Lomamatkaretostelua

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Voin tulla mukaan parisuhdeneuvontatiimiin. Vaikka omakohtainen kokemus puuttuukin niin olen seurannut tiiviisti kitinää jo vuosia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
NuoriD

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Bluntly kirjoitti:Voin tulla mukaan parisuhdeneuvontatiimiin. Vaikka omakohtainen kokemus puuttuukin niin olen seurannut tiiviisti kitinää jo vuosia.
:)
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vesper kirjoitti:Pertsa parisuhdeneuvojana on vähän kun Gattis seksuaaliterapeuttina.
Mä en oikein näe tota analogiaa. Eikö Pertsalla ole aika pitkäkestoinen ja hedelmällinen parisuhde? Ja vaikka kai nykyisin ei saisi mitään muita haittaamattomia seksuaalisuuden muotoja väheksyä, Gattacan photoshop-stimuloitu autoeroottinen myrsky ei silti oikein riitä siihen, että hänellä voisi sanoa edes olevan seksuaalielämää.

Ehkä analogian taustalla oli pikemminkin ihmetys siitä, että vaikka Pertsalla on kukoistava parisuhde, ei tee mieli ottaa neuvoja vastaan kaverlta, jonka maailmankuva rakentuu epämääräisille peloille ja mittaamattomalle konservatvismille. Pertsa parisuhdeneuvojana on vähän kuin Rouva Pupu poliittisena neuvonantajana. Gattis seksuaaliterapeuttina on kai sitten tosiaan vähän kuin Bluntly parisuhdeneuvojana.

Oikeastaan, näitähän on kiva keksiä lisää. Pertsa parisuhdeneuvojana on vähän kuin Dave sosiaalialan visionäärinä. Gattis seksuaaliterapeuttina on vähän kuin Urpiainen sijoitusneuvojana. Pertsa parisuhdeneuvojana on vähän kuin Vesper ravintoterapeuttina. Gattis seksuaaliterapeuttina on vähänkuin Manala äitiysneuvojana. Pertsa parisuhdeneuvojana on vähän kuin Elco ilmastoasiantuntijana.

Edit: Unohtui se ilmeisin: Gattis seksuaaliterapeuttina on totta tosiaan vähän kuin Gattis parisuhdeneuvojana.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Toimistorotta

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

urpiainen kirjoitti:Pertsa parisuhdeneuvojana on vähän kuin Vesper ravintoterapeuttina.
Tätä en ymmärrä. Vespahan on huippukokki ja syö mitä ilmeisimmin melkoisen monipuolisesti ja hyvin. Mielummin minä ravinto-oppini ottaisin Vespalta kuin keneltäkään muulta tällä palstalla. Ei vaan riittäis viitseliäisyys kaikkeen siihen kokittamiseen mitä Vespa tykittää arkenakin.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja huima »

Toimistorotta kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Pertsa parisuhdeneuvojana on vähän kuin Vesper ravintoterapeuttina.
Tätä en ymmärrä. Vespahan on huippukokki ja syö mitä ilmeisimmin melkoisen monipuolisesti ja hyvin. Mielummin minä ravinto-oppini ottaisin Vespalta kuin keneltäkään muulta tällä palstalla. Ei vaan riittäis viitseliäisyys kaikkeen siihen kokittamiseen mitä Vespa tykittää arkenakin.
Komppaan että urpiainen ampui tässä ohi.
milli

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja milli »

mä hekumoin taas ajatuksella tulevasta matkasta Hampuriin :)
Manaaja

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

huima kirjoitti:Komppaan että urpiainen ampui tässä ohi.
Urpiainen viiltävänä personointianalyytikkona on vähän kuin So Easy ehtymättömänä itsensätuntijana.

Hei. Hetkinen!
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Toimistorotta kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Pertsa parisuhdeneuvojana on vähän kuin Vesper ravintoterapeuttina.
Tätä en ymmärrä. Vespahan on huippukokki ja syö mitä ilmeisimmin melkoisen monipuolisesti ja hyvin. Mielummin minä ravinto-oppini ottaisin Vespalta kuin keneltäkään muulta tällä palstalla. Ei vaan riittäis viitseliäisyys kaikkeen siihen kokittamiseen mitä Vespa tykittää arkenakin.
No ihan ensimmäisenä pelaan vitsi-vitsi-kortin: ei tuo kirjoitukseni nyt maailman vakavin ja loppuun asti harkituin ollut. Toiseksi ja vakavammin: voitko kuvitella, mutta minä jopa vähän pahastuin Pertsan puolesta luettuani Vesperin viestin. Pertsalla tuntuu perhe-elämä menevän mukavasti, ja junioristaan mies puhuu niin hellyttävästi kuin mihin suomalainen mies nyt pystyy. Ja jos Pertsalla nyt sattuukin palstajutuissaan olemaan menneen maailman arvot, ei se oikein muusta mitään tietämättä minusta oikeuta dissaamaan hänen parisuhdettaan aika törkeästi vertaamalla sitä Gattiksen seksuaalielämään, jonka erilaisuutta muiden meiningeistä Gat itsekin toistelee. Loukkaannuttuani Pertsan puolesta ajattelin sitten, että sopiva analogia voisi olla tuo ravintoterapiajuttu: Vesperin taidot ja into gastronomian jalolla saralla ovat palstalaisille tuttuja kuin Pertin perhe-elämä: Minäkin olen jopa painanut muistiin hänen vinkkejään herkullisen ja terveellisen ruoanlaiton yhdistämisestä. Mutta kyllähän sillä flippaa heti kun roskaruokaa sanoo roskaruoaksi. Pertsan parisuhdetaitojen pilkkaaminen on minusta kuitenkin vielä kohtuuttomampaa ja henkilökohtaisempaan elämänpiiriin kuuluvana julmempaa, kuin tämän roskaruokasokeuden perusteella tehty kohtuuton yleistys.
Viimeksi muokannut urpiainen, 06.04.2010 15:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Veikkaan Urpiaisen viittaavan työnantajaani.

Edit: Mä luulen, että Pertsa on keksinyt koko perhe-elämänsä.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vesper kirjoitti:Mä luulen, että Pertsa on keksinyt koko perhe-elämänsä.
Tästä kyllä kieltämättä alkaisi palasten loksahtelu kohdalleen aikamoisella kolinalla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Illalla kotiin. Toivottavasti tällä kertaa saa jopa istua dösässä. Olis se hienoa... :dream:
Paras päivä ikinä.
NuoriD

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

urpiainen kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Mä luulen, että Pertsa on keksinyt koko perhe-elämänsä.
Tästä kyllä kieltämättä alkaisi palasten loksahtelu kohdalleen aikamoisella kolinalla.
Mistä moinen Pertsan perhe-elämän dissaus?

Minä en tiedä siitä juuri mitään, mutta en näe, miksi se ei voisi olla onnellista.

Saahan ihminen olla ksenofoobi konservatiivi, ei se hänestä huonoa aviopuolisoa tai isää tee sen enempää, kuin liberaali mamufiilisyyskään tekisi kenestäkään huonoa puolisoa tai isää.
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja martza »

exPertti kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Edit: Mä luulen, että Pertsa on keksinyt koko perhe-elämänsä.
Ihan mielenkiinnosta, missä kohtaa mahdoin pissiä puuroosi kun tämä arvostelu on ollut tätä luokkaa jo ties miten kauan?
Kateellisten panettelua.
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriD kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Mä luulen, että Pertsa on keksinyt koko perhe-elämänsä.
Tästä kyllä kieltämättä alkaisi palasten loksahtelu kohdalleen aikamoisella kolinalla.
Mistä moinen Pertsan perhe-elämän dissaus?

Minä en tiedä siitä juuri mitään, mutta en näe, miksi se ei voisi olla onnellista.

Saahan ihminen olla ksenofoobi konservatiivi, ei se hänestä huonoa aviopuolisoa tai isää tee sen enempää, kuin liberaali mamufiilisyyskään tekisi kenestäkään huonoa puolisoa tai isää.
Tämä ei varmaan kohdistunut minuun, koska rakensin täsmälleen samaa argumenttia tuossa yllä? Mitä loksahteluun taas tulee, niin jos kävisi ilmi, että Pertsan taiteilijakuva palstalla on kokonaisuudessaan sepite, olisi se minusta hieno vedätys. Moni meistä kun on kuvitellut saaneensa harvinaisen tilaisuuden nähdä Kitinän kautta aidosti kepulaisen mustaan sydämeen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Bhven

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Bhven »

urpiainen kirjoitti:Moni meistä kun on kuvitellut saaneensa harvinaisen tilaisuuden nähdä Kitinän kautta aidosti kepulaisen mustaan sydämeen.
Nyt ei ollut kyllä yhtään kivasti sanottu.
NuoriD

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

urpiainen kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: Tästä kyllä kieltämättä alkaisi palasten loksahtelu kohdalleen aikamoisella kolinalla.
Mistä moinen Pertsan perhe-elämän dissaus?

Minä en tiedä siitä juuri mitään, mutta en näe, miksi se ei voisi olla onnellista.

Saahan ihminen olla ksenofoobi konservatiivi, ei se hänestä huonoa aviopuolisoa tai isää tee sen enempää, kuin liberaali mamufiilisyyskään tekisi kenestäkään huonoa puolisoa tai isää.
Tämä ei varmaan kohdistunut minuun, koska rakensin täsmälleen samaa argumenttia tuossa yllä? Mitä loksahteluun taas tulee, niin jos kävisi ilmi, että Pertsan taiteilijakuva palstalla on kokonaisuudessaan sepite.
Ah so. En oikein ymmärtänyt mitä tarkoitit loksahtelulla.

Ihmettelinkin, miksi ensin paheksut Pertin perhe-elämän panettelua (kun emme siitä mitään tiedä) ja sitten liityt kuoroon.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Vesper »

exPertti kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta, missä kohtaa mahdoin pissiä puuroosi kun tämä arvostelu on ollut tätä luokkaa jo ties miten kauan?
No siis tämä on mun mielikuvan juttujesi perusteella, ei siinä mitään pissimistä tarvita.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja martza »

exPertti kirjoitti:
Vesper kirjoitti:No siis tämä on mun mielikuvan juttujesi perusteella, ei siinä mitään pissimistä tarvita.
En väitä olevani mikään naisten tunteitten tulkki, mutta olen kuitenkin ihan siedettävästi pärjännyt seikkailuissani vastakkaisen sukupuolen kanssa.

Ja saanut siitä jotakin käsittämättömän ihanaa uuttakin aikaan. Uuden ihmiselämän.
Hienoa! Nauti elämästäsi, parisuhteestasi ja lapsestasi täysin rinnoin. Se ihanaa katsoa lapsen kasvavan ja kehittyvän.

Mitä tuohon mielikuviin tulee tällä palstalla niin mitäs, jos minäkin olen sitten vaikka 16 vuotias lukiolaispoika, joka on keksinyt kaiken kirjoittamani, ihan omasta päästäni. :lol:
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Vesper »

martza kirjoitti:Mitä tuohon mielikuviin tulee tällä palstalla niin mitäs, jos minäkin olen sitten vaikka 16 vuotias lukiolaispoika, joka on keksinyt kaiken kirjoittamani, ihan omasta päästäni. :lol:
No öööh, ei mahdollista.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja martza »

Vesper kirjoitti:
martza kirjoitti:Mitä tuohon mielikuviin tulee tällä palstalla niin mitäs, jos minäkin olen sitten vaikka 16 vuotias lukiolaispoika, joka on keksinyt kaiken kirjoittamani, ihan omasta päästäni. :lol:
No öööh, ei mahdollista.
Kyllähän se mahdollista voi olla!
Luullaahan, että Pertzakin on keksinyt koko Kity stoorinsa.
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
elco

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja elco »

exPertti kirjoitti: Ihan mielenkiinnosta, missä kohtaa mahdoin pissiä puuroosi kun tämä arvostelu on ollut tätä luokkaa jo ties miten kauan?
Täällä on puolen tusinaa tyyppiä, joita en voi sietää; toinen puolen tusinaa tyyppiä, jotka ovat muuten vaan idiootteja (pun intended) ja puolen tusinaa sekavaa ja epämääräistä hörhöä. Sitten on lisäksi mitäänsanomatonta porukkaa ja hyviä tyyppejä.

Kun nyt sullakin on palautteesta päätellen pääsääntöisesti idioottimaiset mielipiteet, joita silti tiukasti viljelet niin en täysin ymmärrä, miksi oletat, että kaikki silti vaan sokeasti rakastaisivat sinua?
elco

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja elco »

exPertti kirjoitti: On kai kuitenkin eri asia sokeasti rakastaa kuin esimerkiksi vaikka väittää, että ei sinua Elco ole oikeasti olemassa / olet oikeasti työtön luuseri jakomäestä.
Voi, voi, pertti-parkaa. Itsepähän olet kuoppasi kaivanut. Jollet tajua, mikä meni vikaan niin voi, voi, pertti-idari-parkaa uudestaan.
elco

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja elco »

exPertti kirjoitti: Hienoa, tarkkaan harkittua, argumentointia.
Mikä tossa on niin vaikeaa ymmärtää? Montako kertaa olet saanut idaripalautetta? Kuinka monelta kirjoittajalta?

Miksiköhän?
elco

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja elco »

exPertti kirjoitti:Ja tietty kun jokainen ihminen tarkastelee tätä ympäröivää maailmaa oman napansa kautta niin henkilökohtaisesti se tuntuu kertovan enemmän vastakirjoittajasta kuin kirjoituksen kohteesta.
Entä mitä se kertoo, jos kymmenen tyyppiä on sitä mieltä, että joku on idiootti?
bliss

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja bliss »

elco kirjoitti: Täällä on puolen tusinaa tyyppiä, joita en voi sietää; toinen puolen tusinaa tyyppiä, jotka ovat muuten vaan idiootteja (pun intended) ja puolen tusinaa sekavaa ja epämääräistä hörhöä. Sitten on lisäksi mitäänsanomatonta porukkaa ja hyviä tyyppejä.
Onko täällä muka edelleen noin paljon porukkaa?