Pitäisikö Vihernikki-kaksoisnikki paljastaa?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Vihernikin kaksoiskansalaisuuden paljastus?

Kyllä! Paskahousu-puskastahuutelijat hirteen!
13
27%
Ei missään tapauksessa! Get over it, loooooseeer! Tymä! Idiotti!
14
29%
Eikö teillä kahdella ole todellakaan mitään parempaa tekemistä?
21
44%
 
Ääniä yhteensä: 48

Geetzu

Re: Pitäisikö Vihernikki-kaksoisnikki paljastaa?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Nii joo. Ja sit toiset on niin tottunu juoruiluun ja ihmisten kusipäisyyteen, ettei oikeesti kiinnostu siitäkään.
Luoja miten karmeelta kuulostankin.
Sinkkumatti

Re: Pitäisikö Vihernikki-kaksoisnikki paljastaa?

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

Zeb kirjoitti:Äkkiseltään en osaa kuvitella, että IRL-kanssakäymisessä kuultu vittuilu olisi automaattisesti yhtään sen koskettavampi kokemus kuin täälläkään. Sen sijaan teeskentely ja kaksinaamaisuus on vastenmielistä. Palstavittuilu omalla nimimerkillä vastaa IRL-vittuilua päin naamaa, ja on siis reilua. Tietääpähän kohde ainakin miltä pohjalta suhtautua kyseiseen tuttavuuteen jatkossa. Puskahuutelu taas vastaa lähinnä paskanpuhumista ja juoruilua selän takana, ja on kaksinaamaista. Minusta on henkilökohtaisesti vittumaisempaa olla todistamassa kaksinaamaisuutta joko omalla tai muiden kohdalla, kuin se, että olen jonkun mielestä läski vitun tyhmä ämmäke.
Amen Sis!
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Pitäisikö Vihernikki-kaksoisnikki paljastaa?

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Zeb kirjoitti:Palstavittuilu omalla nimimerkillä vastaa IRL-vittuilua päin naamaa, ja on siis reilua. Tietääpähän kohde ainakin miltä pohjalta suhtautua kyseiseen tuttavuuteen jatkossa.
No ei nyt aivan noinkaan. Ollaakohan tässä nyt menty palstapalloilussa pykälää liian pitkälle, jos ruvetaan vertaamaan ykkösiä ja nollia siihen, että menet oikeasti ihmisen eteen ja sanot että vitun läski?
Mie saatan hyvinkin ilmaista verbaalisesti itteeni intternetissä värikkäämmin kuin jossain keskustelutilaisuudessa, jossa on tuntemattomia ihmisiä. Ei sinänsä, että mie en samoja asioita sanoisi sielläkään, mutta kieliasu on kuitenkin internetissä erilainen.
Eli puhekieli != internetkirjoitus.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Sinkkumatti

Re: Pitäisikö Vihernikki-kaksoisnikki paljastaa?

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

Mylwin kirjoitti: Eli puhekieli != internetkirjoitus.
Jos nyt ajattelisit asiaa kuten mies, etkä kuten nainen, niin ymmärtäisit mitä Zeb tarkoittaa. Yksinkertaista mies vähän :P
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Pitäisikö Vihernikki-kaksoisnikki paljastaa?

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Sinkkumatti kirjoitti:
Mylwin kirjoitti: Eli puhekieli != internetkirjoitus.
Jos nyt ajattelisit asiaa kuten mies, etkä kuten nainen, niin ymmärtäisit mitä Zeb tarkoittaa. Yksinkertaista mies vähän :P
Oon niin laitostunut, etten osaa ajatella enää miehekkäästi.
Mie tartuin tuohon yhteen lauseeseen josta olin eri mieltä, en mie ole koko ketjua lukenut, daah!
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
mustakikkeli

Re: Pitäisikö Vihernikki-kaksoisnikki paljastaa?

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Hieno homma, keskustelua piisaa. Jatketaas taas.
Rouva Pupu kirjoitti:Voih. Tämähän on nyt kerrassaan ikävä tilanne. Ystävällisenä ihmisenä koitan helpottaa oloasi.

Tampio.
Kukkahattusetä.
Surkea vittuilija.
Vainoharhainen nörtti nysväri.
Tylsä provooja.
Hetkinen? Mistä tämä ryöpsähdys ja yhtäkkinen puolustuskannalle meno, kun hetkeä aikaisemmin olit muka niin välinpitämätön luullaanko sinua Vihernikiksi vai ei?

Ehkei sinun sitten olisi kannattanut käyttää sitä rasismikorttia molemmilla tunnuksilla, pikku lipsahdus. Ei voinut myöskään olla kiinnittämättä huomiota että siinä missä suunnilleen kaikille muille asia kuului EVVK-osastoon, sinä aloitit tässä keskustelussa kovinkin kärkkäästi heti alkuun, ja ainoana puolustit sitä että jokaisella tulee olla "oikeus" vittuilla toisille nimettömänä puskasta huudellen. Täytyy myös myöntää että muutenkin tyyli tuntuu sopivan sinulle.

Ja hei, kun kerran olet sitä mieltä ettei ole mitään väliä kuka toinen palstatunnus on Vihernikin takana, miksi sinua pitäisi ollenkaan napata josko sinua luullaan siksi väärin perustein?
mustakikkeli

Re: Pitäisikö Vihernikki-kaksoisnikki paljastaa?

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

nexie kirjoitti:Höh, täähän on ihan iisi keissi: Vihernikki on tietenkin Mustakikulin oma evil sidekick, jonka hän on luonut keskellä angstista huomionkipeyspuuskaa. Vihdoinkin hänelläkin on ikioma stalkkeri ja se tuntuukin melkein aidolta!
Uusiopehmis kirjoitti:Valehtelijat. Vihernikki on mustakikkeli. Aasi kerto.
:D Onko kaikilla juristeilla ihan just näin yhteneväinen huumorintaju? Joo, huomionkipeys on kauhea asia, kuten huomaa joidenkin Kity-pariskuntien palstakeskusteluista. Mitä muuta kyseisenkaltainen julkinen parisuhdedialogi on kuin huomionkipeyttä?

Mitä muuten vastasitte itse gallupiin? Kiinnostaa tietää onko esim. Pehmis yllättäen muuttanut mielipidettään puskahuutelun suhteen. Vai meneekö se jotenkin niin ovelasti että sinänsä puskastahuutelu on tosi epätoivottavaa, mutta kaikilla pitäisi kuitenkin olla oikeus puskahuuteluun ilman pelkoa paljastumisesta? On tää vaikeeta.
mustakikkeli

Re: Pitäisikö Vihernikki-kaksoisnikki paljastaa?

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Patz kirjoitti:Kas kun en ole jo päässyt listalle, sen verran vainoharhaista alkaa meno olla...
Hei onko tää nyt se sama henkilö joka haukkui mua viime viikolla stalkkeriksi, kun julkesin kirjoittaa samaan viikonpäiväkeskusteluun kuin hän? Taisi jopa pyytää että tästä lähin jättäisin hänen viestinsä huomioimatta? Kun niin tein, tuliko hänelle ikävä että tarvitsi itse aloittaa vastastalkkaus, kuten huomaa tästä keskustelusta sekä monista muista, joissa Patzi on kovasti huutanut nimeäni?

Joo Patz, en missään vaiheessa epäillyt sinua Vihernikiksi, koska Vihernikki pystyi kirjoittamaan melkein kokonaisen virkkeen kilahtamatta. Mutta kun kerran olet siinä sopivasti stalkkaamassa mua, niin kerros kun tuolla joku toinen kityläinen vähän ihmetteli sun galleriassasi olevaa naamakuvaa, ettei se ole juurikaan sun näköinen? Mullakin tuli siitä samalla pari kyssäriä mieleen:

- Onko se kuinkakin vanha kuva? Kuitenkin alle 10 v vanha, vai?

- Miten se on niin oudon käsitellyn näköinen kuva? Mustavalkoinen ja ylivalottunut? Silläkö tavalla siitä saatiin edustavampi, vai ihan vaan taiteellisuuttako tuolla haettiin?

- Kuva näyttää ilmestyneen sinne heti sen meidän keskinäisen nokkapokkailun. Ei kai vaan kyseisen keskustelun takia? Meinaan vaan kun sä haukuit mua "vähemmän komeaksi pikkumieheksi" ja mä sua "possunaamaksi", niin ei kai sulle tullut siitä mitään ulkonäkökriisiä, minkä takia piti väsätä mahdollisimman edustava naamakuva galleriaan ikäänkuin todistelemaan "Oonhan mä kuitenkin ihan nätti, enkä ookin?"?

Niin ja jotta vainoharhaisuutesi Flirttipuiston suhteen vähän hellittäisi, en ole käynyt siellä viimeviikkoisen jälkeen, jolloin käväisin siellä ne kolme kertaa.

Ei mulla muuta. Kerro vaan jos on muuta josta tarvitset kommenttia.
mustakikkeli

Re: Pitäisikö Vihernikki-kaksoisnikki paljastaa?

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Patz kirjoitti:jolla on maaninen suhde Sinkkumattiin.
Etkö sä vieläkään ole päässyt yli siitä kun tuo mainittiin pari viikkoa sitten asiaankuuluvassa vittuiluketjussa, johon sinäkin niin innolla otit osaa ensimmäisten joukossa? Taisi sitten kouraista tosi syvältä kun ihan moneen kertaan olet tuosta viime aikoina keuhkonnut.
ninnithequeen

Re: Pitäisikö Vihernikki-kaksoisnikki paljastaa?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

="mustakikkeli"- Onko se kuinkakin vanha kuva? Kuitenkin alle 10 v vanha, vai?
- Miten se on niin oudon käsitellyn näköinen kuva? Mustavalkoinen ja ylivalottunut? Silläkö tavalla siitä saatiin edustavampi, vai ihan vaan taiteellisuuttako tuolla haettiin?
- Kuva näyttää ilmestyneen sinne heti sen meidän keskinäisen nokkapokkailun. Ei kai vaan kyseisen keskustelun takia? Meinaan vaan kun sä haukuit mua "vähemmän komeaksi pikkumieheksi" ja mä sua "possunaamaksi", niin ei kai sulle tullut siitä mitään ulkonäkökriisiä, minkä takia piti väsätä mahdollisimman edustava naamakuva galleriaan ikäänkuin todistelemaan "Oonhan mä kuitenkin ihan nätti, enkä ookin?"?
Nyt menee kyllä jo aika köyhäksi poika.
mustakikkeli

Re: Pitäisikö Vihernikki-kaksoisnikki paljastaa?

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Voi ei, nyt ninni kyykytti mua. 1108 tule apuun! (auta ninniä)
ninnithequeen

Re: Pitäisikö Vihernikki-kaksoisnikki paljastaa?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

mustakikkeli kirjoitti:Voi ei, nyt ninni kyykytti mua. 1108 tule apuun! (auta ninniä)
Sä et siis ihan oikeesti osaa lopettaa?

Tällä hetkellä sun naurettavuutes alkaa tosissaan mennä jo yli.
1108

Re: Pitäisikö Vihernikki-kaksoisnikki paljastaa?

Viesti Kirjoittaja 1108 »

mustakikkeli kirjoitti:1108 tule apuun! (auta ninniä)
*potkasee ninniä läskille perseelle*

Haa haa!!!

*varastaa hinari hebulin barbie-nuken ja polttaa sen roviolla*
silsakenraali™

Re: Pitäisikö Vihernikki-kaksoisnikki paljastaa?

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

ninnithequeen kirjoitti:Tällä hetkellä sun naurettavuutes alkaa tosissaan mennä jo yli.
*käyttää ei-ole-pakko-lukea-kortin*
mustakikkeli

Re: Pitäisikö Vihernikki-kaksoisnikki paljastaa?

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

ninnithequeen kirjoitti:Sä et siis ihan oikeesti osaa lopettaa?
Anteeksi, siis tarkoitat että minun pitäisi siirtyä käyttämään mustanikkiä näissä keskusteluissa?

Katsos ninni kun minä ajattelen näistä asioista tälleen jeesusmaisesti eli "Tee kusipäille niin niinkuin haluaisit kusipäille tehtävän." Jos joku haluaa kanssani asiallista keskustelua, niin sitten keskustelee kanssani asiallisesti. Turha sitä on jälkikäteen alkaa itkeä jos paska on jo housuissa.
ninnithequeen

Re: Pitäisikö Vihernikki-kaksoisnikki paljastaa?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

silsakenraali™ kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Tällä hetkellä sun naurettavuutes alkaa tosissaan mennä jo yli.
*käyttää ei-ole-pakko-lukea-kortin*
:doh:

Nojoo, en mä jaksa oikeesti lukeakaan puoliakaan mustakikkelin nykyisistä jutuista.
Toisten ulkonäön vetäminen näihin keskusteluihin vaan vähän....säälittää.
ninnithequeen

Re: Pitäisikö Vihernikki-kaksoisnikki paljastaa?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

mustakikkeli kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Sä et siis ihan oikeesti osaa lopettaa?
Anteeksi, siis tarkoitat että minun pitäisi siirtyä käyttämään mustanikkiä näissä keskusteluissa?
En toki.

Mä en vaan tajua kuinka sä et osaa lopettaa etkä tajua että WANHA, kuinka kauan sun tätä pitää jatkaa ja itseäs näkyville nostaa?
mustakikkeli

Re: Pitäisikö Vihernikki-kaksoisnikki paljastaa?

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

ninnithequeen kirjoitti:Toisten ulkonäön vetäminen näihin keskusteluihin vaan vähän....säälittää.
Kuten toivottavasti yleensäkin toisten palstalaisten haukkuminen. Varsinkin jonkun vihernikin tai mustanikin takaa. Älä vain esitä että patz olisi tässä suhteessa jotenkin viaton, tulee mieleen eräskin Flirttipuistokäynti viime viikolta josta ei kuulemma saisi puhua.
ninnithequeen kirjoitti:Mä en vaan tajua kuinka sä et osaa lopettaa etkä tajua että WANHA, kuinka kauan sun tätä pitää jatkaa ja itseäs näkyville nostaa?
Siis se kuva on WANHA!?

Sori nyt olen taas pakotettu pitämään pienen tauon, työasiat estävät taas... lupaan palata asiaan ja kommentoida kaikkiin uusiin kommentteihin, joten pistäkää niitä vaan tulemaan! Kaikkein pelokkaimmat voivat käyttää mustanikkiä, vihernikkiä tai muuta puskastahuutelunikkiä.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Pitäisikö Vihernikki-kaksoisnikki paljastaa?

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Neljäs sivu aihettaa ylittää ärsytyskynnyksen.

Minä olen siinä luulossa, että Vihernikki on oma, yksittäinen nikki. Ehkä siksi ettei kirjoitustyyli tai asiat jotka ovat mieleen jääneet, muistuta selkeästi ketään toista palstapersoonaa jonka muistaisin. Toisaalta tuplanikkailua ei taida olla säännöissä kielletty, soisin kyllä näin olevan. Zeb ja nypari ovat syyn jo sanoneet, on säälittävää ja heikkoa laukoa kärjekkäitä mielipiteitä oma henkilöllisyys verhoten. Jos taas kyseessä on alusta alkaen anonyymimpaa linjaa vetänyt niin hyvä hänelle. Saahan täällä olla ilman että tiedottaa nimensä, sosiaalisen statuksensa, kotikaupunkinsa ja laittaa kuvan galleriaan.

Mustanikin taas toivon takkiani kääntäen jäävän ikuisiksi ajoiksi käyttöön. Olen oppinut huomaamaan että tällaisessa toveriseurassa on paljon asioita joista haluaisi keskustella, mutta henkilöitymisen vuoksi niitä ei voi ottaa esille omalla nimimerkillään. Siis asioita, toisten keskustelijoiden ruotimiseen sopii käyttää omia tunnuksiaan.

Ei siis mitään uutta sanottavaa aiheeseen, tuon vain oman kantani esiin.
Elämä kantaa, jos sen antaa
1108

Re: Pitäisikö Vihernikki-kaksoisnikki paljastaa?

Viesti Kirjoittaja 1108 »

mustakikkeli kirjoitti:Flirttipuistokäynti viime viikolta josta ei kuulemma saisi puhua.
On se hurja...on se. Kävi flirttipuistossa VIIKOLLA...on se hurja..huh huh...hurja on.

Voisitko vaihtaa allekirjoitukseksesi "Olen käynyt flirttipuistossa". Olisi kaikille selvää niin ei tarvi mainita asiaa jatkuvasti.

Ja lopuksi täytyy mainita että olet IRL ruma ja urpon näköinen veijari. Ei ihme että pitää pönkittää eEgoa kun egoa ei ole elämässä. Vituttaahan se kun laulattais "Jos pillua saan niin mä lähden mukaan..." ja aina huomaa jääneensä yksin kotio tumputtaan. Kirjoita nyt hyväpoika joulupukille ajoissa että saisit edes jouluna piparia!!!
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pitäisikö Vihernikki-kaksoisnikki paljastaa?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

mustakikkeli kirjoitti:...
Kuka sä olet ja mitä sä olet tehnyt Mustakikkelille?
Mä tykkäsin lukea sun juttuja ja repeilin moneen kertaan sun huumorille. Mihin se hävis? Mikä sua vaivaa? Mulla oli se käsitys, että sulla on päässäsi erittäin löysä pipo.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Patz

Re: Pitäisikö Vihernikki-kaksoisnikki paljastaa?

Viesti Kirjoittaja Patz »

Ajattelin vetää tässä välissä jonkun korttiketjussa mainitun kortin esiin, mutta säästän parempaan saumaan. Ja jos mustanakki saa paremman mielen sanotaan että: a)olen ruma b)kuva galleriassa on ajalta kun olin vielä nuori ja kaunis c)minulla on heikko itsetunto d)kyllä sä mustanikki oot varmasti komea ja fiksu ja ihana, kun sulla on niin monta eksääkin, e)oon nyt ihan paniikissa kun joku sanoo mua rumaks, tai ainakin possunaamaks f)ihan mitä vaan että mustakyrsän itsetunto kohoaa.
bedlam

Re: Pitäisikö Vihernikki-kaksoisnikki paljastaa?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Lolita kirjoitti:Kuka sä olet ja mitä sä olet tehnyt Mustakikkelille?
Mä tykkäsin lukea sun juttuja ja repeilin moneen kertaan sun huumorille. Mihin se hävis? Mikä sua vaivaa? Mulla oli se käsitys, että sulla on päässäsi erittäin löysä pipo.
Meinasin kirjoittaa ihan tasan samanlaisen viestin! Olen tästä niin hämmentynyt, että ihan hämmennyn! Kyllähän sitä nyt voi ottaa nokkiinsa anonyymeistä nettikirjoituksistakin, se on vain inhimillistä. Mutta ei tuollaisen asian pitäisi ihan näin mahottomaksi paisua.
safi

Re: Pitäisikö Vihernikki-kaksoisnikki paljastaa?

Viesti Kirjoittaja safi »

Patz kirjoitti: Ruikuttaa
Patz hei herää nyt jo! Sinä aloitit mustakikkelin nokittelun siinä ilmanpuhdistus ketjussa, joten aika turha parkua kun paskat on housuissa. Mustakikkeli nyt vaan on sinua paljon taitavampi nokittelussa. Sen osuvuuden huomaan vaikkapa siitä sinkkumatin vonkaus jutskasta, joka sinua näyttää todella korpeavan. Sen verran usein jaksat siitä edelleen vaahdota, eikä se kyllä mielestäni kovin kaukana totuudesta ollut.
mustakikkeli

Re: Pitäisikö Vihernikki-kaksoisnikki paljastaa?

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Palaveri päättyi.
Lolita kirjoitti:
mustakikkeli kirjoitti:...
Mä tykkäsin lukea sun juttuja ja repeilin moneen kertaan sun huumorille. Mihin se hävis? Mikä sua vaivaa? Mulla oli se käsitys, että sulla on päässäsi erittäin löysä pipo.
Valitan jos ei miellytä. Aina en voi voittaa, enkä välttämättä ole kaikkia täällä miellyttämässäkään. En kuitenkaan ole aivan niin riippuvainen tästä palstasta, olenhan jo mm. sanonut etten voisi kuvitella esim. seurustelevani kenenkään palstalaisen kanssa (johtuen palstan sisäsiittoisuudesta). Ei sen puoleen että kukaan paikallaolijoista varmastikaan haluaisi samaa minustakaan, joten kaikki voittavat. (Snapalle varoitus: kaksi aikaisempaa virkettä kirjoitin osittain kieli poskessa; syynä joidenkin palstalaisten miellyttämiseen tai asialliseen käytökseeni heidän kanssaan ei todellakaan ole päästä seurustelusuhteeseen heidän kanssaan. Tuossa vielä ilmainen hymiö: :D ).

Mutta kysyn kuitenkin mielenkiinnosta, mikä kirjoituksessani sinua eniten korpesi? Sekö että vinoilin Patzille hänen viime viikkoisen nokittelun jälkeen ilmestyneestä galleriakuvasta sen jälkeen kun me molemmat olimme haukkuneet toistemme ulkonäköä? Kummallista että patz nyt kuitenkin tuli takaisin tähän keskusteluun vinoilemaan ja joukon jatkoksi pikku fanittajaporukkaani, kun silloin niin itki että olisi paree jos pitäisimme hieman hajurakoa toisiimme palstalla.

Minua yleensäkin kiinnostaa tuo ilmeisen yleinen käsitys että kaikki muut henkilökohtaisuudet ovat kyllä ok (esim. toisen psyykkeen ja järjen haukkuminen, mikä täällä on erittäin yleistä), mutta ulkonäkövinoilu onkin yllättäen point-of-no-return?

Sori jos katson että se raja ylittyy jo siinä vaiheessa kun yleensäkin mennään henkilökohtaisuuksiin, liittyivät ne sitten toisen psyykkeeseen, ulkonäköön, toisen rakkauselämään, Ninnin äidintaitoihin jne. Sen jälkeen on enää turha pillittää kuinka toinen meni liian pitkälle kun vastaa samalla mitalla takaisin henkilökohtaisuuksilla. Jos haluatte asiallista keskustelua, keskustelkaa asiallisesti. Lupaan niissä tapauksissa heittää takaisin vain asiallisuuksia, tai piru minut periköön.

Niin ja jos tarkkoja ollaan, en edes vinoillut Patzin ulkonäölle, vaan hänen palstakäyttäytymiselleen, kun satuin toisessa yhteydessä panemaan merkille ajankohdan milloin galleria muuttui. En sanonut "Kuvasi on ruma", vaan pikemminkin "Onko sinulla ulkonäkökompleksi?". Haukuin siis hänen psyykettään, mikä käsittääkseni on useimmille tällä palstalla kuitenkin ihan ok asia. Ainakin pienempi paha kuin ulkonäön arvostelu.