Päivän linkki

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6699
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja aasi »

Komppaan edellisiä.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja annepa »

Ensimmäistä kertaa kun menin joogaan ajattelin "vähän venytellä". Aatos muuttui viimeistään seuraavana päivänä kun ei pääsyt sängystä ylös.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
bliss

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja bliss »

Edellisten jatkoksi suosittelen punttiäijille myös syvävenyttelyä. Ei. Siellä ei ole tarkoitus taipua mitä merkillisimpin asentoihin tai olla kuminauhannotkea.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja huima »

bliss kirjoitti:Edellisten jatkoksi suosittelen punttiäijille myös syvävenyttelyä. Ei. Siellä ei ole tarkoitus taipua mitä merkillisimpin asentoihin tai olla kuminauhannotkea.
Syvävenyttely roxor. Tekee hyvää. Tuntien vetäjä vaan vaihtui vaan salilla, samoin aika - joten ei ole sattunut nyt yhtä hyvin omiin aikatauluihin.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Mimmoista toi syvävenyttely on? Kuulostaa mulle sopivalta puuhalta!
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja huima »

EveryWoman kirjoitti:Mimmoista toi syvävenyttely on? Kuulostaa mulle sopivalta puuhalta!
Pitkäkestoisia rauhallisia venytyksiä.
bliss

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja bliss »

huima kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Mimmoista toi syvävenyttely on? Kuulostaa mulle sopivalta puuhalta!
Pitkäkestoisia rauhallisia venytyksiä.
Juuri niin. Ja kannattaa suunnitella ainakin kymmenen kerran osallistumista jotta siitä saa kaiken hyödyn irti.
Ekan ja tokan kerran jälkeen on todennäköisesti niin kipeä, että toivoo kuolevansa pois mutta kyllä se siitä alkaa sujua :)
Bhven

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Bhven »

EveryWoman kirjoitti:
Ois varmaan ihan kohtuullista mainita, että tuo ei ole Soininvaaran laatima lista, vaan löytyy hänen bloginsa kommenttiketjusta.
Olet törkeän kohtuullinen ihminen kun mainitsit asiasta.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

bliss kirjoitti:Ekan ja tokan kerran jälkeen on todennäköisesti niin kipeä, että toivoo kuolevansa pois mutta kyllä se siitä alkaa sujua :)
Täh? Venyttelystä?? :shock: Pystyykö sitä sitten jatkossa harjoittamaan myös kotioloissa vai pitääkö aina hankkiutua ohjattavaksi?
bliss

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja bliss »

EveryWoman kirjoitti:
bliss kirjoitti:Ekan ja tokan kerran jälkeen on todennäköisesti niin kipeä, että toivoo kuolevansa pois mutta kyllä se siitä alkaa sujua :)
Täh? Venyttelystä?? :shock:
Niin. Ei sitä kai usko ennenkuin kokeilee.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

bliss kirjoitti:Niin. Ei sitä kai usko ennenkuin kokeilee.
No uskonhan mä ihmisiä, joilla on kokemusta, etenkin kun itselläni ei ole.
SikaMika

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

bliss kirjoitti:Edellisten jatkoksi suosittelen punttiäijille myös syvävenyttelyä. Ei. Siellä ei ole tarkoitus taipua mitä merkillisimpin asentoihin tai olla kuminauhannotkea.
Ei tuosta ainakaan haittaa olisi. On muutamat lihakset melko kroonisesti jumissa vaikka venyttelenkin melko ahkerasti.
En myöskään epäile pätkääkään noiden spinnien ja pumppien rankkuutta. En vain ole minulle ominainen tapa liikkua; lihakset tykkään treenata voimailutyyppisesti ja aerobiset joko raittiissa ilmassa pyöräillen tai pallon perässä juosten. Lupaan kuitenkin, että jos joskus päädyn treenaamaan salille jossa noita pummpeja vedetään, osallistun sellaiselle kerran.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Tietäiskö joku paikan, missä voi harrastaa syvävenytystä lähellä Kalliota? Oon tässä kovasti googlettanut, mutta ehkä en vain osaa?
Asie Payton

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Asie Payton »

Osallistuin muutaman kerran erikseen ohjatulle venyttelytunnille. Ei se kai mitään syvävenyttelyä ollut, mutta tunnin setti ohjattua venyttelyä kuitenkin. Minä tietenkin menen sinne treenin jälkeen valmiiksi kuumana. Ensimmäinen vartti menee siinä kun muut lämmittelee ja minä hyydyn. Sain mä sieltä muutamat muuvit mukaan joita olen sitten omatoimisesti jatkanut. Syvällisempi venyttely kyllä kiinnostaa, että josko vaikka miitti jossa bliss ohjaa ja me muut hetkutellaan? Ja sitten jatketaan taas omatoimisesti...
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Gat »

EveryWoman kirjoitti:Tietäiskö joku paikan, missä voi harrastaa syvävenytystä lähellä Kalliota? Oon tässä kovasti googlettanut, mutta ehkä en vain osaa?
ÖÖÖ..Kotonasi? Miten vaikeeta voi olla venytellä, ihan itsekseen ja ilman maksullista opastusta?

Meille jo inttissä joku Luuta-antti selitti, että (siihen aikaan) jumppamaikat opettavat venyttelyn väärin. Siis nykivinä liikkeinä. Vaan pitää lämmettyään painaa hitaasti kipupisteeseen asti ja namutella siinä pitkään.

Minä olen maailman jäykin ihminen, mutta toimihan tuo keino silloin kuin koipea nuorempana nostelin. Spagaatiiin en tosin pysty. Sivusuuntaan koipia varten tarttis kai olla joku naru Bruce Leen (oli muuten jäykkä kömpelys. oikeasti) mallin mukaan jolla vetää omaa koipea ylös. Sen sijaan olen tunkenut toisen koiven autonrenkaan taakse ja pyytänyt isääni työntämään toista koipea ulospäin :D

Eli siis toistaen: Mikä uusavuton sinäkin EW olet, jois et pysty edes venyttelemään ilman salia ja ohjaajaa?
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

^Lue muutama viesti taaksepäin, niin tajuat. Jos et tajua, niin unohda.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja annepa »

EveryWoman kirjoitti:Tietäiskö joku paikan, missä voi harrastaa syvävenytystä lähellä Kalliota? Oon tässä kovasti googlettanut, mutta ehkä en vain osaa?
Et vaan osaa: http://www.kehojamieli.fi/a_el_hki.htm
Keskiviikkoisin Åshöjdens grundskolan yläsalissa klo 20.00 - 21.00 syvävenyttelyä, ohjaajana Elina Kuosa, ajalla 20.1. - 21.4.

Tuntikuvaus: Alussa lyhyt lämmittelyosuus, jonka sisältö vaihtelee. Sen jälkeen rentouttavaa, vahvistavaa ja lihasten elastisuutta sekä aineenvaihduntaa edistävää venyttelyä erilaisia venyttelytekniikoita käyttäen. Useimmat venytykset ovat pitkäkestoisia. Tunneilla ei käytetä jalkineita.
Syvävenyttely sopii henkilöille, joilla on kireyttä esim. alaselän, jalkojen ja niska-hartiaseudun lihaksistossa tai jotka haluavat tutustua oman kehonsa lihaksistoon ja lihastasapainon hallintaan tai löytää lempeällä tavalla "kadonneet lihaksensa".
Paljon treenaaville tunti sopii lihasten palautteluksi.
Tunnilla käytetään rauhallista rentoutusmusiikkia, mutta joskus nautitaan myös hiljaisuudesta. Tervetuloa rentoutumaan!

EDIT: niin siis onko Alppiharju tarpeeksi lähellä Kalliota? :)
Viimeksi muokannut annepa, 11.01.2010 20:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
bliss

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja bliss »

EveryWoman kirjoitti:Tietäiskö joku paikan, missä voi harrastaa syvävenytystä lähellä Kalliota? Oon tässä kovasti googlettanut, mutta ehkä en vain osaa?
Käviskö keskustassa? Motivuksella olis, Aleksilla ja Kampissa, tunnit nimellä Motivus Venyttely.

http://www.motivus.fi/lajit-palvelut/ju ... venyttely/
bliss

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja bliss »

Gat kirjoitti: Eli siis toistaen: Mikä uusavuton sinäkin EW olet, jois et pysty edes venyttelemään ilman salia ja ohjaajaa?
Tiedätkö kuinka helppoa on rikkoa itsensä väärillä venyttelytavoilla?
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja annepa »

Jos haluaa itse opetella niin voi lainata Putkiston venyttelykirjan esim multa. Käy ehkä jatkoksi, kai se on hyvä käydä ohjatulla ensin. Kirja on kyllä aika havainnollistava, hyvät kuvat ja ohjeet.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23652
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

EveryWoman kirjoitti:Tietäiskö joku paikan, missä voi harrastaa syvävenytystä lähellä Kalliota? Oon tässä kovasti googlettanut, mutta ehkä en vain osaa?
http://www.idealfit.fi/index.php?ca=etusivu

https://idealfit.bypolar.fi/web/4/webPage.html
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Gat »

bliss kirjoitti:
Gat kirjoitti: Eli siis toistaen: Mikä uusavuton sinäkin EW olet, jois et pysty edes venyttelemään ilman salia ja ohjaajaa?
Tiedätkö kuinka helppoa on rikkoa itsensä väärillä venyttelytavoilla?
On helppoa jos on tyhmä kuten sinä (deitti-ilmoituksesi katsottuani käsitin, että olet paitsi idiootti, myös silkka pahuus).

Ja myös ei ole helppoa rikkoa itseään, jos Tuntee Itseään, kuten EW:n luulisi tuntevan.

Off-topiccina sanottakoon, että minua ahistaa, miten kaikki käyvät nykyään salilla. Eikö sitä voi tehdä kotona? Puntteja, kuntopyöriä, soutulaitteita, lihaskuntovempaimia saa halvalla ja divareistakin kuten minä.

Sitten tokaksi ei ennen aikaan punttisalilla käyneet kuin homomiehet ja Manaajat. Nyt kun naisetkin ja ihan kaikki käy, se vie kaiken toivon siltä, että meikä luonnonrääpäle voisi saavuttaa jotain etua treenaamalla, silleen ulkonäolle siis. Koska jo valmiiksi jässikät persjalat punttitreenaa, ei millään keinoin voi tää hyönteinen edes lähestyä "normaalia".
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Kiitti auttajille! Ootte supereita.
bliss

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja bliss »

Ai niin. Mä ihan unohdin, että Gat ei puhu samaa kieltä kuin ihmiset.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Gat kirjoitti:Ja myös ei ole helppoa rikkoa itseään, jos Tuntee Itseään, kuten EW:n luulisi tuntevan.

Off-topiccina sanottakoon, että minua ahistaa, miten kaikki käyvät nykyään salilla. Eikö sitä voi tehdä kotona? Puntteja, kuntopyöriä, soutulaitteita, lihaskuntovempaimia saa halvalla ja divareistakin kuten minä.

Sitten tokaksi ei ennen aikaan punttisalilla käyneet kuin homomiehet ja Manaajat. Nyt kun naisetkin ja ihan kaikki käy, se vie kaiken toivon siltä, että meikä luonnonrääpäle voisi saavuttaa jotain etua treenaamalla, silleen ulkonäolle siis. Koska jo valmiiksi jässikät persjalat punttitreenaa, ei millään keinoin voi tää hyönteinen edes lähestyä "normaalia".
Mun fyysisessä itsetuntemuksessa on vielä paljon parantamisen varaa. Enkä ole sanonut, etteikö henkiselläkin puolella olisi. Olen vain puhunut itsetuntemuksen tärkeydestä. Ohjatulla tunnilla sen kehittämisen aloittaminen onnistuu varmasti paremmin kuin kotona (jossa toki voi sitten jatkaa, kuten toivoisin voivani tämänkin asian suhteen tehdä).

Mut älä sinä huolehdi salilla käymättömyytesi kanssa. En mäkään oikein niitä punttiksia tajua, enkä varsinkaan tyyppejä, jotka yrittävät tulla jonkun überihmisen näköiseksi fyysisesti olematta sitä kuitenkaan henkisesti. Ei toimi semmoinen paketti, jos multa kysytään. Kuten sanoin, olen ollut romanttisesti kiinnostunut tuulennussimasta vinkuheinästä (paljon kuikelimmasta kuin sinä), joten miksei joku toinenkin voisi olla.