Suomiperheet vetää eineksiä

Yleinen lätinä jä kitinä
Geetzu

Re: Suomiperheet vetää eineksiä

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

silsakenraali™ kirjoitti:Eihän meidän lapsuudessa ollut juurikaan eineksiä. Pari hassua laatikkoa ja maggaratuotteita. Vai muistanko ihan väärin?
Tunnen itseni ihan nuoreks nyt. :]
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Suomiperheet vetää eineksiä

Viesti Kirjoittaja Clay »

Minun suosikkieinekseni oli pitkään kanaviillokki. Kun olin vielä pieni lapsonen ei ollut paljon merkitystä mitä ruokaa oli, kun söin kuitenkin aina mahdollisimman vähän ja valitin, että on pahaa. Sitten humanoidit kaappasivat minut (yläasteen ja lukion välisenä kesänä) ja lähettivät maan päälle näköiskappaleen, joka söi mitä vaan.

Kyllä kotiruoka aina eineksen voittaa, usein laiskuus voittaa kuitenkin makuhermojen passiiviset vaatimukset.
Nyt penikseni on fantastinen!
Edith

Re: Suomiperheet vetää eineksiä

Viesti Kirjoittaja Edith »

Clay kirjoitti: Kyllä kotiruoka aina eineksen voittaa
Mulle tuli tästä, ihan juuri tästä, mieleeni se tajuamus, että tulisin koska vain pääsemään eroon epämieluisasta kosijasta viemällä sen äitini luokse syömään. Turha aate, tietysti, mutta varma!

P.S. Söin juuri porkkanakeittoeinestä. Hyvää, nam!
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Suomiperheet vetää eineksiä

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Jospa havainto johtuu juuri siitä supermarketista? Kun shoppaan eineksiä suuntaan itse isompaan kauppaan, siellä on tarjontaa. Kun taas hinkuan lähiluomupuhtoruokaa kiertelen toreja ja pikkukauppoja milloin minkäkin kasvin perässä. Puolivalmisteiden nimeen vannon kyllä, nehän helpottavat ihanasti elämää hellapoliisina. Eineksiä ääritilanteisiin kun ruuanlaitto ei ole mahdollista.

Noin muuten olen sitä mieltä, että terveysfasismin nimessä pitkälle jalostettuja ja ravintoarvoltaan köyhiä tuotteita sopisi verottaa reilusti. Muutoin ravintotottumuksiin ei auttane kuin valistus, eikä aina sekään. Lasten suhteen en alkaisi hysteeriseksi neuvoloiden tapaan, mutta onhan se syvältä jos lapset syötetään tuplapainoisiksi normaaliin nähden jo ennen kouluikää. Ihan vain siksi että äiti ja isi tykkää hampurilaisaterioista.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8601
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Suomiperheet vetää eineksiä

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Lolita kirjoitti:
nexie kirjoitti:Mä tarkoitin niitä einesruokia, joiden valmistumiseen tarvitaan ainoastaan mikroaaltouunin kellon kilahdus.
Kevyt kalapaistos. En muista valmistajaa (HK?). Muusi ei maistu teolliselta ja kalaköntti on ok.
Tarkistin suolaisuusasian eilen asian eilen, HK:n kalapaistos, sini-punainen pahvipakkaus, natriumia 0,2 g/100 g eli suolaa 0,5 g.

Toinen vähäsuolainen eineslihaton oli Saarioisten kasvislasagne, natriumia 0,3 g / 100 g eli suolaa 0,75 g.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Aito_Johanna

Re: Suomiperheet vetää eineksiä

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Suvinen kirjoitti: Joskus tosin tulee ostettua pakastepizzoja, ne on mun heikkous.
Ah, samikset! Ristorante-merkkinen mozzarellapizza on ainoa varsinainen einesateria, jota koskaan ostan.
Osana ateriaa jotkin valmisruoat ovat oikein ok, esim. jo mainituista paneroiduista kalafileistä pidän. Valmislihapullista parhaat (kannattaa aina tarkistaa pakkauksesta lihapitoisuus!) eivät ole hullumpia, tosin periaatteessa aika turhia, koska lihapullat eivät ole kovin töiseviä valmistaa itsekään.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Suomiperheet vetää eineksiä

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Nyt kun koulussa saa ilmaiset sapuskat niin tulee syötyä ehkä vähän terveellisemmin.
Muuten kyllä haistatan pitkät ravintoarvojen perässä juokseville kakkahattutädeille ja sedille. Nautin eineksistä, mäkkärin hampurilaisista ja roskaruoasta muutenkin täysin rinnoin - vitamiinit, aminohapot ja proteiinit saa ravintolisistä. Ei tarvi stressata junou pokz.
Tietysti jos terveellinen ruokavalio on osa elämäntapaa ja siitä nauttii niin eihän siinä mitään. Mutta aivan turha tulla selittämään että oon niin vitun paljon parempi ihminen kun vedän vaan makrobioottista lepakonpaskaa tai vastapuristettua itä-mongolialaista munkinanusmehua.

Mahdollisen lapsen kanssa tulevaisuudessa toki aivan eri asia. Lapsi päättäköön aikuistuttuaan että millä ruumiinsa tuhostaa, siihen asti mie pumpuloin. Sekaruokaa tulee syömään hän, kasvuvaiheen jälkeen saa syödä mitä haluaa, tai jättää syömättä.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Vastaa Viestiin