Lomamatkaretostelua

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
scarface
Elämätön Kitisijä
Viestit: 306
Liittynyt: 07.04.2011 22:12

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja scarface »

Huhtikuussa mua kutsuu keväinen Pariisi. Reissussa yks täysmaraton ja sen lisäksi Seinen risteily + visiitti Eiffel-torniin..
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kolmisen viikkoa niin junttimaisesti Playa del Ingles. Helmikuussa sitten jonnekkin muualle.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^Kanarialle myös hiihtolomaviikolla. Vaimo ei olisi hallut Bamse-klubihotelliin, mua noi ei haittaa. Päädyimme Bamse-klubille valikoiman saneleman käytännön pakosta. Tai no, tietysti taloudellisillakin sekoilla on vaikutusta. Toki sitä pääsee muuallekin kuin Bamse-klubille, jos latoo riittävän määrän euroja tiskiin. :)
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Teneriffa oli kiva. Jälkikasvu oppi uimaan, joten matka oli myös taloustieteellisesti perusteltavissa.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tarinaa suomijunttien lepopisteestä, Playa del Inglesistä.

Asteltuamme hotelliin sateenkaarilipun ohi, tajusimme miksi siinä kyseisessä mestassa oli vielä tilaa varata huone karvan verran ennen joulua:

- osa lattiakaakeleista oli irti
- keittiötä piti kasassa ainostaan tökerösti laitettu tiivistemassa
- keittiön hana oli kiinni vain tuloputkissa, ei pöydässä
- verhotangot pysyivät kiinni vain "voimalla"
- pöytälampun pistokkeeseen koskeminen aiheutti oikosulun
- vessan ovi otti kiinni pönttöön
- ulko-oven karmit olivat kiinni seinässä vain muutamalla uretaanipallerolla
- kylpyamme vuosi vedet lattialle

No ajattelimme ettei tuolla käydä kuin nukkumassa, joten olkoot. Kuitenkin kun huomasimme esitteessä luvatun kahvinkeittimen puuttuvan niin menimme respaan marisemaan. Myöhemmin huoneeseen ilmestyi lasikannu ja suppilo.

Kipitimme sitten vastapäätä sijainneeseen ruokapaikkaan ja tarjoilijaksi osui aikoineen suomesta paennut naisihminen. Häneltä saimme kaikenlaista tarpeellista tietoa koko viikon ajan ja paikan ruokakin osoittautui oikein hyväksi.

Sitten tuutimaan parin sangrialasin jälkeen. Paitsi että ei koska PUUUM-PUUUM-PUUUM bassojytke, joka kesti kivasti 11 -> 04. Ja tämä oli jokapäiväistä.

Suurin vitsaus paikassa olivat kuitenkin sisäänheittäjät ja aurinkolasi/kello/hassis/roinakaupustelija yöntimot.

Parin päivän jälkeen aloimme pakenemaan Inglesistä muihin kaupunkeihin, joissa meno oli siedettävämpää. Käytiin kävelemässä Maspalomasin dyynit, katamaraanilla seilailemassa Puerto Ricossa, krokotiilipuistossa jossain keskellä ei mitään ja dokaamassa lähinnä Puerto Ricossa. Kaikkialle tietysti taksilla koskapa se oli halpaa ja nopeaa, vaikkakin kaukana turvallisesta.

Tuttu joutui kusetuksen kohteeksi videokameraa ostaessa ja meni vielä lomaosakkeenkin hankkimaan. Oma kohtalo on vielä hiukan auki kun unohdin aurinkolasini kotimaahan ja jouduin ostamaan uudet. Siinä parin sangriakannun sumentamana menin ostamaan hiukan kalliimmat, joten täytynee käydä nyt kyselemässä onko kapistukset aidot vai paskaa.

Lisämausteensa toi alakerran homppelipariskunta, joka höyläsi ja fiilasi ihan huolella. Sekä yläkerran saksankielinen remuporukka, joka laatoitti parvekkeemme uudelleen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti:Lisämausteensa toi alakerran homppelipariskunta, joka höyläsi ja fiilasi ihan huolella.
No oliko sinulla kivaa?
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kuukausi aikaa talvilomaan ja joku pakopaikka pitäisi kekata. Budjetti ei vain suuria salli.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tuo oli rutinaa vain Playa del Inglesistä, muut kanarialla käymäni paikat ovat olleet ihan väärtejä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Kiva on Kanariansaarilla olla, kantsii välttää tosin pahimpia perherysiä, jos ei halua pissaa ja kakkaa uima-altaaseen eikä matalalamielistä junttisuomalaisseuraa.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mä rakastan Kanarian matkoja :h:
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja exsu »

Tää Tenskun Puerto de la Cruz on kun suosikki, nyt toinen kerta täällä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Joo miustkii Kanarialla on ollu oikein miellyttävää. Hienoa luontoa kerrassaan! Ei Suomeakaan tarvitse tuomita Keravan assan baarin perusteella. Parin viikon sisään ois nyt useita lähtöjä ihan mukavilla hotelleilla ja kivoilla paikoilla 360-395€. Saattais auttaa tätä henkeekin, mutta en nyt lähe sairaana kuitenkaan, kotona on kivempi sairastaa.


Nyt tekis jostain syystä mieli Tukholmaan. Pitääpä katsella joku pikkureissu kunhan tästä tokenen. Aloitan orientoitumisen Liza Marklundilla. Taitaa olla exsulta pitkäaikaislainassa tuo kirja :D
Prepare for the worstest.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja exsu »

^ Mä voin lähtee kans Tukholmaan! Tai sit Göteborgiin, se olis parempi kyllä keväämmällä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja elco »

exsu kirjoitti:^ Mä voin lähtee kans Tukholmaan!
Kävin just 59 kertaa. En mene enää.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Viikko Ylläksellä n.viikolla 13. Talvilomaa, jee!
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja MrM »

elco kirjoitti:Kävin just 59 kertaa. En mene enää.
Ai missä?
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

exsu kirjoitti:^ Mä voin lähtee kans Tukholmaan! Tai sit Göteborgiin, se olis parempi kyllä keväämmällä.
Täytyy nyt hieman suunnitella. Madririinkin pitäis mennä ennen kesää, mieluusti sillon kun siellä on lämpimämpää kuin Suomessa :mrgreen: Mutta voit laittaa ajankohtaehdotuksia. Mä haluaisin yöpyä Tukholmassa semmosessa hostellilaivassa tai -vankilassa, jos yötä ois. Mutta sitä ennen voisin käydä Taltsussa hieman hemmotteloitumassa. Ois tarve.
Prepare for the worstest.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Ahistaa. Lupasin yhdelle taholle lähteä loppukesästä Italiaan ja muutamaan muuhunkin maahan porukalla. Varmasti olisi kivaa. Toisaalta Jenkkeihin kuumottaisi kun nyt jo kahtena kesänä on se suunnitelma jäänyt toteuttamatta. Nyt jenkkeihinlähtökaveri sanoi että hän lähtee vaikka yksin. Mäkin haluan! Se vaan huolettaa, että jos olen sairaana just sillon, tai jos Losissa on pahat smogit ja menee monta päivää sisällä(astman takia)(toki voi poistua sieltä puhtaammille mestoille), mutta jos iskee flunssa ja oon totaalisen veto veks, niin vituttaa kyllä satumaisesti se rahanmeno, ja kun loman olisi tarkoitus olla hyvinkin aktiivinen eikä mikään löhöloma. Italiassa & co. maissa voisi ottaa vaan rennosti ja löhöillä huvilan altaalla, jos olisin sairaana.

Tiedän, vaikuttaa(eikä pelkästään vaikuta, vaan on!) ehkä yltiöneuroottiselta, mutta viime kesän reissuun lähdin kombinaatiolla korvatulehdus, astman pahempi vaihe ja murtunut varvas, mutta ambitiotkaan eivät olleet kovin mittavia. Tuo itä- ja länsirannikko -kombo on tad haastavampi. Toteutuessaan tosin aivan ihana, mutta jos olisin sairaana, katastrohvi. Lisäyksenä vielä mustaa kirjaa varten, että astman takia flunssa ei ole parin päivän harmitus, vaan parin viikon sänkylepo.

Tämä ristiriita kalvaa nyt nuorta sydäntäni, enkä saa siltä rauhaa ennen kuin saavutan päätöksen suuntaan tahi toiseen. Oi Eki, esitä mielipiteesi!

Siis Italia&co.: kivaa muttei unelmaloma, pienemmät vahingot sairauden sattuessa. Vähemmän smoggia.

US of A: unelmaa, mutta paskan lentäessä tuulettimeen ketuttaa suunnattomasti, koska odotukset on niin suuret.

Itse olen sitä mieltä, että pelaaja ei pelkää, mutta muistan sen viimekesäisen sairausvitutuksen liian hyvin :mrgreen:
Prepare for the worstest.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Meet nyt US of A:han kun olet nuori. Wanhana astmaatikkonahan sun on entistä vaikeampi mennä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Hoitotasapaino vois olla 2014 kesällä parempi.
Prepare for the worstest.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

nowaysis kirjoitti:Hoitotasapaino vois olla 2014 kesällä parempi.
Mistäs kristallipallosta sä nyt tiedät kesän 2013 vs. 2014 hoitotilanteen?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mun mielestä oikeastaan koskaan ei pitäisi matkustaa minnekään muualle kuin Italiaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12426
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

urpiainen kirjoitti:Mun mielestä oikeastaan koskaan ei pitäisi matkustaa minnekään muualle kuin Italiaan.
Viinien takia?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Koska olen pari kk sitten saanut lääkkeen, joka auttaa aiempaa paremmin. Alan myös olla hieman kokeneempi sen suhteen, miten noita annoksia voi kikkailla ylös ja alas flunssan kulun myötä, ja millä kombolla isketään missäkin tilanteessa. Vuoden kuluttua olen edelleen kokeneempi, ja osaan vielä paremmin vältellä pahentavia tekijöitä. Vähitellen opin myös olemaan vähentämättä määriä liian aikaisin flunssan jälkeen.
Prepare for the worstest.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

nowaysis kirjoitti:Koska olen pari kk sitten saanut lääkkeen, joka auttaa aiempaa paremmin. Alan myös olla hieman kokeneempi sen suhteen, miten noita annoksia voi kikkailla ylös ja alas flunssan kulun myötä, ja millä kombolla isketään missäkin tilanteessa. Vuoden kuluttua olen edelleen kokeneempi, ja osaan vielä paremmin vältellä pahentavia tekijöitä. Vähitellen opin myös olemaan vähentämättä määriä liian aikaisin flunssan jälkeen.
:sir:

No siinä tapauksessa noin voisi ajatella, mutta onhan kesään vielä aikaa monta kuukautta.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.