Päivän linkki

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
bedlam

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Ootteko leikkiny GoogleMapsin katunäkymällä? Kyllä tuossa on bensaa kulunut, kun kaikki Sotkamon pikkutietkin on ajeltu läpi. Hauskoja bongauksia maailmalta:

Sammakkomiehet
Panot sillan alla

Varmasti jotain pettämisjuttujakin ja muita koiruuksia tulee ilmi tämän kautta, vaikka kuin tuossa joku softa suttaa naamat ja rekkarit.
Bhven

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Suomenlahden nopein puufiskari

Rakenusvuosi: 1958
Malli: Pellinge-malli
Materiaali: Puu
Pituus: 9m
Moottori: 6-cylinterinen YANMAR-turbodiesel, 440 hv
Nopeus: Uskomaton vauhti puufiskarilta, yli 40 solmua matkustajineen (maks. 7 matkustajaa)

http://www.friddemartin.net/fanny/wmv/pokerrun.wmv
bedlam

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja bedlam »

bedlam kirjoitti:Ootteko leikkiny GoogleMapsin katunäkymällä? Kyllä tuossa on bensaa kulunut, kun kaikki Sotkamon pikkutietkin on ajeltu läpi. Hauskoja bongauksia maailmalta:

Sammakkomiehet
Panot sillan alla

Varmasti jotain pettämisjuttujakin ja muita koiruuksia tulee ilmi tämän kautta, vaikka kuin tuossa joku softa suttaa naamat ja rekkarit.
Lisää:
Auringonottoa raahelaisittain
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23652
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Kai Nalo

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

bedlam kirjoitti:Ootteko leikkiny GoogleMapsin katunäkymällä?

En o, mutta muut on.

ä'la lihatiskiä:

http://www.leenks.com/link246013.html
bedlam

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja bedlam »

bedlam kirjoitti:Lisää:
Auringonottoa raahelaisittain
Jaaha, tästä oli uutisissakin. Poistettu näemmä :D
Avatar
Teraslilja_m
Kitisijä
Viestit: 1177
Liittynyt: 30.10.2005 14:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Teraslilja_m »

Pitihän se arvata ... hengellisyys on aivojen vajaatoimintaa... ;-)
Brain surgery boosts spirituality
Removing part of the brain can induce inner peace, according to researchers from Italy. Their study provides the strongest evidence to date that spiritual thinking arises in, or is limited by, specific brain areas.
Life is complex, it has real and imaginary parts.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6699
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja aasi »

bedlam kirjoitti:
bedlam kirjoitti:Lisää:
Auringonottoa raahelaisittain
Jaaha, tästä oli uutisissakin. Poistettu näemmä :D
http://www.aijaa.com/v.php?i=5729959.png
Tasan ei mene muumit kanootissa.
NuoriD

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

RP

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja RP »

Dave, mitä teet kitinässä näin myöhään sunnuntai-iltana. Outoo.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18799
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Niba »

Tässä hyvä SYY opetella suomenkieltä maahanmuuttajankin??
Pyyhin Netikettiin..
Stinky

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Avatar
Teraslilja_m
Kitisijä
Viestit: 1177
Liittynyt: 30.10.2005 14:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Teraslilja_m »

Jäikö Ystävänpäivän suklaat syömättä? Laita ne hyötykäyttöön! :wink:
Leftover Valentine’s Chocolate? Use It to Measure the Speed of Light
Life is complex, it has real and imaginary parts.
bedlam

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Ahhahaahaa, surkeimmat domain-nimet:
http://giveupinternet.com/2010/01/31/wo ... ever-list/

Edit: ei näytä suurin osa olevan enää toiminnassa, ei ihme sinänsä.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6699
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja aasi »

Tasan ei mene muumit kanootissa.
bliss

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja bliss »

bedlam kirjoitti:Ahhahaahaa, surkeimmat domain-nimet:
Muah, tipahdin: http://www.speedofart.com
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Siis voiko olla, ettei tätä ole tänne linkitetty vielä? Ehkä en vain huomannut? Oli miten oli, uusintaesityskään ei ole pahitteeksi. Puheenvuorot ovat oikeastaan ihan Kitinäkeskustelun tasoa! Nämä henkilöt siis päättävät Helsingissä neljän miljardin euron käytöstä vuosittain.

http://www.youtube.com/watch?v=3i4EVfLtIu8

(Osa jutuista on vähän järkevämpiä oikeassa kontekstissaan, minkä huomaa jos viitsii katsoa tämän kasvikeskustelun editoimattomana: http://tinyurl.com/y9w96q2 02:18:27 eteenpäin.)
Manaaja

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

EveryWoman kirjoitti:Nämä henkilöt siis päättävät Helsingissä neljän miljardin euron käytöstä vuosittain.
Ovatko henkilöt vääränlaisia? Kenties liian vähän ihmisiä? Millaisia henkilöitä siellä mielestäsi pitäisi olla?
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Manaaja kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Nämä henkilöt siis päättävät Helsingissä neljän miljardin euron käytöstä vuosittain.
Ovatko henkilöt vääränlaisia? Kenties liian vähän ihmisiä? Millaisia henkilöitä siellä mielestäsi pitäisi olla?
No jos ajatellaan, että elämme demokratiassa, niin eivätpä varmaan. Kuten sanottu, ihan Kitinää vastaava meininki, joten ainakin meillä on kaltaisemme edustajat (siinä mielessä ovat siis ihan oikeanlaisia). Mutta nykymuotoinen demokratiahan ärsyttää mua jonkin verran. Ja etenkin ärsyttää se, että olen kerran äänestänyt yhtä noista torvista (eräällä kerralla kun en millään keksinyt omaa ehdokasta, äänestin sitten tuttavan valinnan perusteella). Olin jo silloin hieman skeptinen häntä kohtaan, mutta jos olisin tällaista live-materiaalia nähnyt, olisin kyllä jättänyt äänestämättä.

Onneksi sentään hyviäkin tyyppejä valtuustossamme istuu, mikä selviää editoimattomasta versiosta.
Manaaja

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

EveryWoman kirjoitti:Puheenvuorot ovat oikeastaan ihan Kitinäkeskustelun tasoa!
EveryWoman kirjoitti:Nämä henkilöt siis päättävät Helsingissä neljän miljardin euron käytöstä vuosittain.
EveryWoman kirjoitti:Kuten sanottu, ihan Kitinää vastaava meininki, joten ainakin meillä on kaltaisemme edustajat
Mitä ihmettä sun kaltainen ylemmyydentuntoa tunteva ja sitä surutta julkituova superihminen oikein tekee tällaisessa paskapaikassa?

Ai niin, taisinkin jo vastata itse itselleni; tietenkin tuntee ylemmyyttä.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

^En halua eristäytyä vain kaltaisteni seuraan. Yritän keskustella jutuista mahdollisimman paljon itsestäni poikkeavien ihmisten kanssa, juurikin siksi että kaltaisiltani saan lähinnä kiitosta ja suitsutusta, mikä puolestaan on omiaan luomaan perusteetonta aina oikeassa olemisen fiilistä.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

^^Mites, jos ja kun olen sitä mieltä, että moni videon puheenvuoroista tosiaankin on hämmästyttävän typeriä, niin olisiko sun mielestä vähemmän ylemmyydentuntoista että jotenkin peittelisin tätä mielipidettäni? Vai onko jo itse tällainen mielipide ylemmyydentuntoinen? (Jos, niin siitä seuraa että kaikki ihmiset ovat ylemmyydentuntoisia.)

Itse pidän parhaana että kohtelen ihmisiä samalla tavoin riippumatta siitä, olenko heidän kanssaan asiakysymyksistä tai käytetyn logiikan pitävyydestä samaa vai eri mieltä. Jos pyrkisin jotenkin suojelemaan kitinäläisiä siltä tiedolta, että olen joistakin jutuista eri mieltä, niin eikös juuri se kertoisi ylemmyydentunnosta? Minä oletan, että ihmiselle kuin ihmiselle voi sanoa jos näen heitetyssä legendassa ongelmakohtia, ihan samoin kuin voin sanoa siitä live-tuttavapiirini jäsenille.

"Ovatko hylkeiden metsästys kielletty? Ei pitäisi olla sillä saisimme SILAKKAA enemmän syötäväksi!"
Manaaja

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

EveryWoman kirjoitti:^^Mites, jos ja kun olen sitä mieltä, että moni videon puheenvuoroista tosiaankin on hämmästyttävän typeriä, niin olisiko sun mielestä vähemmän ylemmyydentuntoista että jotenkin peittelisin tätä mielipidettäni? Vai onko jo itse tällainen mielipide ylemmyydentuntoinen? (Jos, niin siitä seuraa että kaikki ihmiset ovat ylemmyydentuntoisia.)
Ylemmyydentuntoa on yleistäminen yhdistettynä itsensä vertauttamiseen yleistettyyn ryhmään nähden fiksumpana/älykkäämpänä/parempana. Sorruit yllä molempiin. Bonuksena vielä vertautit ko. daijujen olevan ihan yhtä daijuja kuin kanssakeskustelijasi täällä Kitinässä.

Se, että ilmoitat olevasi jonkun kanssa eri mieltä asiasta tai vaikka että pidät hänen ajatustaan typeränä on eri asia kuin sanoa "tää koko pelleporukka on ihan vitun daijua joka päättää neljästä miljardista eurosta meidän rahoja joka vuosi". Se on ylemmyydentuntoa.

Todennäköisesti minä (tai suurin osa muistakaan täällä) en näkisi sinun omia ja omasta mielestäsi eittämättä poikkeuksellisen älykkäinä ja laadukkaina pitämiäsi mielipiteitäsi juurikaan ihan niin poikkeuksellisen erinomaisina, älykkäinä, laadukkaina ja loistavina, jos vaikka olisitkin tuolla broilerina numero 26 niitä meille pömpelin edessä esittämässä. Siksi sinä olet ylemmyydentuntoinen. Olet ajatustyöskentelyltäsi ja mielipiteinesi niin kovin erinomainen ainoastaan omassa maailmassasi, eivätkä muut jostain syystä oikein tunnu näkevän sitä aina ihan samalla tavalla.

Se että on ihan sitä samaa paskaa kuin kaikki muutkin, mutta kuvittelee olevansa jotain kovin paljon enemmän, on loppupeleissä ainoastaan aika repulsiivista. Tällaiset fiilikset mä saan jostain syystä lähes aina sun kirjoitteluistasi. Ehkä sitten olen ainoa, en tiedä, mutta mun mielestä noita sun juttujasi on aika hankala tulkita mitenkään muutenkaan.

Se silakkakommenttihan oli BTW ihan puhdasta "typerämpikin tajuaa" -tyylistä yliyksinkertaistettua ironiaa/parodisointia. Todennäköisesti suoranaista sarkasmiakin aiemmin käydystä keskustelusta riippuen, joka ei avaudu millään tavalla pelkästä lyhyestä pätkäisystä. Ajattelin vain vinkata, jos et kognitiivisissa ylemmyydentunnoissasi sitä ihan täysillä hiffannut. Ei ehkä mikään valtuustohistorian paras analogia ever, mutta silti.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Manaaja kirjoitti:Ylemmyydentuntoa on yleistäminen yhdistettynä itsensä vertauttamiseen yleistettyyn ryhmään nähden fiksumpana/älykkäämpänä/parempana. Sorruit yllä molempiin.
Ymmärrän hyvin, että kommentin voi tulkita noin, mutta itse asiassa kysymys ei ollut yleistyksestä vaan tyypittelystä (mikä ei kyllä ehtinyt tulla esiin, kun keskustelu ajautui toiselle raiteelle). Minähän en gattacamaisesti näe Kitinää minään homogeenisena massana, kuten en valtuustoakaan. Puheenvuoroja katsellessani useamman puhujan kohdalla mieleeni tuli joku yksittäinen Kitinä-kirjoittaja, mistä riemastuneena sitten ilmoitin havainnostani ja olin jo menossa perustamaan ketjua, jossa olisi etsitty jokaiselle valtuuston jäsenelle mahdollisimman vastaava kitisijä (no onneksi en mennyt, sehän se varmaan vasta olisikin ollut sydäntä riipivän ylemmyydentuntoista!). Kommunikaatio-ongelma muodostuu varmaankin siitä, että ajatteluni on niin poikkeuksellisen vähän yleistävää (johtuen mm. ammatistani; luova työhän perustuu erityisesti yleistyksien rikkomiseen, ei niiden tekemiseen), että en osaa etukäteen hahmottaa, mikä kaikki voidaan tulkita yleistäväksi.
Bonuksena vielä vertautit ko. daijujen olevan ihan yhtä daijuja kuin kanssakeskustelijasi täällä Kitinässä.
Kuten sanottu, Kitinässä on mielestäni hyvin monentasoisia keskustelijoita. Valtuustokeskustelu oli mielestäni tasoltaan samaa luokkaa kuin monet kitinäkeskustelut, mutta keskustelun taso on eri asia kuin siihen osallistuvien keskustelijoiden taso.
Se, että ilmoitat olevasi jonkun kanssa eri mieltä asiasta tai vaikka että pidät hänen ajatustaan typeränä on eri asia kuin sanoa "tää koko pelleporukka on ihan vitun daijua joka päättää neljästä miljardista eurosta meidän rahoja joka vuosi". Se on ylemmyydentuntoa.
No noinhan en sanonut.
Todennäköisesti minä (tai suurin osa muistakaan täällä) en näkisi sinun omia ja omasta mielestäsi eittämättä poikkeuksellisen älykkäinä ja laadukkaina pitämiäsi mielipiteitäsi juurikaan ihan niin poikkeuksellisen erinomaisina, älykkäinä, laadukkaina ja loistavina, jos vaikka olisitkin tuolla broilerina numero 26 niitä meille pömpelin edessä esittämässä. Siksi sinä olet ylemmyydentuntoinen.
Siis: henkilö, jonka mielipiteitä joku muu/muut eivät pidä laadukkaina, on ylemmyydentuntoinen?
Olet ajatustyöskentelyltäsi ja mielipiteinesi niin kovin erinomainen ainoastaan omassa maailmassasi, eivätkä muut jostain syystä oikein tunnu näkevän sitä aina ihan samalla tavalla.
Mulle on kyllä yhä edelleen vähän hämäriä nämä erinomaisuuteen, älykkyyteen ja loistavuuteen viittaavat luonnehdinnat.

Mitä tarkoitetaan erinomaisuudella? Itselleni luonteenomaisin määritelmä olisi varmaan pragmaattinen: erinomainen/loistava on sellainen, josta on erinomaisen paljon hyötyä. Nimenomaan utilitaristista hyötyä, jos puhutaan itselleni läheisimmästä tulkinnasta. Jotkin mielipiteeni ja ajatukseni (irl) ovatkin osoittautuneet erinomaisiksi, toiset puolestaan eivät. Uskoisin näin olevan jokaisen ihmisen kohdalla, joten en ymmärrä miksi tällainen olisi osoitus ylemmyydentunnosta. Sinun kirjoittelustasi puolestaan tulee se kuva, että tarkoitat erinomaisuudella jonkinlaista paremmuutta suhteessa muihin ihmisiin. Semmoista en ymmärrä enkä haluakaan ymmärtää, koska en pidä moista vertailua lainkaan hyödyllisenä.

Älykkyyden kohdalla sama juttu. Minusta mensaälykkyys on aivan yliarvostettua, minkä olen kyllä tuonut säännöllisesti julki Kitinässäkin. Se ei ole lainkaan hyvä mittari jos yritetään hahmottaa jonkinlaista ylemmyydentuntoa generoivaa paremmuutta ihmisessä.
Se että on ihan sitä samaa paskaa kuin kaikki muutkin, mutta kuvittelee olevansa jotain kovin paljon enemmän, on loppupeleissä ainoastaan aika repulsiivista. Tällaiset fiilikset mä saan jostain syystä lähes aina sun kirjoitteluistasi. Ehkä sitten olen ainoa, en tiedä, mutta mun mielestä noita sun juttujasi on aika hankala tulkita mitenkään muutenkaan.
Tuskin olet ollenkaan ainoa. Toisaalta ihmisiä, jotka eivät tee kirjoituksistani/puheistani vastaavia tulkintoja, on heitäkin enemmän kuin yksi tai kaksi.

Joka tapauksessa, sanot tuossa tuntevasi inhon väristyksiä kun tulkitset sanomiseni ylemmyydentuntoisiksi. Onko tämä nyt sitten sinun kannaltasi hyvä vai huono? Jos pidät noista inhon tunteista (tai vaikkapa siitä, kuinka ne "oikeuttavat" kaikenlaisen mahdollisesti nautinnollisena kokemasi vinoilun), kaikenhan pitäisi olla ihan hyvin. Jos puolestaan kärsit asiasta, voisi olla kannattavaa yrittää muuttaa tulkintaansa. Sitä en osaa sanoa, onko tämä juuri sinun kohdallasi helppo vai vaikea tehtävä. Niin tai näin, minulle käy yhtä hyvin kumpikin vaihtoehto.
Ei ehkä mikään valtuustohistorian paras analogia ever, mutta silti.
Suosittelen kuuntelemaan Taipaleen Ilkan messuamisia enemmänkin. Ihan parasta viihdettä!
elco

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja elco »

"Tämä on varmaankin matematiikan kaunein kaava."

Ja lisää täällä:
"A reader poll conducted by Mathematical Intelligencer named the identity as the most beautiful theorem in mathematics"

Vaikea sanoa, mikä tässä on kiehtovinta. Se että
a) on olemassa Mathematical Intelligencer-julkaisu
b) ko. julkaisu järjestää lukijaäänestyksiä matematiikan kauneimmista teoreemista
c) millaista porukkaa osallistuu ko. lukijaäänestykseen
d) heebo nimeltä Paul Nahin on kirjoittanut teoreemasta 400-sivuisen kirjan
e) vai itse kaava