Mä oon vähän niinq sun kans samaa mieltä...Vesper kirjoitti:Ei millään pahalla, mut en mä tajua tän palstan "äijien" protsudieettejäkään, kun ei täällä kukaan ole missään kehonrakennuskunnossa... Että ihan normisafka riittänee.
Päivän linkki
Re: Päivän linkki
'bliss kirjoitti:Mä oon vähän niinq sun kans samaa mieltä...Vesper kirjoitti:Ei millään pahalla, mut en mä tajua tän palstan "äijien" protsudieettejäkään, kun ei täällä kukaan ole missään kehonrakennuskunnossa... Että ihan normisafka riittänee.
Riittää hyvin, treenin päälle toki palautusjuoma mutta muu on mielestäni/kokemukseni mukaan turhaa.
-
- Kitisijä
Mikä hiton tietsikkalinja? Esimerkkini köyhä polkee pyörällä vähintään 10km päivässä ja treenaa yliopistomisujen kanssa ohjatuissa joogajumpissa 7 päivänä viikossa (2 päivänä pelkkää meditointia ja rentoutumista). Väitän, että minun virtuaaliköyhäni on terveemmässä kunnossa kuin sinä.Bluntly kirjoitti:Eli kannattaa samalla lopettaa salillakäynti sillä ilman riittävää ravinnonsaantiahan ei mitään kehitystäkään tapahdu. No kyllähän tuo karhu, sipsi ja tietsikkalinjakin mulle käy, mutta kun nyt masokistina tykkään siitä raudan hajusta (ja vanhana likaisena setänä myös vähäpukeisista misuista).
3800 kcal kulutuksella esimerkin köyhän pitäisi saada 10-15% protskuista. 1g protskuja antaa 4kcal, eli protskuja pitää syödä 95-143g.
Tehdään kanapasta. 200g torinoa ja 100g kanakastiketta = 917 kcal + 61g protskua (suurin osa tosin pastasta). Tuolla kulutuksella pitäisi syödä 4,1 annosta saadakseen energiat kasaan, eli saadaan 3800kcal + 250g protskua. Protskuissa mentiin siis reilusti yli, vaikka syötiin aika hiilaripainotteisesti. Kanaa yhdessä kanakastikeannoksessa on ehkä 2/3, joten kanaa syödään 300g.
Tuo kanan määrä ei mielestäni kuulosta miltään ihmeelliseltä, eli normaalilla ruokavaliolla pärjää ihan hyvin.
sivustahuutaja kirjoitti:
3800 kcal kulutuksella esimerkin köyhän pitäisi saada 10-15% protskuista. 1g protskuja antaa 4kcal, eli protskuja pitää syödä 95-143g.
3800 kcal on aika sviddusti, sun virtuaalihahmosi joko voi paksusti tai on iso eMies. Ehkä sitten jälkimmäistä. Mutta toi 10-15% päivässä protskuista ei riitä salilla käyvälle Miehelle, oikea ratio on siellä 30% kieppeillä.
-
- Kitisijä
30v 180cm 80kg + Raskas ruumiilllinen työ tai päivittäinen runsas vapaa-ajan liikunta. Eli juuri kuten kuvasin: paljon hyötyliikuntaa ja vapaa-ajan liikuntaa. Virtuualiköyhäni kroppa on kuin jousiterästä.SikaMika kirjoitti:3800 kcal on aika sviddusti, sun virtuaalihahmosi joko voi paksusti tai on iso eMies. Ehkä sitten jälkimmäistä. Mutta toi 10-15% päivässä protskuista ei riitä salilla käyvälle Miehelle, oikea ratio on siellä 30% kieppeillä.
http://ffp.uku.fi/cgi-bin/energynet03/energyneed.pl
Viimeksi muokannut sivustahuutaja, 11.01.2010 14:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Kitisijä
Olkoot. Meikäläiseltä taitaa puuttua se nettikeskusteluissa vaadittava kinaamismoodi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
Älä mee! Jatketaan, pliis?Bluntly kirjoitti:Olkoot. Meikäläiseltä taitaa puuttua se nettikeskusteluissa vaadittava kinaamismoodi.
En edes ehtinyt ymmärtää mistä kinasit? Toit mukaan jotain pakkotoiston mantroja kun puhuimme ihan normiköyhästä.
Lopputulokseksi saatiin silti ihan tavallista kanapastaa, vaikka virtuaaliköyhäni liikkuu kuin sähköjänis.
Kynäniska se on. Toimistorotta joka käy säännöllisesti spinnaamassa.sivustahuutaja kirjoitti:Virtuualiköyhäni kroppa on kuin jousiterästä.
Ehkä terveemmässä, mutta näyttää ropaltaan enemmän heinäseipäältä kuin mieheltä.sivustahuutaja kirjoitti: Esimerkkini köyhä polkee pyörällä vähintään 10km päivässä ja treenaa yliopistomisujen kanssa ohjatuissa joogajumpissa 7 päivänä viikossa (2 päivänä pelkkää meditointia ja rentoutumista). Väitän, että minun virtuaaliköyhäni on terveemmässä kunnossa kuin sinä..
VAi että ohjattuja joogajumppia. Kas kun ei puisia hellan kansia.
-
- Kitisijä
Olet ihan oikeassa. Virtuualiköyhäni ei näytä tältä:Kai Nalo kirjoitti:Ehkä terveemmässä, mutta näyttää ropaltaan enemmän heinäseipäältä kuin mieheltä.
...vaan tältä:
Ihan järjettömän isoja arvoja tulee tuon laskurin kautta. Minukin pitäisi muka syödä 2854.6 kcal ykkösaktiivisuusluokalla ja kolmosella jo 3670.2 kcal päivässä! Ei mitenkään voi pitää paikaansa.SikaMika kirjoitti: 3800 kcal on aika sviddusti, sun virtuaalihahmosi joko voi paksusti tai on iso eMies. .
-
- Kitisijä
Paljonko sitten syöt?Kai Nalo kirjoitti:Ihan järjettömän isoja arvoja tulee tuon laskurin kautta. Minukin pitäisi muka syödä 2854.6 kcal ykkösaktiivisuusluokalla ja kolmosella jo 3670.2 kcal päivässä! Ei mitenkään voi pitää paikaansa.
Paremminkin tältä:sivustahuutaja kirjoitti:Olet ihan oikeassa. Virtuualiköyhäni ei näytä tältä:Kai Nalo kirjoitti:Ehkä terveemmässä, mutta näyttää ropaltaan enemmän heinäseipäältä kuin mieheltä.
...vaan tältä:
-
- Kitisijä
Tietenkin virtuaalibruceni näyttää tuolta rentoutuessaan:Kai Nalo kirjoitti:Paremminkin tältä:
-
- Kitisijä
Kuulostaa alhaiselta laskurilla saamiisi lukuihin nähden. Oletko pitänyt ruokapäiväkirjaa yhtään pitempään?Kai Nalo kirjoitti:2200-2400sivustahuutaja kirjoitti:
Paljonko sitten syöt?
Taitaa valmistautua juur uuteen penkkiennätykseesä tossa kuvassa. Ihan selkeesti joo!sivustahuutaja kirjoitti: Tietenkin virtuaalibruceni näyttää tuolta rentoutuessaan:
Niin kauan että noilla ekan laskurin luvuilla lihon kuin rantapallo.sivustahuutaja kirjoitti:Kuulostaa alhaiselta laskurilla saamiisi lukuihin nähden. Oletko pitänyt ruokapäiväkirjaa yhtään pitempään?
Tsekkasin just kalorilaskuri.fi:n arvot ja siellä mulle tulee arvoksi:
"Voit syödä tänään 2384 kcal (tällä kalorimäärällä et laihdu etkä kasva)"
-
- Kitisijä
Pitäisikö näyttää painonnostajalta:Kai Nalo kirjoitti:Taitaa valmistautua juur uuteen penkkiennätykseesä tossa kuvassa. Ihan selkeesti joo!
Tässä lisää vaihtoehtoja. Virtuaaliköyhäni voisi näyttää noista vaikkapa telinevoimistelijalta, koska voimistelu on riittävän homoilevaa.
http://www.aamulehti.fi/vastaa/vartalo/
Viimeksi muokannut sivustahuutaja, 11.01.2010 15:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuhan ei vaan näytä riistautiselta maratonarilta.sivustahuutaja kirjoitti: Pitäisikö näyttää painonnostajalta:
-
- Kitisijä
Itse vedän ~aina. Tosin tämä ei ole ollenkaan tärkeää normi reenaajalle, koska käytännössähän kyse on suurimmaksi osaksi palautumisen nopeuttamisesta. Normi salillakävijä ei tarvitse palautusjuomaa oikeastaan mihinkään. Tärkeintä on kalorit ja protskut.SikaMika kirjoitti:Riittää hyvin, treenin päälle toki palautusjuoma mutta muu on mielestäni/kokemukseni mukaan turhaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
Jatketaan kinaa toisessa ketjussa. Kaikki äänestämään!Kai Nalo kirjoitti:Kuhan ei vaan näytä riistautiselta maratonarilta.sivustahuutaja kirjoitti: Pitäisikö näyttää painonnostajalta:
http://kitina.net/viewtopic.php?p=470898#470898
-
- Kitisijä
Ihan noin piruuttain suosittelen joskus kokeilemaan mielikuvien tuulettamista.Kai Nalo kirjoitti:VAi että ohjattuja joogajumppia. Kas kun ei puisia hellan kansia.
Jooga on oikein tehtynä ihan helvetin kovaa treeniä ja kehittää kroppaa tehokkaasti sekä tasapuolisesti.
Ja ei. En käy joogassa, koska en ole niin hyvässä lihaskunnossa koko kropasta että kestäisin sitä nöyryytystä mikä siitä seuraisi.
-
- Kitisijä
Muistuu mieleen kerta, kun kävin vaimon mukana bodypump-tunnilla. Tuohon aikaan tuli salillakin käytyä, joten ajattelin, että mikäs siinä, käydään heiluttelemassa puntteja musan tahtiin.huima kirjoitti:Ihan noin piruuttain suosittelen joskus kokeilemaan mielikuvien tuulettamista.Kai Nalo kirjoitti:VAi että ohjattuja joogajumppia. Kas kun ei puisia hellan kansia.
Tunnin jälkeen olin samalla lailla puhki kuin olisin ensin vetänyt salitreenin ja sitten tunnin lenkin päälle. Ei tuossa mitään, mutta seuraavat 2 päivää olivat tuskallisimpia kokemiani. Kaiken maailman pikkuruiset lihakset ympärikroppaa oli rääkätty henkihieväriin ja ne protestoivat tilannetta. Sain juuri ja juuri vaatteet puettua ilman apua.
Teidän Kovien Salijäijien kannattaisi joskus kokeilla. Riittää kun otatte yhtä suuret painot kuin salin kovin mimmi. Raportoitte sitten miten kävi.
-
- Kitisijä
I feel your pain.sivustahuutaja kirjoitti: Tunnin jälkeen olin samalla lailla puhki kuin olisin ensin vetänyt salitreenin ja sitten tunnin lenkin päälle. Ei tuossa mitään, mutta seuraavat 2 päivää olivat tuskallisimpia kokemiani. Kaiken maailman pikkuruiset lihakset ympärikroppaa oli rääkätty henkihieväriin ja ne protestoivat tilannetta. Sain juuri ja juuri vaatteet puettua ilman apua.
Pari kertaa bodypumpista hengissä selvinneenä seuraavien päivien tuskat ovat olleet käsittämättömät.