Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Meidän robossa on kumiset lamellit, mutta keraa siihen pyörivän telan ympärille kaiken pitemmän karvan.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ok. Kuvittelin vanhemmissa olevan samanlaiset karvatelat kuin imureissa yleensä.

Ei siis ole minkäänlaista oikeaa kokemusta ko. vehkeistä ja itsellä ei ole karvaongelmaa kun partaakaan viitsi päästää pitkäksi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ hyvin tuo telakka toimii, jos niitä karvoja ei mistään tule.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Alkaa tuntua, että silmälaseja pitäisi päivittää. Ainakin tällä hetkellä tuntuu mun päätelaseilla näkevän paremmin kauas kuin päätteelle :doh:

Onko jollain jo kokemusta noista all inclusive palveluista joita silmälasiliikkeet nykyään paljon markkinoi?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 30.08.2022 9:35 Alkaa tuntua, että silmälaseja pitäisi päivittää. Ainakin tällä hetkellä tuntuu mun päätelaseilla näkevän paremmin kauas kuin päätteelle :doh:

Onko jollain jo kokemusta noista all inclusive palveluista joita silmälasiliikkeet nykyään paljon markkinoi?
Mä tajusin tuossa keväällä, että tarvitsen muutamatkin uudet lasit. Kiinnostuin Instrun all inclusive -palvelusta oikeastaan sen takia, että ikänäköni tuntuu etenevän aika kovaa tahtia, ja tuon sopimuksen aikana linssit saa päivittää uusiin jos voimakkuuksissa tapahtuu muutosta yli 0,5 yksikköä (muistaakseni).

Sitten pohdin asiaa enemmän: tuo muutos on kuitenkin aika iso, erilaiset lasien säädöt ja korjaukset, kuin myös näöntarkastukset, saa tyypillisesti muutenkin tarvittaessa ilmaiseksi tai pikkurahalla, ja ilman sopimusta on myös tarjolla aika hyviä alennuksia. Eli alkoi tuntua, että normaali osto on todennäköisesti parempi, all inclusivessa maksaa aika nollatason inklusiivisuudesta turhaan lisää.

Mut sit mä luin jonkun lehtijutun, jonka mukaan varsinkin iäkkäämmät suomalaiset ovat niin konservatiivisia, että eivät oikein ole halukkaita ostamaan noita all inclusive -palveluja, joita hankkivat vain nuoret ja urbaanit tyypit. Tää ikänäköasia saa mut muutenkin tuntemaan itseni niin eläkeläiseksi, että ihan identiteettiperformanssisyistä otin sitten kuitenkin sen nuorten urbaanien all inclusiven. Kaikkea sitä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 30.08.2022 9:46 Mut sit mä luin jonkun lehtijutun, jonka mukaan varsinkin iäkkäämmät suomalaiset ovat niin konservatiivisia, että eivät oikein ole halukkaita ostamaan noita all inclusive -palveluja, joita hankkivat vain nuoret ja urbaanit tyypit. Tää ikänäköasia saa mut muutenkin tuntemaan itseni niin eläkeläiseksi, että ihan identiteettiperformanssisyistä otin sitten kuitenkin sen nuorten urbaanien all inclusiven. Kaikkea sitä.
Hyvin myyty. Ne ei tuo tätä näkökulmaa riittävästi esille mainoksissa :jee:

Mä oon ajatellut, että tulis ehkä useammin tarkistettua näkö ja päivitettyä laseja sopimusasiakkaana. Samalla kustannus jakautuisi tasaisesti joka kuukaudelle, joka pienentäisi kynnystä lasien päivittämiseen. Oletan, että lopputuloksena maksaisin enemmän, mutta saisin myös enemmän, kuin jos teen hankinnat yksittäin. Täytyy käydä liikkeissä kyselemässä sen pienen präntin perään, jotta selviää mihin sitä oikein sitoutuu ja kuinka pitkäksi aikaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 30.08.2022 9:46 varsinkin iäkkäämmät suomalaiset ovat niin konservatiivisia, että eivät oikein ole halukkaita ostamaan noita all inclusive -palveluja, joita hankkivat vain nuoret ja urbaanit tyypit.
I was todays years old kun luin, että tarvitsen all you can eat lasit!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 30.08.2022 10:11 Mä oon ajatellut, että tulis ehkä useammin tarkistettua näkö ja päivitettyä laseja sopimusasiakkaana. Samalla kustannus jakautuisi tasaisesti joka kuukaudelle, joka pienentäisi kynnystä lasien päivittämiseen. Oletan, että lopputuloksena maksaisin enemmän, mutta saisin myös enemmän, kuin jos teen hankinnat yksittäin. Täytyy käydä liikkeissä kyselemässä sen pienen präntin perään, jotta selviää mihin sitä oikein sitoutuu ja kuinka pitkäksi aikaa.
Just näin mäkin ajattelin ja otin diilin. Nyt mulla on ollut sopimus varmaan joku 6 kk, olen unohtanut pienen präntin kokonaan, yhtään mulle kuuluvaa palvelua en ole käyttänyt kertaakaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 30.08.2022 11:07 Just näin mäkin ajattelin ja otin diilin. Nyt mulla on ollut sopimus varmaan joku 6 kk, olen unohtanut pienen präntin kokonaan, yhtään mulle kuuluvaa palvelua en ole käyttänyt kertaakaan.
Olettaisin, että palveluja alkaa tarvimaan vasta ekan vuoden jälkeen.

Tuhlasin pari tuntia tehokasta työaikaa lasiliikkeessä ja liityin nuorten urbaanien trendsetterien iloiseen joukkoon. Tein diilin neljistä laseista 2 vuoden sitoumuksella. Pienen präntin mukaan pitää kuitenkin maksaa 3v'1kk, että lasit saa omaksi. Valitettavasti jos ikänäkö jatkaa tällä vauhdilla, niin siinä vaiheessa laitetaan vahvempaa linssiä kehyksiin, joten maksaminen tuskin päättyy siihen.

Jos lasit olisi pitänyt maksaa kerralla, niin urheilulasit ja aurinkolasit olisi varmaan jääneet hankkimatta. Toisaalta aletaan olla siinä pisteessä, että molemmat ovat välttämättömät, mutta kai sitä olisi jotenkin kitkutellut eteenpäin ilmankin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Teillähän on kohta enemmän laseja kuin Elton Johnilla!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 30.08.2022 13:58 Teillähän on kohta enemmän laseja kuin Elton Johnilla!
8)
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Olen 10v katsellut laadukkaampia (70-)200 mm putkia kameraan. Kaveri pisti ostaen 500mm Canonin käytettynä vajaaseen vaivaiseen 5000 euron hintaan (ns. next level.) Uutena olisi kai kymppitonnin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Sielu huutaa lisää palapelin palasia.

https://boknas.fi/tuotteet/boknas-hylly ... yelementit
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Bluntly kirjoitti: 16.09.2022 13:53 Sielu huutaa lisää palapelin palasia.

https://boknas.fi/tuotteet/boknas-hylly ... yelementit
TIlaus pistetty.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.is.fi/taloussanomat/oma-rah ... 86003.html

Smoking jacketin tarvitsen ehdottomasti!

Sitten vielä puuttuu kartano..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Eikös tuollaisessa olisi komeaa karauttaa hissillä aamukahville ja samalla mulkoilla vihaisesti jaloissa pyörivää rahvasta?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kuva

Jos näettä Ainoassa kahvilassa tämän näköisen herran, niin se olen minä!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kingsman leffassa siinä puljun näyteikkunassa oli aika makea, kultaisilla kauluksilla muistaakseni.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Innostuin Savu-viskilasista
https://www.hs.fi/kaupunki/jarvenpaa/ar ... 55456.html

Mutta olipas hinta kohdillaan, 69 € kipale
https://savuglass.com/fi/

Taidan vielä tovin ryystää viskit gaissasta tai riedelin hennessystä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Taas olisi tilausta 5 euron kiinan kopiolle.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 30.01.2023 15:59 Innostuin Savu-viskilasista
https://www.hs.fi/kaupunki/jarvenpaa/ar ... 55456.html

Mutta olipas hinta kohdillaan, 69 € kipale
https://savuglass.com/fi/

Taidan vielä tovin ryystää viskit gaissasta tai riedelin hennessystä.
Mun mielestä tuossa on sellainen pieni design virhe, että se ei ole kovin kaunis.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vagabondo kirjoitti: 31.01.2023 9:52 Mun mielestä tuossa on sellainen pieni design virhe, että se ei ole kovin kaunis.
Kauneus on katsojan silmissä. Minä pidän.

On muutama Glencairn viskilasi, mutta siltikin käytän yleensä Kanarialaisesta hotellista pöllittyä lieriömäistä lasia. Glencairneista on ikävä pitää kiinni, tuossa savussa tuskin on sitä ongelmaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Bluntly kirjoitti: 31.01.2023 11:12 On muutama Glencairn viskilasi, mutta siltikin käytän yleensä Kanarialaisesta hotellista pöllittyä lieriömäistä lasia. Glencairneista on ikävä pitää kiinni, tuossa savussa tuskin on sitä ongelmaa.
Mulla kanssa muutama Glencairn, mutta en oikein tykkää. Liian pieniä ja siroja. Kaadan yleensä grogilasiin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

En tiedä, olenko jo aiemmin kertonut, mutta jostain olen saanut päähäni (pun not intended), että tarvitsen flat cap -hatun. Ostin Madeiralta viime vuonna jo kaksi, mutta kumpikaan ei kuitenkaan lopulta tuntunut aivan täydelliseltä.

https://www.hattu.fi/flat-mallit-c-2_11_77.html
The flat cap can also be taken to denote the upper class when affecting casualness
https://en.wikipedia.org/wiki/Flat_cap

Ehkä olen katsonut liian paljon Crownia ja näen itseni Skotlannissa Range Roverilla lintujahdissa tweed-takissa ja flat capissa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.02.2023 9:08 En tiedä, olenko jo aiemmin kertonut, mutta jostain olen saanut päähäni (pun not intended), että tarvitsen flat cap -hatun. Ostin Madeiralta viime vuonna jo kaksi, mutta kumpikaan ei kuitenkaan lopulta tuntunut aivan täydelliseltä.
Mä oon hankkinut noita useampia sen jälkeen kun vaihdoin hiukset täyskaljuun. Tuota päälakea kun täytyy nykyään monesti jotenkin lämmittää tai suojata auringolta. Vaikea vaan löytää riittävän isoja mun 62 koon päähän.

Mä kaipaisin siistiä lipatonta ei pipomaista päähinettä, kun lippa on aina tiellä kuvatessa. Kellään ideoita?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vastaa Viestiin