Luin kirjan

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12354
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

sivustahuutaja kirjoitti: 06.03.2024 12:50 ^
Elvis teki keikkoja vielä kuolinvuotenaan. Jos hän olisi halunnut vetäytyä julkisuudesta, hän olisi voinut tehdä niin ilman mitään monimutkaista lavastusta. Rahalla ostaa ihan kivasti yksityisyyttä.
Mitäs jos vastaisit tuohon jälkimmäiseen kysymykseeni?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21355
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Journalist Tony Scherman wrote that, by early 1977, "Presley had become a grotesque caricature of his sleek, energetic former self. Grossly overweight, his mind dulled by the pharmacopia he daily ingested
https://en.wikipedia.org/wiki/Elvis_Pre ... _and_death
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12354
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Hoitohenkilökunta ja läheiset olivat olleet Elvarin kanssa tekemisissä vain VÄHÄN ENNEN hänen väitettyä kuolemaansa...

Entäs väärin kirjoitettu toinen nimi hautakivessä? Isäukko ja muut ajattelivat vain että mitä välii? Kuulostaako uskottavalta?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21355
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Vaikka antaisin Elviksen kuoleman lavastukselle 5% todennäköisyyden, niin se ei vaikuttaisi mihinkään.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12354
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

sivustahuutaja kirjoitti: 06.03.2024 13:53 ^ Vaikka antaisin Elviksen kuoleman lavastukselle 5% todennäköisyyden, niin se ei vaikuttaisi mihinkään.
Mitäs jos vaan kommentoisit EKSAKTISTI tuota mitä yllä kirjoitin? :wink:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21355
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Johan kommentoin? Voidaan säätää tuota todennäköisyyttä, mutta mitä valiä sillä olisi, jos se vaikka olisi 10%? Vai ajatteletko nyt, että jokin todistusaineisto osoittaisi Elviksen jääneen eloon 100% varmuudella?
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12354
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

sivustahuutaja kirjoitti: 06.03.2024 14:11 ^ Johan kommentoin? Voidaan säätää tuota todennäköisyyttä, mutta mitä valiä sillä olisi, jos se vaikka olisi 10%? Vai ajatteletko nyt, että jokin todistusaineisto osoittaisi Elviksen jääneen eloon 100% varmuudella?
Siis miksi tyypit ei tunnistaneet vaikka olivat olleet E:n kanssa tekemisissä vain vähän aikaa sitten? Kuinka uskottavaa on että toinen nimi kirjoitetaan hautakiveen väärin ja annetaan olla, mitä välii?

Mitäs jos vastaisit aivan eksplisiittisesti NÄIHIN kysymyksiin?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21355
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Mitä väliä sillä olisi, vaikka Elvis eläisi? En käsitä.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12354
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

sivustahuutaja kirjoitti: 06.03.2024 14:31 ^ Mitä väliä sillä olisi, vaikka Elvis eläisi? En käsitä.
Data ja argumentit lopussa?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12354
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Hannu Raittila: Ilmalaiva Finlandia (novelleja)
Sujuvaa tekstiä.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25594
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 04.03.2024 9:34 Aloitin, noin 20% mennyt. En oikein ensin saanut kiinni, mikä tämän tyylilaji on, mutta lienee satiiri. Alkoi aika nihkeästi, mutta nyt tuntuu pääsevän vauhtiin. Harmillisesti seksiä ei ole ollenkaan :(
Nettiaddiktion takia lukeminen edennyt hitaasti, mutta yli puolenvälin olen päässyt. Joo, kyllä tämä lähinnä satiiri on. Nyt päässyt paremmin kirjan imuun. Ei seksiä vieläkään ( :( ), vaikka pariskunta yritti osallistua swingers-tapahtumaan.

Kirja sekoittaa mielenkiintoisesti faktaa ja fiktiota. Pitää toistuvasti googlettaa, mikä on totta ja mikä tarua. Googlen hakusanaehdotuksista näkyy, että moni muu tehnyt samaa :)

Esim. moni muukin etsinyt https://en.wikipedia.org/wiki/Borden_(company) historiaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16657
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Isoista amerikkalaisista romaaneista luin just Gabrielle Zevinin Tomorrow, and Tomorrow, and Tomorrow'n, joka on kai ollut aikamoinen best seller anglo-amerikkalaisessa maailmassa. Tää oli aika perinteinen coming of age -romaani, joka samalla reflektoi sekä henkilöiden että Amerikan muutosta, mutta silleen kiva, että kaikki päähenkilöt olivat vähintään puoliksi aasialaisia, mutta silti kyseessä oli kertomus valtavirta-amerikasta, ei mistään mamu-vieraudesta. Modernia.

Lisäksi asetelma oli peliteollisuus, joka, kuten tiedetään, on mulle ihan vieras kenttä, ja olen vähän hävennyt tätä tietämättömyyttäni tästä kulttuurikentän osasta. Kivempi tutustua siihen romaanin kuin vaikkapa niiden pelien kautta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5044
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

^Olen tuon kirjan lukemista harkinnut, mutta se pelimaailma (joka ei kiinnosta) arveluttaa. Kuinka massiivinen osa se on kirjaa ja miten kuvattu? Mietin häiritseekö lukemista, jos se osa aihetta ei varsinaisesti kiinnosta (toki just esitystapa vaikuttaa). Moni ikäläiseni pelasi (ja pelailee yhä), mutta itse en ole koskaan ollut kiinnostunut peleistä. Mutta ilmeisesti romaanissa on paljon muuta tarttumapintaa?
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16657
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Joo mun oma suhtautuminen peleihin on ihan samanlainen kuin sulla, mutta tässä koin silti koko pelihomman ihan mukavana kurkistuksena. Ei siis häiritse lukemista. Mutta ei tämä mikään suuri kirja ole, mukava ja helposti luettava viihderomaani vain. Mikä ei toki ole vähän.

Mutta näistä viimevuosien "lukuromaani" (vai nimetäänkö nämä vain sellaisiksi kun ovat naisten kirjoittamia - miesten teoksina olisivat suuria amerikkalaisia romaaneja) best sellereistä esim. aiemmin mainitsemani the Great Circle, Lessons in Chemistry ja the Signature of All Things ovat ehkä kirjoita vahvempia.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25594
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 09.04.2024 8:46
James Potkukelkka kirjoitti: 04.03.2024 9:34 Aloitin, noin 20% mennyt. En oikein ensin saanut kiinni, mikä tämän tyylilaji on, mutta lienee satiiri. Alkoi aika nihkeästi, mutta nyt tuntuu pääsevän vauhtiin. Harmillisesti seksiä ei ole ollenkaan :(
Nettiaddiktion takia lukeminen edennyt hitaasti, mutta yli puolenvälin olen päässyt. Joo, kyllä tämä lähinnä satiiri on. Nyt päässyt paremmin kirjan imuun. Ei seksiä vieläkään ( :( ), vaikka pariskunta yritti osallistua swingers-tapahtumaan.

Kirja sekoittaa mielenkiintoisesti faktaa ja fiktiota. Pitää toistuvasti googlettaa, mikä on totta ja mikä tarua. Googlen hakusanaehdotuksista näkyy, että moni muu tehnyt samaa :)

Esim. moni muukin etsinyt https://en.wikipedia.org/wiki/Borden_(company) historiaa.
Sain viimein loppuun. Joo tosiaan on kait lähinnä satiiri, mutta sisältää myös tummia sävyjä päähenkilöiden lapsuudesta. Kirjailija on tehnyt paljon taustatyötä ja kirjan lopussa on jopa lähdeluettelo. En ehkä kuitenkaan pitänyt faktan ja fiktion sekoittamisesta, koska lukijan vaikea tietää, mikä on mitäkin.

3½/5.

Voisi lukea Nixin myös.

Edit: ehkä tuo Tomorrow, and Tomorrow, and Tomorrow kiinnostaisi enemmän..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25594
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Aloitin TTT:n. 14% luettu. Vaikuttaa kiinnostavalta. Itse olettaisin, että jos pelit eivät kiinnosta lainkaan, ei tästä saa niin paljoa irti.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5044
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Hmm, taidan skipata tuon Huomisen (Tomorrow x3) suosiolla. On niin paljon kiinnostavia kirjoja markkinoilla ja lisää tulee koko ajan, että täytyy joskus aika ankaralla kädellä heivata.

Nyt on minulla luvussa mm. irlantilaisen Paul Lynchin Prophet Song (viime vuoden Booker-voittaja). Dystooppista kuvausta siitä, kun valtio alkaa puuttua yksittäisten ihmisten toimiin. Kansalaisten tarkkailemiseksi (ja vangitsemiseksi) on perustettu yksikkö, joka putsaa “väärinajattelijat” parempaan talteen.

Tapahtumia kuvataan Eilishin (tiedenainen ja neljän lapsen äiti) näkökulmasta. Eilishin opettaja-mies katoaa kirjan alussa salaisen poliisin hoteisiin.

Olen vasta alle puolivälissä, mutta on ollut ihan kiinnostava. Hetki meni tottua kielelliseen tyyliin (ei lainausmerkkejä dialogeissa), mutta nyt sitä ei kummemmin enää edes huomioi.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16657
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Joo, maailmassa on niin paljon hyviä kirjoja, ettei kannata puskea väkisin sellaisiin, jotka syystä tai toisesta eivät innosta. Mulle kävi vähän samalla tavalla tuon Prophet Songin kanssa. Aloitin sitä jossain reissussa, mutta yhdistelmä aika hankalasti lähestyttävää tyyliä (just toi kaiken kirjoittaminen yhteen pötköön) ja mun ihmeellistä vierastusta kaikkea dystopiakirjallisuutta kohtaan sai mut jättämään kesken ja tarttumaan johonkin mulle luistavampaan matkakirjana. Tarkoitus oli palata asiaan kotona, kun Booker-voittajana on kuitenkin virallisesti hyvä. On kuitenkin toistaiseksi jäänyt.

Mulla on nyt kesken vanha suosikkini Anne Tyler, jonka Clock Dance oli jostain syystä jäänyt lukematta. Onhan se sellaista vanhanaikaista ja pikkuporvarillista kamaa, mutta mun mielestä Tyler on melkein lyömätön siinä, miten tavattoman tarkasti ja vaivattoman oloisesti tavoittaa perheiden henkilösuhteissa olevat arkipäiväiset jännitteet ja ristiriitaiset tunteet. Aivan huikea kirjailija minusta, vaikka ei tosiaan mikään suuri kirjoittaja.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin