SMASH ASEM La 9.9.2006

Yleinen lätinä jä kitinä
NuoriDaavid

Re: SMASH ASEM La 9.9.2006

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti:
Flipperix kirjoitti: turha provokaatio. Totta kai ihmiset jää katselemaan kun on tollanen massiivinen operaatio menossa. Väkijoukko olis hajaantunut sillä, ettei olis ollut enää mitään katseltavaa.
Kuka tässä provosoi? Aseistautunut kiljupäinen ihan vaan elokuva-/ravintolayleisö heittelee poliiseja pulloilla.

Ennuste oli, että väkijoukko alkaa tuhoamaan (muiden) omaisuutta ja rähinöimään. Itse keskustassa asuvana pidän poliisin toimintaa arvossaan, sillä en erityisesti tahdo, että autoni poltetaan tai joudun kokemaan väkivaltaa - tai edes väkivallan uhkaa. En myöskään pidä siitä, että harjoitetaan yleistä ilkivaltaa.

Edelleen, kuka tässä provosoi? Teinit kuvittelevat, että poliisia voi heittää pullolla väkijoukosta ilman seuraamuksia. Huutaa, nimitellä ja käydä kimppuun; sitten itketään, että oltiin vain elokuviin menossa kun löytää itsensä putkasta. Tässä käy vielä niin, että joku noista loukkaantuu vielä vakavammin tai kuolee, kun ihan vaan elokuviin mennessä tuikkaa bensakanisterilla autojonon tuleen tai alkaa pahoinpitelemään vastaantulijoita.

Minä ymmärrän tämän niin, että HM:n mukaan minun oikeuteni fyysiseen koskemattomuuteen ja omaisuuden suojaan väistyy paskasakin vapaan rähinöintioikeuden edestä. Minä kun yritän (oikeasti) vain mennä leffaan/kotiin/raflaan, mistä todisteena käy se, etten liiku aseistautuneena, naamioidu tai rähinöi ko. siirtymätaipaleilla.
No mutta hyvänen aika elco, kyllähän tavallisen elokuvissakävijän tunnistaa mukana olevasta teräsputkesta

http://www.aidesign.fi/photos/20060909_ ... _8272.html

Elokuvistatulija näyttää poliisille merkkiä, että haluaisi pois saartorenkaasta kotiinsa vaimon ja lasten luo

http://www.aidesign.fi/photos/20060909_ ... _8270.html

Henkilö on tulossa spider mania katsomasta

http://www.aidesign.fi/photos/20060909_ ... _8067.html

elokuviin mentäessä täytyy muistaa ottaa silmälasit mukaan

http://www.aidesign.fi/photos/20060909_ ... _8074.html
Avatar
pikkuego
Kitinän uhri
Viestit: 909
Liittynyt: 15.08.2005 8:20
Paikkakunta: Shalla-Bal
Viesti:

Re: SMASH ASEM La 9.9.2006

Viesti Kirjoittaja pikkuego »

Plop! Tarpeeksi monta silminnäkijäkommenttia ja mielipidettä luettuani en voi olla vieläkään mitään mieltä koko tapahtumasta. Oma osallistuminen sattui siihen hiljaisimpaan hetkeen, autoletka oli jo motittanut Postin aukion kun tultiin paikalle ja poistuminen suoritettiin hyvissä ajoin ennen Mannerheimintien lakaisua.

Kommentit tuntuvat olevan suurimmalta osin jommasta kummasta laidasta. Joko suomalainen poliisi on kerrankin ollut täyttä terästä ja selkäranka titaania pyyhkiessään hipeillä asfalttia tai sitten natsifasistit pääsivät kerrankin purkamaan testoaggrea viattomiin kansalaisiin. Joukossa tuntuu olevan muutama suhteellisen neutraalikin kannanotto, melkein tekisi mieli yhtyä niihin.

Itseäni harmitti oma munattomuus tunkea kameran kanssa sinne missä tapahtui, mutta kun oli lukenut järjestävän seuran aikeen aiheuttaa kaaosta kaduille, veti munat haaroihin silkka itsesuojeluvaisto. Tietäähän tuon nyt tyhmempikin, että tulehen tuijottajalle voi tulla tukalan kuuma. Toisaalta kun kuuli poliisin ohjeet mielenosoittajien hajaantua, eikä nähnyt muuta vapaata suuntaa kuin ylöspäin, tuntui että mennään ehkä jo pikkuisen yli ymmärryksen.

Mutta kun en muuta nähnyt niin hankala mistään muusta olla mitään mieltä. Ainakaan tämän hetkisen uutisoinnin valossa.
Avatar
ismo
Kitisijä
Viestit: 12
Liittynyt: 11.09.2006 1:38

Re: SMASH ASEM La 9.9.2006

Viesti Kirjoittaja ismo »

En kyllä ymmärrä tuollaista.

Kotipitäjän poikia oli tuolla turvaamassa järjestystä ja kun juttelin tänään puhelimessa niin kyllähän se selvää oli että ihme hörhöjä ne riehujat olivat. Jos minä olisin ollut paikalla niin kyllä olisi laitettu kuria ja järjestystä. Olisin saattanut sivaltaa kyllä pampullakin jos joku olisi käynyt sylkemään.

Pistää vihaksi tuollainen tottelemattomuus ja kunnioituksen puute.
Elukka

Re: SMASH ASEM La 9.9.2006

Viesti Kirjoittaja Elukka »

NuoriDaavid kirjoitti: No mutta hyvänen aika elco, kyllähän tavallisen elokuvissakävijän tunnistaa mukana olevasta teräsputkesta
No kyllä mulla ainakin on leffaan mennessä aina teräsputki megessä kato jos kyttänatsisika tulee esittään jotain fasistisen sortovallan provokaatiota tai sortaa kiinalaista hikipajaduunaria, niin sil on hyvä vetää natsipaskaa daijuun.
Vittu viikonloppunakin olin patja hartioilla ja uimalasit päässä vaan menos leffaan kon noi natsit tuli jotain provosoimaan. Si ku mä vadin yhtä tyhjällä Karhu-pullolla dunkkuun sillai ystävällisesti, et "Vittu päästä natsisika mut helvettiin täältä, mä oon leffaan menos!" ni sit ne niinku heitti mut heti vittu koppiin ja alko soveltaan jotain keskiaikasia vittu kidutusmenetelmii!
Siis siellä putkassa ei kelaa saanu edes biodynaamista reilunkaupan linssisoppaa aamupalaks, ku jotain murhatuist eläimist duunattuu pannarii vaa!
Peace! :hep:
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: SMASH ASEM La 9.9.2006

Viesti Kirjoittaja Clay »

Kyllä mä nyt tän takia vihaan poliisia ja valtiovaltaa, ja kaiken maailman nuorifasistidaavideja!
Jos joku olisi oikeasti halunnut aiheuttaa vandalismia, kaaosta ja sekasortoa, niin eiköhän tämä ilmoitettu mielenilmaus olisi ollut vain hämäystä, joka sitoisi mahdollisimman paljon poliisin resursseja.
Nyt penikseni on fantastinen!
silsis

Re: SMASH ASEM La 9.9.2006

Viesti Kirjoittaja silsis »

Koskaan ei ole hyvin. Koirat haukkuu ja jne. Poliisin toiminta väärin mitoitettua? Ainahan tuo on, kun ei tiedä vastustajan määrää ja laatua taikka perimmäisiä intressejä. Onko ali- vai ylimitoitus tai ali- vai ylireagointi parempi?

Jos pystytte miettimään itseänne poliisina tuolla keskellä toimintaa, niin eikö se olisi itselle ja läheisilleenkin aika kohtuutonta vaatia näiden västäräkkien ja muiden hörhöjen mielistelyä ja myötäelämistä ottamalla iskuja vastaan käännä se toinenkin poski mentaliteetilla? Näiden anarkistien kanssa ei pelkällä puheella ja hymistelyllä pärjää. He eivät kunnioita yhteisiä pelisääntöjä, vaan halveksivat niitä.

Meillä on Suomessa hyvä poliisi :D Jokainen voi verrata kyttiämme virkaveljiinsä maailmalla.
Avatar
Harold
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 210
Liittynyt: 07.08.2006 18:31

Re: SMASH ASEM La 9.9.2006

Viesti Kirjoittaja Harold »

silsis kirjoitti: Jokainen voi verrata kyttiämme virkaveljiinsä maailmalla.
Oikeastaan ratkaisu mielenosoitusmellakoihin olisi, että kaikki kansainväliset huippukokoukset pidettäisiin aina Venäjällä, Valko-Venäjällä tai Kiinassa. Tämä järjestely ottaisi huomioon erityisesti anarkistien tarpeet, sillä se poistaisi nöyryyttävän asetelman joutua alistumaan läntisten väkivaltakoneistojen amerikkalaista imperialismia myötäileviin sääntöihin. VAPISE MINSK, KOHDATESSASI ANTIKAPITALISMIN ETUJAOUKKO!
elco

Re: SMASH ASEM La 9.9.2006

Viesti Kirjoittaja elco »

Harold kirjoitti:Venäjällä, Valko-Venäjällä tai Kiinassa
Noissa maissa hihhulilla on kissanpäivät, jos vertaa siihen millaista helvettiä peruskansalaisen elämä on esim. Yhdysvaltain tai Suomen kaltaisissa sortovalloissa. Voitaisiin lähettää Suomalaisia kyttiä vähän opettamaan uusimpia kidutus-, teloitus- ja kansanmurhakeinoja jenkeille. Jenkeissä eivät ole varmaan hiffanneetkaan, että kansalaisvapauksien riisto kannattaa aloittaa ihan vaan elokuviin/raflaan/himaan menijöistä.

EDIT: Jos nyt olisi parempi aika niin We will not be silent-ketjuun voi vastata.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: SMASH ASEM La 9.9.2006

Viesti Kirjoittaja Clay »

Poliisin koulutusta on kyllä tarve syventää ja monipuolistaa, jos on liian vaikeaa erottaa rautaputkella aseistautuneet naamioituneet ihmiset ohikulkijoista tai katselijoista. Mummot sentään päästettiin pois.
Nyt penikseni on fantastinen!
Elukka

Re: SMASH ASEM La 9.9.2006

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Clay kirjoitti:Poliisin koulutusta on kyllä tarve syventää ja monipuolistaa, jos on liian vaikeaa erottaa rautaputkella aseistautuneet naamioituneet ihmiset ohikulkijoista tai katselijoista. Mummot sentään päästettiin pois.
Varsinainen kysymys kuuluukin, että mitä helvettiä ne "ohikulkijat" sun muut pällistelijät siellä oikein teki vielä sen jälkeen, kun paikalle alkaa lappaa satamäärin sinihaalarisia setiä mellakkakypärät päässä?
Luulisi kenen tahansa normaalilla järjenjuoksulla varustetun yksilön tajuavan, että kohta ei ole kellään kivaa ja poistuvan paikalta.
Mutta ei, pitää jäädä pönöttämään, että särkekääs nyt anarkistit jotain, yleisö kaipaa sirkushuveja!
Kitinää lainatakseni: Vitun urpot!
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: SMASH ASEM La 9.9.2006

Viesti Kirjoittaja Clay »

Elukka kirjoitti:
Clay kirjoitti:Poliisin koulutusta on kyllä tarve syventää ja monipuolistaa, jos on liian vaikeaa erottaa rautaputkella aseistautuneet naamioituneet ihmiset ohikulkijoista tai katselijoista. Mummot sentään päästettiin pois.
Varsinainen kysymys kuuluukin, että mitä helvettiä ne "ohikulkijat" sun muut pällistelijät siellä oikein teki vielä sen jälkeen, kun paikalle alkaa lappaa satamäärin sinihaalarisia setiä mellakkakypärät päässä?
Luulisi kenen tahansa normaalilla järjenjuoksulla varustetun yksilön tajuavan, että kohta ei ole kellään kivaa ja poistuvan paikalta.
Mutta ei, pitää jäädä pönöttämään, että särkekääs nyt anarkistit jotain, yleisö kaipaa sirkushuveja!
Kitinää lainatakseni: Vitun urpot!
Itse olisin ainakin luultavasti jäänyt katsomaan mitä tapahtuu. Eikö sinua muka olisi yhtään kiinnostanut?

t. vitun urpo
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: SMASH ASEM La 9.9.2006

Viesti Kirjoittaja Ann »

Haemaeraemies kirjoitti: Annukka kertokoon oman tarinansa:

"Minä ja mieheni olimme kahden ystävämme kanssa ihmettelemässä Postitalon kulmalla valtavaa poliisien määrää n. klo 18, kun yhtäkkiä huomasimme joutuneemme saartorenkaan sisään.."
Junttiurpoeinariannukka, Mylwin.. ja te kaikki muut "eksyin paikaille"-sössöttimet. Mokomat paloauton perässä juoksijat, joilta tulee iso itku, kun kipinä sytyttää kesämekon tuleen, eikä palava ihmisliha haisekaan kebabilta.

Ei olisi tullut mieleenkään mennä sinne töllistelemään ja haittaamaan poliisin työtä/ottamaan kimmokepulloa omaan kaaliin.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Elukka

Re: SMASH ASEM La 9.9.2006

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Ann kirjoitti: Ei olisi tullut mieleenkään mennä sinne töllistelemään ja haittaamaan poliisin työtä/ottamaan kimmokepulloa omaan kaaliin.
Yhdyn. :komp:
Sutenööri

Re: SMASH ASEM La 9.9.2006

Viesti Kirjoittaja Sutenööri »

NuoriDaavid kirjoitti:youtubessa videoita

http://www.youtube.com/watch?v=3236m1QA ... ed&search=

Oli niin ruman näköistä possea, että noita voisi pamputtaa ihan huvikseenkin lauantai-aamuisin, jos jää yöpalapiirakka saamatta.

Poliisille 10 pinnaa ja papukaijamerkki toiminnastaan.
Avatar
pikkuego
Kitinän uhri
Viestit: 909
Liittynyt: 15.08.2005 8:20
Paikkakunta: Shalla-Bal
Viesti:

Re: SMASH ASEM La 9.9.2006

Viesti Kirjoittaja pikkuego »

Elukka kirjoitti:Luulisi kenen tahansa normaalilla järjenjuoksulla varustetun yksilön tajuavan, että kohta ei ole kellään kivaa ja poistuvan paikalta.
Mua ei tunnetusti ole siunattu normaalilla järjenjuoksulla, mutta siitä Paasikivenaukiolta katsottuna niitä poistumisportteja oli tasan yksi ja sekin taivasta kohti siinä vaiheessa kun poliisi kehoitti poistumaan. Pyydetään poistumaan mutta ei päästetä poistumaan :?
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: SMASH ASEM La 9.9.2006

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Elukka kirjoitti:
Ann kirjoitti: Ei olisi tullut mieleenkään mennä sinne töllistelemään ja haittaamaan poliisin työtä/ottamaan kimmokepulloa omaan kaaliin.
Yhdyn. :komp:
Kuten myös.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Rouva Pupu

Re: SMASH ASEM La 9.9.2006

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

BrianW kirjoitti:
Elukka kirjoitti:
Ann kirjoitti: Ei olisi tullut mieleenkään mennä sinne töllistelemään ja haittaamaan poliisin työtä/ottamaan kimmokepulloa omaan kaaliin.
Yhdyn. :komp:
Kuten myös.
Jotta ei ihan tylsäksi menisi, minä kanssa!
silsis

Re: SMASH ASEM La 9.9.2006

Viesti Kirjoittaja silsis »

Clay kirjoitti:Itse olisin ainakin luultavasti jäänyt katsomaan mitä tapahtuu. Eikö sinua muka olisi yhtään kiinnostanut?

t. vitun urpo
Olet vitun urpo olet. Järkevään ajatteluun kykenevä ihminen ei kiinnostuksestaan - oli se sitten kuinka ylitsevuotavaa tahansa - huolimatta jää möllöttämään haavi auki ja Seiskan vinkkinumero pikavalinassa lähietäisyydelle.

Muistakaa paukuttaa niitä tutkintapyyntöjä vähä saatanan paljon ja tasaseen!
Elukka

Re: SMASH ASEM La 9.9.2006

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Rouva Pupu kirjoitti:
BrianW kirjoitti:
Elukka kirjoitti: Yhdyn. :komp:
Kuten myös.
Jotta ei ihan tylsäksi menisi, minä kanssa!
Åh, kiNppakivaa! :mrgreen:
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: SMASH ASEM La 9.9.2006

Viesti Kirjoittaja Clay »

silsis kirjoitti:
Clay kirjoitti:Itse olisin ainakin luultavasti jäänyt katsomaan mitä tapahtuu. Eikö sinua muka olisi yhtään kiinnostanut?

t. vitun urpo
Olet vitun urpo olet. Järkevään ajatteluun kykenevä ihminen ei kiinnostuksestaan - oli se sitten kuinka ylitsevuotavaa tahansa - huolimatta jää möllöttämään haavi auki ja Seiskan vinkkinumero pikavalinassa lähietäisyydelle.
Voisitko vielä kertoa syyn, miksei järkevään ajatteluun kykenevä ihminen jää paikalle? Ainoa mieleeni tuleva syy on vaara joutua idioottipoliisien hyökkäyksen kohteeksi. Sitäkään en osaisi välttämättä pelätä, koska olen ollut aikaisemmin sitä mieltä, että poliisi yleisesti ottaen Suomessa hoitaa hommansa aika hyvin.
Nyt penikseni on fantastinen!
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: SMASH ASEM La 9.9.2006

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Clay kirjoitti:Voisitko vielä kertoa syyn, miksei järkevään ajatteluun kykenevä ihminen jää paikalle?
Apinalaumaan jääminen on selvä sosiaalinen tuki apinalaumalle.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: SMASH ASEM La 9.9.2006

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Toivon sydämeni pohjasta,että enskerralla siel motissa seisoo teistä jokainen joka itkee että mitäs menitten sinne,kun olettekin olleet menossa ihan toisaalle,pois sen tapahtuman alta.vastaan tulee poliisirivi josta sanotaan ett "odotat siinä hetken"

Koitatte selittää mellakkakilven takana päivystävälle ystävälle ,että pois pitälis päästä kun en tänne ollut tulossa,ja pitäisi olla toisaalla jo menossa.Sen sijaan ett hän puhuisi sinulle,katsoisi sinuun tai tiedustelisi esim henkilötietojasi tai tarkastaisi tavarasi,sinut lyödään rautoihin ja bussiin jonka kautta pääset koppiin.Ja kellään ei pitäisi olla mitään valittamista?

Anteeksi vain,mutta minä en näe kohtuullisena sitä että voin joutua pidätetyksi sen takia että poliisit estää kulkuni koska olen sattunut kävelemään niitten ansaan josta ei päästetä pois.Sitten uhkaillaan pidätyksellä jos ei poistuta,mutta mihin poistut?

Mutta niin,teidän pienessä maailmassa ei ole sivullisia,syyttömiä eikä poliisin ylilyöntiä,joten antaa paskan olla.Olette selvästi sellaisia lampaita jotka ei älähdä vastaan ennenkuin on liian myöhäistä ja vapaus myydään oman turvallisuuden takia.
Viimeksi muokannut Haemaeraemies, 12.09.2006 8:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
AarneAnkka

Re: SMASH ASEM La 9.9.2006

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Haemaeraemies kirjoitti:Olette te kyllä niin vitun urpoja että sietäisitte saada pampusta rajastaan jokainen.
Olin niin umpiurpo etten ollut edes Helsingissä tuolloin. Tekeekö Pamputtaja myös kotikäyntejä?
Dumari

Re: SMASH ASEM La 9.9.2006

Viesti Kirjoittaja Dumari »

www.hs.fi
"Helsingin poliisi pitää tiistaina kello 10 tiedotustilaisuuden toimistaan Smash Asem -mielenosoituksen yhteydessä lauantaina. "


Ehkäpä hämärän olis hyvä pitää taukoa tästä ketjusta ettei pinna pala :wink:
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: SMASH ASEM La 9.9.2006

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Dumari kirjoitti:www.hs.fi
"Helsingin poliisi pitää tiistaina kello 10 tiedotustilaisuuden toimistaan Smash Asem -mielenosoituksen yhteydessä lauantaina. "


Ehkäpä hämärän olis hyvä pitää taukoa tästä ketjusta ettei pinna pala :wink:
editoin blaastaust fiksumpaan muotoon.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Vastaa Viestiin