Keskiviikko - baaripäivä!

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
silsis

Re: Keskiviikko - baaripäivä!

Viesti Kirjoittaja silsis »

nowaysis kirjoitti:Oon ihan confused!1
...ja mä in the courtyard :D
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Keskiviikko - baaripäivä!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Oikea nimi antoi Donato the Snack, mutta huomattavasti kuvaavampi tuli nikillä eli Lou Bitchtits.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-Superior-
Kitisijä
Viestit: 1234
Liittynyt: 07.04.2006 0:01

Re: Keskiviikko - baaripäivä!

Viesti Kirjoittaja -Superior- »

urpiainen kirjoitti:Juu juu, mutta ei tämä vastaa siihen ihmisiä bussipysäkeillä puhuttavaan kysymykseen, että mikä ihmeen "se"? Miksei "maailmaa on kaikki, mikä on niin kuin on"? Mitä lisäarvoa "se" meille antaa?
Maailma on kaikkien tosiseikkojen lähde. Reaalinen substanssi määritelmällisessä tosiolevassa. Maailma on niin kuin maailma on, koska ainoastaan tosiseikat voivat olla maailman asiantilojen faktisia eksplikaatioita.
Siis selkokielelle käännettynä perustelet partitiivin sillä, että "kielenkäytön problemaattisuudesta johtuen" kielessä voitaneen representoida vain osa maailmasta (faktoista); erityisesti oliot itsessään (eivätkä siis kuvaukset olioista) jäävät aina kielen ulkopuolelle?
Eli toisin sanoen, kaikki mikä on niin kuin on (ja voidaan siis kielessä sanoa) on maailmaa, mutta kaikki mikä on maailmaa, ei ole niin kuin on (eli osaa maailmasta ei voida kielessä representoida)?
Tullaan faktan ja mystiikan ontologiseen ristiriitaan. Mikä oikeastaan on tosiolevaa? Ainoastaan se, mikä kyetään kielellä loogisesti määrittelemään? Wittgenstein itse perääntyi jälkeenpäin Tractatuksessa esittämistään näkemyksistä todeten, että kielen tehtävä maailman kuvaajana on vain yksi sen käyttötarkoituksista. Kieli siis eittämättä kuvaa maailmaa, mutta samaan aikaan on huomioitava, ettei sen käyttö itsessään välttämättä luo uskottavia representaatioita. Joten edelleen: kielenkäytön problemaattisuudesta johtuen itse kielen kuvaamien satunnaisten asioiden suhde loogis-kielellisesti määriteltyihin varsinaisiin tosiseikkoihin on väistämättä isoksi osaksi kantilaista metafysiikkaa. Kielen rajat ovat toki maailman rajat, mutta mikä on kielen mallinnustarkkuus?
Tractatuksen seitsemäs ja viimeinen propositio tuntuu olevan ristiriidassa sen kanssa, mitä Wittgenstein itse tekee kirjassaan -- ennen mainittua propositiota Wittgenstein itse tunnetusti selittää, että se joka hänen ajatteluaan ymmärtää huomaa, että tarkkaan ottaen koko Tractatus on mieletön, koska koettaa käyttää kieltä kielen ja maailman suhteesta puhumiseen.
All is. Mutta mikä merkitys kielellä silloin on? Maailma on todellinen, ja jos "kaikesta siitä mistä ei voida puhua, on vaiettava", on tosiolioiden riippumattomuus kielellisestä selitysvoimasta siten olennaisempi asia kuin itse kielen ja maailman korrespondenssi.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Keskiviikko - baaripäivä!

Viesti Kirjoittaja Niba »

Koska sairastautumisen takia jäi one pint menemättä selaa tätä dorkaa settiä eli paskaa nettiä, iloisna yllätyksenä kityy..

Sanoi--> 'Double Barrel' Tony


Oon pahoillani tästä, koska parempaa nimeä tuskin löytyy?
Joo niinku Porvoon mitalla?
Pyyhin Netikettiin..
silsis

Re: Keskiviikko - baaripäivä!

Viesti Kirjoittaja silsis »

Riettaasta elämäntyylistään tunnetulle Suomen mäkihyppymaajoukkueelle tuottaa suuria ongelmia totuttautua kesän posliiniladun jäljiltä talviolosuhteisiin.

Keksin tämän ihan itte ihan just.
Sanokaa et olin hauska tai sit sanokaa et ei kauheen hauska mut oot hauska tyyppi.
Elukka

Re: Keskiviikko - baaripäivä!

Viesti Kirjoittaja Elukka »

silsis kirjoitti:Riettaasta elämäntyylistään tunnetulle Suomen mäkihyppymaajoukkueelle tuottaa suuria ongelmia totuttautua kesän posliiniladun jäljiltä talviolosuhteisiin.

Keksin tämän ihan itte ihan just.
Sanokaa et olin hauska tai sit sanokaa et ei kauheen hauska mut oot hauska tyyppi.
Havuja perkele.
silsis

Re: Keskiviikko - baaripäivä!

Viesti Kirjoittaja silsis »

Lähden salille. Kun tunnin kuluttua palaan, ei henkirikos ole poissuljettu, jos te saatanan perskärpäset ette ole nauraneet mun vitsille. Saatte käyttää hymiöitä, jos ette muuten pysty, laamat!
Bliss

Re: Keskiviikko - baaripäivä!

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Terveisiä Turusta! :D
elco

Re: Keskiviikko - baaripäivä!

Viesti Kirjoittaja elco »

silsis kirjoitti: Sanokaa et olin hauska tai sit sanokaa et ei kauheen hauska mut oot hauska tyyppi.
Ei ykköseen. Kakkoseen, että olet hauska vähänniinq Niba.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Keskiviikko - baaripäivä!

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

silsis kirjoitti:Lähden salille. Kun tunnin kuluttua palaan, ei henkirikos ole poissuljettu, jos te saatanan perskärpäset ette ole nauraneet mun vitsille. Saatte käyttää hymiöitä, jos ette muuten pysty, laamat!
Mä en tajunnu hei, siis eihän millään posliiniladulla hiihetä.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Dumari

Re: Keskiviikko - baaripäivä!

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Bliss kirjoitti:Terveisiä Turusta! :D
Millaset vaatteet niillä kaappaajilla on, mitään tuntomerkkejä? Voin soittaa poliisille samantien!
Yönmustaritari

Re: Keskiviikko - baaripäivä!

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Clay kirjoitti:Miten Otto määrittelee nerouden?
Miten on pojjaat. Ootteko koskaan saneet pillua? Joo-o. Nii-i.
SikaMika

Re: Keskiviikko - baaripäivä!

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Jopa helpotti.

Meinasi jo hieman vituttaa. Univelkaa on kertynyt taas liikaa, enkä saanut päikkäreilläkään tarpeeksi unta palloon. Olin siis hieman ärtynyt, kun pakotin itseni ylös sängystä ja lähdin pelaamaan sählyä.
Pelit olivat aivan perseestä. Mun jengiini oli valikoitunut kaikkein paskimmat sählärit ja osa heistä ei viitsinyt edes yrittää. Omakin touhu meni pelkäksi pelailuksi ja löntystelyksi, kun ei oikein saa yksin aikaiseksi mitään. Tympi siis koko touhu, ainoa ilonaihe oli se että pelit lopulta loppuivat.
Ajattelin, että fillaroin täysiä himaan jotta saan edes hieman ylimääräistä paskaenergiaa kulumaan. Tuumasta toimeen, totesin, ja laitoin poljinta toisen eteen. Mutta vittu: eikös tuttu ja turvallinen tie kotiin ole aivottomien kusipäätorspojen kansoittama alusta loppuun. Ensin joku tyhmä eukko tallustelee muutenkin puolet normaalia kapeammalla pyörätiellä, jolla saa erityisesti näin pimeällä ajaa tarkasti ettei tule osumia vastaatuleviin. Alkoi kyrpimään, joten oli pakko antaa lutkalle liikennevalistusta; ajoin tyypistä ohi n. 10cm päästä jolloin sivullani kulkeva säbäkeppi antoi tälle opettavaisen pikku töksyn kylkeen.
Muutama sata metriä edellisestä ajan pyörätiellä, jonka vieressä kulki myös jalkakäytävä. Pyörätietä pitkin vastaan tallustelee vajaaälyinen pariskunta, epäilemättä huora ja tämän parittaja, jotka sulkevat koko pyörätien. Saatana, jalkakäytävä sijaitsisi samalla ajoväylällä n. 1,5m päässä, mutkuei, pakko saada tallustella MUN pyörätielläni. No, ne olisi naurettavan helppo ohittaa sen mainitsemani jalkakäytävän kautta, mutta mä en tyydy helppoihin ratkaisuihin; en ainakaan helppoihin muille. Oli aika heittäytyä hankalaksi ja antaa opetus. Jatkoin kohtuullisen vauhdikasta matkantekoani kohti pariskuntaa ja ajattelin että ajelen n. metrin päähän heidän lärveistään ja vedän sitten äkkikoukkauksen. Äijä jänisti jo ollessani siitä parin metrin päässä ja hyppäsi melkein eukkonsa päälle joka alkoi kirkumaan.
Siitäs saivat, opetus meni ilmeisesti perille ja sana Ensio Itkosta ja Hannu Karpoakin julmemmasta liikennenkurinpalauttajasta levisi ihmisten keskuuteen SikaMikan matkantekoakin nopeammin ( = ihan vitun nopeasti), sillä loppumatkalla en näihin vapaan kasvatuksen valioyksilöihin enää (kirjaimellisestikaan) törmännyt.

Nyt on ihanan rauhallinen ja vapautunut olo. Tämän täytyy olla se tila, jota sarjamurhaajat ja sadistiset kiduttajat tavoittelevat toimillaan. Too many assholes, too few bullets...
Bliss

Re: Keskiviikko - baaripäivä!

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Dumari kirjoitti:
Bliss kirjoitti:Terveisiä Turusta! :D
Millaset vaatteet niillä kaappaajilla on, mitään tuntomerkkejä? Voin soittaa poliisille samantien!
:D

Usko tai älä, mä olin töissä Turussa!!
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Keskiviikko - baaripäivä!

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Bliss kirjoitti:Usko tai älä, mä olin töissä Turussa!!
:shock: Toi vaatii jo tietynlaista kovuutta ja luonteenlujuutta. Rispekt!

Harva meista on noin rautaa...
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
Bliss

Re: Keskiviikko - baaripäivä!

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Mojo kirjoitti:
Bliss kirjoitti:Usko tai älä, mä olin töissä Turussa!!
:shock: Toi vaatii jo tietynlaista kovuutta ja luonteenlujuutta. Rispekt!

Harva meista on noin rautaa...
Sano muuta!! Ja uskalsin vielä juoda alkuasukkaiden keittämää kahvia, ja pullaakin tarjosivat.
Miks muuten turkulaiset nimittävät berliininmunkkeja PIISPANMUNKEIKSI??
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Keskiviikko - baaripäivä!

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Bliss kirjoitti:Miks muuten turkulaiset nimittävät berliininmunkkeja PIISPANMUNKEIKSI??
Miks muu suomi nimittää piispanmunkit BERLIININMUNKEIKS? Häh? Ette vaan osaa.
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
Dumari

Re: Keskiviikko - baaripäivä!

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Bliss kirjoitti:Miks muuten turkulaiset nimittävät berliininmunkkeja PIISPANMUNKEIKSI??
Ne pöllii kaiken mikä ei ole ketjulla kiinni seinässä!!!11!!!1!!!11!!1
silsis

Re: Keskiviikko - baaripäivä!

Viesti Kirjoittaja silsis »

Mylwin kirjoitti:Mä en tajunnu hei, siis eihän millään posliiniladulla hiihetä.
Siis eiku sillä nimenomaan. Kesäaikaan hypätään kesäolosuhteissa, jolloin ylämäen ladut ovat posliinista. Nyt et kyllä enää vänkää, vaan naurat pontevasti!
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Keskiviikko - baaripäivä!

Viesti Kirjoittaja Clay »

Yönmustaritari kirjoitti:
Clay kirjoitti:Miten Otto määrittelee nerouden?
Miten on pojjaat. Ootteko koskaan saneet pillua? Joo-o. Nii-i.
Kysy äitiltäs, hampaaton koira.
Nyt penikseni on fantastinen!
SingleMalt

Re: Keskiviikko - baaripäivä!

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

Bliss kirjoitti: Miks muuten turkulaiset nimittävät berliininmunkkeja PIISPANMUNKEIKSI??
Varmaan samasta syystä, kuin kutsuessaan nisukyrsää ANKKASTUKIKSI!
Bliss

Re: Keskiviikko - baaripäivä!

Viesti Kirjoittaja Bliss »

SingleMalt kirjoitti:nisukyrsä
En mä ymmärrä sinunkaan kieltä, ei ihme etten turkulaisten....
SingleMalt

Re: Keskiviikko - baaripäivä!

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

Bliss kirjoitti:
SingleMalt kirjoitti:nisukyrsä
En mä ymmärrä sinunkaan kieltä, ei ihme etten turkulaisten....
Pullapitko
Avatar
Ihminen
Kitinän uhri
Viestit: 796
Liittynyt: 27.09.2006 10:41
Paikkakunta: Ihmislä

Re: Keskiviikko - baaripäivä!

Viesti Kirjoittaja Ihminen »

-Superior- kirjoitti:Kapulakielistä jorinaa turhuuksista
Keskittyisit oleelliseen.
"Facts are stupid things."
Ronald Reagan

«Don't play with fire, play with Ihminen.»
Sloganizer.net
Patz

Re: Keskiviikko - baaripäivä!

Viesti Kirjoittaja Patz »

silsis kirjoitti:Onko joukossamme kohtalotovereita?
Et sitten huomannut tota jo veroehdotuksessa?
Vastaa Viestiin