En katsonut leffaa

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Aito_Johanna

Re: En katsonut leffaa

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Kummisedästä katsoin joskus vähän alkua enkä jaksanut katsoa loppuun.

En ole nähnyt Schindlerin listaa, koska luulen sen olevan tunteilevaa pateettista paskaa, jollaista inhoan. En ole nähnyt Tarua sormusten herrasta, koska ajatuskin kolmituntisesta typerien fantasiahahmojen parissa saa uupumaan.

Sitten on joitain elokuvahistorian alkuhämärien klassikoita, jotka kai joskus pitäisi nähdä.
Edith

Re: En katsonut leffaa

Viesti Kirjoittaja Edith »

Aito_Johanna kirjoitti: En ole nähnyt Tarua sormusten herrasta, koska ajatuskin kolmituntisesta typerien fantasiahahmojen parissa saa uupumaan.
Ketkään, jotka harjoittavat kahden aamiaisen politiikkaa, eivät ole typeriä!

Minä kävin katsomassa ykkösosan vähän niin, että lähdetään nyt seuraksi, kun kerta pyydettiin, pääsehän sieltä pois keskenkin, jos ihan kamala on, mutta kyllä kannatti mennä. Jatkoja sitten ihan odottamalla odotin teatteriin, mutta vaikkei niidenkään katsominen kaduttanut tai tuntunut hukkaan heitetyltä ajalta, eivät ne enää samanlaista hengenhaukkomisoloa aiheuttaneet.

Minä en ole nähnyt Star Wars -elokuvia. En suostu katsomaan niitä tv:n näytöltä, mutta mikäli vain mahdollista, järjestän itseni joskus katsomaan niitä isolta kankaalta.
CandyMan

Re: En katsonut leffaa

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

bedlam kirjoitti:
CandyMan kirjoitti:Tarkoitatko Rambolla sitä "tokaa osaa" eli Vietnam-pelleilyä, vai myös sitä ekaakin eli First Blood, jossa kyseinen hahmo esiintyi ekan kerran?
En mä ole nähnyt mitään Ramboja, mie niistä tiedä.
Ajattelin vaan ettei käsiisi vahingossa osu muka-ekana se surkea mutta campisti ehkä hauskakin Vietnam-tarina, saati sitten Afghanistaniin sijoittuva kolmososa. Kun näyttää akas.imdb.com:n mukaan ekan "Rambo-leffan" nimen olleen alunperin pelkkä First Blood, ja Vietnam-jatko-osan nimi Rambo: First Blood Part 2. Tosin eri maissa oli ihan eri nimeämiskäytäntö. Suomessa ekan osan nimi taisi olla Taistelija, ja toisen Rambo - Taistelija 2. Ettet vaan kuule missaa sarjan parasta ja ainoaa oikeasti hyvää leffaa.
imbesiili

Re: En katsonut leffaa

Viesti Kirjoittaja imbesiili »

Heh muistan vieläkin First bloodin eli Taistelijan leffajulisteen, silloin kun se tuli Suomeen teattereihin. Elokuvaa esitettiin ainakin Kallion urheilutalossa silloin kun siellä vielä oli leffateatteri.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: En katsonut leffaa

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

bedlam kirjoitti: Se oli penskana jännä, joten olisiko se lasten jännityselokuva sitten vaikka.
On siinä jännäriaineskin mukana, vaikka mielestäni (lähes?) yhtä kevyesti kuin esimerkiksi North by Northwestissä.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
imbesiili

Re: En katsonut leffaa

Viesti Kirjoittaja imbesiili »

Edith kirjoitti:Ketkään, jotka harjoittavat kahden aamiaisen politiikkaa, eivät ole typeriä!
Söin tänään aamiaisen kahdesti. Kuva
Nyt syön taas, lehmää ja riisiä.
Aito_Johanna

Re: En katsonut leffaa

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

RolloTomasi kirjoitti:
bedlam kirjoitti: Se oli penskana jännä, joten olisiko se lasten jännityselokuva sitten vaikka.
On siinä jännäriaineskin mukana, vaikka mielestäni (lähes?) yhtä kevyesti kuin esimerkiksi North by Northwestissä.
Olenko epänormaali herkkis vai poikkeuksellisen eläytymiskykyinen, kun minun mielestäni nuo molemmat ovat jännittäviä? :?
bedlam

Re: En katsonut leffaa

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Aito_Johanna kirjoitti:
RolloTomasi kirjoitti:
bedlam kirjoitti: Se oli penskana jännä, joten olisiko se lasten jännityselokuva sitten vaikka.
On siinä jännäriaineskin mukana, vaikka mielestäni (lähes?) yhtä kevyesti kuin esimerkiksi North by Northwestissä.
Olenko epänormaali herkkis vai poikkeuksellisen eläytymiskykyinen, kun minun mielestäni nuo molemmat ovat jännittäviä? :?
Takaikkunasta tekee jännittävän se, että miesparka ei osannut näyttää todellisia tunteitaan tuota naista kohtaan joka yhtäkkiä onkin tekemässä itsestään hakkelusta naapuritalossa. Se suhde sen jännityksen luo, ainakin minulle. Olen huppelissa, ymmärtää ken tahtoo.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: En katsonut leffaa

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Aito_Johanna kirjoitti:
RolloTomasi kirjoitti:
bedlam kirjoitti: Se oli penskana jännä, joten olisiko se lasten jännityselokuva sitten vaikka.
On siinä jännäriaineskin mukana, vaikka mielestäni (lähes?) yhtä kevyesti kuin esimerkiksi North by Northwestissä.
Olenko epänormaali herkkis vai poikkeuksellisen eläytymiskykyinen, kun minun mielestäni nuo molemmat ovat jännittäviä? :?
Jännittäviä ne varmaan minunkin mielestäni olivat (ja ovat kai edelleen), mutta ote on mielestäni kevyempi kuin esimerkiksi Epäilyksen varjossa tai Kohtalon avaimessa. Niissä ei olisi kosittu kallionkielekkeeltä hengenhädässä roikkuessa tai vihkisormusta esitelty murhahuoneistossa.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Vastaa Viestiin