Lomamatkaretostelua

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Selvitän myös oman auton vuokraamista Münchenistä

https://www.sixt.com/betafunnel/#/offer ... e=NoDelCol

Vaihtoehtona on 1, 2 tai 3 ski rack, mitä tuo numerointi tarkoittaa?

Googlen mukaan perus ski rack pitäisi mahtu 4 neljä paria?!

https://www.rerack.com/ski-rack-buyers-guide/
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9391
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 06.02.2024 13:04
Vaihtoehtona on 1, 2 tai 3 ski rack, mitä tuo numerointi tarkoittaa?

Googlen mukaan perus ski rack pitäisi mahtu 4 neljä paria?!

https://www.rerack.com/ski-rack-buyers-guide/
Autovuokraamot käyttää tälläisiä köpöjä magneeteilla kiinnittyviä telineitä:

Kuva

Ei niillä ole mitään kunnon telineitä. Ota sen verran isompi auto, että saat kamat sisään.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kiitos! Mahtuuko tuohon enempää kuin 1 pari? Katsoin, että X5:een saisi 3 laitettua, eli siihen kenties 3 paria? Yksi pari menisi sitten vielä sisään varmaan.

Vai onko farmari parempi? Alla Sixin tarjonta Mûnchen ko. aika

https://www.sixt.com/betafunnel/#/offer ... sort_order

Edit

Europcarilla olisi VW Multivan

https://www.europcar.com/en-us/reservat ... cleType=CR
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9391
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 06.02.2024 13:19 Kiitos! Mahtuuko tuohon enempää kuin 1 pari?
Se niiden numerointi varmaan tarkoitti sitä kuinka monta paria menee mihinkin telineeseen. Veikkaisin.

Kannattaisiko noin lyhyellä reissulla vuokrata sukset paikanpäältä? Meinaan noista telineistä tai isommasta autosta tulee helposti reilusti lisähintaa ja joutuu roudaamaan kalustoa lentokentällä. Omat monot vain mukaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 06.02.2024 13:30

Kannattaisiko noin lyhyellä reissulla vuokrata sukset paikanpäältä?
Täytyy fundeerata tuota kyllä
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Etkö avannut koko keskustelun toteamalla, että omat välineet ovat vain nuorimmalla? Aioitko ostaa omat Suomesta ennen reissua? Vagis lienee oikeassa, vuokraa kaikki paikan päältä (myös sille nuorimmaiselle, ei sen kannata Ruotsista niitä roudata).
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 06.02.2024 14:01 Etkö avannut koko keskustelun toteamalla, että omat välineet ovat vain nuorimmalla? Aioitko ostaa omat Suomesta ennen reissua? Vagis lienee oikeassa, vuokraa kaikki paikan päältä (myös sille nuorimmaiselle, ei sen kannata Ruotsista niitä roudata).
Tätä just fundeeraan, eli ostaako kamat Suomesta hiihtolomakauden jälkeen (varmasti hyviä tarjouksia) vai vuokratako paikan päältä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9391
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 06.02.2024 14:11 Tätä just fundeeraan, eli ostaako kamat Suomesta hiihtolomakauden jälkeen (varmasti hyviä tarjouksia) vai vuokratako paikan päältä.
Täähän on ihan selvä, jos teillä ei ole omia kamoja. Selkeesti vuokraamon kautta. Niin paljon vähemmän säätämistä. Vuokraamoista saa myös parempilaatuisia välineitä, jos peruspaketti ei riitä omille taidoille.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mitä teette niillä kamoilla reissun jälkeen? Jatkatteko harrastusta säännöllisesti vai jääkö nurkkiin pölyttymään? Tekniikka kehittyy laskulamoissakin jatkuvasti, eli ne ei ehkä enää kiinnostele vaikkapa 5 vuotta kaapissa seistyään. Lisäksi esim. monot on syytä ajaa huolella sisään, onko teillä aikaa siihen ennen reissua?
Itse vuokraisin, voisin vaihtaa suksia vaikka joka päivä jos tuntuu ettei homma luista, tai haluan laskea toisella tapaa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Juu. Katselin eilen hintoja. Alle 500:lla saa neljälle sukset, monot ja kypärät koko ajaksi, jos nyt varaa ja maksaa. Ei järkeä ostaa ja raahata siinne.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 05.02.2024 8:35 Laskettelulla" tarkoitan, että pystymme (ja haluamme) tulemaan sukset jalassa mäen alas.
Tämä kannattaa muistaa arvioidessa kalustoa. Eli Jameksen ja vähiten vääränsä ei kannata maksaa yhtään enempää kuin on tarpeen. Ette osaa arvioida, mikä on teille paras mahdollinen kalusto, joten ylimääräistä ei kannata maksaa, koska lisäarvoa niistä ei saa. Käyttömukavuus edellä ehdottomasti.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 07.02.2024 13:14
James Potkukelkka kirjoitti: 05.02.2024 8:35 Laskettelulla" tarkoitan, että pystymme (ja haluamme) tulemaan sukset jalassa mäen alas.
Tämä kannattaa muistaa arvioidessa kalustoa. Eli Jameksen ja vähiten vääränsä ei kannata maksaa yhtään enempää kuin on tarpeen. Ette osaa arvioida, mikä on teille paras mahdollinen kalusto, joten ylimääräistä ei kannata maksaa, koska lisäarvoa niistä ei saa. Käyttömukavuus edellä ehdottomasti.
Juu. Onneksi noista vuokraamoista tuolla voi valita rookie-setin. Muna-asento ei ole vielä täydellinen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^Juu. Mulla oli nuorena omat sukset, kun laskin paljon. Sitten tuli pitkä tauko eli 25 vuotta. Nykyään vetelen vuokrasuksilla, kun en ole raaskinut omia ostaa. Ehkä pitäisi. Mutta siis ei mulla riitä kyvyt tulkitsemaan, onko vuokrasukset mulle kuinka hyvät tai huonot.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 06.02.2024 13:19 Kiitos! Mahtuuko tuohon enempää kuin 1 pari? Katsoin, että X5:een saisi 3 laitettua, eli siihen kenties 3 paria? Yksi pari menisi sitten vielä sisään varmaan.

Vai onko farmari parempi? Alla Sixin tarjonta Mûnchen ko. aika

https://www.sixt.com/betafunnel/#/offer ... sort_order

Edit

Europcarilla olisi VW Multivan

https://www.europcar.com/en-us/reservat ... cleType=CR
Päätin ottaa vyön ja henkselit molemmat eli otin 8 paikkaisen Mersun V Class vanin ja siihen vielä suksitelineet. Suksia siis kuljetellaan vain kohteessa, kun päädyin vuokraukseen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.01.2024 10:36 Viikolla 8 taas hiihtämään Teneriffalle.
Huomenna lähtö

:ohyeah:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Täältä saisi halpoja lentoja Teneriffalle. Missähän siellä kantsis yöpyä, jos haluaa lähinnä patikoida ja olla luonnossa. Makoilu rannalla ei kiinnosta. Itse en ole koskaan käynyt Teneriffalla, mutta voisin harkita jotain Kanariansaarta, kun halvalla pääsis.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kreitsu kirjoitti: 18.02.2024 18:11 Täältä saisi halpoja lentoja Teneriffalle. Missähän siellä kantsis yöpyä, jos haluaa lähinnä patikoida ja olla luonnossa. Makoilu rannalla ei kiinnosta. Itse en ole koskaan käynyt Teneriffalla, mutta voisin harkita jotain Kanariansaarta, kun halvalla pääsis.
Jos patikointi on ykköskohde niin Madeira > Teneriffa.

https://maailmanaarella.com/madeiran-pa ... olut-top5/


Jos kuitenkin Teneriffa niin ehkäpä saaren pohjoisosa voi olla parempi. Etelä on aika äkkijyrkkää ja pelkkää nyrkin kokoista murikkaa. Santa cruz tai Puerto de la cruz. San Cristobal olisi lähinnä pohjoiskärkeä, mutta en muista onko osunut sieltä hotlaa silmiin. Itsehän vietä etelässä ja vaellan vain lähinpään pubiin joten pohjoisosa on aika tuntematon.

Kanariansaarista suuntaisin silmät La Gomeraan. Tai jos kuntoa haluaa niin Gran Canarian Puerto ricoon.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä olen Kanarian saarista ollut jonkun kerran nimenomaan luonnon ja patikoinnin perässä La Palmalla. Ihan vahva suositus sille. Briteistä saattaa saada suoran lennon, muuten joltain isommista saarista pikkukoneella tai lautalla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Perheen kanssa ensi maanantaina Viron lautalle Nyt ollaan arjen yläpuolella isosti :cheer:
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja exsu »

Bluntly kirjoitti: 18.02.2024 18:27
Jos kuitenkin Teneriffa niin ehkäpä saaren pohjoisosa voi olla parempi. Etelä on aika äkkijyrkkää ja pelkkää nyrkin kokoista murikkaa. Santa cruz tai Puerto de la cruz. San Cristobal olisi lähinnä pohjoiskärkeä, mutta en muista onko osunut sieltä hotlaa silmiin. Itsehän vietä etelässä ja vaellan vain lähinpään pubiin joten pohjoisosa on aika tuntematon.
Olen varmasti ensimmäistä kertaa palstahistorian aikana Bluntlyn kanssa samaa mieltä, mutta Puerto de la Cruz on hyvä lähtöpaikka, jos vaellushommat kiinnostaa. Santa Cruz on "iso" kaupunki, toki sieltäkin on hyvät yhteydet.

Bussilla pääsee hyvin Teideä ylös, ja sieltä sitten polkuja alas. Mä oon käynyt siellä pari ohjattua maastopyöräretkeä, ja maisemat oli kyllä upeita. Vuorelta alas tullessa on monta kasvillisuuskerrosta, joten verraten lyhyelläkin reitillä on paljon kiinnostavaa katsottavaa. Sen sijaan Cran Canariasta oma kokemus on, että se on lähinnä aavikkoa tai muuten kuivakkaa, eli maisema ei ole kovin kummoinen.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9391
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mä olen kanssa kertaalleen käynyt kanarialla. Mulle oli hieman yllätys kuinka tehokkaasti Lanzarotella turistit oli kasattu muutamaan kylään ja siitä kuinka iso osa saaresta oli luonnontilassa. Suht tuore laavaperäinen maaperä vähäsateisella saarella oli karun kaunista. Vähän kuin lapin tunturiylängöt. Hyvin tuollakin olisi tilaa patikoida, mutta mä sorruin enemmän kiertelemään saarta autolla ja kävelin vaan lyhyitä siirtymiä autolta parhaille maisemapaikoille.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja exsu »

Joululomapohdintoja

Haluaisin lämpöä ja valoa. Aikaa ehkä 10-12 päivää. Pitäisi olla sellaiset lennot, että 9-vuotiaan kanssa ei ole ihan tuskaa. Puolisoa kiinnostaisi ne jenkkien risteilyt, minua ei lainkaan. Olisihan se toisaalta lapsen kanssa helppo. Jostain syystä mantereelle jenkkeihin tai Meksikoon hän ei halua. Mua kiinnostais Etelä-Afrikka, mutta en tiedä onko se oikein lapsiperhekohde. Aasia ei kiinnosta. Australia on liian kaukana.

Kai me päädytään taas Kanarialle :D
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9391
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exsu kirjoitti: 20.02.2024 11:10 Joululomapohdintoja

Haluaisin lämpöä ja valoa. Aikaa ehkä 10-12 päivää. Pitäisi olla sellaiset lennot, että 9-vuotiaan kanssa ei ole ihan tuskaa. Puolisoa kiinnostaisi ne jenkkien risteilyt, minua ei lainkaan. Olisihan se toisaalta lapsen kanssa helppo. Jostain syystä mantereelle jenkkeihin tai Meksikoon hän ei halua. Mua kiinnostais Etelä-Afrikka, mutta en tiedä onko se oikein lapsiperhekohde. Aasia ei kiinnosta. Australia on liian kaukana.

Kai me päädytään taas Kanarialle :D
Mä olen yhden joulun viettänyt Miamin suunnalla. Suora finskin lento oli kohtuullisen nopea. Miamissa oli lämmin, en käyttänyt pitkiä housuja koko viikkoon, vaikka muualla jenkkilässä oli poikkeuksellisen kylmää. Jos ei halua olla mantereella, niin Florida Keys saaristo tarjoaa vaihtoehdon. Key West eteläisimpänä paikkana tarjoaa poikkeuksellisen trooppisen idyllin jenkkiläksi. Keskustan alueella paljon kauniita historiallisia taloja. Me tehtiin tuonne vain päiväretki, niin oma kokemukseni on vaan pintaraapaisu tarjontaan. Kun tuonne suuntaan menen seuraavan kerran, niin mielelläni viettäisin saariston suunnalla pidempään.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Mylwin suositteli Maltaa. On toki vähän kärpäsenpaska, pirusti ryssiä ja mun entisiä työkavereita. Toisaalta voisi jäädä sinne töihin.

Kap verde on kai joku köyhän kanaria.

Asorit olisi kokeilematta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Miami on jees, myös perhelomana. Kaikenlaista puuhaamista riittää a yllin b kyllin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vastaa Viestiin