Jumalan sanan profetiat toteutuvat!

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Jumalan sanan profetiat toteutuvat!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

http://koti.phnet.fi/petripaavola/profe ... tuvat.html

Raamatussa on paljon toteutuneita profetioita, jotka todistavat Jumalan olemassaolosta sekä siitä, että Hän toimii ja toteuttaa suunnitelmansa tässä maailmassa. Otan tähän esille muutamia mielenkiintoisia toteutuneita profetioita.
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Sinkkumatti

Re: Jumalan sanan profetiat toteutuvat!

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

Mä kyllä luotan luotan enemmän Suomen jalkapallon maailmanmestaruuteen.
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Jumalan sanan profetiat toteutuvat!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

McJanne kirjoitti:"Israelin kanssa solmittua sopimusta" odotellessa. Mutta Petri, missä on aisaparisi, todistajia pitää käsittääkseni olla kaksi kappaletta lopun aikoina.

Antikristus Bush meillä jo on. Mitä muuta puuttuu?

edit: nih, kuka tunnustaa että läheisiä "hyviä" ihmisiä on kadonnut sankoin massoin ympäristöstä? Minä en tiedä ketään kadonnutta, liikun siis paskassa porukassa. Kiitos Kitinä.
En usko siihen opetukseen, joka opettaa uskovien ylöstempausta ennen antikristuksen ilmestymistä. Eikä Bush ole antikristus. ......... :)

Kiusallisen tarkasti syntisen ihmisen näkökulmasta profetiat ovat täyttyneet ja tulevat täyttymään.
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
segma

Re: Jumalan sanan profetiat toteutuvat!

Viesti Kirjoittaja segma »

PetriFB kirjoitti:Kiusallisen tarkasti syntisen ihmisen näkökulmasta profetiat ovat täyttyneet ja tulevat täyttymään.
Niin, tai siis täyttyvät uskovaisten mielestä. Kaiken kun voi periaatteessa tulkita miten haluaa ja yhtäläisyyksiä löytää jok' ikinen vainoharhainen kaskelottikin.
Aito_Johanna

Re: Jumalan sanan profetiat toteutuvat!

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Isäni kanssa tässä juuri päättelimme, että meneillään oleva ennennäkemätön sateeton kausi ja huolestuttavasti leviävät Venäjän sekä Espanjan ja Portugalin metsäpalot viittaavat ihan selvästi siihen, kuinka maapallo peittyy laavaan ja tulikiveen ja maailmanloppu tulee, niin kuin Raamatussa sanotaan (vai sanotaanko siellä niin? en ole tarkistanut :? ). Mitäs Petri pidät tästä profetiasta?
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Jumalan sanan profetiat toteutuvat!

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Petri Paskapää taas täällä?

Käytän "ottaisit mulkku itse asioista selvää" -korttia, kun en jaksa kerätä kokoon kaikkia linkkejä joita sullekin olen näyttänyt, ENKÄ JAKSA alkaa uudestaan.

Tiivistelmänä:

-Ei ole minkäänlaista todistetta että Raamattu olisi "Jumalan sana" sen enempää kuin mikään muukaan. Raamatussa on historiallisesti epätarkkaa vääristeltyä kansanperinnettä kuten Iliaassa ja hindujen legendoissa.

-Raamatussa ei ole profetioita jotka ovat toteutuneet. Raamatun "profetiat" on kirjoitettu tapahtumien AIKANA tai jälkeen. Siitä ylimenevä menee pieleen. Tuo oli yleinen tapa varsinkin VT:n kirjoittajilla. Menneitä "ennustellessa" saatiin arvovaltaa lohduttaa aikalaisia tulevilla tyhjillä lupauksilla

-Vanhassa Testamentissa ei ole yhtään profetiaa Jeesuksesta. Messiaasta kyllä, mutta Jeesus ei sovi niihin. UT:n kirjoittajat olivat herkkäuskoisina itse tai kusettaakseen vain näkevinään niitä ja kirjoittivat UT:ta VT edessään, poimien asiaan liittymättömän lauseen sieltä, toisen täältä. Päinvastoin Jeesus täyttää VT:n tuntevien juutalaisten mukaan väärän profeetan tunnusmerkit.

-Jeesus itse lausui väärän profetian sanoessaan että hän palaa enkelien kanssa taivaan pilvissä vielä SEN SUKUPOLVEN AIKANA, ottaa vallan, sitä ennen tähdet tippuvat taivaalta jne skeidaa

-Fundiksien suosima Danielin kirja kuvaa OMAA aikaansa, ahdinkoa makkabealaissotien aikana, kirjoitettu mukamas Danielin ennusteluina. Siihen aikaa valehtelua ei pidetty niin pahana. Kirjoittamisajan jälkeinen osio siitäkin meni pieleen.

- Johanneksen Ilmestys myös kuvaa vain KIRJOITUSAIKAANSA. Tarkoitettu lohdutukseksi Rooman valtakunnan vainotuille kristityille, että Jesse tulee ihan heti ja ottaa vallan. Eipä tullut. Johanneksen Ilmestyksen Pedon päät ovat ROOMAN KEISAREITA. Silläkin ei nykyaikaan ulottuvalla aikajanalla sekin kirja on väärennetty niin, että keisari Neron inkarnaationa pidetty Dominiatus ei mukamas ollut vielä tullut. Oikean "profetian" vaikutelma sillä, sama vippakonsti kuin Danielin kirjassakin ja yleensä ns. "profeetoilla". 666 saadaan Neron ja Dominiatuksen nimestä. "Pedon kuolinhaava josta paranee" liittyy siihen, että varsinkin Rooman itäosissa oli paljon legendaa, että Nero ei olutkaan kuollut vaan palaa vielä. Johanneksella sitten Dominiatus oli jälleensyntynyt Nero. Babylonin portto ei ole katolinen kirkko tms. vaan Rooman kaupunki. Väärä profeetta, joka saa "pedon kuvan puhumaankin" ei käytä TV:tä vaan viittaa Rooman valtionuskonnon pappeihin, jotka saivat keisarien patsaat puhumaan joko vatsastapuhumalla tai menemällä patsaan sisälle.

Lainaa kirjastosta tuore tietoteos "Ilmestyskirja", tekijöinä mm. piispa Ville Riekkinen ja niitä halveksimiasi eksegeetikkoja.

Mutta ethän sinä Petri.
Haluat vain jatkaa valehteluasi.
Oikeuttaaksesi uskosi muinaisheimon massamurhaaja- lastensilpojajumalaasi ja siihen kuvitelmiesi eliittiasemaan että vain sinun uskossa olevat pääsee Taivaaseen imemään Jeesuksen kyrpää ja nauttimaan kun kaikkia muita kidutetaan ikuisesti Helvetissä.

Kysyn aina vaan: mistä se halu valheeseen ja pahuuteen sinussa, Petri?
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
segma

Re: Jumalan sanan profetiat toteutuvat!

Viesti Kirjoittaja segma »

Yhtä vähän kuin ymmärrän noita kiihkokrissejä ymmärrän tuollaista Gattacan harrastamaa vastakäännytystä. Mitä sitten jos kävisi niin hullusti, että Petri ottaisi sinun kantasi omaksi opikseen? Mitä hyötyä siitä olisi? Ihan saman kysymyksen kääntäen voi esittää Petrille, mutta hänellä taitaa olla jo vastaus - lähetyskäsky.

Lopputulos on, että mitä vahvemmin fundamentalistin uskoa vastaan käy, sitä vahvemmin hän vakuuttuu omasta uskostaan ja sitä vahvemmin hän seisoo omien tulkinnanvaraisten argumenttiensa takana. Koko touhussa ei siis ole puolin eikä toisin mitään järkeä, paitsi ehkä Petrin puolella, kun koko käännytysoppi kuuluu hänen uskontoonsa. Which is fine. Ei se ainakaan minua kamalasti haittaa, nämä ketjut on yllättävän helppo sivuuttaa. Mitään järkevää syytä uskovaisen ns. rationalistamiseen ei ole, ellei sitten satu tykkäämään pään seinään hakkaamisesta.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Jumalan sanan profetiat toteutuvat!

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Olet oikeassa Segma.
Parasta olisi ignorata tuollaiset.
Vakavaa yhteiskunnallista haittaakaan Suomen hihhuleista ei ole, toisin kuin USA:ssa, jossa jo 90 miljoonaa on tuota väkeä ja politiikka sen mukaista. Nyt just Bushin hallinnon Israel-asennekin tulee fundamentalistikristityiltä ja just noista väärintulkituista "profetioista".

Kai olen ITSE tiukkapipo, koska itse en ole ateisti (enkä teistikään tai mitään :D, mutten siis ateistikaan) , ja sitten itse rupean kiihkeäksi hihhulien vastustajaksi koska minua loukkaa tuollaiset muka-jumalantietävät paskanpuhujat? Joo.. sittenhän muutun samanlaiseksi, pitää hillitä.

Silti Raamatun historia on mielenkiintoista ihan yleissivistyksenkin kannalta, tietää mistä kulttuurimme perinne tulee...ja ihan tieteen takia vituttaa Petrimäiset huuhaa-ukot.

Sitten toinen juttu, että en siedä valehtelijoita. Olen moneen kertaan muissa asioissa joutunut vastatusten patologisten valehtelijoiden kanssa, ja elämäänikin se on vaikuttanut ihan konkreettisesti. Suuri ilo sitten jos sellaisen saa lopettamaan paskanpuhumisen. Silloin tällöin olen onnistunut ihan maallisissa asioissa. Petri ja kumppanit ovat pahinta tyyppiä patologisia valehtelijoita, he valehtelevat ensin itselleen. Luultavasti on mahdoton heitä muuttaa, nimenomaan uskikset ovat kieroja kuin korkkiruuvi ja liukkaita kuin saippuapala.

Myös piilevällä sadismillani :D on osansa. Olis kiva laittaa tuo Petrikin 24/CTU/Jack Bauer -tyyliin kidututukseen, ja katsoa paljonko totuusseerumia ja sähköä muniin tarttis tyrkätä kunnes tuo voliseis. "Äyäyäyyy!! Minä valehtelin! Ei minulle Pyhä Henki mitään ole kertonut!" :D
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Jumalan sanan profetiat toteutuvat!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Aito_Johanna kirjoitti:Isäni kanssa tässä juuri päättelimme, että meneillään oleva ennennäkemätön sateeton kausi ja huolestuttavasti leviävät Venäjän sekä Espanjan ja Portugalin metsäpalot viittaavat ihan selvästi siihen, kuinka maapallo peittyy laavaan ja tulikiveen ja maailmanloppu tulee, niin kuin Raamatussa sanotaan (vai sanotaanko siellä niin? en ole tarkistanut :? ). Mitäs Petri pidät tästä profetiasta?
Jes 24:
3 Maa tyhjentämällä tyhjennetään ja ryöstämällä ryöstetään. Sillä Herra on tämän sanan puhunut.
4 Maa murehtii ja lakastuu, maanpiiri nääntyy ja lakastuu; kansan ylhäiset maassa nääntyvät.
5 Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait, muuttaneet käskyt, hyljänneet iankaikkisen liiton.
6 Sentähden kirous kalvaa maata, ja sen asukkaat syystänsä kärsivät; sentähden maan asukkaat kuumuudesta korventuvat, ja vähän jää ihmisiä jäljelle.



Raamattu ennustaa että maapallo tulee saastumaan, jonka seurauksena maapallon ilmasto lämpenee kuuman uuvuttavaksi. Otsonikerroksen repeydyttyä ihmisten toimien takia on maailmassa alkanut lämpenemisilmiö, jota ei voida enää pysäyttää. Tämän tähden koko ajan maapallon ilmasto lämpenee ...... ja lopulta se on todella kuuma .....

Vielä naurattaa monia, mutta tulevaisuus on turvattu vain Jeesuksen Kristuksen kanssa...............
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Sinkkumatti

Re: Jumalan sanan profetiat toteutuvat!

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

PetriFB kirjoitti: tulevaisuus on turvattu vain JeesuksenKristuksen kanssa...............
Onko jessellä jääpalakone?
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Jumalan sanan profetiat toteutuvat!

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Miten mun tulee aina näistä Petrin kirjoituksista mieleen ne kultit, joista luin kultteja käsittelevästä kirjastani, siitä samasta, jossa kerrottiin Charles Mansonistakin. Ne kultit päättyivät yleensä joukkoitsemurhaan, kun ensin ennustettiin maailman loppua. Silleen niinq David Koresh ja Daavidin Oksa -tyyliin. Tai Jim Jones ja Jonestown. Tai Temple of Sun. Ne kaikki olivat mielestään Ainoita Oikeita uskontoja ja Jumalan sanaa niin maan perusteellisesti viimeisen päälle. Onko sullakin Petri vapaa käyttöoikeus kaikkiin uskonsisariisi?
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Jumalan sanan profetiat toteutuvat!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Lolita kirjoitti:Miten mun tulee aina näistä Petrin kirjoituksista mieleen ne kultit, joista luin kultteja käsittelevästä kirjastani, siitä samasta, jossa kerrottiin Charles Mansonistakin. Ne kultit päättyivät yleensä joukkoitsemurhaan, kun ensin ennustettiin maailman loppua. Silleen niinq David Koresh ja Daavidin Oksa -tyyliin. Tai Jim Jones ja Jonestown. Tai Temple of Sun. Ne kaikki olivat mielestään Ainoita Oikeita uskontoja ja Jumalan sanaa niin maan perusteellisesti viimeisen päälle. Onko sullakin Petri vapaa käyttöoikeus kaikkiin uskonsisariisi?
Tuolta voit lukea kuinka ymmärrän miehen ja naisen välisen seksielämän:

http://koti.phnet.fi/petripaavola/Jumal ... suaalisuus

Raamattu ennustaa maailmanlopusta kyllä, mutta se ei pääty uskovien joukkoitsemurhaan, vaan siihen kun Kristus Jeesus tulee noutamaan morsiantansa (seurakunta eli uskovat) ..........

Tuollaiset joukkoitsemurhat ovat osoitus väärästä uskosta ja Jumalan palvelusta, jossa palvellaan saatanaa, ei Jumalaa ....
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
nokkaelain

Re: Jumalan sanan profetiat toteutuvat!

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

PetriFB kirjoitti:Raamattu ennustaa että maapallo tulee saastumaan, jonka seurauksena maapallon ilmasto lämpenee kuuman uuvuttavaksi. Otsonikerroksen repeydyttyä ihmisten toimien takia on maailmassa alkanut lämpenemisilmiö, jota ei voida enää pysäyttää. Tämän tähden koko ajan maapallon ilmasto lämpenee .....
Tässäkin surutta sotket kaksi eri asiaa keskenään. Ilmaston lämpeneminen on oma ongelmansa, vaikka sillä voi olla tiettyjä yhteyksiä otsonikatoonkin.

Otsonikatoon sentään voidaan vaikuttaa helpommin kuin ilmastomuutoksiin. Poimit selvästi uskomiisi ennustuksiin sopivia juttuja tutustumatta asioihin kunnolla. Eikä edes siellä Raamatussakaan sanota, että juuri nyt tapahtuisi sitä tai tätä. Omiasi vain päättelet.
Geetzu

Re: Jumalan sanan profetiat toteutuvat!

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

On kyllä syntiä valvoa näin myöhään eiks vaa?
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Jumalan sanan profetiat toteutuvat!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

nokkaelain kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:Raamattu ennustaa että maapallo tulee saastumaan, jonka seurauksena maapallon ilmasto lämpenee kuuman uuvuttavaksi. Otsonikerroksen repeydyttyä ihmisten toimien takia on maailmassa alkanut lämpenemisilmiö, jota ei voida enää pysäyttää. Tämän tähden koko ajan maapallon ilmasto lämpenee .....
Tässäkin surutta sotket kaksi eri asiaa keskenään. Ilmaston lämpeneminen on oma ongelmansa, vaikka sillä voi olla tiettyjä yhteyksiä otsonikatoonkin.

Otsonikatoon sentään voidaan vaikuttaa helpommin kuin ilmastomuutoksiin. Poimit selvästi uskomiisi ennustuksiin sopivia juttuja tutustumatta asioihin kunnolla. Eikä edes siellä Raamatussakaan sanota, että juuri nyt tapahtuisi sitä tai tätä. Omiasi vain päättelet.
Ilmaston lämpenemisen yksi ratkaisevista vaikuttajista on otsonikato ja olkoon sitten mikä hyvänäs, niin Raamattu on sen jo profetoinut aikoja sitten. Jesajan kirjan kirjoittamisajankohta on n. 701-681 eKr.

Tiukassa on vastustus totuutta vastaan, mutta onneksi Jumalan armosta joka päivä jossakin päin maailmaa ainakin yksi ihminen pelastuu .....
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
segma

Re: Jumalan sanan profetiat toteutuvat!

Viesti Kirjoittaja segma »

PetriFB kirjoitti:Tiukassa on vastustus totuutta vastaan, mutta onneksi Jumalan armosta joka päivä jossakin päin maailmaa ainakin yksi ihminen pelastuu .....
Ahh, mutta minusta tuntuu, että yksinomaan Afrikassa kuolee ainakin se 1000 ihmistä päivässä pelkästään kuivuuteen.

Sori, en voinut itselleni mitään. :(
Uusiopehmis

Re: Jumalan sanan profetiat toteutuvat!

Viesti Kirjoittaja Uusiopehmis »

Voi huokaus. Jos joku kirjoittaisi raamatun kokoisen opuksen monitulkintaisia höpinöitä, niin tokihan niistä jokin joskus osuu kohdalle. (Erityisesti teleologisen tulkinnan tuloksena.) Vai oliko Nostradamuskin profeetta?

Ennustan, että ensi vuonna soditaan ainakin kolmessa eri paikassa, mahdollisesti useammassa. Ennustan myös, että talvella sataa lunta, kesällä paistaa aurinko. Kumartakaa profeettaa, maan matoset.
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Jumalan sanan profetiat toteutuvat!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Uusiopehmis kirjoitti:Voi huokaus. Jos joku kirjoittaisi raamatun kokoisen opuksen monitulkintaisia höpinöitä, niin tokihan niistä jokin joskus osuu kohdalle. (Erityisesti teleologisen tulkinnan tuloksena.) Vai oliko Nostradamuskin profeetta?

Ennustan, että ensi vuonna soditaan ainakin kolmessa eri paikassa, mahdollisesti useammassa. Ennustan myös, että talvella sataa lunta, kesällä paistaa aurinko. Kumartakaa profeettaa, maan matoset.
Talvelle lumen satamiseen ei paljon lahjoja tarvita.

Mutta sellaisia profetioita, joita Raamatussa on, niin sellaisiin, ei ihminen pysty ilman Jumalan apua ............

Jes 45

1 ¶ Näin sanoo Herra voidellulleen Koorekselle, jonka oikeaan käteen minä olen tarttunut kukistaakseni kansat hänen edestään ja riisuakseni kuninkaitten kupeilta vyöt, että ovet hänen edessään avautuisivat eivätkä portit sulkeutuisi:

2 Minä käyn sinun edelläsi ja tasoitan kukkulat, minä murran vaskiovet ja rikon rautasalvat.

3 Minä annan sinulle aarteet pimeän peitosta, kalleudet kätköistänsä, tietääksesi, että minä, Herra, olen se, joka sinut nimeltä kutsuin, minä, Israelin Jumala.

4 Palvelijani Jaakobin ja valittuni Israelin tähden minä kutsuin sinut nimeltä ja annoin sinulle kunnianimen, vaikka sinä et minua tuntenut.

5 ¶ Minä olen Herra, eikä toista ole, paitsi minua ei ole yhtään jumalaa. Minä vyötän sinut, vaikka sinä et minua tunne,

6 jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskemille asti, että paitsi minua ei ole yhtäkään: minä olen Herra, eikä toista ole,

- (kirjoitettu noin 701-681 eKr. – toteutui 539 eKr.)



Tämä profetia on hämmästyttävä profetia, koska siinä Jumala osoittaa ja näyttää, että Hän hallitsee aikoja ja historiaa sekä saa jumalattomat ihmiset toteuttamaan Hänen sanansa profeetallisen ilmoituksen.



Jesajan kautta noin 701-681 eKr. Jumalan sanoi avaavansa Babylonin portit Persian kuningas Koorekselle (Koores =Kyyros). Hämmästyttävää on, että profetian sana tuo esille kuninga Kooreksen nimen yli sata vuotta ennen kuin Koores oli edes syntynyt! Profetian sana ilmoittaa, että Israelin tähden Jumala kutsuu Kooreksen vapauttamaan juutalaiset. Huomattavaa on profetiassa esiintyvä sanonta: "että ovet hänen (Kooreksen) edessään avautuisivat eivätkä portit sulkeutuisi". Persian kuningas Koores lähti sotimaan vuonna 539 eKr. Babylonia vastaan. Babylonin kaupunki oli vahvasti suojattu ja vartioitu; Babylon oli suojattu vesihaudoilla ja Babylonin muurit olivat noin 20 metiä paksut sekä noin 90 metriä korkeat, muuria ympäröi 250 vartiotornia. Vuonna 539 eKr. Koores valloitti Babylonin kaupungin ja vapautti juutalaiset ja salli heidän palata pakkosiirtolaisuudesta takaisin omaan maahansa. Näin tuokin profetia toteutui ja Koores todellakin vapautti Israelin kansan huolimatta Babylonin vahvoista varustuksista.
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Uusiopehmis

Re: Jumalan sanan profetiat toteutuvat!

Viesti Kirjoittaja Uusiopehmis »

PetriFB kirjoitti:(kirjoitettu noin 701-681 eKr. – toteutui 539 eKr.)
Olitko paikalla katselemassa, koska kirjoitettiin? Vai olisko mahdollista, että on kirjoitettu myöhemmin.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Jumalan sanan profetiat toteutuvat!

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

PetriFB kirjoitti:Jesajan kirjan kirjoittamisajankohta on n. 701-681 eKr.
.
Lähdekirjat ei ole käsillä, mutta Jesajan kirjoilla oli 2-3 kirjoittajaa.
Jospas sinulla joskus olsi rehellisyyttä tutustua OIKEAANKIN raamattututkimukseen, mitä yliopistoissa tehdään?

Mainitsemasi Jesajan kohta kummiskin on yleistä apokalypsiä, ja ihmekös tuo että sen alueen ihmiset liitti huonoihin aikoihin kuivuuden, siitähän he silloinkin ajoittain kärsivät. Eivät olisi keksineet jääkauttakaan maailmanloppuun fantasioida.
PetriFB kirjoitti: Tiukassa on vastustus totuutta vastaan, .
Surrealistisen kiero tuo sinun psykologiasi.
Itse valehtelet kaikki päivät, itsellesi, seurakunnallesi, lapsillesikin, ja sitten valitat että ne jotka eivät paskapuheitasi ota hihnalle "vastustavat totuutta"?

Kuule ukko sä olet vaan sairaan ja julman huuhaakultin jäsen, ja haluat sitä sairasta maailmankuvaasi niin paljon, että itse vastustat sen kumoavia totuuksia, vaikka minäkin olen uuvuksiin asti yrittänyt niitä sulle näyttää.

Aina vaan kysyn: miksi sinä kaiken muun tiedon ja totuuden vastaisesti edes TOIVOT niin pahaa Jumalaa ja pahaa maailmaa, ja olet valmis patologiseen valehteluun sitä toivoessasi? Mistä se halu pahuuteen sinussa?
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
nokkaelain

Re: Jumalan sanan profetiat toteutuvat!

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

PetriFB kirjoitti:Ilmaston lämpenemisen yksi ratkaisevista vaikuttajista on otsonikato ja olkoon sitten mikä hyvänäs, niin Raamattu on sen jo profetoinut aikoja sitten. Jesajan kirjan kirjoittamisajankohta on n. 701-681 eKr.
Raamatussa ei tiettävästi sanota, että otsonikato on aiheuttanut peruuttamattoman ilmaston lämpenemisen. Voiko sen enempää rautalangasta vääntää, että itse olet päätellyt asian sopivan ennustuksiin, tehnyt siitä jonkinlaisen "totuuden".

Anyway, hiilidioksidi on kai kuitenkin nykykäsityksen mukaan tärkein kasvihuonekaasu, joten vähän pisti silmiin tuo otsonikadon korostaminen.
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Jumalan sanan profetiat toteutuvat!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

nokkaelain kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:Ilmaston lämpenemisen yksi ratkaisevista vaikuttajista on otsonikato ja olkoon sitten mikä hyvänäs, niin Raamattu on sen jo profetoinut aikoja sitten. Jesajan kirjan kirjoittamisajankohta on n. 701-681 eKr.
Raamatussa ei tiettävästi sanota, että otsonikato on aiheuttanut peruuttamattoman ilmaston lämpenemisen. Voiko sen enempää rautalangasta vääntää, että itse olet päätellyt asian sopivan ennustuksiin, tehnyt siitä jonkinlaisen "totuuden".

Anyway, hiilidioksidi on kai kuitenkin nykykäsityksen mukaan tärkein kasvihuonekaasu, joten vähän pisti silmiin tuo otsonikadon korostaminen.
Sille en voi mitään, että Raamattu kertoo maan saastumisesta ja sen lämpötilan noususta tukahduttavan kuumaksi ....... tapahtuu se sitten minkä tahansa ilmiön kautta, niin kuitenkin Raamattu asian ilmoittaa, että kuumat oltavat tulee maailmaan saastumisen kautta ....

Tuskin Jesajan aikaisessa maailmassa ihmisen omalla ymmärryksellä pystyttiin ymmärtämään, että maapallon ilmasto voisi saastua ihmisen toimesta ....
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
prosessi

Re: Jumalan sanan profetiat toteutuvat!

Viesti Kirjoittaja prosessi »

PetriFB kirjoitti:Tuskin Jesajan aikaisessa maailmassa ihmisen omalla ymmärryksellä pystyttiin ymmärtämään, että maapallon ilmasto voisi saastua ihmisen toimesta ....
Eihän tuossa niin sanottukaan, vaan että MAA on saastunut IHMISEN ALLA...
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Jumalan sanan profetiat toteutuvat!

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

prosessi kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:Tuskin Jesajan aikaisessa maailmassa ihmisen omalla ymmärryksellä pystyttiin ymmärtämään, että maapallon ilmasto voisi saastua ihmisen toimesta ....
Eihän tuossa niin sanottukaan, vaan että MAA on saastunut IHMISEN ALLA...
Niin ja tuohon aikaan "saastaisella" oli uskonnollinen merkitys, ei tunnettu teollisuussaasteita. Saastaista oli niin kuukautisveret, spermat kuin varislinnutkin. Tuossa maa on muuttunut saastaiseksi koska "5. Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait, muuttaneet käskyt, hyljänneet iankaikkisen liiton. " Siis uskonnollinen syy Vanhan Liiton rikkomisesta. Huom. Petri VANHAN liiton, kyse ei ole Jessen hylkäämisestä koska Jessestä ei kukaan vielä tiennyt eikä odottanut. Eikä ilmansaasteista.

Rankaisuna sitten tuo kuumuus ja lakastuminen.
Jesaja taisi olla juoppo, koska siinä häntä eniten huoletti tämä:

7. Viini murehtii, viiniköynnös kuihtuu, kaikki ilomieliset huokaavat.
8. Loppunut on vaskirumpujen riemu, lakannut remuavaisten melu, loppunut kanteleitten riemu.
9. Ei laulaen viiniä juoda, väkijuoma käy karvaaksi juojillensa.
10. Kukistettu on autio kaupunki, joka talo teljetty, sisään pääsemätön.
11. Viinistä on kaduilla valitus, kaikki ilo on mennyt mailleen, riemu maasta paennut.

Sitten tuo "1. Katso, Herra tekee maan tyhjäksi ja autioksi, mullistaa sen muodon ja
hajottaa sen asukkaat. "
ei varsinaisesti sovi ylikansoitettuun nykymaailmaan.

Eikä muissa apokalypseissa, (Daniel tai Johanneksen Ilmestys) muistaakseni kuvata kuivuuteen nääntymistä vaan muita maailmanlopun merkkejä. Ja nekin siis kuvaavat OMAA kirjoitusaikaansa, jonka jälkeen sen maailmanlopun muka olisi pitänyt tulla.

Sitäpaitsi Suomen kuuma kesä, jos johtuu ilmastonmuutoksesta, ei vastaa koko maapallon oloja. Vettähän tulee ihan liikaakin toisaalla, tulvia, myrskyjä ja hyökyaaltoja.

Joo, tuota se aina on.
Hihhulit katsovat omaa aikaansa ja sitten ovat löytävinään Raamatusta tietenkin juuri omaa aikaansa koskevia kohtia. Hyppien raamatunkohdasta toiseen niin että saavat tarinansa näyttämään uskottavalta.

Jos Raamatussa edes olisi noissa "profetioissa" sanottu jotain selkeää ja nykyajan ilmiöihin heti samaistettavaa (vaikka internetti ja pommikoneet, edes Hitlerin luulis löytyvän :D ) niin sitten, mutta kun ne ovat aina oman aikansa maailmaa. Ennen ja jälkeen tuonkin Jesajan kohdan on kirjoitusajan valtioita, Tyyrosta ja Moabia. Tarvitaan sitten Petri FB:t selittämään se nykyajaksi, se tulkinta pitää lukea Petrin nettisivulta ja jos uskoo ja Petrin lahkoon kääntyy, sitten vasta pelastuu. On joo tehokasta.

Sitten hihhuliparkojen täytyy koko ajan muuttaa niitä omia tulkintojaan. Nykyään niillä on tämä täysin perusteeton selitys, että se lopunajan sukupolvi olisi vuonna 1948 (Israelin perustaminen) syntyneet. Jonka sukupolven aikana Jesse siis tulisi takaisin.

Täytyypä ottaa yhteyttä Petriin jos hän 60-luvulla syntynyt elää yli kahdeksankymppiseksi, ja kysyä kunkas sitten kävikään ja mitäs sepität nyt. Ja kyllähän Petri sepittäisi. Raamatun jutut koskisivat tietysti juuri SITÄ vuosikymmentä. :D Ketku mikä ketku ja kyllä se sen syvimmillään varmaan itsekin tietää. Motiivina vain oma illusorinen eliittiasema päästä Jesseä imemään kun ateisteja ja toisuskoisia ja toislahkoisia kristityitäkin kidutetaan ikuisesti. Sen uskon tukemiseen Petri haluaa lisää käännynnäisiä, mutta ei niin paljon että lahko käsittäisi kaikki ihmiset. Silloinhan Petri ei enää olisi "eliittiä".
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Jumalan sanan profetiat toteutuvat!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

prosessi kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:Tuskin Jesajan aikaisessa maailmassa ihmisen omalla ymmärryksellä pystyttiin ymmärtämään, että maapallon ilmasto voisi saastua ihmisen toimesta ....
Eihän tuossa niin sanottukaan, vaan että MAA on saastunut IHMISEN ALLA...
Siinä sanottiin, että: Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait, muuttaneet käskyt, hyljänneet iankaikkisen liiton.
Sentähden kirous kalvaa maata, ja sen asukkaat syystänsä kärsivät; sentähden maan asukkaat kuumuudesta korventuvat, ja vähän jää ihmisiä jäljelle.


Huomaatko, että tuon maan saastuminen johtaa siihen, että maan asukkaat kärsivät kuumuudesta! Näin on myös itseasiassa jo tapahtunut ....ja tapahtumassa .....

Aikaa on vielä parannukseen tekoon, sillä rakastava Jumala odottaa sinua ja haluaa pelastaa sinut ......

Minä pidän nyt pikku taukoa työkiireiden takia..........siuks pikkukullanmurut ja murmelit ........ :)
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Vastaa Viestiin