Päivän linkki

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
bliss

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja bliss »

Vesper kirjoitti:Ei millään pahalla, mut en mä tajua tän palstan "äijien" protsudieettejäkään, kun ei täällä kukaan ole missään kehonrakennuskunnossa... Että ihan normisafka riittänee.
Mä oon vähän niinq sun kans samaa mieltä...
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

bliss kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Ei millään pahalla, mut en mä tajua tän palstan "äijien" protsudieettejäkään, kun ei täällä kukaan ole missään kehonrakennuskunnossa... Että ihan normisafka riittänee.
Mä oon vähän niinq sun kans samaa mieltä...
'

Riittää hyvin, treenin päälle toki palautusjuoma mutta muu on mielestäni/kokemukseni mukaan turhaa.
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bluntly kirjoitti:Eli kannattaa samalla lopettaa salillakäynti sillä ilman riittävää ravinnonsaantiahan ei mitään kehitystäkään tapahdu. No kyllähän tuo karhu, sipsi ja tietsikkalinjakin mulle käy, mutta kun nyt masokistina tykkään siitä raudan hajusta (ja vanhana likaisena setänä myös vähäpukeisista misuista).
Mikä hiton tietsikkalinja? Esimerkkini köyhä polkee pyörällä vähintään 10km päivässä ja treenaa yliopistomisujen kanssa ohjatuissa joogajumpissa 7 päivänä viikossa (2 päivänä pelkkää meditointia ja rentoutumista). Väitän, että minun virtuaaliköyhäni on terveemmässä kunnossa kuin sinä.

3800 kcal kulutuksella esimerkin köyhän pitäisi saada 10-15% protskuista. 1g protskuja antaa 4kcal, eli protskuja pitää syödä 95-143g.

Tehdään kanapasta. 200g torinoa ja 100g kanakastiketta = 917 kcal + 61g protskua (suurin osa tosin pastasta). Tuolla kulutuksella pitäisi syödä 4,1 annosta saadakseen energiat kasaan, eli saadaan 3800kcal + 250g protskua. Protskuissa mentiin siis reilusti yli, vaikka syötiin aika hiilaripainotteisesti. Kanaa yhdessä kanakastikeannoksessa on ehkä 2/3, joten kanaa syödään 300g.

Tuo kanan määrä ei mielestäni kuulosta miltään ihmeelliseltä, eli normaalilla ruokavaliolla pärjää ihan hyvin.
SikaMika

sivustahuutaja kirjoitti:
3800 kcal kulutuksella esimerkin köyhän pitäisi saada 10-15% protskuista. 1g protskuja antaa 4kcal, eli protskuja pitää syödä 95-143g.
:?:

3800 kcal on aika sviddusti, sun virtuaalihahmosi joko voi paksusti tai on iso eMies. Ehkä sitten jälkimmäistä. Mutta toi 10-15% päivässä protskuista ei riitä salilla käyvälle Miehelle, oikea ratio on siellä 30% kieppeillä.
sivustahuutaja
Kitisijä

SikaMika kirjoitti:3800 kcal on aika sviddusti, sun virtuaalihahmosi joko voi paksusti tai on iso eMies. Ehkä sitten jälkimmäistä. Mutta toi 10-15% päivässä protskuista ei riitä salilla käyvälle Miehelle, oikea ratio on siellä 30% kieppeillä.
30v 180cm 80kg + Raskas ruumiilllinen työ tai päivittäinen runsas vapaa-ajan liikunta. Eli juuri kuten kuvasin: paljon hyötyliikuntaa ja vapaa-ajan liikuntaa. Virtuualiköyhäni kroppa on kuin jousiterästä.
http://ffp.uku.fi/cgi-bin/energynet03/energyneed.pl
Viimeksi muokannut sivustahuutaja, 11.01.2010 14:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Olkoot. Meikäläiseltä taitaa puuttua se nettikeskusteluissa vaadittava kinaamismoodi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä

Bluntly kirjoitti:Olkoot. Meikäläiseltä taitaa puuttua se nettikeskusteluissa vaadittava kinaamismoodi.
Älä mee! Jatketaan, pliis?

En edes ehtinyt ymmärtää mistä kinasit? Toit mukaan jotain pakkotoiston mantroja kun puhuimme ihan normiköyhästä.

Lopputulokseksi saatiin silti ihan tavallista kanapastaa, vaikka virtuaaliköyhäni liikkuu kuin sähköjänis.
SikaMika

sivustahuutaja kirjoitti:Virtuualiköyhäni kroppa on kuin jousiterästä.
Kynäniska se on. Toimistorotta joka käy säännöllisesti spinnaamassa.
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

sivustahuutaja kirjoitti: Esimerkkini köyhä polkee pyörällä vähintään 10km päivässä ja treenaa yliopistomisujen kanssa ohjatuissa joogajumpissa 7 päivänä viikossa (2 päivänä pelkkää meditointia ja rentoutumista). Väitän, että minun virtuaaliköyhäni on terveemmässä kunnossa kuin sinä..
Ehkä terveemmässä, mutta näyttää ropaltaan enemmän heinäseipäältä kuin mieheltä.

VAi että ohjattuja joogajumppia. Kas kun ei puisia hellan kansia.
sivustahuutaja
Kitisijä

Kai Nalo kirjoitti:Ehkä terveemmässä, mutta näyttää ropaltaan enemmän heinäseipäältä kuin mieheltä.
Olet ihan oikeassa. Virtuualiköyhäni ei näytä tältä:

Kuva

...vaan tältä:

Kuva
Kai Nalo

SikaMika kirjoitti: 3800 kcal on aika sviddusti, sun virtuaalihahmosi joko voi paksusti tai on iso eMies. .
Ihan järjettömän isoja arvoja tulee tuon laskurin kautta. Minukin pitäisi muka syödä 2854.6 kcal ykkösaktiivisuusluokalla ja kolmosella jo 3670.2 kcal päivässä! Ei mitenkään voi pitää paikaansa.
sivustahuutaja
Kitisijä

Kai Nalo kirjoitti:Ihan järjettömän isoja arvoja tulee tuon laskurin kautta. Minukin pitäisi muka syödä 2854.6 kcal ykkösaktiivisuusluokalla ja kolmosella jo 3670.2 kcal päivässä! Ei mitenkään voi pitää paikaansa.
Paljonko sitten syöt?
Kai Nalo

Kai Nalo kirjoitti:Ehkä terveemmässä, mutta näyttää ropaltaan enemmän heinäseipäältä kuin mieheltä.
Olet ihan oikeassa. Virtuualiköyhäni ei näytä tältä:

...vaan tältä:
Paremminkin tältä:

Kuva
Kai Nalo

Paljonko sitten syöt?
2200-2400
sivustahuutaja
Kitisijä

Kai Nalo kirjoitti:Paremminkin tältä:
Tietenkin virtuaalibruceni näyttää tuolta rentoutuessaan:

Kuva
sivustahuutaja
Kitisijä

Kai Nalo kirjoitti:
Paljonko sitten syöt?
2200-2400
Kuulostaa alhaiselta laskurilla saamiisi lukuihin nähden. Oletko pitänyt ruokapäiväkirjaa yhtään pitempään?
Kai Nalo

sivustahuutaja kirjoitti: Tietenkin virtuaalibruceni näyttää tuolta rentoutuessaan:
Taitaa valmistautua juur uuteen penkkiennätykseesä tossa kuvassa. Ihan selkeesti joo!
Kai Nalo

sivustahuutaja kirjoitti:Kuulostaa alhaiselta laskurilla saamiisi lukuihin nähden. Oletko pitänyt ruokapäiväkirjaa yhtään pitempään?
Niin kauan että noilla ekan laskurin luvuilla lihon kuin rantapallo.

Tsekkasin just kalorilaskuri.fi:n arvot ja siellä mulle tulee arvoksi:

"Voit syödä tänään 2384 kcal (tällä kalorimäärällä et laihdu etkä kasva)"
sivustahuutaja
Kitisijä

Kai Nalo kirjoitti:Taitaa valmistautua juur uuteen penkkiennätykseesä tossa kuvassa. Ihan selkeesti joo!
Pitäisikö näyttää painonnostajalta:

Kuva

Tässä lisää vaihtoehtoja. Virtuaaliköyhäni voisi näyttää noista vaikkapa telinevoimistelijalta, koska voimistelu on riittävän homoilevaa.
http://www.aamulehti.fi/vastaa/vartalo/
Viimeksi muokannut sivustahuutaja, 11.01.2010 15:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kai Nalo

sivustahuutaja kirjoitti: Pitäisikö näyttää painonnostajalta:
Kuhan ei vaan näytä riistautiselta maratonarilta.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

SikaMika kirjoitti:Riittää hyvin, treenin päälle toki palautusjuoma mutta muu on mielestäni/kokemukseni mukaan turhaa.
Itse vedän ~aina. Tosin tämä ei ole ollenkaan tärkeää normi reenaajalle, koska käytännössähän kyse on suurimmaksi osaksi palautumisen nopeuttamisesta. Normi salillakävijä ei tarvitse palautusjuomaa oikeastaan mihinkään. Tärkeintä on kalorit ja protskut.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä

Kai Nalo kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti: Pitäisikö näyttää painonnostajalta:
Kuhan ei vaan näytä riistautiselta maratonarilta.
Jatketaan kinaa toisessa ketjussa. Kaikki äänestämään!
http://kitina.net/viewtopic.php?p=470898#470898
huima
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja huima »

Kai Nalo kirjoitti:VAi että ohjattuja joogajumppia. Kas kun ei puisia hellan kansia.
Ihan noin piruuttain suosittelen joskus kokeilemaan mielikuvien tuulettamista.

Jooga on oikein tehtynä ihan helvetin kovaa treeniä ja kehittää kroppaa tehokkaasti sekä tasapuolisesti.

Ja ei. En käy joogassa, koska en ole niin hyvässä lihaskunnossa koko kropasta että kestäisin sitä nöyryytystä mikä siitä seuraisi.
sivustahuutaja
Kitisijä

huima kirjoitti:
Kai Nalo kirjoitti:VAi että ohjattuja joogajumppia. Kas kun ei puisia hellan kansia.
Ihan noin piruuttain suosittelen joskus kokeilemaan mielikuvien tuulettamista.
Muistuu mieleen kerta, kun kävin vaimon mukana bodypump-tunnilla. Tuohon aikaan tuli salillakin käytyä, joten ajattelin, että mikäs siinä, käydään heiluttelemassa puntteja musan tahtiin.

Tunnin jälkeen olin samalla lailla puhki kuin olisin ensin vetänyt salitreenin ja sitten tunnin lenkin päälle. Ei tuossa mitään, mutta seuraavat 2 päivää olivat tuskallisimpia kokemiani. Kaiken maailman pikkuruiset lihakset ympärikroppaa oli rääkätty henkihieväriin ja ne protestoivat tilannetta. Sain juuri ja juuri vaatteet puettua ilman apua.

Teidän Kovien Salijäijien kannattaisi joskus kokeilla. Riittää kun otatte yhtä suuret painot kuin salin kovin mimmi. Raportoitte sitten miten kävi.
huima
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja huima »

sivustahuutaja kirjoitti: Tunnin jälkeen olin samalla lailla puhki kuin olisin ensin vetänyt salitreenin ja sitten tunnin lenkin päälle. Ei tuossa mitään, mutta seuraavat 2 päivää olivat tuskallisimpia kokemiani. Kaiken maailman pikkuruiset lihakset ympärikroppaa oli rääkätty henkihieväriin ja ne protestoivat tilannetta. Sain juuri ja juuri vaatteet puettua ilman apua.
I feel your pain.

Pari kertaa bodypumpista hengissä selvinneenä seuraavien päivien tuskat ovat olleet käsittämättömät.