Päivän linkki
-
- Kitisijä
- Viestit: 28301
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Päivän linkki
Oon ennenkin sanonut, että tuon vähimmäisnopeusmerkin moni tulee sekoittamaan suositusnopeusmerkkiin. Eli kaksi merkkiä, joilla on päinvastainen merkitys,
menevät sekaisin.
menevät sekaisin.
Nothing dramatic happens at the tipping point. That just means Amoc is then doomed and it will slowly die, but that process could take 50 to 100 years.
-
- Kitisijä
- Viestit: 23262
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Päivän linkki
^ ei ole riski. Suurin osa ei piittaa suositusnopeudesta. Ne taas, joita varten minuminopeus on, voivat hyvinkin noudattaa jokaista lätkää orjallisesti.
-
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 9947
- Liittynyt: 23.09.2010 9:38
Re: Päivän linkki
Mitä noita olen lukenut, niin muuten muutokset on ihan hyviä tai ei merkitystä osastoa, mutta keltaisen sulkuviivan vaihto valkoiseksi on perseestä. Valkoinen erottuu niin paljon huonommin ihan kesäkelilläkin. Saati sitten talvella. Idioottimaista ottaa käyttöön huonompi vaihtoehto, koska kaikki muutkin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitisijä
- Viestit: 17805
- Liittynyt: 27.10.2005 17:37
Re: Päivän linkki
^ Puhumattakaan siitä, että kääntyessä saa ryhmittyä mille kaistalle vain eikä vain lähimmälle! Tarpeetonta anarkiaa, moinen aiheuttaa nykyisinkin vaaratilanteita. Saati sitten se, että saa pysäköidä vasemalle puolelle katua. Ihme touhua! Kohta varmaan sallitaan muukin etelänmaalainen hössötys, viinien myynti maitokaupoista, aitojen rajaamattomat terassit, poskisuudelmat ja käsien holtiton liikuttelu puhuessa!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 9947
- Liittynyt: 23.09.2010 9:38
Re: Päivän linkki
Ihan ilman sarkasmiakin tuo voi aiheuttaa vaaratilanteita joissain valo-ohjatuissa risteyksissä, mutta monet nykyäänkin kääntyy miten sattuu, niin muutoksella vaan sallitaan se mikä valvonnan puutteella on jo hyväksytty ja kun miten sattuu ajelu on laissa sallittu, niin ei voi luottaa vihollisen liikkeisiin vaan pitää muistaa varoa ja näin ollen lopputulos voi olla nykytilannetta parempi. Ei merkitystä muutoksia IMHO, mutta mä olenkin näitä italialaisesta liikenteestä tykkääviä anarkisteja.urpiainen kirjoitti: 28.04.2020 9:43 ^ Puhumattakaan siitä, että kääntyessä saa ryhmittyä mille kaistalle vain eikä vain lähimmälle! Tarpeetonta anarkiaa, moinen aiheuttaa nykyisinkin vaaratilanteita.
Mutta tuon turhan pysäköintisuunnan kanssa niuhottamisen lopettaminen on ihan buono.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitisijä
- Viestit: 17805
- Liittynyt: 27.10.2005 17:37
Re: Päivän linkki
Joo. Mutta tavallaan mä tykkäsin ajatuksesta, että vaikka monet kääntyy nykyisinkin miten sattuu, niin jos rytisee, niin syyllinen on selvä. Toivottavasti tämä ei puuroudu.Vagabondo kirjoitti: 28.04.2020 13:04Ihan ilman sarkasmiakin tuo voi aiheuttaa vaaratilanteita joissain valo-ohjatuissa risteyksissä, mutta monet nykyäänkin kääntyy miten sattuu, niin muutoksella vaan sallitaan se mikä valvonnan puutteella on jo hyväksytty ja kun miten sattuu ajelu on laissa sallittu, niin ei voi luottaa vihollisen liikkeisiin vaan pitää muistaa varoa ja näin ollen lopputulos voi olla nykytilannetta parempi. Ei merkitystä muutoksia IMHO, mutta mä olenkin näitä italialaisesta liikenteestä tykkääviä anarkisteja.urpiainen kirjoitti: 28.04.2020 9:43 ^ Puhumattakaan siitä, että kääntyessä saa ryhmittyä mille kaistalle vain eikä vain lähimmälle! Tarpeetonta anarkiaa, moinen aiheuttaa nykyisinkin vaaratilanteita.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 9947
- Liittynyt: 23.09.2010 9:38
Re: Päivän linkki
Totta. Mä ehkä luotan liikaa ihmisten ajotaitoonurpiainen kirjoitti: 28.04.2020 13:12 Joo. Mutta tavallaan mä tykkäsin ajatuksesta, että vaikka monet kääntyy nykyisinkin miten sattuu, niin jos rytisee, niin syyllinen on selvä. Toivottavasti tämä ei puuroudu.

Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitisijä
- Viestit: 17805
- Liittynyt: 27.10.2005 17:37
Re: Päivän linkki
Voisin tietty googlata, mutta kysyn kuitenkin Kitinästä! Hesari uutisoi lisää uudesta tieliikennelaista: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006506389.html Juttu on totutun huonosti kirjoitettu: herättää ilmeisiä kysymyksiä, joihin ei kuitenkaan vastata.
Pohdin esim. seuraavia kohtia:
"Automaattivalvonnassa liikennevirhemaksu voidaan määrätä auton omistajalle tai haltijalle, eikä ajajaa tarvitse henkilöidä."
"Puhelimen käyttökielto laajenee kaikkiin teknisiin järjestelmiin. Jos autossa on uudenaikainen medianäyttö, sitä saa käyttää vain auton ollessa pysähdyksissä vaikkapa liikennevaloissa."
Tarkoittavatko nämä, että peltipoliisin kuvasta riittää rekisterinumeron tunnistaminen, kuljettajasta ei enää tarvita tunnistettavaa kuvaa? Ja mitens tuo toinen - eikö jossain Teslassa melkein kaikkea säädetä kosketusnäytöstä? Vanhanaikaisia nappuloita saa räpeltää minkä haluaa, mutta kosketusnäyttöä ei? Tuntuu vähän kummalta tällainen teknologiakohtaisuus tässä.
Pohdin esim. seuraavia kohtia:
"Automaattivalvonnassa liikennevirhemaksu voidaan määrätä auton omistajalle tai haltijalle, eikä ajajaa tarvitse henkilöidä."
"Puhelimen käyttökielto laajenee kaikkiin teknisiin järjestelmiin. Jos autossa on uudenaikainen medianäyttö, sitä saa käyttää vain auton ollessa pysähdyksissä vaikkapa liikennevaloissa."
Tarkoittavatko nämä, että peltipoliisin kuvasta riittää rekisterinumeron tunnistaminen, kuljettajasta ei enää tarvita tunnistettavaa kuvaa? Ja mitens tuo toinen - eikö jossain Teslassa melkein kaikkea säädetä kosketusnäytöstä? Vanhanaikaisia nappuloita saa räpeltää minkä haluaa, mutta kosketusnäyttöä ei? Tuntuu vähän kummalta tällainen teknologiakohtaisuus tässä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
- Viestit: 15146
- Liittynyt: 22.09.2008 13:03
Re: Päivän linkki
On vähintäänkin ristiriitaista lain tasolla säädellä asiaa, jota ei ole mahdollista valvoa. Kännykän käyttökielto, johon nyt tulisi lisäyksiä, on tällainen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
- Viestit: 23262
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Päivän linkki
Mitä edes tarkoitetaan "puhelimella"? Jos auton näyttö näyttää Car Playn tai Android Auton appseja, niin onko ne "puhelin"? Saako käyttää navia? Spotifya? Radiota?urpiainen kirjoitti: 14.05.2020 9:54 Ja mitens tuo toinen - eikö jossain Teslassa melkein kaikkea säädetä kosketusnäytöstä? Vanhanaikaisia nappuloita saa räpeltää minkä haluaa, mutta kosketusnäyttöä ei? Tuntuu vähän kummalta tällainen teknologiakohtaisuus tässä.
-
- Kitisijä
- Viestit: 28301
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Päivän linkki
Kaikissa uusissa autoissa kasvava osa asioista säädetään kosketusnäytöllä. En tiedä, mitä lainsäätäjä viisaudessaan on tässä ajatellut.
Tuntuu erikoiselta, jos tavallista radiota saa (saako sitä??) säätää ajossa, mutta kosketusnäytöllistä ei.
Tuntuu erikoiselta, jos tavallista radiota saa (saako sitä??) säätää ajossa, mutta kosketusnäytöllistä ei.
Nothing dramatic happens at the tipping point. That just means Amoc is then doomed and it will slowly die, but that process could take 50 to 100 years.
-
- Kitisijä
- Viestit: 15146
- Liittynyt: 22.09.2008 13:03
Re: Päivän linkki
Lainsäätökiima on kyllä välillä päällä Suomessa. Se on sellaista kaikua menneisyydestä, jossa kansalaisiin ei juuri yksilöinä luoteta. Pääasia on itse kielto- ja rangaistuspykälä, jotta voidaan jotenkin osoittaa oma konkreettinen aikaansaannos ja jotenkin moraaliposeerata ympäriinsä. Miksi ei voida tehdä kuten pyöräilykypärän käyttämättömyydestä, josta ei rangaista?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
- Viestit: 24114
- Liittynyt: 15.08.2005 8:41
Re: Päivän linkki
Mites tuo nastarenkaiden käyttökieltomerkki? Joudunko pakkaamaan takakonttiin sliksit ja vaihtamaan lennosta vai onko nuo sijoitettu johonkin strategisiin paikkoihin kuten kallioon louhittujen väestösuojien ajorampin eteen.
Ja nyt kun hevoset pitää varustaa etupäässä valkoisella ja takapäässä punaisella valolla niin pitäisi kai alkaa myymään otsalamppua polleille ja punaisella ledillä varustettua aanaalliplugia (näitä varmaan jo on ainakin japanissa).
Ja nyt kun hevoset pitää varustaa etupäässä valkoisella ja takapäässä punaisella valolla niin pitäisi kai alkaa myymään otsalamppua polleille ja punaisella ledillä varustettua aanaalliplugia (näitä varmaan jo on ainakin japanissa).
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
- Viestit: 28301
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Päivän linkki
Olisikohan se tämä kohtaJames Potkukelkka kirjoitti: 14.05.2020 12:31 Kaikissa uusissa autoissa kasvava osa asioista säädetään kosketusnäytöllä. En tiedä, mitä lainsäätäjä viisaudessaan on tässä ajatellut.
Tuntuu erikoiselta, jos tavallista radiota saa (saako sitä??) säätää ajossa, mutta kosketusnäytöllistä ei.
”98 §
Teknisen laitteen käyttäminen
Ajoneuvossa ja raitiovaunussa ei saa ajon aikana käyttää teknistä laitetta tai järjestelmää siten, että sen käyttäminen haittaa tai vaarantaa ajamista.
”
Eli tuo on teknologianeutraali ja koskee yhtä hyvin kasettimankkaa kuin koketusnäyttöäkin. Hesarin toimittaja sekoilee??
Nothing dramatic happens at the tipping point. That just means Amoc is then doomed and it will slowly die, but that process could take 50 to 100 years.
-
- Kitisijä
- Viestit: 17805
- Liittynyt: 27.10.2005 17:37
Re: Päivän linkki
Sama pykälä jatkuu: "Moottorikäyttöisen ajoneuvon kuljettaja tai raitiovaunun kuljettaja ei saa ajon aikana käyttää viestintävälinettä siten, että pitää sitä kädessään." Ei kuulostaisi koskevan kiinteää kosketusnäyttöä autossa.James Potkukelkka kirjoitti: 14.05.2020 12:52Olisikohan se tämä kohtaJames Potkukelkka kirjoitti: 14.05.2020 12:31 Kaikissa uusissa autoissa kasvava osa asioista säädetään kosketusnäytöllä. En tiedä, mitä lainsäätäjä viisaudessaan on tässä ajatellut.
Tuntuu erikoiselta, jos tavallista radiota saa (saako sitä??) säätää ajossa, mutta kosketusnäytöllistä ei.
”98 §
Teknisen laitteen käyttäminen
Ajoneuvossa ja raitiovaunussa ei saa ajon aikana käyttää teknistä laitetta tai järjestelmää siten, että sen käyttäminen haittaa tai vaarantaa ajamista.
”
Eli tuo on teknologianeutraali ja koskee yhtä hyvin kasettimankkaa kuin koketusnäyttöäkin. Hesarin toimittaja sekoilee??
Edit. Nyt mun maallikkojurristeria meni niin pitkälle, että kaivoin hallituksen esityksen perustelumuistion esiin. Siellä erikseen selvitetään, että vaikka siis kädessäpidettävällä medialaitteella somettaa saa vain liikennevaloissa, niin oikeastaan tässä ollaan tavallaan lieventämässä kännykkärajoituksia: jopa ajon aikana saa käyttää erilaisia ajosuoritusta auttavia sovelluksia navigaattorista pysäköintiavustimiin, kunhan käyttö ei aktiivisesti haittaa tai vaaranna ajamista tyyliin seilailu vastaantulijoiden kaistalla, jossa tunnetusti on vittumaista luistella. Mitäköhän se Hesarin toimittaja on funtsinut?
Viimeksi muokannut urpiainen, 14.05.2020 13:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
- Viestit: 28301
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Päivän linkki
Tuo sun lainaamasi on vuoden 2018 tieliikennelaista?urpiainen kirjoitti: 14.05.2020 13:22Sama pykälä jatkuu: "Moottorikäyttöisen ajoneuvon kuljettaja tai raitiovaunun kuljettaja ei saa ajon aikana käyttää viestintävälinettä siten, että pitää sitä kädessään." Ei kuulostaisi koskevan kiinteää koskestusnäyttöä autossa.James Potkukelkka kirjoitti: 14.05.2020 12:52Olisikohan se tämä kohtaJames Potkukelkka kirjoitti: 14.05.2020 12:31 Kaikissa uusissa autoissa kasvava osa asioista säädetään kosketusnäytöllä. En tiedä, mitä lainsäätäjä viisaudessaan on tässä ajatellut.
Tuntuu erikoiselta, jos tavallista radiota saa (saako sitä??) säätää ajossa, mutta kosketusnäytöllistä ei.
”98 §
Teknisen laitteen käyttäminen
Ajoneuvossa ja raitiovaunussa ei saa ajon aikana käyttää teknistä laitetta tai järjestelmää siten, että sen käyttäminen haittaa tai vaarantaa ajamista.
”
Eli tuo on teknologianeutraali ja koskee yhtä hyvin kasettimankkaa kuin koketusnäyttöäkin. Hesarin toimittaja sekoilee??
Nyt hallitus ilmeisesti muutti 2018 lakia, ennen kuin se tuli voimaan?
Tässä uudessa ei ole tuota jatkokohtaa
https://www.finlex.fi/fi/esitykset/he/2 ... p448429312
Voi toki olla, että en ymmärrä, miten tämä esitys lain muuttamisesta toimii. Mutta maallikkojuristina itse ymmärtäisin, että uusi 98 pykälä (vai onko se monentti, maallikkona en erota niitä) on erilainen
Nothing dramatic happens at the tipping point. That just means Amoc is then doomed and it will slowly die, but that process could take 50 to 100 years.
-
- Kitisijä
- Viestit: 17805
- Liittynyt: 27.10.2005 17:37
Re: Päivän linkki
Maallikkojuristeria on pirullisen vaikeata (saamarin kartellinsuojelijat!), mutta mä melkein luulen, että mun teksti on oikea ja sun puutteellinen: sun linkin takana ei ole uusi tieliikennelaki, vaan esitys siihen jo ennen voimaantuloa tulevista muutoksista. Ja 98 pykälään tehdään muutos vain ensimmäiseen momenttiin siten, että se koskee myös raitiovaunuja. Ymmärtäisin, että pykälän toinen momentti tulee voimaan lainaamassani muodossa?James Potkukelkka kirjoitti: 14.05.2020 13:29Tuo sun lainaamasi on vuoden 2018 tieliikennelaista?urpiainen kirjoitti: 14.05.2020 13:22Sama pykälä jatkuu: "Moottorikäyttöisen ajoneuvon kuljettaja tai raitiovaunun kuljettaja ei saa ajon aikana käyttää viestintävälinettä siten, että pitää sitä kädessään." Ei kuulostaisi koskevan kiinteää koskestusnäyttöä autossa.James Potkukelkka kirjoitti: 14.05.2020 12:52
Olisikohan se tämä kohta
”98 §
Teknisen laitteen käyttäminen
Ajoneuvossa ja raitiovaunussa ei saa ajon aikana käyttää teknistä laitetta tai järjestelmää siten, että sen käyttäminen haittaa tai vaarantaa ajamista.
”
Eli tuo on teknologianeutraali ja koskee yhtä hyvin kasettimankkaa kuin koketusnäyttöäkin. Hesarin toimittaja sekoilee??
Nyt hallitus ilmeisesti muutti 2018 lakia, ennen kuin se tuli voimaan?
Tässä uudessa ei ole tuota jatkokohtaa
https://www.finlex.fi/fi/esitykset/he/2 ... p448429312
Voi toki olla, että en ymmärrä, miten tämä esitys lain muuttamisesta toimii. Mutta maallikkojuristina itse ymmärtäisin, että uusi 98 pykälä (vai onko se monentti, maallikkona en erota niitä) on erilainen
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
- Viestit: 28301
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Päivän linkki
^ voi hyvin olla. Kitinässä suorittamani lakimiestutkinto on sen verran kesken, että mulle oli juuri epäselvää, korvaako 98 pykälän muutos aiemman pykälän kokonaan (jolloin toinen momentti (=kappaleesta käytetty nimitys?))poistuu, vai jääkö toinen momentti vielä voimaan.
Voitko linkittää sen perustelumuistion, kiitos!
Voitko linkittää sen perustelumuistion, kiitos!
Nothing dramatic happens at the tipping point. That just means Amoc is then doomed and it will slowly die, but that process could take 50 to 100 years.
-
- Kitisijä
- Viestit: 15197
- Liittynyt: 23.08.2011 9:23
- Paikkakunta: 7th heaven
-
- Kitisijä
- Viestit: 28301
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Päivän linkki
^Senkin verenimijä!
Nothing dramatic happens at the tipping point. That just means Amoc is then doomed and it will slowly die, but that process could take 50 to 100 years.
-
- Kitisijä
- Viestit: 17805
- Liittynyt: 27.10.2005 17:37
Re: Päivän linkki
Mun mielestä siellä sun linkkaamassasi tekstissä itsessään (kohta 6.1.5, § 98) sanotaan, että korjataan vain 1. momentti. Alkuperäinen (?) perustelumuistio on tuolla: https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/Halli ... 0+2017.pdf Löysin sen myös lausuntopalvelun kautta, mikä oli sikäli kiinnostavaa, että siellä voi myös selailla eri tahojen lausuntoja. Ambulanssikuskit eivät olleet tyytyväisiä siihen, että eivät saisi pitää viestintävälinettä kädessä ajon aikana. Mitenköhän nuo hoituvat käytännössä?James Potkukelkka kirjoitti: 14.05.2020 14:25 ^ voi hyvin olla. Kitinässä suorittamani lakimiestutkinto on sen verran kesken, että mulle oli juuri epäselvää, korvaako 98 pykälän muutos aiemman pykälän kokonaan (jolloin toinen momentti (=kappaleesta käytetty nimitys?))poistuu, vai jääkö toinen momentti vielä voimaan.
Voitko linkittää sen perustelumuistion, kiitos!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
- Viestit: 17805
- Liittynyt: 27.10.2005 17:37
Re: Päivän linkki
Äläs nyt, lakimiespalveluiden lisäksi alamme ihan just myydä Daven kanssa kitinäjuristikoulutusta ja -tutkintoja. Matalat tuntitaksamme vievät sulta asiakkaat, mutta toisaalta yksinkertaisimmakin asian selvittäminen vie tuntikausia, joten lopputuloksena eurot juoksevat meille laajassa mitassa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
- Viestit: 4754
- Liittynyt: 28.01.2011 22:35
- Paikkakunta: Pökäle
Re: Päivän linkki
Ei tuossa ole mitään erikoista. Fyysistä nappia/potikkaa voi räplätä käsikopelolla omassa tutussa autossa vaikka pimeässä silmät kiinni. Kosketusnäyttöön joutuu katsomaan.James Potkukelkka kirjoitti: 14.05.2020 12:31 Tuntuu erikoiselta, jos tavallista radiota saa (saako sitä??) säätää ajossa, mutta kosketusnäytöllistä ei.
Jos poliitikolta penätäänkin lisäkommentteja, hän voi olla vastaamatta tai viitata jo aiemmin X:ssä kirjoittamaansa. Onhan hän jo kommentoinut aihetta – mutta omin ehdoin.
-
- Kitisijä
- Viestit: 15197
- Liittynyt: 23.08.2011 9:23
- Paikkakunta: 7th heaven
Re: Päivän linkki
Olet ymmärtänyt väärin. Kitinän port.. aasinajotoimistossa minä markkinoin osakkaana osaamista ja laskutan isosti ja te teette kaiken työn ja saatte siitä murusia. Älkää pakottako minua tekemään teille tarjousta jota ette voi ymmärtää.urpiainen kirjoitti: 14.05.2020 15:55Äläs nyt, lakimiespalveluiden lisäksi alamme ihan just myydä Daven kanssa kitinäjuristikoulutusta ja -tutkintoja. Matalat tuntitaksamme vievät sulta asiakkaat, mutta toisaalta yksinkertaisimmakin asian selvittäminen vie tuntikausia, joten lopputuloksena eurot juoksevat meille laajassa mitassa.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
- Viestit: 28301
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Päivän linkki
urpiainen kirjoitti: 14.05.2020 14:44Mun mielestä siellä sun linkkaamassasi tekstissä itsessään (kohta 6.1.5, § 98) sanotaan, että korjataan vain 1. momentti.James Potkukelkka kirjoitti: 14.05.2020 14:25 ^ voi hyvin olla. Kitinässä suorittamani lakimiestutkinto on sen verran kesken, että mulle oli juuri epäselvää, korvaako 98 pykälän muutos aiemman pykälän kokonaan (jolloin toinen momentti (=kappaleesta käytetty nimitys?))poistuu, vai jääkö toinen momentti vielä voimaan.
Voitko linkittää sen perustelumuistion, kiitos!

Nothing dramatic happens at the tipping point. That just means Amoc is then doomed and it will slowly die, but that process could take 50 to 100 years.