Metsästys

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.

Mitä mieltä metsästyksestä?

Olen mies: Metsästän, olenhan tosimies. MYLV!
2
4%
Olen mies: En metsästä, mutta ajatus voisi houkutella.
11
23%
Olen mies: En metsästä, mutta ajatus voisi houkutella.
11
23%
Olen mies: En tule koskaan moista harrastamaan: ei sovi pirtaan.
2
4%
Olen mies: Tappaminen harrastuksena on vastenmielistä.
4
8%
Olen nainen: Metsästys nostaa miehen osakkeita. Grrrr.
2
4%
Olen nainen: Suhtaudun metsästäjiin neutraalisti.
8
17%
Olen nainen: Tappaminen harrastuksena on vastenmielistä.
8
17%
 
Ääniä yhteensä: 48

Geetzu

Re: Metsästys

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Olen nainen: Tappaminen harrastuksena on vastenmielistä.

Tottakai muiden pitää se tehdä, jotta saan hakea K-kaupan tiskiltä lihani yhdessä seksikkään mieheni kanssa (ah miten se muuten voikin olla niin jumalaisen komea noilla lihanhakureissuillaan uuh... ). Ne tekee, joille se on ok. Vastenmielistä on mielestäni nauttia tappamisesta. Sitähän tässä pallotinkin juu.
CandyMan

Re: Metsästys

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

Lopetin ammuttuani vahingossa Bambin, vaikka piti ampua hänen äitinsä.
leila

Re: Metsästys

Viesti Kirjoittaja leila »

Metsästys ja eläinten tappaminen ei ole minulle mikään moraalinen ongelma, vaikka metsästylseenkin jotain mielestäni ikäviä lieveilmöitä liittyykin. Eniten ärsyttää ne miehen saamat jänikset ja sorsat, joista pitäisi jokin herkullinen ateria saada aikaiseksi. Hirvi on älyttömän hyvää, taidan sitä tänä syksynä vähän ostaakin. Harmi, että miestä ei hirvenmetsästys kiinnosta.
Avatar
Harold
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 210
Liittynyt: 07.08.2006 18:31

Re: Metsästys

Viesti Kirjoittaja Harold »

hermine kirjoitti: mut tuskin siihen auttaisi mitään niiden hirvien ampuminen, kun niitä tulee joka tapauksessa rajan takaa lisää tilalle
Lisää hirvenkaatolupia?
hermine kirjoitti: ja hirvien puuttuessa alueen sudet ja karhut taas ajautuvat hakemaan ravintoa ihmisten alueilta
Lisää suurpetojen kaatolupia?

Tuossa gallupin kysymyksenasettelussa pääsi syntymään hieman harhaanjohtava kuva kuin hirvestyskin olisi huvitappamista siinä missä esim. sorsastus. Hirviähän on pakko vähentää: jos ei löytyisi vapaaehtoisia, siihen hommaan pitäisi perustaa valtionmetsästäjän virkoja. Vai onko joku sitä mieltä, että hirvikannan rajoittaminen hoituisi antamalla susien levitä etelään..?

Geetzu kirjoitti: Tottakai muiden pitää se tehdä, jotta saan hakea K-kaupan tiskiltä lihani yhdessä seksikkään mieheni kanssa (ah miten se muuten voikin olla niin jumalaisen komea noilla lihanhakureissuillaan uuh... )
Tämän täytyy olla vähintää kolmannen polven stadilainen.
Avatar
Harold
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 210
Liittynyt: 07.08.2006 18:31

Re: Metsästys

Viesti Kirjoittaja Harold »

Itseäkin kiinnostavat erähenkiset jutut, ehkä myös metsästys.

Hirvestys on kuitenkin poissa laskuista. Vierestä seuranneena voin sanoa, että siinä touhussa on helvetisti liikaa kiinni. Metsästysajan ulkopuolellakin on kaikennäköisiä talkoita ym, eikä ”piireissä” katsota hyvällä sunnuntaiammuskelijoita, jotka kuvittelevat voivansa tulla mukaan vain metsästämään ja luistavansa muusta. Hommassa ollaan joko intohimolla tai ei ollenkaan.

Kettu ja supikoira lienisivät todennäköisimmät kohteet jos tulisi erämiehen hommat aloitettua. Niillä seuduin missä metsästystä sitten tulisi harrastettua noiden vähentämiselle olisi myös riistanhoidollisia perusteita.

Sorsastajaa minusta tuskin tulee. Syy: olen viettänyt liikaa aikaa biitseillä ja tottunut siihen ohjelmanumeroon, kun sorsaemo ajattaa pesueensa rannallaolijoile näytille. Niinpä olen lälly ja katselen noita harmittomia otuksia mieluummin luonnossa kuin lautasella.

Lisäksi sorsastuksesta tulee jostain syystä mieleen seniili ruotsinkielinen kartanonherra hassu baijerilaishattu päässä räiskimässä summamutikassa taivaalle.
Geetzu

Re: Metsästys

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Harold kirjoitti:Tämän täytyy olla vähintää kolmannen polven stadilainen.
Oikein! Neljännen. Tosin olen ensimmäistä polvea, joka ei metsästä. :]
Nii joo ja mies siis ei stadilainen lainkaan ei...
1108

Re: Metsästys

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Siis mitä potaskaa tämä on että "saa nautintoa tappamisesta"?

Ihminen on lihansyöjä. Ja nyt maalaatte ihmisen joka on valmis ampumaan eläimen ruuaksi, joksikin psykopaatiksi ja verenhimoiseksi paskaksi. Naurettavaa, onko hyväomatunto käydä ostamassa lihaa kaupasta? Voi jeesus mitä paskanjauhamista.

Ainakin minulla on kanttia kaataa oma ruoka jos sikseen tulee. Mutta niin sen takiahan olenkin kieroutunut ja sekopää. Kun ihan metsään asti lähden lihaa etsimään. SAAHAN SITÄ SAATANA KAUPASTAKIN!!!
Bliss

Re: Metsästys

Viesti Kirjoittaja Bliss »

1108 kirjoitti:SAAHAN SITÄ SAATANA KAUPASTAKIN!!!
Niin.... Mistähän se hirvenliha kauppaan mahtaa tulla :D

Ne nautaeläimen sisäfileetkin ovat olleet muuten joskus elävässä eläimessä. Metsästäjän kaatama hirvi on varmaankin elänyt keskimäärin onnellisemman elämän, kuin sarjatuotantonauta? [/huono huumori]
Geetzu

Re: Metsästys

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Hö, siis tässähän puhutaan metsästyksestä harrastuksena! Mikä helvetin harrastus se sellainen on, joka on harrastajalle vastenmielistä eikä siis tuota nautintoa?

...
1108 kirjoitti:Siis mitä potaskaa tämä on että "saa nautintoa tappamisesta"?
Viimeksi muokannut Geetzu, 18.09.2006 14:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bliss

Re: Metsästys

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Geetzu kirjoitti:Hö, siis tässähän puhutaan metsästyksestä harrastuksena! Mikä helvetin harrastus se sellainen on, joka on harrastajalle vastenmielistä eikä siis tuoda nautintoa?
Mutta voiko vastenmielisyydestä olla varma jos ei kokeile?? Aika pieni osa metsästäjistä suorittaa sitä varsinaista tappamista. Numba oikaisee, jos olen ihan väärässä.... ?
Elukka

Re: Metsästys

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Geetzu kirjoitti:
1108 kirjoitti:Siis mitä potaskaa tämä on että "saa nautintoa tappamisesta"?
Hö, siis tässähän puhutaan metsästyksestä harrastuksena! Mikä helvetin harrastus se sellainen on, joka on harrastajalle vastenmielistä eikä siis tuoda nautintoa?
Hyötyliikuntaa, vittu! Saa pakastimen täyteen makoisaa hirvenlihaa.
Kyllä kelpaa sitten popsia riistafiléetä synkkinä talvi-iltoina kun toiset raahustaa hirveässä lumimyräkässä markettiin ostamaan ylihintaista siankankkua (tai mitä reilunkaupanlähiluomuitumüslipöperöä te vegaanihipit sitten syöttekin). :ohyeah:
Sitä paitsi ei se tappaminen, vaan se (äijä)porukan yhteishenki.
1108

Re: Metsästys

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Geetzu kirjoitti:Hö, siis tässähän puhutaan metsästyksestä harrastuksena! Mikä helvetin harrastus se sellainen on, joka on harrastajalle vastenmielistä eikä siis tuoda nautintoa?
Katsos nyt typykkä.

Ainakin itselleni metsästämisestä 90% on luonnossaliikkumista, tutkailua ja koiran kouluttamista. Se 10 sekunnin hetki kokopäivästä minulla on mahdollisuus ampua esim hirvi, ei ole mikään vitun kliimaksi. Rehellisesti voin sanoa että olen jättänyt ampumatta monta vasaa koska en yksinkertaisesti ole hennonnut.

Ei sinne metsään lähdetä juokseen verenmaku suussa tappamaan kaikki mikä tulee vastaan. Jos sinulla on tehokas kivääri mukana ja kuljet metsässä niin siinä tulee ottaa ennen laukaisua aika vitukseen monta asiaa mieleen. Ja AINA on tarkoituksena kaataa eläin sillä ensimmäisellä laukauksella.

Nyt kun muistan että puhun ehdalle pimbolle niin lasketaan yhteen:

Metsästyksestä on:
90% luonnossaliikkumista.
10% kaadetun riiistan parissa.


NiiQ
Avatar
more
Kitinän uhri
Viestit: 568
Liittynyt: 26.08.2006 9:10
Paikkakunta: Tixi

Re: Metsästys

Viesti Kirjoittaja more »

No kyllähän se niin on että kun välillä saalista saa niin tulee välillä saatananhyvät adrenaliinitripit. Näin välillä kalastaessakin.
Almost as brutal as the onslaught of "Matti ja Teppo" - Iron Gland
Geetzu

Re: Metsästys

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

more kirjoitti:No kyllähän se niin on että kun välillä saalista saa niin tulee välillä saatananhyvät adrenaliinitripit. Näin välillä kalastaessakin.
Noin mä olen myös kuullut.
Ja vähän piti Äijää provoten sanoja valita tässäkin topicissa, myönnän... *bimbo*
1108

Re: Metsästys

Viesti Kirjoittaja 1108 »

more kirjoitti:No kyllähän se niin on että kun välillä saalista saa niin tulee välillä saatananhyvät adrenaliinitripit. Näin välillä kalastaessakin.
Kyllä, mutta se ei ainakaan itselleni ole se pointti miksi kalastan/metsästän.
Geetzu

Re: Metsästys

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Mä tykkään kans kuljeskella metsissä. Ilman pyssyä tosin. Virveliä saatan joskus pitää kädessä (joku sellanen fallosjutska se, koettava vuosittain).
Dumari

Re: Metsästys

Viesti Kirjoittaja Dumari »

1108 kirjoitti:..
NiiQ
Ei ei ei ei ja vielä kerran ei. Senkin tissiposki! Riista kaadetaan viidakkoveitsellä tai vaihtoehtoisesti miina-ansoituksella, jolloin räjähtää ilmaan puoli metsää. Jos käy niin paska tuuri että saalis räjähtää tuhannen pillun päreiksi, niin kaivetaan KK esiin ja aletaan suolaamaan elukan tulosuuntaan mahdollisten extrakillien toivossa. Ja jos bodycountti jää alle 4:n, niin sitten jätetään karhunrautoja lenkkipolkujen lähettyville.

Pittee olla tehokas, vaik olis mettässä mettästämässä :wink:
Quarter

Re: Metsästys

Viesti Kirjoittaja Quarter »

1108 kirjoitti:NiiQ
Ei vihreet tajuu... soot barbaaripaska joka saa kiksit verestä ja tappamisesta sanoit mitä vaa. Nii ja si oot vielä kauhee sodanlietsoja militaristinatsi kun tykkäät aseistaki.
Ku metsälle lähetään ni vedetään maastokamppeet päälle, sotamaali naamaan ja ku saalis kaadetaan ni sen sydän syödään raakana ja maalataav verellä kasvoihin kuvioita.

Tiäks? Näinhä se menee. :D


Ontopic... en o metsästäny mutta lähtisin samantien jos olisi luvat ja porukka.
Avatar
more
Kitinän uhri
Viestit: 568
Liittynyt: 26.08.2006 9:10
Paikkakunta: Tixi

Re: Metsästys

Viesti Kirjoittaja more »

1108 kirjoitti:
Kyllä, mutta se ei ainakaan itselleni ole se pointti miksi kalastan/metsästän.
Joo, ei mullakaan, enemmän kiinnostaa että sattuuko tähän vuolemaani vaappuun joku tyhmä kala tärppäävän. Nuo rushit tulee sitten aina välillä isomuksista taikka vähän harvinaisemmista saaliista, tai kunnon taistelun jälkeen.
Almost as brutal as the onslaught of "Matti ja Teppo" - Iron Gland
Geetzu

Re: Metsästys

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

QuarterDot kirjoitti:Ontopic... en o metsästäny mutta lähtisin samantien jos olisi luvat ja porukka.
Tykkäät luonnossa kuljeskelusta ja halvasta sapuskasta (epäilen tosin, että kaupasta ostaminen on halvinta mahdollista, aika kun on rahaa ja 1108:n kuvailun jälkeen olen varma, että saaliin pakkasella täyttöön kuluu aikaa), ei se eläimen tappaminen sinänsä tuota nautintoa? :]

Mä oon muuten kaikkea muuta ku vihreä...
Quarter

Re: Metsästys

Viesti Kirjoittaja Quarter »

Geetzu kirjoitti:Mä oon muuten kaikkea muuta ku vihreä...
Hei kultapieni, en mä yksin suhun viitannu. :) Kyl mää sut tiedän. Halataanko?
Geetzu

Re: Metsästys

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

QuarterDot kirjoitti:Halataanko?
Joo okka! *punainen*

Hirvenlihaa muuten söin pari viikkoa sit ekan kerran aikoihin, hyvää oli. Ja sit kaverin koirille ku väännettiin täällä etelän vähähirvisessä metässä jälkeä niin pääsin ihan kosketuksiin hirvenjalan kanssa. Ah, kyllä meinas oksu tulla mutta olihan se koirien ilon näkeminen ihan parhautta. Kieltäydyin lainaamasta pakastintamme rusakonraatoa varten. Ja katselin sivuun kun mieheni kaveri repi jakoavaimella jotain supikoiran jämiä tienlaidasta muovipussiin kotiin vietäväksi...

Oon kyllä aika statilainen. Keskustelustamme äklööntyneenä passitan miehen lohiverkoille iltasella. 8)
Viimeksi muokannut Geetzu, 18.09.2006 15:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1108

Re: Metsästys

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Tota Gee.

Tajuatko kuinka paljon yhdestä hirvestä tulee lihaa? Aika pirusti, 1½ hirveä ja pakastin jos kaksikin on täynnä. Ja lasketaan että omassa seurassa on 43 tyyppiä joista aktiivisia noin 28 kpl ja kaatolupia saadaan noin 46kpl niin sitä lihaa tulee syksyn aikana ihan myyntiin asti.

QD ja D, köyhät provot.
More, olette oikeassa.
Geetzu

Re: Metsästys

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

1108 kirjoitti:Tota Gee.
Mut eiks toi oo aika kallis harrastus kuitenkin? Tai no ei kai, jostain saanu vaan semmosen kuvan. Eihän niitä lupiakaan kai kokoajan Ostella ja samalla pyssylläkin ehkä räiskii koko ikänsä? Ja mikä harrastus nyt ei maksais, tappaminen ei ilmaista saakaan olla... *taas yritys-provo* ;)

Pusnus!
1108

Re: Metsästys

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Geetzu kirjoitti:Pusnus!
Sori olen varattu.

Mutta tutustu metsästämiseen ihmeessä enemmin tällä: http://www.riista.fi/
Vastaa Viestiin