Minkä horoskooppimerkin kanssa tulet huonoiten toimeen?

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut

Mikä horo on oikea "horojen horo" minkä kanssa et vaan tule toimeen?

Oinas
4
12%
Kaksoset
1
3%
Rapu
1
3%
Neitsyt
2
6%
Vaaka
4
12%
Skorpioni
3
9%
Jousimies
0
Ei ääniä
Kauris
3
9%
Vesimies
0
Ei ääniä
Kalat
0
Ei ääniä
Tulen kaikkien kanssa toimeen (valehtelija!)
16
47%
 
Ääniä yhteensä: 34

Aito_Johanna

Re: Minkä horoskooppimerkin kanssa tulet huonoiten toimeen?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

-Superior- kirjoitti:Äidinkielen lisäksi on joskus hauska opetella aikansa kuluksi vieraita kieliä! Ulkolaisissa kielissä on näet monesti jännittävän yhteneväisiä, jopa samankantaisia sanoja omaan kotikieleemme verrattuna! Englanninkielinen sana 'race', esimerkiksi, tarkoittaa syvästi kiehtovalla tavalla rotua! Exciting! :)
Toki, mutta kielitieteellisen koulutuksen saaneelta olisi perin amatöörimäistä olettaa, että ulkomaisesta (huom. ulkomaisesta, ei ulkolaisesta) kantasanasta muodostettu suomenkielinen sana ilman muuta tarkoittaisi täsmälleen samaa kuin ulkomaisesta kantasanasta muodostettu ulkomaankielinen johdos. Automaattisia yksi yhteen -käännöksiä kielestä toiseen ei pidä tehdä tutkimatta asiaa ensin; tästä esimerkkinä vaikkapa sana novelli, joka suomessa tarkoittaa lyhyttä kertomusta, vaikka englannin sana novel tarkoittaa romaania! Puhumattakaan siitä, että sanojen merkitys ei ole mikään kiveen veistetty pysyvä totuus vaan kielellä on taipumus muuttua ja kehittyä! Kuten näemme, sanan rasisti käyttö on suomen arkipuhekielessä saanut sellaisen mielenkiintoisen merkityksen, että se tarkoittaa yksinään käytettynä rotusyrjijää, mutta voi yhdyssanan loppuosana saada muitakin merkityksiä (kielirasisti, ikärasisti). Näin on kielessämme tapahtunut, vaikka englannin kielessä ei olisikaan tapahtunut vastaavaa muutosta, ja näin on kielessämme tapahtunut, vaikka uutta merkitystä ei (toistaiseksi?) olisikaan hyväksytty "viralliseksi" sanakirjamerkitykseksi.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Minkä horoskooppimerkin kanssa tulet huonoiten toimeen?

Viesti Kirjoittaja aasi »

-Superior- kirjoitti:Missä on se Kinsey-raportti, josta voin lukea itsestäni ja tästä tilasta, johon olen vajonnut?!?
En tiedä, mutta minusta tuntuu että haluaisin lukea Behavior of the Superior:in.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
mustakikkeli

Re: Minkä horoskooppimerkin kanssa tulet huonoiten toimeen?

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Larla kirjoitti:Tulen kaikkien kanssa yhtä hyvin (tai huonosti) toimeen :lol:

Olen jousimies, kenen kanssa minulla pitäisi sitten mennä sukset ristiin?
No sitähän tässä juuri yritetään kartoittaa laajemmalla otannalla! Älä hätäile, odottele tarkempia tutkimustuloksia.

Odottaessasi voit kuitenkin tarkastella omaa tilannettasi kokemusperäisesti: mitä horomerkkiä exäsi edusti? Vaikka saattaakin olla pelkkää sattumaa, päästään sentään jostain liikkeelle.
Avatar
Larla
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 146
Liittynyt: 16.07.2006 14:33
Paikkakunta: Espoo

Re: Minkä horoskooppimerkin kanssa tulet huonoiten toimeen?

Viesti Kirjoittaja Larla »

mustakikkeli kirjoitti:
Larla kirjoitti: Olen jousimies, kenen kanssa minulla pitäisi sitten mennä sukset ristiin?
No sitähän tässä juuri yritetään kartoittaa laajemmalla otannalla! Älä hätäile, odottele tarkempia tutkimustuloksia.

Odottaessasi voit kuitenkin tarkastella omaa tilannettasi kokemusperäisesti: mitä horomerkkiä exäsi edusti? Vaikka saattaakin olla pelkkää sattumaa, päästään sentään jostain liikkeelle.
Härkä ja todellakin meni sukset ristiin, mutta mistä minä tiedän kävisikö näin toisen härän kanssa.

Täytyykö kokeilla käytännössä? vai odotanko niitä tutkimustuloksia :lol:
mustakikkeli

Re: Minkä horoskooppimerkin kanssa tulet huonoiten toimeen?

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Koklaa odottaessasi. Mitä enemmän näytteitä, sitä varmempi tulos.
Avatar
Larla
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 146
Liittynyt: 16.07.2006 14:33
Paikkakunta: Espoo

Re: Minkä horoskooppimerkin kanssa tulet huonoiten toimeen?

Viesti Kirjoittaja Larla »

mustakikkeli kirjoitti:Koklaa odottaessasi. Mitä enemmän näytteitä, sitä varmempi tulos.
Mistä minä nyt löydän sitten näitä härkiä?

Laitanko ilmoituksen? vai testaanko siinä sivussa sujuvasti muutkin horot? :lol:
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Minkä horoskooppimerkin kanssa tulet huonoiten toimeen?

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Horoskoopit ovat höpöhöpöä, tietenkin, mutta jospa nyt sitten hyväksytään kysymyksenasettelun semanttinen konteksti noin niinkuin ymmärtämiseen pyrkivän diskurssietiikan nimissä ja todetaan, että rapujen, itseni ja muiden.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Minkä horoskooppimerkin kanssa tulet huonoiten toimeen?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Vadim kirjoitti:Horoskoopit ovat höpöhöpöä, tietenkin, mutta jospa nyt sitten hyväksytään kysymyksenasettelun semanttinen konteksti noin niinkuin ymmärtämiseen pyrkivän diskurssietiikan nimissä ja todetaan, että rapujen, itseni ja muiden.
Mä tutustuin taannoin yhteen ihanaan rapumieheen. Kaiken hyvän (tumma, pieni, laiha) lisäksi se oli miellyttävällä tavalla oikukas, mikä oli jotenkin seksyä. Sen oikukkuus oli sellaista, että siihen voi vain todeta että "kulta, äläs nyt, tule vähän kainaloon". Se myös heittäytyi välillä tosi kyyniseksi, mutta sekin hävisi kuin taikaiskusta, kun antoi vähän vierihoitoa. Ihana miekkonen kertakaikkiaan.
Kikkelis kokkelis.
PerttiMakimaa

Re: Minkä horoskooppimerkin kanssa tulet huonoiten toimeen?

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Horoskoopit ovat itsensä toteuttava ennustus ihmisillä, jotka edes jossakin määrin niihin uskovat.

Summa summarum. Jos tuleva potentiaalinen seurustelukumppanisi (eli palstakielellä "ihminen, joka ei juossut karkuun lähestyessäsi") on edes jossakin mielessä tietoinen horoskoopistaan, kannattaa tutustua mitkä ovat sen horoskooppimerkin yleiset tunnusmerkit.

Esimerkiksi, kun Pertti on pienenä lukenut olevansa jousimiehenä avoin ja eläinrakas hän on saattanut tiedostamattaan korostaa näitä luonteenpiirteitä itsessään.

P.S. Larla, ei onnistunut härkäily minultakaan... Ei sitten millään... :)
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Minkä horoskooppimerkin kanssa tulet huonoiten toimeen?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

PerttiMakimaa kirjoitti:Horoskoopit ovat itsensä toteuttava ennustus ihmisillä, jotka edes jossakin määrin niihin uskovat.

Summa summarum. Jos tuleva potentiaalinen seurustelukumppanisi (eli palstakielellä "ihminen, joka ei juossut karkuun lähestyessäsi") on edes jossakin mielessä tietoinen horoskoopistaan, kannattaa tutustua mitkä ovat sen horoskooppimerkin yleiset tunnusmerkit.

Esimerkiksi, kun Pertti on pienenä lukenut olevansa jousimiehenä avoin ja eläinrakas hän on saattanut tiedostamattaan korostaa näitä luonteenpiirteitä itsessään.
Puhut vähän mutta asiaa.
Kikkelis kokkelis.
shue
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 176
Liittynyt: 09.02.2006 20:21

Re: Minkä horoskooppimerkin kanssa tulet huonoiten toimeen?

Viesti Kirjoittaja shue »

Larla kirjoitti:Olen jousimies, kenen kanssa minulla pitäisi sitten mennä sukset ristiin?
Ei kenenkään. Jousimiehet on niin mukavia ja rentoja, ettette te koskaan kenekään kanssa tappele :lol:
Kuormasta ei syödä.
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Minkä horoskooppimerkin kanssa tulet huonoiten toimeen?

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

Keikaus kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:Horoskoopit ovat itsensä toteuttava ennustus ihmisillä, jotka edes jossakin määrin niihin uskovat.

Esimerkiksi, kun Pertti on pienenä lukenut olevansa jousimiehenä avoin ja eläinrakas hän on saattanut tiedostamattaan korostaa näitä luonteenpiirteitä itsessään.
Puhut vähän mutta asiaa.
Nyt en komppaa teitä ollenkaan. Mä olen pienestä pitäen lukenut joka helevetin arvoinneista, että ravut ovat koti-ihmisiä henkeen ja vereen, oikeita kodinhengettäriä ja rakastavat hiljaisuutta sekä rauhallisuutta jane jane.. ja näitä piirteitä en sitten edes yrittämällä onnistu löytämään itsestäni vaikka siis rapu olenkin.
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Minkä horoskooppimerkin kanssa tulet huonoiten toimeen?

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

shue kirjoitti:Ei kenenkään. Jousimiehet on niin mukavia ja rentoja, ettette te koskaan kenekään kanssa tappele :lol:
Mun paras ystäväni ja äitini ovat jouskareita ja kyllä mä ainakin olen molempien näiden kanssa onnistunut tappelemaan tosi railakkaasti, tosin aina on saatu asiat suht noppaan sovituiksikin mutta siis räiskymisestä ei ole ollut siis meidän suhteissa puutetta.. Ehkä syy on sitten kuitenkin minussa (rauhaa rakastavassa kotiravussa :P).
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
Sinkkumatti

Re: Minkä horoskooppimerkin kanssa tulet huonoiten toimeen?

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

shue kirjoitti: Ei kenenkään. Jousimiehet on niin mukavia ja rentoja, ettette te koskaan kenekään kanssa tappele
Jos kyseessä on jousinainen, niin takuulla tappelee.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Minkä horoskooppimerkin kanssa tulet huonoiten toimeen?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Olen jousinainen, enkä kyllä tappele. Olen tapellut tappelukiintiöni täyteen jo vuosia sitten. Vaa'an kanssa meni karille, samoin skorpparin. Mikäs merkki mulle niinku sopis sitten? Antakaa jonkun hyvän horosivun osote, kiitos etukäteen. Maikkarin sivuilta löytyy kivaa horoviihdettä.
Prepare for the worstest.
PerttiMakimaa

Re: Minkä horoskooppimerkin kanssa tulet huonoiten toimeen?

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

nowaysis kirjoitti:Olen jousinainen, enkä kyllä tappele. Olen tapellut tappelukiintiöni täyteen jo vuosia sitten. Vaa'an kanssa meni karille, samoin skorpparin. Mikäs merkki mulle niinku sopis sitten? Antakaa jonkun hyvän horosivun osote, kiitos etukäteen. Maikkarin sivuilta löytyy kivaa horoviihdettä.
Virallinen (tm) horoparituskaava mennee niin, että jouskalle joko kaksonen tai sitten jouskanaiselle jouskamies. Tämä jälkimmäinen yhdistelmä toimii ainoastaan niin, että kaikki suhteen tavoitteet ja unelmat ovat naisen unelmia ja ne toteutetaan. Eli ihan niinkuin kaikki muutkin parisuhteet. :D
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Minkä horoskooppimerkin kanssa tulet huonoiten toimeen?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Nyt mun päässä soi "Kaurisnainen, walking down the street.."
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Minkä horoskooppimerkin kanssa tulet huonoiten toimeen?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Oisko olemassa jotain vaihtoehtoista kaavaa? Mä oon jo käyny läpi sen parisuhteen jossa toteutetaan mun unelmia, joten miehelläkin on toivoa suunvuoroon näin toisella kierroksella ;)
Prepare for the worstest.
PerttiMakimaa

Re: Minkä horoskooppimerkin kanssa tulet huonoiten toimeen?

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

nowaysis kirjoitti:Oisko olemassa jotain vaihtoehtoista kaavaa? Mä oon jo käyny läpi sen parisuhteen jossa toteutetaan mun unelmia, joten miehelläkin on toivoa suunvuoroon näin toisella kierroksella ;)
Ehkä sinun olisi sitten syytä etsiä ihmisiä, joilla SM ei tarkoita suomen mestaruutta ja kysellä aanusorjan paikkaa. :)

Eli en tiedä.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Minkä horoskooppimerkin kanssa tulet huonoiten toimeen?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

PerttiMakimaa kirjoitti: Ehkä sinun olisi sitten syytä etsiä ihmisiä, joilla SM ei tarkoita suomen mestaruutta ja kysellä aanusorjan paikkaa. :)
Aah, voin siis lopettaa etsinnät 8)
Prepare for the worstest.
-Superior-
Kitisijä
Viestit: 1234
Liittynyt: 07.04.2006 0:01

Re: Minkä horoskooppimerkin kanssa tulet huonoiten toimeen?

Viesti Kirjoittaja -Superior- »

Aito_Johanna kirjoitti:Toki, mutta kielitieteellisen koulutuksen saaneelta olisi perin amatöörimäistä olettaa, että ulkomaisesta (huom. ulkomaisesta, ei ulkolaisesta) kantasanasta muodostettu suomenkielinen sana ilman muuta tarkoittaisi täsmälleen samaa kuin ulkomaisesta kantasanasta muodostettu ulkomaankielinen johdos.
Isi sanoo aina ulkolainen, tykkään isistä. :) Luonnollisestikaan suomen kielen sekä ulkomaisten kielten kantasanojen välillä ei ole täydellistä, ei välttämättä edes summittaista ekvivalenssia. Latinan kielestä alunperin romaanisiin kieliin sekä jälkeenpäin myös ugrilaisiin kieliin lähinnä kristinuskon välityksellä omaksuttu race-sana on kuitenkin yksittäisenä esimerkkinä niin yksiselitteinen, ettei se mielestäni jätä sijaa epäilyksille suomen kielenkään merkitysrakenteita pohdittaessa.
Kuten näemme, sanan rasisti käyttö on suomen arkipuhekielessä saanut sellaisen mielenkiintoisen merkityksen, että se tarkoittaa yksinään käytettynä rotusyrjijää, mutta voi yhdyssanan loppuosana saada muitakin merkityksiä (kielirasisti, ikärasisti). Näin on kielessämme tapahtunut
Virallisessa kielessä näin ei ole tapahtunut.
näin on kielessämme tapahtunut, vaikka uutta merkitystä ei (toistaiseksi?) olisikaan hyväksytty "viralliseksi" sanakirjamerkitykseksi.
Toivon, ettei kieltä pilattaisi jatkossakaan, koska on olemassa myös hyvin kuvaava ja foneettisesti sointuva sana 'syrjintä'.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Minkä horoskooppimerkin kanssa tulet huonoiten toimeen?

Viesti Kirjoittaja Ann »

Ihanaa, lisää höpö-juttusia!

Joo, kaksosena tuun juttuun tulimerkkien kanssa(jouskareista tykkään eritoten). Guumaa zexuaali-energyy on vesimerkkien kanssa.

Ohops, unohtui kertoa se inhokki. Maamerkkejä ei ole pahemmin tuttavapiireissä näkynyt.
Rotan aivot valtasivat pääni.
-Superior-
Kitisijä
Viestit: 1234
Liittynyt: 07.04.2006 0:01

Re: Minkä horoskooppimerkin kanssa tulet huonoiten toimeen?

Viesti Kirjoittaja -Superior- »

...
Viimeksi muokannut -Superior-, 15.11.2006 18:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Minkä horoskooppimerkin kanssa tulet huonoiten toimeen?

Viesti Kirjoittaja Ann »

-Superior- kirjoitti: Arvasin että olet kaksonen.
Niin on Setä-Joudenkin, sekään ei petä.
Rotan aivot valtasivat pääni.
-Superior-
Kitisijä
Viestit: 1234
Liittynyt: 07.04.2006 0:01

Re: Minkä horoskooppimerkin kanssa tulet huonoiten toimeen?

Viesti Kirjoittaja -Superior- »

...
Viimeksi muokannut -Superior-, 15.11.2006 16:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin