Miten saada paljon vastauksia deitti-ilmoon

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Chap

Miten saada paljon vastauksia deitti-ilmoon

Viesti Kirjoittaja Chap »

Luin mielenkiintoisen tutkimuksen missä tutkittiin deittisaitin ilmoituksia (jotka olivat yhdistettynä profiiliin) ja tekijöitä, jotka vaikuttivat vastausmäärään. Koska tutkimus perustuu yhdysvaltalaisiin käyttäjiin, ei tuloksia voi suoraan yleistää Suomeen. Näppituntumalta sanoisin kuitenkin, että vastaava tutkimus täällä johtaisi suurin piirtein samoihin tuloksiin. Koko tutkimus löytyy osoitteesta http://gsbwww.uchicago.edu/kilts/resear ... hitsch.pdf

Tutkittuja käyttäjiä oli noin 30.000 ja heistä 57 % oli miehiä. Mediaani-ikähaitari oli 26-35 vuotta. Verrattuna yleiseen populaatioon kyseisen deittisaitin käyttäjät olivat paljon rikkaampia, pidempiä, hoikempia ja paremman näköisiä. Tai niin he ainakin ilmoittivat. Noin 4 % ilmoitti ansaitsevansa yli 200.000 $ vuodessa kun jenkkiläisistä Internetin käyttäjistä yleisesti vain 1 % ansaitsee niin paljon. Sekä miehet, että naiset ilmoittivat keskimäärin olevansa sentin pidempiä kuin kansallinen keskiarvo. Miehet eivät liioitelleet painoaan, mutta naiset ilmoittivat kesimäärin olevansa yhdeksän kiloa hoikempia kuin kansallinen keskiarvo.

70 % naisista ilmoitti olevansa keskimääräistä paremman näköisiä ja 24 % ilmoitti olevansa erittäin hyvän näköinen. Myös miehet olivat komeita, 67 % oli yli keskiarvon ja 21 % erittäin hyvän näköisiä. Vain noin 30 %:lla oli keskimääräinen ulkonäkö ja ainoastaan 1 % ilmoitti, että ulkonäön olevan alle keskiarvon.

Käyttäjät osoittivat myös rehellisyyttä. 8 % miehistä ilmoitti olevansa naimisissa, joista puolet ilmoitti olevansa onnellisesti naimisissa. Toisaalta vain 9 % miehistä, jotka olivat "onnellisesti naimisissa" uskalsivat lisätä kuvan ilmoitukseensa.

Yksi parhaista tavoista saada vastauksia oli lisätä kuva ilmoitukseen. Miehet jotka lisäävät kuvan ilmoitukseen saivat neljä kertaa todennäköisemmin vastauksia kuin miehet jotka eivät tehneet niin. Vähän ansaitseva, huonosti koulutettu, huonosti töissään viihtyvä, ei erityisen hyvän näköinen, lievästi ylipainoinen, kaljuuntuva mies, joka laittoi ilmoitukseensa kuvan, sai todennäköisemmin vastauksen, kuin mies joka ansaitsee 200.000 $, on todella hyvännäköinen, mutta ei laita kuvaa profiiliinsa.

57 % miehistä eivät saanet ensimmäistäkään vastausta ja samalla tavalla kävi 23 %:lle naisista. Miehillä seuraavat asiat lisäsivät vastauksen saamisen todennäköisyyttä:
- jos etsii pidempiaikaista parisuhdetta
- mitä rikkaampi on
- jos on poliisi, palomies, sotilas, lakimies tai johtaja (mutta ei näyttelijä, duunari tai opiskelija)
- ei ole lyhyt (lyhyys oli kohtuullisen merkittävä no-no naisille, painolla sen sijaan ei ole niin väliä)
- ei ole punaiset ja/tai kiharat hiukset eikä ole kaljuuntunut (klani sen sijaan on ok)

Naisilla vastaava lista on:
- on hyvännäköinen
- etsii satunnaista rakastajaa
- ei ansaitse liika, eikä liian vähän (keskimäärin on ok)
- on opiskelija, taitelija, muusikko, eläinlääkäri tai julkkis (mutta ei sihteeri, eläkeläinen, sotilas tai poliisi)
- ei ole ylipainoinen (tämä on merkittävä seikka)
- on blondi

Jos siis haluatte optimoida vastauksen määrää, niin noita tekijöitä kannattaa korostaa ilmoituksessa ;)
AarneAnkka

Re: Miten saada paljon vastauksia deitti-ilmoon

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Chap kirjoitti:Jos siis haluatte optimoida vastauksen määrää, niin noita tekijöitä kannattaa korostaa ilmoituksessa ;)
... eikä ainakaan kannata olla rehellinen. Näköjään. :?
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Miten saada paljon vastauksia deitti-ilmoon

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Chap kirjoitti: Jos siis haluatte optimoida vastauksen määrää, niin noita tekijöitä kannattaa korostaa ilmoituksessa ;)
Mielenkiintoista. Nyt kun olisi vielä jatkotutkimus, jossa tutkittasiin kuinka hyviin, pysyviin suhteisiin ilmoitukset johtivat.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
mölli
Kitinän uhri
Viestit: 663
Liittynyt: 04.09.2005 4:09

Re: Miten saada paljon vastauksia deitti-ilmoon

Viesti Kirjoittaja mölli »

Tän pistät ilmoitukseen:

Oon tumma, mallin töissä ollut, akateeminen, 185 senttinen, miehekäs, urheilullinen, tykkään jauhaa paskaa, huumorintajuinen ja olen hyväpalkkaisessa töissä.

Pitäs tulla ja paljon vastauksia.
mölli
Kitinän uhri
Viestit: 663
Liittynyt: 04.09.2005 4:09

Re: Miten saada paljon vastauksia deitti-ilmoon

Viesti Kirjoittaja mölli »

Niin kerran kokeilin tolla ja tuli 8 vastausta, varmaan olis tullut yli 20 jos en olisi laittanut piilovittuilevalla tyylillä ja enkä niin hyvältä kuulostavalta hahah.
mölli
Kitinän uhri
Viestit: 663
Liittynyt: 04.09.2005 4:09

Re: Miten saada paljon vastauksia deitti-ilmoon

Viesti Kirjoittaja mölli »

Läskinä naisena kerran tuli 7 vastausta ja omana itteni oliko se 3 vai 4 parhaimillaan :o
nypari

Re: Miten saada paljon vastauksia deitti-ilmoon

Viesti Kirjoittaja nypari »

mölli kirjoitti:Niin kerran kokeilin tolla ja tuli 8 vastausta, varmaan olis tullut yli 20 jos en olisi laittanut piilovittuilevalla tyylillä ja enkä niin hyvältä kuulostavalta hahah.
Mölli, sä taidat olla ihan mölli. Nämä sun juttusi on hiekkalaatikkotasoa. Mä en näe sinussa idolia. Sä et kosketa minua.

Olet sä melkoinen velmu, kun sait 8 vastausta. Sulla on tässäkin asiassa koko pointti täysin haussa.

Alkaa mitta täyttyyn näiden sun aivopierujen osalta.
mölli
Kitinän uhri
Viestit: 663
Liittynyt: 04.09.2005 4:09

Re: Miten saada paljon vastauksia deitti-ilmoon

Viesti Kirjoittaja mölli »

nypari kirjoitti:
mölli kirjoitti:Niin kerran kokeilin tolla ja tuli 8 vastausta, varmaan olis tullut yli 20 jos en olisi laittanut piilovittuilevalla tyylillä ja enkä niin hyvältä kuulostavalta hahah.
Mölli, sä taidat olla ihan mölli. Nämä sun juttusi on hiekkalaatikkotasoa. Mä en näe sinussa idolia. Sä et kosketa minua.

Olet sä melkoinen velmu, kun sait 8 vastausta. Sulla on tässäkin asiassa koko pointti täysin haussa.

Alkaa mitta täyttyyn näiden sun aivopierujen osalta.
Täh! topikissa sanotaan miten saada paljon vastauksia niin mä sitten viisaana kerron miten niitä saadaan ja yks tulee haukkuu mut :x Mitäs jos vähän runkkailis niin et olisi niin kiree :twisted:
nypari

Re: Miten saada paljon vastauksia deitti-ilmoon

Viesti Kirjoittaja nypari »

mölli kirjoitti:
nypari kirjoitti:
mölli kirjoitti:Niin kerran kokeilin tolla ja tuli 8 vastausta, varmaan olis tullut yli 20 jos en olisi laittanut piilovittuilevalla tyylillä ja enkä niin hyvältä kuulostavalta hahah.
Mölli, sä taidat olla ihan mölli. Nämä sun juttusi on hiekkalaatikkotasoa. Mä en näe sinussa idolia. Sä et kosketa minua.

Olet sä melkoinen velmu, kun sait 8 vastausta. Sulla on tässäkin asiassa koko pointti täysin haussa.

Alkaa mitta täyttyyn näiden sun aivopierujen osalta.
Täh! topikissa sanotaan miten saada paljon vastauksia niin mä sitten viisaana kerron miten niitä saadaan ja yks tulee haukkuu mut :x Mitäs jos vähän runkkailis niin et olisi niin kiree :twisted:
Kyse on siitä, että tiedostaa ne asiat ja ominaisuudet, jotka vetoavat hakujoukkoon. Ei kyse ole siitä, että saa mahdollisimman paljon vastauksia vastaamalla valheellisesti. Kaikkiahan tiedämme, että keksimällä tiettyjä asioita deitti-ilmoitukseen saa melko varmasti muutaman vastausilmoituksen. Eikö vain Ramses?

Mutta ketä tällainen (muka)optimi-minän luominen palvelee, ei ketään.
mölli
Kitinän uhri
Viestit: 663
Liittynyt: 04.09.2005 4:09

Re: Miten saada paljon vastauksia deitti-ilmoon

Viesti Kirjoittaja mölli »

Mitä sillä on väliä? Muutenkin koko deittinettipelleily on aika turhaa tuohua, ei tarvitse mennä kuin baariin näkee heti ne jotka on susta kiinnostuneita ja sitten menet niille juttelee mitkä näyttävät ihan kohtuullisen hyvännäköisiltä. Deittinettitreffeillä ei oikein tiedä mitä juttelis kun kaikki perus jutut on tiedossa jo. Real life on tehokkaampaa ja toiseksi jos baarista ei ketään saa niin ei sitä myöskään saa netistäkään.
mölli
Kitinän uhri
Viestit: 663
Liittynyt: 04.09.2005 4:09

Re: Miten saada paljon vastauksia deitti-ilmoon

Viesti Kirjoittaja mölli »

kesseli kirjoitti:mä en oo ikinä pannu deitti-ilmoo. pitäisköhän mun ja mitä *ttua mä siihen kirjoittaisin.

dikki
No helppo juttu kerrot jotain sun luonteestasi ja ulkonäöistäsi ja sitten mitä haet ja minkälaista. Niin ja jos kehtaa pistää kuvasi niin tulee melko varmasti ennemmän vastauksia ellet sitten ole kasvissyöjädinosauruksenpylly.
nypari

Re: Miten saada paljon vastauksia deitti-ilmoon

Viesti Kirjoittaja nypari »

kesseli kirjoitti:mä en oo ikinä pannu deitti-ilmoo. pitäisköhän mun ja mitä *ttua mä siihen kirjoittaisin.

dikki
Hyvä tapa on aluksi selata vaikkapa sata tuoreinta ilmoitusta esim. Cityn-deitistä. Näet variaatiot ja valitset itsellesi sopivimmat (parhaat) sapluuniksi.
Gina

Re: Miten saada paljon vastauksia deitti-ilmoon

Viesti Kirjoittaja Gina »

Panisin tänne ossan omaan ilmooni malliksi mutta siihen tuli niin paljon vastauksia että piti ottaa se pois että saa kahlattua ehdokkaat läpi ;)

:lol: :lol: :lol:
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Miten saada paljon vastauksia deitti-ilmoon

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Gina kirjoitti:Panisin tänne ossan omaan ilmooni malliksi mutta siihen tuli niin paljon vastauksia että piti ottaa se pois että saa kahlattua ehdokkaat läpi ;)
Cityssä oli aikanaan ketju johon laadittiin optimaalinen deitti-ilmo. Niin hyvä kuin osasi tehdä, sydänverellä luotu. Antoi uskoa kirjallisen ilmaisun voimaan kun vastaukset olivat juuri sellaisilta ihmisiltä joita oli koittanut tavoittaa. Mikään ei suhteeseen johtanut, mutta tuntui lohdulliselta ajatella ettei hae olematonta ihmistyyppiä.

Myin muuten periaatteeni ja autoin ystävää laatimalla hänestä nettiin kuvauksen. Yllättävän vaikeaa kun piiloon jäävät haaveet, arvot ja tulevaisuudensuunnitelmat, silti ilmosta piti saada totuudenmukainen ja houkutteleva. Keskityin raa'asti ulkonäköön ja siihen vaikutelmaan joka naisesta lähellä ollessa syntyy. Kiinnostuksella odotan vastauksia ja niiden tuloksia ennenkuin vaihdan leipätyöni seireenikutsujen laadintaan.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Hebuli

Re: Miten saada paljon vastauksia deitti-ilmoon

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

Chap kirjoitti:...kun jenkkiläisistä Internetin käyttäjistä yleisesti vain 1 % ansaitsee niin paljon.
Mielenkiintoinen artikkeli, mutta tuo kohta jäi mietityttämään. Mites tuo on osattu päätellä?
Hebuli

Re: Miten saada paljon vastauksia deitti-ilmoon

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

mölli kirjoitti:.
Mitä sitten teit niillä saamillasi vastauksilla? Kai tiesit ettei homman pointti ollut vain saada mahdollisimman monta vastausta?
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Miten saada paljon vastauksia deitti-ilmoon

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

kesseli kirjoitti:mä en oo ikinä pannu deitti-ilmoo.
Ilmo parka, panisit nyt vaan.
*badamp-pamp-tsihh*
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Aito_Johanna

Re: Miten saada paljon vastauksia deitti-ilmoon

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

mölli kirjoitti:Mitä sillä on väliä? Muutenkin koko deittinettipelleily on aika turhaa tuohua, ei tarvitse mennä kuin baariin näkee heti ne jotka on susta kiinnostuneita ja sitten menet niille juttelee mitkä näyttävät ihan kohtuullisen hyvännäköisiltä. Deittinettitreffeillä ei oikein tiedä mitä juttelis kun kaikki perus jutut on tiedossa jo. Real life on tehokkaampaa ja toiseksi jos baarista ei ketään saa niin ei sitä myöskään saa netistäkään.
Tämä tieto saattaa järkyttää maailmankuvaasi, mutta kerron sen silti: kaikki eivät ole kiinnostuneita baareissa oleskelusta eivätkä näin ollen myöskään etsi kumppania, joka viihtyy baareissa.
mölli
Kitinän uhri
Viestit: 663
Liittynyt: 04.09.2005 4:09

Re: Miten saada paljon vastauksia deitti-ilmoon

Viesti Kirjoittaja mölli »

Hebuli kirjoitti:
mölli kirjoitti:.
Mitä sitten teit niillä saamillasi vastauksilla? Kai tiesit ettei homman pointti ollut vain saada mahdollisimman monta vastausta?
Pelkkä mielenkiinto mitä tulee vastaukseksi, olen tutkiskela ihminen. Opin kyllä hiukan niistä ihmisluontoa :o

Lisäksi tein omituisia ilmoituksia ja yleensä niihinkin joku vastas.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Miten saada paljon vastauksia deitti-ilmoon

Viesti Kirjoittaja aasi »

Luinpa tuossa huvikseni potentiaalisten (paikallisten) kilpailijoiden ilmoituksia ja kävi aika selväksi että muottiin valettujen seksisuraa!-ilmoitusten joukossa voisi helposti erottua edukseen. Ilmoituksen kohdistaminen sopivalle ihmiselle onkin sitten hiukkasen vaikeampaa.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Gina

Re: Miten saada paljon vastauksia deitti-ilmoon

Viesti Kirjoittaja Gina »

kesseli kirjoitti:
Gina kirjoitti:Panisin tänne ossan omaan ilmooni malliksi mutta siihen tuli niin paljon vastauksia että piti ottaa se pois että saa kahlattua ehdokkaat läpi ;)
kerro heti mitä sä siihen olit kirjoittanut (tirsk). mä haluan kans kauheen määrän könsikkäitä haluamaan mua.

DrD.
No siinä luki jotain rok henkisyydestä ja hevostelusta... Lempiasiaksi mainitsin mm. seksin, joka tais olla aika monelle se juttu ;) Sit siinä oli etten halua lapsia ja enkä etsi välttis mitään vakavaa. (mua ahdistaa semmoiset "etsin elämänkumppania ilmot")

Ihan rehellinen ilmoitus se oli. Kuvat mukana, myös se minkä oon tännekin postannu, jossa mulla ei oo paitaa :D

Yleensä vaan nuo tyypit joita tapaan yllättyy että sä et sit todellakaan ole mitenkään kiltti ja hillitty... Hassu on kai yleisin sana jolla mua on kuvailtu :lol:

Mutta oon mä ihan älyttömän kivoja ihmisiä tavannu noin. Jopa elämäni rakkauden. (mä en vaan ollu sen) Joidenkin kans vois suhdettakin ajatella, mutta saas nyt nähä. Mutta kyllä se esikarsinta vähän vaivaa vaatii...

Suosittelen.

Psst. pistä mulle sit osoite sun ilmoitukseen, mä haluan käydä katsomassa sen ;)
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Miten saada paljon vastauksia deitti-ilmoon

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Jos nainen kirjoittaa lempiasiaksi seksin, jokainen mies käsittää (oikein tai väärin), että tuolta saa helposti pillua. Siispä meilitulva joka ainoalta kiimaiselta sälliltä.

Kyllä mies käsittää naisen seksistä pitävän ilman mainintaakin ilmossa, joten haun rajoittamisessa olisi hyödyllisempää olla seksiä mainitsematta.
Edith

Re: Miten saada paljon vastauksia deitti-ilmoon

Viesti Kirjoittaja Edith »

Haa, siis kun mä sain kolme vastausta ilmoitukseen, jossa kerroin pituuteni ja painoni, niin seuraavan kerran taidan kokeilla, mikä on tulos ilmoituksella, jossa kerron olevan minulle kamalan painajaisen edes ajatellakaan, että joutuisin koskaan tilanteeseen, jossa minun odotettaisiin panevan jonkun kanssa ne hillittömät kolme kertaa viikossa lukuisien toisteisten viikkojen ajan. *puistatus*

Mut siis kai se useimmille on tärkeempää se laatu kuin se määrä? Että miksi kertoa itsestään valheita tai korostaa jotakin edes jossain määrin valheellista? Vaikken mitään nappitapausta ole koskaan löytänytkään, uskon, että todennäköisyyteni sellaisen löytämiseen olisivat valheilla vielä vähäisemmät. Mutta ei nyt ilmoituksia ihan pian.
Gina

Re: Miten saada paljon vastauksia deitti-ilmoon

Viesti Kirjoittaja Gina »

Gattaca kirjoitti:Jos nainen kirjoittaa lempiasiaksi seksin, jokainen mies käsittää (oikein tai väärin), että tuolta saa helposti pillua. Siispä meilitulva joka ainoalta kiimaiselta sälliltä.

Kyllä mies käsittää naisen seksistä pitävän ilman mainintaakin ilmossa, joten haun rajoittamisessa olisi hyödyllisempää olla seksiä mainitsematta.
Ai minkä takia? Mun lempiasiaoihin kuuluu seksi, joten mä haluan miehen joka ajattelee samoin. Ei kai kaikki naiset pidä seksistä hä? Tai pitävät siitä eri verran? Tärkee asia, mainitsemisen arvoinen.

Ja kuten sanottua, voi tehdä esikarsintaa. Kuvattomat vastaukset joihin on kirjoitettu parin rivin verran tyyliin "sulla oli tuolla seksi lempiasiana, mä voisin sulle antaa runsaasti kovaa munaa" on helppo norara ja vastata niille asiallisemmille you see?

Edit: heti tuossa yläpuolella näyttäis olevan yksi jonka lempiasia ei ole seksi. Ihan vain pointtia todistaakseni huomautan.
hermine

Re: Miten saada paljon vastauksia deitti-ilmoon

Viesti Kirjoittaja hermine »

Gina kirjoitti:Lempiasiaksi mainitsin mm. seksin, joka tais olla aika monelle se juttu ;) Sit siinä oli etten halua lapsia ja enkä etsi välttis mitään vakavaa.
Mä luulen, että jo näillä saa taattua itselleen valtaisan vastaustulvan vaikka muuten ilmoituksen sisältö olisi ihan mitä tahansa. Esim. kaverini, joka myönsi suoraan olevansa reippaasti ylipainoinen, laittoi kuvan jossa ainakaan mun mielestäni ei todellakaan ole parhaimmillaan ja omaa omituisia epänaisellisia harrastuksia, sai melkeenpä pelkällä seksistä tykkäämisellä kanssa semmoisen vastaussuman että hyvä kun jaksoi lukea kaikkia. Tää vielä halusi ihan oikeaa suhdetta, mut jos ei edes halua mitään vakavaa niin luulisi että vastauksia tulisi vielä enemmän (eihän se silloin ole niin tarkkaa millainen toinen on).

Pitäisi ehkä kokeilla, mutta luulisin, että mikäli ilmoituksessa mainitsisi ettei erityisesti pidä seksistä, saisi enintään muutaman vastauksen vaikka muuten onnistuisi ihan aidosti vakuuttamaan lukijoille olevansa aivan unelmatyttö. Mistähän sais lainaan jonkun todella kauniin ihmisen kuvia, joka ei kuitenkaan ole mikään kaikkien tuntema julkkis...
Vastaa Viestiin