McJanne kirjoitti: 07.05.2018 15:39
Piirtäjät piirtää, tietäjät arvuuttelee. Insinööri koittaa pelastaa mitä pelastettavissa on.
Vaan insinöörillä harvemmin jos koskaan on luovuutta, lahjakkuutta ja sivistystä suunnitella esteettisen näköistä rakennusta. Kuten ainakin joillakin ellei useimmilla arkkitehdeillä on. Rakennuspiirtäjä sitten siistii yksityiskohdat, rakennusmestari rakentaa. Lautapoika kantaa.
Sama menee kaikkiin suuntiin. Isävainaani oli opisto-sähköinsinööri asennusliikkeissä. Ei mitään käden taitoja ja tunnusti, että hänestä ei olisi sähköasentajaksi. Sen huomasi kotonakin. Yhdessä firmassa alaisenaan oli ei pelkkä asentaja, vaan teknikko. Oikein mukava äijä. Yksityislentäjä, olin hänen kyydissään Cessnalla kahteen kertaan. Miten lie hänellä ollut varaa lentää. Se mies oli ollut töissä myös Saudeissa ja Emiraateissa.
Isäni minulle kehui siitä miehestä, että se kyllä osaa hoitaa asennukset siitä vaan. Mutta että toisaalta siltä puuttui kokonaan kyky miettiä itse mitä pitäisi tehdä, miten soveltaa luovasti ongelmatilanteessa. Ellei joku eli käsistään tumpelo isäni tarkkaan ohjeistanut. Eli kaikilla oma paikkansa ja tehtävänsä kykynsä ja kyvyttömyytensä mukaan.
Isäni myös kertoili, että välillä tuli työttömiä jätkiä ilman sähköalan kokemusta ja kehuivat että osaavat tehdä mitä vaan kunhan joku näyttää. Isäni että ei, koska silloin jonkun muun henkilökunnasta täytyisi koko ajan seistä vieressä opastamasssa, mitä se oikeasti kätevä mies tekee.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB