sellata?
Mä ostin just hiljan, ja nyt ois samassa taloyhtiössä miltei samanlainen luukku 20k€uroa kalliimmalla hintapyynnillä myynnissä. Taisi välittäjä tehdä myyjälle melkoiset källit hintalupauksissaan.
Tix

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja Tix »

Teinpäs juuri tarjouksen ja todennäköisesti myös kaupan. 70 m3 uudenkarhea kolmio. Hinta saa romahtaa jos romahtaa, kämppä oli kiva ja kaipaan lebensraumia lisää.
Chap

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja Chap »

Mä ostin asunnon syksyllä. Nyt holdaan. Korot nousee. Velkataakka laskee. Verisuoni puhkee. Elämme jännittäviä aikoja.
masa

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja masa »

masa kirjoitti:nyt ois samassa taloyhtiössä miltei samanlainen luukku 20k€uroa kalliimmalla hintapyynnillä myynnissä. Taisi välittäjä tehdä myyjälle melkoiset källit hintalupauksissaan.
Ja vitut. Kämppä meni ekalla näytöllä kaupan. Kyllä ihmiset on hulluja :shock:
Tix

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja Tix »

Ostos tehty, 15K alle hintapyynnön. Nyt vain odottelemaan romahdusta.
Chap

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja Chap »

Tix kirjoitti:Ostos tehty, 15K alle hintapyynnön. Nyt vain odottelemaan romahdusta.
Onneksi olkoon! Milloin tuparit? :D
Geep

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja Geep »

Tix kirjoitti:Ostos tehty, 15K alle hintapyynnön. Nyt vain odottelemaan romahdusta.
Onnittelut! Voin tulla romahduttaa parvekkeen.
Tix

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja Tix »

Chap kirjoitti:
Tix kirjoitti:Ostos tehty, 15K alle hintapyynnön. Nyt vain odottelemaan romahdusta.
Onneksi olkoon! Milloin tuparit? :D
Katotaan nyt koska Geetsun romauttama parveke saadaan korjattua.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Taidan holdata. Pitäisköhän buyata toyota?
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Chap

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja Chap »

Frederik Krueger kirjoitti:Taidan holdata. Pitäisköhän buyata toyota?
Toyotojen hinnat vasta onkin romahtamassa. Aja se ulos liikkeestä, niin sen arvo laskee puoleen ostohinnasta.
Avatar
ak
Kitinän uhri
Viestit: 593
Liittynyt: 14.08.2005 21:20

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja ak »