Päivän linkki

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23652
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti:Erikoinen juttu. Rikosilmoitus on tehty, eli ei voi kuitata pelkkänä trollina. Mutta erikoista.
Mitä erikoista tuossa on?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 26066
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Erikoinen juttu. Rikosilmoitus on tehty, eli ei voi kuitata pelkkänä trollina. Mutta erikoista.
Mitä erikoista tuossa on?
1)Raiskattu kertoo yksityiskohtaisesti tarinansa omalla naamallaan
2)Helsingin poliisilla ei ole tiedossa yhtään todistettua tyrmäystippa raiskausta
3)Raiskauksen uhria myydään rahasta eteenpäin
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23652
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ensimmäinen kohta on kieltämättä epätavallinen ja rohkea teko, yhteiskunta tietenkin rankaisee tästä ilmoittajaa kaikin mahdollisin tavoin. Täytyy toivoa ettei teosta seuraa uhrille henkisten kärsimysten lisäksi vielä fyysisiä seuraamuksia.

Toinen ja kolmas kohta ovatkin sitten seurausta ensimmäisestä kohdasta ja rikoksen- ja rikostavan luonteesta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 26066
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Niin. Mä en sano, ettei nainen puhu totta. Sanon vain, että erikoinen juttu.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9609
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Joo erikoinen juttu munkin mielestä ja erittäin ikävää, jos todella tapahtunut, mutta... Jotenkin toi vaan haisee joltain mediastuntilta, jolla koitetaan kerätä huomiota jollekin. Sen verran monesti tämän tyyppiset netissä tapahtuvat näyttävät ulostulot on osoittautuneet tekaistuksi, että järkevintä* lienee olla tuomitsematta ketään ennen kuin oikeuslaitos saa jotain päätettyä.

* Järkevintä tietenkin tarkoittaa, että mä ajattelin toimia näin :D
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14971
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vagabondo kirjoitti:Joo erikoinen juttu munkin mielestä ja erittäin ikävää, jos todella tapahtunut, mutta... Jotenkin toi vaan haisee joltain mediastuntilta, jolla koitetaan kerätä huomiota jollekin.
Jos poliisi kertoo että on tehty rikosilmoitus, lääkärintutkimus ja labrakokeet, siitä on kuule mediastuntti helvetin kaukana.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9609
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti:Jos poliisi kertoo että on tehty rikosilmoitus, lääkärintutkimus ja labrakokeet, siitä on kuule mediastuntti helvetin kaukana.
Aivan, jos. Ainakaan Jameksen linkkaamassa uutisessa ei näin ole kerrottu.

"Komisario Jyri Hiltunen Helsingin poliisin väkivaltarikosyksiköstä vahvistaa, että poliisilla on tutkinnassa lauantain ja sunnuntain välisenä yönä sattunut raiskaustapaus. Hiltusen mukaan tapauksen yksityiskohdat saattavat kuitenkin poiketa julkisesti kerrotusta."

Mutta ei kai poliisin tuota enempää pitäisi kommentoidakaan, vaan tutkia tapaus, toivottavasti rikolliset kiinni saaden, ja antaa oikeuslaitoksen jakaa tuomiot. Mun mielipidettähän täysin sivullisena ei oikeastaan tarvita missään vaiheessa, joten voin ihan rauhassa odottaa lopullista päätöstä ja jättää ulkomaalaisten lynkkaamisen, johon nettikirjoitus tuntuu monet innostaneen, väliin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 26066
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Poliisilla on tosiaan tutkinnassa tähän jossain määrin sopiva keissi

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014090 ... 8_uu.shtml

Mutta sehän ei sinänsä tarkoita yhtään mitään.

Helsingin ydinkeskustassa on valvontakameroita niin tiheässä, että asiaan luulisi poliisin saavan pian selvyyttä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14971
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ei tutkinnassa ole mitään jossiteltavaa. Mä en usko että kukaan haluaa valeraiskausjulkkikseksi, ja olen vähän hämmentynyt siitä että ensireaktio on noin jykevä skeptisyys.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 26066
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: Mä en usko että kukaan haluaa valeraiskausjulkkikseksi .
Ei ilman mielenterveysongelmia tai tarvetta peitellä syrjähyppyä (toki viimeksi mainitussa julkisuus ei olisi tarpeen).
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9609
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti:olen vähän hämmentynyt siitä että ensireaktio on noin jykevä skeptisyys.
Eikö se nyt kuitenkin ole vähän niinkuin oikeusvaltion idea, että ensin tutkitaan ja sitten vasta tuomitaan. Ja nekin mieluummin poliiisin ja oikeuslaitoksen toimesta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14971
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vagabondo kirjoitti:
So Hard kirjoitti:olen vähän hämmentynyt siitä että ensireaktio on noin jykevä skeptisyys.
Eikö se nyt kuitenkin ole vähän niinkuin oikeusvaltion idea, että ensin tutkitaan ja sitten vasta tuomitaan. Ja nekin mieluummin poliiisin ja oikeuslaitoksen toimesta.
Mitä sillä on tekemistä sen kanssa, että te siviilihenkilöt täällä epäilette uhrin tarinaa mediatempuksi jo ennen tutkinnan valmistumista?
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 26066
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: te siviilihenkilöt täällä epäilette uhrin tarinaa mediatempuksi
En usko, että mikään nuivamielinen mediastuntti olisi kyseessä. Lähinnä mielenterveysongelmat/tarve peitellä syrjähyppyä/todellinen raiskus ovat omasta mielestäni suunnilleen yhtä todennäköisiä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14971
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:
So Hard kirjoitti: te siviilihenkilöt täällä epäilette uhrin tarinaa mediatempuksi
En usko, että mikään nuivamielinen mediastuntti olisi kyseessä. Lähinnä mielenterveysongelmat/tarve peitellä syrjähyppyä/todellinen raiskus ovat omasta mielestäni suunnilleen yhtä todennäköisiä.
Mielenterveysongelma on mahdollinen, mutta se voi olla seuraus raiskauksesta ja vaikka ei olisi, se ei sulje raiskauksen todellisuutta pois vaan selittää vain some-tapahtumia. Pitäkääs nyt visusti mielessä, että tässä ei ole ketään nimettyä syytettyä jota suojata, teidän spekulaationne taas voivat loukata jo satutettua uhria.

Alan ymmärtää miksi naisten kynnys raportoida raiskaus on niin korkea. Jos ei puhuta liian lyhyistä hameista niin ainakin setämies spekuloi että kun joku kertoo omalla naamallaan vanhan ukon panneen väkisin hanuriin niin sillä halutaan peitellä kännimokaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 26066
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Ymmärrän kyllä näkökantasi.

Mutta on aika ymmärrettävää, että jos laittaa fb:iin omalla profiililla yksityiskohtaisen raiskauskertomuksen ja pyytää levittämään sitä, niin siitä seuraa kaikenlaista spekulointia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14971
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:^Ymmärrän kyllä näkökantasi.

Mutta on aika ymmärrettävää, että jos laittaa fb:iin omalla profiililla yksityiskohtaisen raiskauskertomuksen ja pyytää levittämään sitä, niin siitä seuraa kaikenlaista spekulointia.
Musta ei ole ymmärrettävää, että se spekulointi on aina lähtökohtaisesti uhrin kertomusta kyseenalaistavaa. Oikeusvaltion idea ei ole että rikoksen uhrit joutuvat syytetyn penkille.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 26066
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:^Ymmärrän kyllä näkökantasi.

Mutta on aika ymmärrettävää, että jos laittaa fb:iin omalla profiililla yksityiskohtaisen raiskauskertomuksen ja pyytää levittämään sitä, niin siitä seuraa kaikenlaista spekulointia.
Musta ei ole ymmärrettävää, että se spekulointi on aina lähtökohtaisesti uhrin kertomusta kyseenalaistavaa. Oikeusvaltion idea ei ole että rikoksen uhrit joutuvat syytetyn penkille.
Kun eilen somessa liikuin asian tiimoilta, niin kyllä about 90% viesteistä oli uhria tukevia. Epäilevät olivat selvä vähemmistö.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9609
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti:Mitä sillä on tekemistä sen kanssa, että te siviilihenkilöt täällä epäilette uhrin tarinaa mediatempuksi jo ennen tutkinnan valmistumista?
Sä nyt luet mitä sä haluat lukea, etkä sitä mitä on kirjoitettu. Heti ensimmäisessä viestissäni asiaan liittyen.
Vagabondo kirjoitti:järkevintä* lienee olla tuomitsematta ketään ennen kuin oikeuslaitos saa jotain päätettyä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14971
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vagabondo kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Mitä sillä on tekemistä sen kanssa, että te siviilihenkilöt täällä epäilette uhrin tarinaa mediatempuksi jo ennen tutkinnan valmistumista?
Sä nyt luet mitä sä haluat lukea, etkä sitä mitä on kirjoitettu. Heti ensimmäisessä viestissäni asiaan liittyen.
Vagabondo kirjoitti:järkevintä* lienee olla tuomitsematta ketään ennen kuin oikeuslaitos saa jotain päätettyä.
Sä itse asiassa kirjoitit: "Sen verran monesti tämän tyyppiset netissä tapahtuvat näyttävät ulostulot on osoittautuneet tekaistuksi, että järkevintä* lienee olla tuomitsematta ketään ennen kuin oikeuslaitos saa jotain päätettyä."

Valitettavati et toimi niinkuin saarnaat. Varmuuden vuoksi tuomitsit uhrin mediaspedeksi, vaikka ketään ei ole rikoksesta syytettykään ja et vaivautunut perehtymään asiaan sen vertaa, että olisit tiennyt että raiskaustestit ja rikosilmoitus on tehty.
Universaali disclaimer.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Sinänsähän tapaus on oiva osoitus naisten solidaarisuudesta. Jokainen lutakka, joka tekee raiskausilmoituksen hävetessään lutakkuuttaan, peitelläkseen pettämistään tai kostaakseen jättäjälle, voi ottaa kunnian tapahtumien todenperäisyyteen liittyvistä epäilyistä.
Paras päivä ikinä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14971
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Riemumieli kirjoitti:Sinänsähän tapaus on oiva osoitus naisten solidaarisuudesta. Jokainen lutakka, joka tekee raiskausilmoituksen hävetessään lutakkuuttaan, peitelläkseen pettämistään tai kostaakseen jättäjälle, voi ottaa kunnian tapahtumien todenperäisyyteen liittyvistä epäilyistä.
Jokainen raiskauksen uhri on täysin syytön jokaiseen aihettomaan ilmoitukseen. Siksi jokaiseen ilmoitukseen pitää suhtautua aiheellisena ilmoituksena kunnes jokin toisin osoittaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9609
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti:Varmuuden vuoksi tuomitsit uhrin mediaspedeksi...
Tämä on ihan sun oma virheellinen tulkinta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16917
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä poistinkin mun viestin. Oli aika tarpeeton kontribuutio se.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14971
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vagabondo kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Varmuuden vuoksi tuomitsit uhrin mediaspedeksi...
Tämä on ihan sun oma virheellinen tulkinta.
Kerros mikä on oikea tulkinta sen sijaan että selittelet mustaa valkoiseksi.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 26066
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Sitten kevyempiin aiheisiin

http://www.hs.fi/kotimaa/Suomen+kallein ... teltu-aihe

Tietääkö joku, onko tämä Henry Aflecht syntynyt rikkaaksi, vai mistä rahat ovat peräisin? Tuskin tv-juontajan palkoilla tällaisia ostellaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja