Lomamatkaretostelua

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Miksei?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

nowaysis kirjoitti:Tosin jos lukee DNKY niin ehkä siinä tapauksessa tosiaan on feikki, ellei se sit oo joku merkki mistä mäkään en oo kuullu..
Se oli kirotusvihre :D .

Kyllä se ihan aito takki on. Ja noissa jenkkilän ale-hommissa on myös se, että ne on edellisen kauden mallistoa, siksi halvempia. DKNY:t, Guessit, Hilfigerit yms on myös jenkkiläisiä, joten siksi halvempia kuin täällä. Jos kattoo Dieselin hintoja siellä, on ne ihan saman hintaisia kuin täälläkin. Diesel kun on Italialainen.

Mun mielestä paras esimerkki halvoista hinnoista on niinkin tylsä kuin Levi's. Nykissä hinnat 54$, Suomessa 100€.
Manaaja

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Dumis kirjoitti:^ Paree oiskin, eihän sitä kestä salille mennä ihan missä tahansa räteissä.
Oli pakko hommaa uudet salihousut kun edellisissä oli molemmissa nivusissa jo pään mentävä reikä. Keskisauma oli sentään vielä tallella. Ei se muuten ois haitannut mutta kun reittä vasten tehdyissä hauiskäännöissä aina välillä käsipainon tangonpää yritti karata vastakkaisen jalan lahkeeseen sisään.

Paita on sentään uskollisesti sama lidlistä ostettu pohjimmiltaan valkoinen mutta epäonnistuneesti oranssiksi värjätty laikukas vaimonhakkaajapaita (en pidä valkoisista paidoista). Välillä käytän myös tehdasviolettia vastaavaa, jos oikein homottaa ja ykköspaita on pesussa. Se violetti taisi tulla kuuden euron duo-packissa sen valkoisen kanssa. This is how I roll.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Manaaja kirjoitti: lidlistä ostettu pohjimmiltaan valkoinen mutta epäonnistuneesti oranssiksi värjätty laikukas vaimonhakkaajapaita (en pidä valkoisista paidoista). Välillä käytän myös tehdasviolettia vastaavaa, jos oikein homottaa ja ykköspaita on pesussa. Se violetti taisi tulla kuuden euron duo-packissa sen valkoisen kanssa. This is how I roll.
Joo, kyl mä ehkä ennemmin kuuntelen jatkossakin tota Vespaa näissä vaateasioissa. Hetken jo pelkäsin et seuraan ihan väärää gurua, mut onneks heräsin! :wink:
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Lilo kirjoitti:Joo, kyl mä ehkä ennemmin kuuntelen jatkossakin tota Vespaa näissä vaateasioissa. Hetken jo pelkäsin et seuraan ihan väärää gurua, mut onneks heräsin! :wink:
Näkisitpä muuten mun Nykistä roudaamani paperipussit! Huh huh!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vesper kirjoitti:
Lilo kirjoitti:Joo, kyl mä ehkä ennemmin kuuntelen jatkossakin tota Vespaa näissä vaateasioissa. Hetken jo pelkäsin et seuraan ihan väärää gurua, mut onneks heräsin! :wink:
Näkisitpä muuten mun Nykistä roudaamani paperipussit! Huh huh!
Bad hair day?
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Vesper »

NuoriDaavid kirjoitti:Bad hair day?
Tänään on aika hyvä sen suhteen, eilen oli paha.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Vesper kirjoitti:
Näkisitpä muuten mun Nykistä roudaamani paperipussit! Huh huh!
Jos mulla ei olis pussi päässä, näkisit kuinka vihreenä kateudesta oon!
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja elco »

Kreitsu kirjoitti:Tarjoustalo, lol :D
Mä käyn porschella tarjoustalossa ostamassa kissanruokaa!
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Vesper »

elco kirjoitti:
Kreitsu kirjoitti:Tarjoustalo, lol :D
Mä käyn porschella tarjoustalossa ostamassa kissanruokaa!
Häät on peruttu.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
RP

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja RP »

Vesper kirjoitti:
elco kirjoitti:
Kreitsu kirjoitti:Tarjoustalo, lol :D
Mä käyn porschella tarjoustalossa ostamassa kissanruokaa!
Häät on peruttu.
Jos nyt kuitenkin yritätte sovitella vielä. Oletan että mut on kutsuttu, enkä halua missata ilmaista huvijuomaa. Ajatelkaa pupua!
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Vesper kirjoitti:Juuri purin laukkuja ja siellä näytti olevan...
Unohdin mainita tärkeimmän eli Darth Vader paistolastan!!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
AngryBird

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Vesper kirjoitti:Darth Vader paistolastan!!
:shock:

Mä ehkä tarvitsen tuollaisen.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Vesper »

AngryBird kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Darth Vader paistolastan!!
:shock:

Mä ehkä tarvitsen tuollaisen.
KAIKKI tarvitsee!

Kuva
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18766
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Niba »

Vesper kirjoitti:
AngryBird kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Darth Vader paistolastan!!
:shock:

Mä ehkä tarvitsen tuollaisen.
KAIKKI tarvitsee!

Kuva
Kiinasta tilaan kontillisen, halvalla..
Pyyhin Netikettiin..
CeDell Davis

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

Joupoks täältä Shanghaista. Täällä on lämmin ja aurinko paistaa! Mitens siellä?
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Vesper kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Juuri purin laukkuja ja siellä näytti olevan...
Unohdin mainita tärkeimmän eli Darth Vader paistolastan!!
Uuh, mistä tollasia saa, jenkeistäkö vaan?
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

CeDell Davis kirjoitti:Joupoks täältä Shanghaista. Täällä on lämmin ja aurinko paistaa! Mitens siellä?
Täälläkin paistelee aurinko! About viikon kuluttua paistattelen päivää Tel Avivissa ja Jerusalemissa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä lähden huomenna Turkkiin. Äidin kanssa. :roll:

No ei, oikeasti kiva reissu odotettavissa. Matkaan snorklauskamat, juoksukamat, biksut ja paljon aurinkorasvaa. Viikko löhöilyä ilman kummempia suunnitelmia.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti: biksut ja paljon aurinkorasvaa.
Muistaa ottaa galleriakuvia!
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Lilo kirjoitti:Uuh, mistä tollasia saa, jenkeistäkö vaan?
En osaa sanoa, näytti ainakin nettikaupasta löytyvän...
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja exsu »

Nonni. Turkki nähty. Oli kohteena kivempi kun luulin, oli jo ehtinyt ennen lähtöä kaduttamaan koko matkavaraus. Kohtalle osui hyvät kelit, kolmessakympissä huiteli lämpötila joka päivä. Hotelli oli rantakadun varrella, josta oli hyvät lenkkeilyreitit, joita tulikin hyödynnettyä joka päivä. Samoin sellaisia oman painon vastuksella tehtäviä kuntoilulaitepuistoja oli lenkkeilyreitin varrella useita. Aika pitkälti liikunta-auringonotto-lukeminen -linjalla loma menikin.

Hassuna yksityiskohtana lähes joka ravintolasta ja kahvilasta tarjottin laskun jälkeen seuralaisa iltamenoihin. Turkki taitaa olla valkoisen naisen Thaimaa ja allekirjoittanut ilmeisestikin poikkeuksellisen epätoivoisen oloinen matkustaessaan äitinsä kanssa. :D Jätin tarjoukset kuitenkin käyttämättä, vaikka yhteen sisältyi retki Alanyan edustalla oleville "merirosvoluolille" joka sinällään kuulosti kyllä jännältä. Samoin viimeisen päivän kahvilan bambisilmäinen poika oli siinä määrin lutunen, että sinkkuna vastaus olisi voinut olla joku toinen.

No, mutta onpahan nähty tuo. Jotenkin biletyspaikkana voisin nähdä potentiaalia, ehkä.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja elco »

Vaihdetaan tämä tänne niin on oikeammassa paikassa.
exsu kirjoitti:Varasin lennot Nizzaan heinäkuulle. Seuraavaksi pitäisi kyhätä sen verran matkasuunnitelmaa, että saisi varattua myös vuokra-auton ja jotain majoitusta. Tarkoituksena olisi kierrellä parin viikon aikana Etelä-Ranskan rannikkoa ja poiketa jossain kohtaa myös Italian puolella. Majoitukseksi ollaan katsottu majoituspalveluita tarjoavia viinitiloja ja B&B-paikkoja.
No nähdään siellä sitten. Mulla on lennot juhannussunnuntaina ja pari viikkoa mestoilla. En ole yhtä (tai kahta, kaikkea ei voi muistaa) tietokonemiesten kokoontumisajoa lukuunottamatta käynyt vanhoilla hoodseilla sen koommin kun muutin pois 2001. Tarkoitus on pitää aluksi majaa jossain Nizzan kulmilla ja muuttaa sitten Juan-les-Pinsiin rantsuun. Eli enemmän tai vähemmän pysyä paikallaan tai 2-3 paikassa ja tehdä sieltä päiväreissuja.


Omasta mielestäni seuraavat kannattaa katsastaa:
-St Tropez tulee olemaan mulla läntisin kohde (varmaan mennään sinne vaan päiväreissulle kun hotlat alkavat jostain viidestäsadasta yö); Marseille on aika karu eikä mielestäni menemisen arvoinen, jos lännemmäksi haluaa niin sitten Barcelonaan, mutta sinne pääsee sitten eri reissulla
-Grasseen päiväreissu
-Cagnes sur Merin "vanhakaupungissa" vai mikä helvetti lieneekään kannattaa käydä dinnerillä
-Juan-les-Pinsistä löytyy parhaat biitsit
-Monacoon päiväreissu Beausoleilin puolelta löytyy ehkä hotla, jos haluaa yöpyä alle kolmella sadalla; kannattaa tsekata akvaario Musee oceanographiquen kulmilla, vaikka se onkin vähän snadi niin mielestäni tod hienoa kamaa; jos on viikonloppuyön Monacossa niin Jimmy'ziin kannattaa mennä katsastamaan Lamborghinit ja sikarikkaat, ja juomaan 30 euron olut
-Nizzasta menee neljä tietä Monacoon: rantatie, keskitie, vuoritie ja motari. Keskimmäinen kannattaa ajaa ehdottomasti, vuorilla jos on aikaa ja tarmoa; motari kun pitää päästä siirtymään. Keskitiellä (Avenue de Verdun) kannattaa poiketa Ezessä tsekkaamassa linnat ja näkymät.
-Edelleen päiväreissun Nizzasta Gorges du Verduniin tsekkaamaan Euroopan tykein kanjoni.
-Nizzan lähistön vuorilla kannattaa ajella ja trekata. Hienoja näkymiä.
-Jos on aikaa niin Nizzasta pääsee Korsikaan lautalla. Korsikan ympäriajo on ehdottomasti vastinetta rahalle. Bonifacio on täysin ainutlaatuinen kity.
-Italian puolella kannattaa pistäytyä ainakin Sanremossa. Nizzasta voi heittää päiväreissun, mutta itse ainakin aion olla yötä, kun on paremmat ruuat, mukavammat posset ja halvempaa.

Autossa ei kannata säilyttää mitään arvokasta vaan aina hotelliin offload tai auto valvottuun parkkiin kamojen kanssa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja exsu »

Kiitos vinkeistä! Me oltiin Juan-les-pinsissä häämatkalla viikko, rakastuin seutuun isosti. Monacossa käytiin sillä reissulla, joten se ei kauheasti polttele. Sen sijaan nuo mäet ja kylät sitäkin enemmän. Me lähdetään 12.7., joten ehditte varmaan pois alta ajoissa.

Onko teillä jo majoitukset katsottuna? Itse innostuin selaamaan vuokramökkitarjontaa, jossa hintahaarukassa 300-600/viikko oli ihan pätevän näköisiä vielä vapaana. Auton kanssa sijaintikaan ei ole niin nuukaa. Sitoisi tietenkin viikoksi siihen sadan kilsan säteelle, mutta en tiedä haittaisiko se niin paljoa.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja elco »

exsu kirjoitti:Onko teillä jo majoitukset katsottuna?
Vaan ekat pari yötä Nizzan länsilaitamilla on buukattu. Sitten Sanremoon ja lopuksi varmaan enemmän tai vähemmän parkkiin johonkin JlP-hotlaan, jossa on uima-allas.