Jumalan sanan profetiat toteutuvat!

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Jumalan sanan profetiat toteutuvat!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Raamatun opetuksen mukaan jokainen, joka ei vastaanota pelastusta Kristuksessa, joutuu kadotukseen .........

Muistan kun eräs mies uhkasi minua väkivallalla tietäen minut uskovaksi, joka ei lyö takaisin. Sanoin hänelle, että mies joka uhkaa väkivallalla toista eikä kykene suullaan kommunikoimaan saisi laittaa hameen päällensä ... tämä nyrkkisankari lopetti uhonsa ...

On lapsellista uhkailla väkivallalla .......
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Jumalan sanan profetiat toteutuvat!

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

PetriFB kirjoitti:Raamatun opetuksen mukaan jokainen, joka ei vastaanota pelastusta Kristuksessa, joutuu kadotukseen .........

Muistan kun eräs mies uhkasi minua väkivallalla tietäen minut uskovaksi, joka ei lyö takaisin. Sanoin hänelle, että mies joka uhkaa väkivallalla toista eikä kykene suullaan kommunikoimaan saisi laittaa hameen päällensä ... tämä nyrkkisankari lopetti uhonsa ...

On lapsellista uhkailla väkivallalla .......
Älä huoli, en mä sua tapaa. en halua sua nähdä, mutta jos minua noin loukkaisit, turpiin saisit.
Ja väliikö tappeletko vastaan vai et, sun kidutuksethan hoitelee sun sairas mielikuvitusoppis, jota pahaa haluat.

Raamattu ei ole Jumalan Sana. Se on ihmisten kirjakokoelma. Vastatodisteita sinulla ei ole. Sinä vain haluat tuota pahaa oppiasi. Ja sun käsitys mitä on Jeesuksen opetus, on sun tulkintas. Ja sun tulkintas kuule hiukan poikkeaa mun tulkinnasta tai oikeasta raamatuntutkimuksestakin.

Eikö sulle Pyhä Henkikään ole mitään sanonut.
Sulla ei ole mitään muuta kuin oma pahuutes ja valhees sen tukena.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Jumalan sanan profetiat toteutuvat!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Hesekiel 34:13 Minä vien ne pois kansojen seasta ja kokoan ne muista maista, tuon ne omaan maahansa ja kaitsen niitä Israelin vuorilla, puronotkoissa ja kaikissa maan asuttavissa paikoissa.

- (kirjoitusajankohta 593-571 eKr. – toteutunut 1800-luvun lopusta vuoteen 2006 ja siitä eteenpäin ….):



Juutalaiset olivat monta vuosisataa maanpaossa hajaantuneina kaikkialla kansojen seassa. Mutta 1800- luvun loppupuolella alkoi juutalaisten paluu profetioiden mukaisesti heidän omaan maahansa. Hesekiel 34:13 kertoo sen mitä on tapahtunut eli Jumala on jo koonnut ison osan juutalaisia omaan maahansa. 1948 juutalaiset virallisesti perustivat Israelin valtion!



Amos 9:

14 Silloin minä käännän kansani Israelin kohtalon, ja he rakentavat jälleen autiot kaupungit ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja juovat niiden viiniä, he tekevät puutarhoja ja syövät niiden hedelmiä. 15 Minä istutan heidät omaan maahansa, eikä heitä enää revitä pois maastansa, jonka minä olen heille antanut, sanoo Herra, sinun Jumalasi.

- ( kirjoitettu noin 750 eKr.)



Jer 32:

43 Vielä ostetaan peltoja tässä maassa, josta te sanotte: ‘Se on oleva autio, vailla ihmisiä ja eläimiä, kaldealaisten käsiin annettu’.

44 Peltoja ostetaan rahalla, kauppakirjoja kirjoitetaan ja sinetöidään ja todistajia otetaan Benjaminin maassa, Jerusalemin ympäristössä ja Juudan kaupungeissa, Vuoriston, Alankomaan ja Etelämaan kaupungeissa, sillä minä käännän heidän kohtalonsa, sanoo Herra."

- (kirjoitettu noin 626 - 586 eKr. – toteutunut ennen ja jälkeen 1948)



Amoksen kautta tullut profetia puhuu samasta kuin Hes 34:13. Mutta Amos 9:14,15 on tarkka kuvaus siitä mitä tapahtui kun israelilaiset palasivat omaan maahansa. Turkkilaishallinto hallitsi Israelin maata noin 400 vuotta, jona aikana alueella kasvavat puut pantiin verolle. Tämän seurauksena puita hävitettiin, koska ei haluttu maksaa niistä veroa. Tämän seurauksena isot alueet soistuivat ja kuivuivat. Kun sitten Israelin valtio syntyi 1948, niin juutalaiset maksoivat kallista hintaa mm. näistä suo- ja kuivista alueista. Israelilaiset sen jälkeen alkoivat viljellä maata sekä rakensivat autiot kaupungit ja istuttivat viinitarhoja jne.. Eli Tämä Amoksen profetia on toteutunut täydellisesti kirjoitusten mukaisesti!



Jes 51: 3 Niin Herra lohduttaa Siionin, lohduttaa kaikki sen rauniot, hän tekee sen erämaasta kuin Eedenin ja sen arosta kuin Herran puutarhan; siellä on oleva riemu ja ilo, kiitos ja ylistysvirren ääni.



- (kirjoitettu noin 701-681 eKr.- toteutunut jo suurelta osin)



Profeetta Jesaja sanoi, että Herra palauttaa Israelin maan entiselleen ja tekee siitä paratiisiin. Tämä on jo suurelta osin toteutunut Israelin maassa. 1900 luvulla juutalaiset ovat maanviljelyksellään palauttaneet maata takaisin hedelmälliseksi viljelyalueeksi. Israelin maan monet suoalueet, jotka ovat olleet malarian saastuttamina on muokattu hedelmällisiksi viljelymaiksi. Galilean merestä (Gennesaretin järvi) on johdettu vettä erämaahan, joka on tämän seurauksena alkanut kukoistaa ja muuttunut hedelmälliseksi maaksi. On osia israelin maassa, jotka eivät vielä kukoista, mutta isot alueet Israelin maalla ovat jo muuttuneet hedelmälliseksi maaksi. 1800 luvun lopussa Israelia kuvattiin erämaaksi, mutta nykyisin Israel on ruoantuottajana monille maille sekä yli 200 miljoona puuta on istutettu Israelin maalle jälkeen 1800 luvun lopun.
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
AarneAnkka

Re: Jumalan sanan profetiat toteutuvat!

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

PetriFB kirjoitti:On lapsellista uhkailla väkivallalla .......
Miten ikuinen kärsimys kiirastulessa toteutetaan, jos ei väkivalloin?

Lämpimikseni mä vaan.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Jumalan sanan profetiat toteutuvat!

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Petri:
Sinä ja vaimosi ja lapsesi ovat väärässä evankeliumissa. Jos eivät seuraa Minua, vaimoasi ja lapsiasi nussii Saddam Hussein perseeseen 200 miljardia vuotta. Lievästi loukkaavaa, eikö? Varsinkin jos mulla ei ole todisteita tuosta, minä vain vilpittömästi HALUAN todellisuuden olevan sellainen. :D

Ja jos sä olet niin mamis, ettet vaimos ja lastes asiaa puolustaisi vetämällä loukkaavaa ja heidän perseeseennussintaansa TOIVOVAA paskanpuhujaa turpiin, niin minä olen MIES enkä ihan niin mamis :D
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Jumalan sanan profetiat toteutuvat!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

AarneAnkka kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:On lapsellista uhkailla väkivallalla .......
Miten ikuinen kärsimys kiirastulessa toteutetaan, jos ei väkivalloin?

Lämpimikseni mä vaan.
Jumala ei käytä väkivaltaa tuomitessaan ihmisen kadotukseen... se on vähän sama asia kun rikollinen tuomitaan syylliseksi rikokseen ja hän ymmärtää tehneensä sen ja sitten hän omilla jaloillaan saattajien kanssa kävelee vankilaan, koska ei ole muuta vaihtoehtoa ......
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Jumalan sanan profetiat toteutuvat!

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

PetriFB kirjoitti:
AarneAnkka kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:On lapsellista uhkailla väkivallalla .......
Miten ikuinen kärsimys kiirastulessa toteutetaan, jos ei väkivalloin?

Lämpimikseni mä vaan.
Jumala ei käytä väkivaltaa tuomitessaan ihmisen kadotukseen... se on vähän sama asia kun rikollinen tuomitaan syylliseksi rikokseen ja hän ymmärtää tehneensä sen ja sitten hän omilla jaloillaan saattajien kanssa kävelee vankilaan, koska ei ole muuta vaihtoehtoa ......
Etkö sä IMBESILLI tajua, että tuo ei ole TOTTA, vaan jotain jota sinä HALUAT, ikuista kipua ihmisille jotka ei tule sun huuhaalahkoon, jonka eteen sulla ei ole mitään TODISTEITA. Sä van HALUAT tuota systeemiä. Se että Jesse sut siitä pelastais on vain oppisi yläkerros, sekin että ne jotka ei sun oppiin tule, joutuu Helvettiin, on PERUSOSA sun oppias, jota vastoin kaikkia todisteita HALUAT.

SINÄ olet vastuussa tuosta pahuuden toivomisesta, sinä, sinä, sinä.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
ninnithequeen

Re: Jumalan sanan profetiat toteutuvat!

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Herranjumala Gattaca, kuis monta Karhua menny jo?

Ja kello ei oo neljääkään..
AarneAnkka

Re: Jumalan sanan profetiat toteutuvat!

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

PetriFB kirjoitti:Jumala ei käytä väkivaltaa tuomitessaan ihmisen kadotukseen...
.... vaan toteuttaa homman alihankkijoilla?
se on vähän sama asia kun rikollinen tuomitaan syylliseksi rikokseen ja hän ymmärtää tehneensä sen ja sitten hän omilla jaloillaan saattajien kanssa kävelee vankilaan, koska ei ole muuta vaihtoehtoa ......
Vankilassa saa safkaa, nestettä, suojaa, lämpöä, liikuntaa - kunhan ei vaan tiputa saippuaa. Sieltä pääsee ulos kun tuomio on päättynyt.

Helvetissä grillataan, käristetään, raadellaan lihaa, mitätöidään lopullisesti ja kylvetetään paskassa. Tätä kestää kauemmin kuin olet elänyt maallista elämääsi. Itse asiassa ikuisesti.

Kumpaan menisit mieluummin, jos ei ole muuta vaihtoehtoa ....... ?

Anteeks. Mulla on tylsää töissä.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Jumalan sanan profetiat toteutuvat!

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

ninnithequeen kirjoitti:Herranjumala Gattaca, kuis monta Karhua menny jo?

Ja kello ei oo neljääkään..
Enemmän vituttaa, että vielä hörhömmän Petrin takia en ole ehtinyt vastailla uusliberaraali-ym. sontiasakin talosu-työttömyys-yhtä-uskisjuttuihin.

Niin ja vasta kuus Karhuu (Löysin isin ja äidin kolikkokätkön)
Viimeksi muokannut Gattaca, 04.09.2006 15:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Jumalan sanan profetiat toteutuvat!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

AarneAnkka kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:Jumala ei käytä väkivaltaa tuomitessaan ihmisen kadotukseen...
.... vaan toteuttaa homman alihankkijoilla?
se on vähän sama asia kun rikollinen tuomitaan syylliseksi rikokseen ja hän ymmärtää tehneensä sen ja sitten hän omilla jaloillaan saattajien kanssa kävelee vankilaan, koska ei ole muuta vaihtoehtoa ......
Vankilassa saa safkaa, nestettä, suojaa, lämpöä, liikuntaa - kunhan ei vaan tiputa saippuaa. Sieltä pääsee ulos kun tuomio on päättynyt.

Helvetissä grillataan, käristetään, raadellaan lihaa, mitätöidään lopullisesti ja kylvetetään paskassa. Tätä kestää kauemmin kuin olet elänyt maallista elämääsi. Itse asiassa ikuisesti.

Kumpaan menisit mieluummin, jos ei ole muuta vaihtoehtoa ....... ?

Anteeks. Mulla on tylsää töissä.
Olen valinnut ikuisuuden Jumalan kanssa.. eli ei tarvitse pohtia muuta ...
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Jumalan sanan profetiat toteutuvat!

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

PetriFB kirjoitti:[Olen valinnut ikuisuuden Jumalan kanssa.. eli ei tarvitse pohtia muuta ...
Valitsit väärin.
Kuoltuasi huomaat olevasi Helvetissä .Protestoit ja sulle vastaa jyrisevä ääni joka puhuu ARABIAA.

Oma mokas, mitäs et seurannut Jumalan Profeettaa Muhammedia.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
AarneAnkka

Re: Jumalan sanan profetiat toteutuvat!

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

PetriFB kirjoitti:
AarneAnkka kirjoitti:Kumpaan menisit mieluummin, jos ei ole muuta vaihtoehtoa ....... ?
Olen valinnut ikuisuuden Jumalan kanssa.. eli ei tarvitse pohtia muuta ...
Juuri tuon porsaanreiän tukkimiseksi kysymyksessä luki "jos ei olisi muuta vaihtoehtoa". Vastaa kun kysytään. Pistepistepistepistepistepistepiste.
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Jumalan sanan profetiat toteutuvat!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

AarneAnkka kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:
AarneAnkka kirjoitti:Kumpaan menisit mieluummin, jos ei ole muuta vaihtoehtoa ....... ?
Olen valinnut ikuisuuden Jumalan kanssa.. eli ei tarvitse pohtia muuta ...
Juuri tuon porsaanreiän tukkimiseksi kysymyksessä luki "jos ei olisi muuta vaihtoehtoa". Vastaa kun kysytään. Pistepistepistepistepistepistepiste.
Vastasin ainoan oikean vaihtoehdon minulle .....
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
segma

Re: Jumalan sanan profetiat toteutuvat!

Viesti Kirjoittaja segma »

Koettakaa nyt ymmärtää.

Jos Peten elämänkatsomukseen kuuluu usko olennaisena osana ja hän määrittelee itseään pitkälti sen kautta, niin luuletteko voivanne järkeillä hänelle jotain muuta sen tilalle? Nimenomaan nuo Peten saippuapalareaktiot ovat tätä mielen itsesuojelumekanismia, joka estää parhaansa mukaan mielen romuttumista, kun koko elämänkatsomuksen alta viedään pohja.

On toki epäreilua että ihmisten, jotka eivät Raamatun teksteihin sen suuremmalti usko, täytyy kantaa vastakkaisen elämäntyylin ja -filosofian ihmisten kunnioituksen taakka vaikka he eivät itse sitä tee (vastoin jopa omia rakkauden kolmoiskäskyjään ja muita), mutta se on aina ollut - ja tulee olemaan - viisaamman vastuutaakka.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Jumalan sanan profetiat toteutuvat!

Viesti Kirjoittaja Ann »

segma kirjoitti:Jos Peten elämänkatsomukseen kuuluu usko olennaisena osana ja hän määrittelee itseään pitkälti sen kautta, niin luuletteko voivanne järkeillä hänelle jotain muuta sen tilalle?
Pete eKr., a.k.a rötöstelijä-Petri. Ei se nenu poskelle mennyt ylettömästä Raamatun lukemisesta..
Rotan aivot valtasivat pääni.
AarneAnkka

Re: Jumalan sanan profetiat toteutuvat!

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Ann kirjoitti:Pete eKr., a.k.a rötöstelijä-Petri. Ei se nenu poskelle mennyt ylettömästä Raamatun lukemisesta..
Sittenhän hän on jo kokenut sen esittämäni toisen vaihtoehdon. :shock:
Vastaa Viestiin