Lomamatkaretostelua

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Lupauduin pienelle automatkalle, jonka ensimmäinen rupeama olisi Hki-Stokis-Oslo, ja Oslosta Ruotsin kautta Tanskaan ja ihan mihin vaan. Kokemuksia tosta Ruotsi-Tanska välistä, silta vai lautta? Ja minne suuntaisitte Tanskasta?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
aimohaiku
Kitinäaddikti
Viestit: 88
Liittynyt: 18.05.2011 20:36

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

Vesper kirjoitti:Lupauduin pienelle automatkalle, jonka ensimmäinen rupeama olisi Hki-Stokis-Oslo, ja Oslosta Ruotsin kautta Tanskaan ja ihan mihin vaan. Kokemuksia tosta Ruotsi-Tanska välistä, silta vai lautta? Ja minne suuntaisitte Tanskasta?
Oslostahan pääsisi lautallakin Kööpenhaminaan. 16,5 tuntia meri-ilmaa ja kreisibailausta.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja elco »

Huippunopeutta paskan maan läpi Damiin, Alpeille tai Krakovaan tmv.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 536
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Fiona »

Vesper kirjoitti:Kokemuksia tosta Ruotsi-Tanska välistä, silta vai lautta?
Olen kulkenut Tanskan läpi vuosia sitten laskettelureissulla Alpeille ja silloin menimme lautalla. Se oli aika kämänen ja kukaan ei kysellyt passeja. Nykyään saattaa tietenkin olla jo uudet tuulet.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
masa

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja masa »

Fiona kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Kokemuksia tosta Ruotsi-Tanska välistä, silta vai lautta?
Olen kulkenut Tanskan läpi vuosia sitten laskettelureissulla Alpeille ja silloin menimme lautalla.
Sama vika. Tanskan lautalta sai kuitenkin ostaa 96% pirtua litran pulloissa, joka varsin kätevä ostos kahdelle nuorelle hulttiolle.

Jos oisin Vespa, ajaisin suoraan Damiin ja häröilisin siellä koko loman. Silta oli tuolloin kalliimpi kuin lautat, mut tämän päivän hinnoista en tiedä. Valitsen sillan kaasu pohjassa.
masa

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja masa »

Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9488
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Vesper kirjoitti:Lupauduin pienelle automatkalle, jonka ensimmäinen rupeama olisi Hki-Stokis-Oslo, ja Oslosta Ruotsin kautta Tanskaan ja ihan mihin vaan. Kokemuksia tosta Ruotsi-Tanska välistä, silta vai lautta? Ja minne suuntaisitte Tanskasta?
Silta ja lautta on maksanut jo pitkään suurinpiirtein saman verran. Sillan kautta ajo koukkaa sen verran, että jos pääsee ajamaan suoraan lauttaan, niin aikaa kuluu molemmilla vaihtoehdoilla saman verran. Lauttoja kulkee nykyään muistaakseni 15min välein aikaisemman 20min sijaan, joten lautta on maksimissaan odotusajan verran hitaampi. Itse suosin lauttaa, koska siinä saa samalla lepotauon ja voi sitten ajaa pysähtymättä tanskan läpi Rödbyn lautalle.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4304
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Bhven »

masa kirjoitti:Menkää Malediiveille!
"The Maldives are known as an unspoilt, paradise island destination"

Troloo !!1 Kyseessähän on aivan järkyttävä väestöräjähdysmaa, eikä turisteja edes päästetä niihin unspoiled saarille missä ei asu ihan törkeästi populaa.
Val Kilmer is my favourite member of the Doors. -Homer Simpson
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja exsu »

Kaukokaipuu yllätti. Eka kerta pitkiin aikoihin, ettei ole oikein mitään järkevää reissua suunnittella. Tallinnaa ja Pariisia ehkä syksylle, mutta ainoa kesälomareissukin on puhuttu Lapin suuntaan.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Kahden viikon kuluttua alkavalla kesälomalla olisi rakoitus lähteä Tukholman risteilylle, kun sain lahjakortin. tietenkään kortti ei oikeuta tarpeeksi tasokkaaseen hyttiin, mutta risteily on kuitenkin (melkein) ilmainen. Vain seura puuttuu.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
scarface
Elämätön Kitisijä
Viestit: 306
Liittynyt: 07.04.2011 22:12

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja scarface »

Kun mulla huomenna alkaa kesäloma, aattelin ennen Kreetan reissua ajella ympäri Suomea koiran kanssa. Nautiskella ja kattella, missä mitäkin on. Mä en oo oikeen hanakasti koskaan tutustunut rannikkoalueeseen ja tarkotus oiskin kurvailla tsekkaamassa Vaasa, Pietarsaari.. tms. Kertokaas hei vinkkejä, ketkä aluetta tunnette, mitä kannattas seku käydä tsekkaamassa? :) Kiitos!
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Pietarsaari kannattaa kiertää kaukaa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
masa

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja masa »

scarface kirjoitti: Mä en oo oikeen hanakasti koskaan tutustunut rannikkoalueeseen ja tarkotus oiskin kurvailla tsekkaamassa Vaasa, Pietarsaari.. tms. Kertokaas hei vinkkejä, ketkä aluetta tunnette, mitä kannattas seku käydä tsekkaamassa? :) Kiitos!
Rannikkoaluellaa ei ole muuta nähtävää kuin Vaasassa Raippaluoto, sen silta ja ehkä kasitien maisemat Vaasasta Kokkolaan. Muuten perin mitäänsanomatonta seutua nähtävyyksien puolesta, kuten koko Pohjanmaa.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Oulu on mun mielestä melkein kokonaisuudessaan näkemisen arvoinen paikka. Rannikollahan sekin on :)

Mitään erityistä en osaa suositella sieltä suunnalta kun viime käynnistä on kuitenkin reilut 20 vuotta aikaa. Mut silloin ainakin tykkäsin.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mitäs te nyt taas sekoilette. Kokkolan, Pietarsaaren, Kristiinankaupungin, Kaskisen/Kaskisten ja tietysti Rauman vanhat puukaupungit ovat aivan tavattoman viehättäviä ja ilman muuta vierailun arvoisia paikkoja kotimaassa! Aivan toista kuin sisämaan kaupunkien 60-luvulla rakennetut "torit", joissa tuulista aukeaa reunastavat aaltopeltihökkelöiltä näyttävät S-market, Alko ja Kela. Erityisesti Kristiinankaupunki on minusta mahatava. Kirkkoarkkitehtuuri vanhoine kirkkotalleineen alueella on myös suurelta osin hienoa, ja varmaan parhaan ikinä suomalaisen kotiruokalounaan olen ostanut joltain olikohan nyt tervajokelaisilta mummeleilta. Matkaan vaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja exsu »

Varasin Rooman lennot, nyt ei ahdista niin paljoa. :)

Mä olisin kans suositellut Raippaluotoa ja Pietarsaarestakin tykkäsin.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
scarface
Elämätön Kitisijä
Viestit: 306
Liittynyt: 07.04.2011 22:12

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja scarface »

Thnx! :) Kotimaa-reissu meneekin tonne etelänmatkan jälkeiselle ajalle, mutta joka tapauksessa se on tulossa :)
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vaimo haluais (perheenä) Orlandoon ens vuonna. Onko joku käynyt, mitään vinkkejä tmv?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
masa

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja masa »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Vaimo haluais (perheenä) Orlandoon ens vuonna. Onko joku käynyt, mitään vinkkejä tmv?

Ootko varma ettei se sanonut haluavansa Orlandoa?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

masa kirjoitti:Ootko varma ettei se sanonut haluavansa Orlandoa?
Hyvä vaan, että kelpais muillekin 8)
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Ylle: Varoitan turhasta rahanmenosta. Voisin kuvitella, että nauttisitte enemmän ton budjetin matkalla kahdestaan. Noin pienille muksuille lienee se ja sama, ollaanko Puuhamaassa vai Disneylandissa. Toki jos wifeyllä on omat erityiset motiivinsa haluta juuri tuonne, on se asia erikseen.
Prepare for the worstest.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

nowaysis kirjoitti:Noin pienille muksuille lienee se ja sama, ollaanko Puuhamaassa vai Disneylandissa. Toki jos wifeyllä on omat erityiset motiivinsa haluta juuri tuonne, on se asia erikseen.
Noi kummatkin. Kun pienet lapset ottaa mukaan, niin kyllä heille tarttis olla MYÖS vastinetta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Ai rahalle? Lapset vaan arvostavat niin paljon yksinkertaisempia asioita, ettei suurempi rahanmeno tarkoita välttämättä hienompaa elämystä.
Prepare for the worstest.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Maanantaina Kyprokselle.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriDaavid kirjoitti:Maanantaina Kyprokselle.
Perheloma? Onx viiden tähden hotla?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.