Entä mikä on vastenmielistä naisessa...

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Entä mikä on vastenmielistä naisessa...

Viesti Kirjoittaja nexie »

-Superior- kirjoitti:
nexie kirjoitti:Siis mullahan lienee suoranainen velvoite pitää luonnonoikku tyytyväisenä!!1! Noin niinQ globaalin humanismin nimissä :vihelt:
Mikä esti kirjoittamasta tuotakin ilman liioiteltua määrää huutomerkkejä ja ykköstä? Saitko viestin tulemaan jotenkin paremmin perille?
Viestissä ei ollut mitään ymmärrystä laajentavaa ja perillemenoa vaativaa sisältöä, vaan se on luokiteltavissa työahdistusta purkavien pakollisten välikevennysten kategoriaan. Näin ollen katson leikittelevän otteen subjektiiviseksi oikeudekseni, eikä minua kiinnosta, palveleeko se muiden tarpeita vai aiheuttaako päänsärkyä.
Don't Panic!
PerttiMakimaa

Re: Entä mikä on vastenmielistä naisessa...

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Flipperix kirjoitti:Aina kun joku sanoo olevansa feministi, kysyn häneltä, mitä mieltä hän on miesten pakollisesta asepalvelusta. Tuo yksi kysymys paljastaa melko nopeasti onko hän tasa-arvon kannattaja vaiko vain naisten oikeuksista kiinnostunut.
Niksi-Pirkka in acid. *kirjoittaa ylös*
-Superior-
Kitisijä
Viestit: 1234
Liittynyt: 07.04.2006 0:01

Re: Entä mikä on vastenmielistä naisessa...

Viesti Kirjoittaja -Superior- »

...
Viimeksi muokannut -Superior-, 14.11.2006 19:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sutenööri

Re: Entä mikä on vastenmielistä naisessa...

Viesti Kirjoittaja Sutenööri »

-Superior- kirjoitti:Panic!
Huomattu.
Sannnu

Re: Entä mikä on vastenmielistä naisessa...

Viesti Kirjoittaja Sannnu »

mustanikki kirjoitti:
Lolita kirjoitti:
CandyMan kirjoitti:Ps. Olen edelleen tasa-arvon kannattaja, en feministi.
Eiköhän se feminismi ole edelleen sukupuolten välisen tasa-arvon vaatimista.
Niin, on huvittavaa kun kuulee monen sanovan, ettei ole feministi, mutta että kannattaa kyllä miehen ja naisen välistä tasa-arvoa. What’s the difference?

Feminismi on monelle kirosana, koska he eivät ymmärrä mitä se tarkoittaa. Eli kyseessähän ei ole tavoite (naisten) ylivaltaan, vaan se tasa-arvo.
Totta, ja tuota ei täällä monikaan tajua...ja mut on leimattu femakkolehmäksi yms. vaikka nimenomaan mua risoo just esim. eroarvoisuus palkka-asioissa ja toisaalta se, että nainen ei voisi mennä töihin ja mies jäädä lasten kanssa himaan!
-Superior-
Kitisijä
Viestit: 1234
Liittynyt: 07.04.2006 0:01

Re: Entä mikä on vastenmielistä naisessa...

Viesti Kirjoittaja -Superior- »

...
Viimeksi muokannut -Superior-, 14.11.2006 19:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Entä mikä on vastenmielistä naisessa...

Viesti Kirjoittaja nexie »

-Superior- kirjoitti: Mä olen ihan saatanan kireä pinna nykyään. Sori. Ja Nexie, toi oli huono vitsi. Totta kai kaikki saa lässyttää täällä mitä mieleen tulee. Kaikki paitsi minä.
Sitä kireyttä ja hengenahdistusta on liikkeellä näillä leveysasteilla. Siihen sitä subjektiivisia tarpeita palvelevaa tekstibulimikointia juuri tarvitaankin :wink:

Työpaikan kirjastossa materiaalinhakumatkalla silmiini osui äsken joku ajan patinoima tyhy-opas (?) otsikolla "Kiristääkö pipo". Siinä se oli ihan etsimäni OECD:n malliverosopimuskommentaarin vieressä. Hymyilytti hetken, mutta se meni ohi.
Don't Panic!
elco

Re: Entä mikä on vastenmielistä naisessa...

Viesti Kirjoittaja elco »

-Superior- kirjoitti: Tajuatko, etten saa rakkautta, hyväksyntää enkä sympatiaa keneltäkään? Ei ole helppoa leikkiä nerokasta kun on sisältä ihan rikki.
Kerjääminen on aina hyvä tapa saada mitä haluaa.
Flipperix

Re: Entä mikä on vastenmielistä naisessa...

Viesti Kirjoittaja Flipperix »

Sannnu kirjoitti:nainen ei voisi mennä töihin ja mies jäädä lasten kanssa himaan!
Kummallista. Moni mies itse asiassa haluaisi jäädä kotiin, mutta koska lait on kirjoitettu siten, että oikeus on naisen ellei nainen toisin päätä, niin eihän se nyt onnistu. Ja kun päivähoitoon on absoluuttinen oikeus, niin mikä ihme muka tämän päivän naisia estää menemästä töihin vaikka viikko synnytyksen jälkeen? Vain äidillä on mahdollisuus pitkään äitiyslomaan, mutta sehän taas ei ole mikään pakko.
-Superior-
Kitisijä
Viestit: 1234
Liittynyt: 07.04.2006 0:01

Re: Entä mikä on vastenmielistä naisessa...

Viesti Kirjoittaja -Superior- »

...
Viimeksi muokannut -Superior-, 14.11.2006 19:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
AarneAnkka

Re: Entä mikä on vastenmielistä naisessa...

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Sannnu kirjoitti:että nainen ei voisi mennä töihin ja mies jäädä lasten kanssa himaan!
Miksei voisi?

Mutta siinä on teille sukupuolten sotaa:
http://www.constantin-film.de/cms/uploa ... _en_gr.mov

Uusi DoA -leffan traileri. Pitäisikö kuolata bikinityttöjä, vaiko paheksua naisen esineellistämistä? Pitäisikö riemuita miten siinä naiset telovat miehiä "tasa-arvon" hengessä, vaiko paheksua sitä väkivallan ihannointina, vaiko vetää maskulinistiherne nenään ja paheksua miehiin kohdistuvan väkivallan esittämistä humoristisena, vaiko todeta se sekä mies- (bikinitytöt) että naisyleisön (miehiin kohdistuva väkivalta) nuoleskeluksi, vaiko .... Panic! Pääni räjähtää! :shock: :x
Tiikeriankka

Re: Entä mikä on vastenmielistä naisessa...

Viesti Kirjoittaja Tiikeriankka »

-Superior- kirjoitti: Tajuatko, etten saa rakkautta, hyväksyntää enkä sympatiaa keneltäkään? Ei ole helppoa leikkiä nerokasta kun on sisältä ihan rikki.
:paijaa: :h:

Nyt voit leikkiä taas nerokasta.
CandyMan

Re: Entä mikä on vastenmielistä naisessa...

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

Lolita kirjoitti:
CandyMan kirjoitti:Ps. Olen edelleen tasa-arvon kannattaja, en feministi.
Eiköhän se feminismi ole edelleen sukupuolten välisen tasa-arvon vaatimista.
Ei ole, vaan (vain) naisten asioiden ajamista. Eri asia kuin tasa-arvo. Itseään feministeiksi kutsuvien suusta on kuultu ajatusleikkejä yhteiskunnasta ilman miehiä, tai ei tarvitse katsoa kuin yhtä ruotsalaisen feminismiliikkeen johtohahmoista, joka Suomessakin nähdyssä TV-dokumentissa totesi miesten olevan elukoita. Juuri tuollaisten äärifeministiainesten takia on mielestäni erittäin tärkeää erottaa toisistaan feminismi (joka jo sanana viittaa naisiin ja naiseuteen, ei tasa-arvoon) ja sukupuolten välinen tasa-arvo, aivan samoin kuin ihminen voi olla rotujen välisen tasa-arvon kannattaja kuulumatta Mustiin Panttereihin.

Jos olet edelleen eri mieltä, voit antaa esimerkkejä joissa ns. feministiliikkeet ovat ajaneet miesten etua asioissa, joissa miehet ovat olleet heikompana osapuolena.
CandyMan

Re: Entä mikä on vastenmielistä naisessa...

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

AarneAnkka kirjoitti:Voisit kokeilla olla vaikkapa maskulisti, eli tasa-arvon kannattaja mutta miehen näkökulmasta.
Kuulostaa hyvältä. Olen sukupuolten välistä tasa-arvoa kannattava mies eli maskulisti. En nuoleskele kenenkään persettä väittämällä itseäni feministiksi.
JakeBlues

Re: Entä mikä on vastenmielistä naisessa...

Viesti Kirjoittaja JakeBlues »

NuoriDaavid kirjoitti: Aivan samoin "neekeri" on monelle sopimaton sana, vaikka se on aivan arvoneutraali sana, joka tarkoittaa negridi-rotuun kuuluvaa henkilöä.
Lyönpä sinua wikipedialla päähän ja varoitan kuitenkin, että sanan käytöllä saattaa olla oikeusopillisia seuraamuksia jos se tulkitaan sinun sanomanasi pilkkaavaksi. Totean kuitenkin samaan hengenvetoon käyttäväni tuota sanaa itsekin arkikielessä ilman mitään arvolatausta. On minua siitä monesti moitittu ja olen monesti joutunut puolustelemaan sanan käyttöä. Useat ihmiset ovat kuitenkin niin pikkutarkkoja sanan käytön suhteen, että väkisinkin joutuu tilanteisiin joissa sanaa ei voi käyttää.

"...kun oikeuslaitos syksyllä 1998 päätyi tuomitsemaan neekeri-sanaa käyttäneelle opettajalle sakkoja (Niinivaara 1998) ja sitä kautta sanan käyttö tuli lainsäädännön tulkinnan mukaisesti halventavaksi..." (Sirkku Latomaa: Musta, valkoinen - vai ihminen?, Kielikuvia 2/2002)
Sutenööri

Re: Entä mikä on vastenmielistä naisessa...

Viesti Kirjoittaja Sutenööri »

JakeBlues kirjoitti: "...kun oikeuslaitos syksyllä 1998 päätyi tuomitsemaan neekeri-sanaa käyttäneelle opettajalle sakkoja (Niinivaara 1998) ja sitä kautta sanan käyttö tuli lainsäädännön tulkinnan mukaisesti halventavaksi..
Kumma että Gösta saa vieläkin laulaa radiossa: "ei sitä usko neekerikään, mikä helvetin haloo siitä syntyy kun hankii väärät piirrustukset." :roll:
CandyMan

Re: Entä mikä on vastenmielistä naisessa...

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

mustanikki kirjoitti:Feminismi on monelle kirosana, koska he eivät ymmärrä mitä se tarkoittaa. Eli kyseessähän ei ole tavoite (naisten) ylivaltaan, vaan se tasa-arvo.
Tuo on valitettavan yleinen harhaluulo. Mustanikki voi rauhassa tutustua ns. "feminismin" eri alalajeihin.

Mustanikki voi myös esitellä tapauksia joissa feministiliike olisi ajanut miesten asiaa tasa-arvon nimessä. Näinhän se toki tekisi, jos se olisi puhtaasti miesten ja naisten tasa-arvoa ajava liike.
Sutenööri

Re: Entä mikä on vastenmielistä naisessa...

Viesti Kirjoittaja Sutenööri »

Patz kirjoitti: Niin ja se avuttomuus ettei osata pienintäkään "miesten juttua" tehdä omatoimisesti. Vittu opetelkaa!
Tämä käännettynä yleiseen kodinhoitoon ja puutteellsiin keittiötaitoihin on myös totaalinen nounou.
CandyMan

Re: Entä mikä on vastenmielistä naisessa...

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

Mitä tulee itse keskusteltavaan asiaan, muutin mieltäni.

Vastenmielisintä naisessa on telaketjufeminismi. Otan mieluummin vaikka sen metroasemalla maata jalallaan tamppaavan hullun eukon.
Flipperix

Re: Entä mikä on vastenmielistä naisessa...

Viesti Kirjoittaja Flipperix »

CandyMan kirjoitti:Vastenmielisintä naisessa on telaketjufeminismi. Otan mieluummin vaikka sen metroasemalla maata jalallaan tamppaavan hullun eukon.
Kyllä mulle Scarlett Johansson kävis vaikka telaketjufeministinä. Sen tossun alla olis varmasti ihan mukavaa.
NuoriDaavid

Re: Entä mikä on vastenmielistä naisessa...

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

JakeBlues kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Aivan samoin "neekeri" on monelle sopimaton sana, vaikka se on aivan arvoneutraali sana, joka tarkoittaa negridi-rotuun kuuluvaa henkilöä.
Lyönpä sinua wikipedialla päähän ja varoitan kuitenkin, että sanan käytöllä saattaa olla oikeusopillisia seuraamuksia jos se tulkitaan sinun sanomanasi pilkkaavaksi.
Hyvänen aika sentään!

Ei kai kukaan voisi kuvitella, että minä käyttäisin neekeri-sanaa missään muussa, kuin sen alkuperäisessä merkityksessä. Haluaisin sanoa "Saharan eteläpuolisen Afrikan alkuperäisväestön yleisimpään kuuluvan ihmistyypin edustaja", mutta en millään muista noin pitkää fraasia ja kieleni ei taivu sanojen afroamerikkalainen tai negridi käyttöön.
1108

Re: Entä mikä on vastenmielistä naisessa...

Viesti Kirjoittaja 1108 »

-Superior- kirjoitti:Kaikki paitsi minä.
Soo soo, saat sä. Mä annan luvan.
Tiikeriankka

Re: Entä mikä on vastenmielistä naisessa...

Viesti Kirjoittaja Tiikeriankka »

AarneAnkka kirjoitti:
Sannnu kirjoitti:että nainen ei voisi mennä töihin ja mies jäädä lasten kanssa himaan!
Miksei voisi?

Mutta siinä on teille sukupuolten sotaa:
http://www.constantin-film.de/cms/uploa ... _en_gr.mov

Uusi DoA -leffan traileri. Pitäisikö kuolata bikinityttöjä, vaiko paheksua naisen esineellistämistä? Pitäisikö riemuita miten siinä naiset telovat miehiä "tasa-arvon" hengessä, vaiko paheksua sitä väkivallan ihannointina, vaiko vetää maskulinistiherne nenään ja paheksua miehiin kohdistuvan väkivallan esittämistä humoristisena, vaiko todeta se sekä mies- (bikinitytöt) että naisyleisön (miehiin kohdistuva väkivalta) nuoleskeluksi, vaiko .... Panic! Pääni räjähtää! :shock: :x
Luulisin, että kannattaa luottaa perusvaistoihin, katsella naaraksia bikineissä ja unohtaa liiallinen ihmisluonnonvastainen pohtiminen. Ei se kuitenkaan märehtimällä muuksi muutu, koska on jo kasaan kyhätty.

Edit: Katsottuani trailerin, juu, näin sen pitää mennä :wink:
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Entä mikä on vastenmielistä naisessa...

Viesti Kirjoittaja Lolita »

CandyMan kirjoitti:...
Olet oikeassa siinä, että feminismin lähtökohtana on ajatus, etteivät mies ja nainen ole tasa-arvoisia ja tasa-arvoon pyritään nimenomaan naisen asemaa parantamalla. Myönnän kyllä olleeni samaa mieltä suuresta osasta joskus palstalle linkatusta "maskulinisti" kirjasta, jonka nimeä en enää muista ja olen jo koneelta poistanut. Jotakin "If men have all the power why women make all the rules" tai jotakin. Mielestäni feminismin ydin on kuitenkin tasa-arvoisuus, ei naisten ylivalta. Tosin minun feminismiini sisältyy paljon ei niin konkreettisiakin asioita, kuten sanoin aiemmin, mietin enemmän nuoria naisia ja tyttöjä. Miten tytöistä kasvatetaan tasapainoisia ja itsenäisiä arvonsa tuntevia naisia, joita ei joku räkänokkainen amispoika painosta anaaliseksiin teininä ja jotka eivät hae hyväksyntää itselleen miehiltä ulkonäöllään ja miellyttämisellä. Ei tarvitse olla kiltti tyttö ja alistua ja vaieta, vaan pitää ottaa oma paikkansa ja kunnianhimon osoittaminen naisena ei ole laisinkaan pahasta. Kouluttautumisen pitää lähteä omista vahvuuksista, ei miesten ja naisten aloista. Toista ihmistä ei pahoinpidellä eikä alisteta. Äärinatsitelaketjumiestenvihaajafeministit eivät mielestäni ansaitse feministi-nimeä ja tekevät koko asialle hallaa. Tuo Flipperixin aikaisemmin ketjussa esittämä kysymys yleisestä asevelvollisuudesta on mielestäni omalta pieneltä kantiltaan hyvä indikaattori, millaisesta feminististä on kyse, varsinkin sen mielipiteen perustelut kertovat ihmisestä paljon.

Mä en voi uskoa, että olen päätynyt kirjoittamaan jotain oikeasti asiallista tekstiä Kitinässä ja huomaan taitojeni ruostuneen pahasti. Edes omaa mielipidettä en osaa kunnolla laittaa sanoiksi. Onneksi sentään ollaan Paskanjauhannassa. Ehkä palailen clueless-hattaraksi taas taustalle.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
CandyMan

Re: Entä mikä on vastenmielistä naisessa...

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

Nyt oli lähinnä puhe miehistä jotka tunnustautuvat ns. feministeiksi. Jos itse olisin nainen, erittäin mahdollista ellei jopa todennäköistä että tunnustautuisin myös feministiksi. Se olisi looginen veto.

Kuten feminismin eri alalajeista näkee, se ei ole mikään yksiselitteinen asia. Siksi miehenä mieluummin sanoudun siitä irti, vaikka näenkin monet siihen liittyvät asiat kannatettavina. Jos feministi on kuka tahansa henkilö joka vain haluaa pyyteettömästi sukupuolten välistä tasa-arvoa, mikä on äärifeministi? Henkilö joka haluaa edellistäkin henkilöä enemmän, äärimmäistä, tasa-arvoa molemmille sukupuolille? :P
Vastaa Viestiin