Luin kirjan

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
RP

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja RP »

Onko joku jo lukaissut Mario Readingin Nostradamuksen aikakirjat? Olisko hyvä hankinta pukinkonttiin esim. Dan Brownin diggaajalle?
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Vagabondo kirjoitti:
munito kirjoitti:
Robin Hobb: Lordi kultainen I - III (eli Narrin matka, Narrin palvelija ja Narrin kohtalo) tuli luettua sitä ennen. Suuresta halustani huolimatta en voinut lukea trilogiaa ihan kokonaan putkeen, vaan jakamaa kirjat jopa parin viikon ajalle. On se rankkaa. Fantasiaan hurahtaneillehan tuota voi suositella. Aiemman trilogian lukemisesta on apua, mutta en ole varma onko se välttämätöntä. Melkoisen klassista fantasiaa, vaikka jostain syystä haltiat ja kääpiöt puuttuvatkin ;). Pidin kirjoista muuten vallan kovasti, mutta loppuun olin lievästi pettynyt (Vähän turhan saippuamainen).


Mun mielestä tarina kannattaa aloittaa alusta. Vallankin kun Narrin matka on kirjasarjan paras ja huomattavasti keskivertofantasiaa parempi teos. Trilogioiden väliin kannattaisi lukea vielä Mad Ship -trilogia, jota ei jostain syystä taida olla suomennuttuna. Sen tapahtumat kuitenkin sijoittuu noiden trilogioiden väliin, ja on sidoksissa samaan aikajatkumoon, selittäen kolmannen trilogian taustoja. Sarjan neljännestä trilogiasta taitaa olla kaksi ekaa osaa julkaistu, mutta sitäkään tuskin käännetään suomeksi. Tarina näyttäisi olevan menossa kohti kliseisempää suuntaa, joten tuo jäänee lukematta.


Todellakin kannattaa aloittaa alusta. Ja nuo kannattaa kyllä lukea englanniksi, sillä suomennos on aika possu urhea-tyylistä. Vaikuttaa aikapaljon tunnelmaan, tyyliin ja narrin henkilöhahmoon.
Ei tuo rain wild chronicles ole yhtään hassumpi setti tähän asti. Ja sisältää homoilua!
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Haiskahti liialliselta lohikäärmeilyltä. Kaikki muut Robin Hobbit onkin näköjään tullut luettua ja olen pitänyt hänen tyylistään, joten ehkä toikin tulee jossain vaiheessa lukastua.

Sinänsä yllätyin, kun palasi jatkamaan vanhaa tarinaa, eikä jatkanut the soldier's son trilogian maailmassa.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja huima »

Tilasin elcon vinkistä joka kitinäläisen kirjapaketin Book Plussasta ja otin sinne mukaan myös muuta luettavaa. Ensimmäisenä on menossa Lolitan suosittelema Lutka.

Hihittelen kontrolloimattomasti joillekin eritteen tuoksuisille jutuille, mutta aika bore muuten. Huumeita, tuskaa ja elämänpaloa kyllä enemmän kuin tarpeeksi - niin ja lesboseksiä.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Dennis Lehanen Menneisyyden ote ja Suljettu saari. Uusi suosikki!
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Tämän innottaman nappasin eilen BC-miitistä itselleni Lehanen Muisto vain. Vaikka olen nähnyt elokuvan, takakansi tempasi mukaansa, elokuva siis Gone, baby, gone. Saa nähdä milloin ehdin lukemaan.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Lolita kirjoitti:Tämän innottaman nappasin eilen BC-miitistä itselleni Lehanen Muisto vain. Vaikka olen nähnyt elokuvan, takakansi tempasi mukaansa, elokuva siis Gone, baby, gone. Saa nähdä milloin ehdin lukemaan.
Argh, mun pitää selkeästi aloittaa bookcrossing kun sieltä löytyy tollasia helmiä! MÄ tahtoisin siis myöskin lukea ko. kirjan.

Suvinen - ensin kirjat, sitten tuli leffat. Menneisyyden ote oli ainakin yhtä hyvä leffana, kuin kirjana (Clint Eastwoodin ohjaama).
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Elppis kirjoitti:Argh, mun pitää selkeästi aloittaa bookcrossing kun sieltä löytyy tollasia helmiä! MÄ tahtoisin siis myöskin lukea ko. kirjan.
Saat lainaan tottakai! Itsestäni kun en tiedä miten kauan vielä menee, että pääsen siihen käsiksi, niin sä voit aloittaa.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
masa

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja masa »

Kertokaas muutama hyvä seikkailuhenkinen kirja mitä lueskella lomilla?
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja par-sky »

^Alistair MacLean voisi osua? Tiedäthän, navaronen tykit, kotkat kuuntelevat, jääasema Zebra jne.

Tai miten olisi Desmond Bagley - Loukku?
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

David Mason: Hirvenmetsästäjä
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
masa

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja masa »

^Muut luettu, paitsi Bagley. Lisätään listaan.

Lisää suosituksia?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jan Guillou : Ulkoisen vaaran uhatessa
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja aasi »

Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Augusten Burroughs: A wolf at the Table.
küllküll

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja küllküll »

"Tatskat ja tequilaa" oli yksi tyhjänpäiväisimmistä lukemistani bioista.
RP

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja RP »

küllküll kirjoitti:"Tatskat ja tequilaa" oli yksi tyhjänpäiväisimmistä lukemistani bioista.
Noniin, en siis ole yksin mielipiteideni kanssa. Silti, pakko se oli lukea loppuun asti.

Nyt Crainin kirjaa Dimebagista ja on ihan mielyttävä lukuelämys, mutta hiukan on semmosta kaunistelun (tai miksi sitä pitäisi kutsua) makua. Olen alle puolessa välissä vasta ja häiskä "vaan on niin hiton lahjakas ja upea ja ihana ja kaikkea" x 1000. Joo, uskon että oli, semmonen kuva on tullut, mutta ei se mikään pyhimys voinut olla.
SikaMika

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Minä, Ozzy

John-pojalla on adhd ja hän on alkoholisti. Ilman sukseeta laulu- ja soitinyhtyeissä tyypistä ei olisi jäänyt paljon kerrottavaa, varsinkin kun parempia/rajumpia/mielenkiintoisempia bioja on pukannut kirjamarkkinoille tusinoittain. No, purihan se lepakolta pään poikki, rok rok. Suosittelen tämän kirjan sijaan musiikillista (varhais)tuotantoaan.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja aasi »

NuoriD kirjoitti:Kuitenkin paras viimevuosina lukemani sci-fi on mielestäni

Muuntohiili

Kovaksi keitetyn 30-luvun dekkarin ja cyberpunkin yhdistelmä. Ihmettelen, että tätä ei ole vielä filmattu. Saisi mielestäni todella hyvän film noir-scifi-leffan.
Tää oli hyvä. Komppaan, tästä voisi saada hyvän scifileffan.
küllküll

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja küllküll »

aasi kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Kuitenkin paras viimevuosina lukemani sci-fi on mielestäni

Muuntohiili

Kovaksi keitetyn 30-luvun dekkarin ja cyberpunkin yhdistelmä. Ihmettelen, että tätä ei ole vielä filmattu. Saisi mielestäni todella hyvän film noir-scifi-leffan.
Tää oli hyvä. Komppaan, tästä voisi saada hyvän scifileffan.
Otin listalle, vaikutti hyvältä.
Ohessa kuitenkin suora linkki
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Susanne Thorbek, Bandana Pattanaik: Prostituutio

Tämä päätti epävirallisen prostituoitu-trilogiani. Kaksi aikaisempaa osaa olivat Rahasta lähimmäistäsi (opas Thaimaan baarityttöjen temppujen ymmärtämiseen ja karuun totuuteen rahasta ja rakkaudesta) ja A & A Åsvik: Miesten paratiisi (asiallisempi versio aikaisemmasta). Täytyy sanoa, että mieli ja maailmankuva avartui. Suosittelen kaikkia kolmea, jos olet sitä mieltä, että prostituutio alentaa naista, kaikki prostituoidut ovat ihmiskaupan ja Miesten uhreja ja heidät pitää pelastaa. Thorbek/Pattanaikin Prostituutio-kirja on vapaata riistaa, jos joku haluaa lukea. Tosin tiedot ovat kymmenisen vuotta vanhoja.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
RP

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja RP »

Lolita kirjoitti: Suosittelen kaikkia kolmea, jos olet sitä mieltä, että prostituutio alentaa naista, kaikki prostituoidut ovat ihmiskaupan ja Miesten uhreja ja heidät pitää pelastaa.
Olen sitä mieltä että osa prostituutiota on tuota kaikkea, osa ei. On ihmiskaupan uhreja, on elintasohuoria. Saanko lukea?
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Saat lukea :D
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Gudrun Eva Minervudottir: Nukentekijä

Hassu ja hieman epätoivoinen (osin tylsäkin) kertomus reykjavikiläisestä yh-äidistä, joka tavallaan sattumalta varastaa (real doll) seksinuken anorektisen tyttärensä avuksi, ja mitä kaikkea outoa siitä seuraakaan. Islantilaiset kirjat ovat ilmeisesti järjestään outoja ja suhteellisen hidastempoisia. Suosittelen Lolitalle(ei viitaten em. adjektiiveihin vaan kirjamakuun) ja muillekin oudoista kirjoista ainakin silloin tällöin nauttiville.
Prepare for the worstest.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Luin kirjan

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Laitan korvan taakse ja toivelistalle, kuulostaa mielenkiintoiselta kirjalta.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Vastaa Viestiin