Mitä vedätte suruun?

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mitä vedätte suruun?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Sheetlord kirjoitti:Paskapuhetta.
SingleMalt kirjoitti:Sinähän olet pahempi tyrkyttäjä, kuin Golden Productsin pyramidihemmo.
?

Olen ymmälläni. En tajua mistä on kyse. Kertokaa; haluan tietää.
Sheetlord

Re: Mitä vedätte suruun?

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

Tapa ei ole kommentoida julkisesti yksityisviestien sisältöä, mutta kun kerran pyysit:

nimimerkki killkill otti yksityisviestinä "kriisiapu-" kautta "terapiatarjouksen" nimimerkiltä EveryWoman. Muistaakseni nimimerkki killkill kieltäytyi kohteliaasti.
elco

Re: Mitä vedätte suruun?

Viesti Kirjoittaja elco »

Sheetlord kirjoitti: nimimerkki killkill otti yksityisviestinä "kriisiapu-" kautta "terapiatarjouksen" nimimerkiltä EveryWoman.
Kyllähän tässä kuviossa näyttäisi olevan joku tosissaan terapiaa vailla.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mitä vedätte suruun?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Sheetlord kirjoitti:Tapa ei ole kommentoida julkisesti yksityisviestien sisältöä, mutta kun kerran pyysit:

nimimerkki killkill otti yksityisviestinä "kriisiapu-" kautta "terapiatarjouksen" nimimerkiltä EveryWoman. Muistaakseni nimimerkki killkill kieltäytyi kohteliaasti.
Ai semmoista! Kiitos kun kerroit - jo valkenee.

...Enpä kyllä itse mieltänyt sitä kriisiapu/terapiatarjoukseksi. Muistaakseni kerroin, mitä oli tullut jostakin postauksesta mieleen, koska tapanani on kertoa sellaiset jutut (voivat olla varsin tärkeää tietoa henkilölle itselleen), mutta asia oli kuitenkin sellainen että en halunnut sitä sanoa julkisesti. Ja joo, toki varmaan sanoin senkin että olen valmis erittelemään aihetta tarvittaessa enemmänkin. Sitä en kuitenkaan usko, että olisin kieltäydyttyäsi ruvennut jotenkin tyrkyttämään - luonteenomaisinta minulle on sellaisessa tilanteessa vain toivottaa hyvät jatkot ja olla jatkamatta viestintää enää mitenkään. Muistelen niin tehneenikin.

Tarkoitin siis tuossa aiemmin "kommentoimisella" sellaista dialogia, jossa lähetellään pitkiä, yli kymmenenkin kilon postauksia henkilökohtaisista aiheista moneen eri otteeseen (jota olen siis harrastanut useiden eri henkilöiden kanssa, ja ainoastaan heidän aloitteestaan). Tajuan nyt, että tietysti "kommentoiminen" sopii aivan yhtä hyvin tuohon yllämainittuun.

Silleesti.
Sheetlord

Re: Mitä vedätte suruun?

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

elco kirjoitti:Kyllähän tässä kuviossa näyttäisi olevan joku tosissaan terapiaa vailla.
Kuten 85% Kityn käyttäjistä yleensäkin. Loput 15% voisivat syventää itseitsensätuntemusta :D
Avatar
NomenNescio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 334
Liittynyt: 02.09.2005 15:44

Re: Mitä vedätte suruun?

Viesti Kirjoittaja NomenNescio »

elco kirjoitti:
Sheetlord kirjoitti: nimimerkki killkill otti yksityisviestinä "kriisiapu-" kautta "terapiatarjouksen" nimimerkiltä EveryWoman.
Kyllähän tässä kuviossa näyttäisi olevan joku tosissaan terapiaa vailla.
>sarkasmi varoitus<

Jep, ei saa tehdä suurta virhettä ja tarjota miehelle neuvoa/ apua.
Se kertoo terapian tarpeesta, kun ei vielä ole tajunnut että miehille se on loukkaukseen verrattavaa toimintaa. Ei kunnon mies apua kysele, eikä karttoja katsele - eikä ohjekirjojakaan.
=)
Kunnon mies sopii niille kunnon naisille jotka saavat hysteerisiä kohtauksia isosta takapuolestansa tai siitä että miehen ex sattuu joskus soittamaan tai tekstailemaan yms.

Siinä on ideaali esimerkkiä joka suhteeseen, entiset hittoon, ei kunnon parisuhde itsetuntemusta tarvitse.

>sarkasmi päättyy<

(ei kenenkään henk kohtaisesta suhteesta otettua, vaan yleistys, jos vaikka joku sattuisi tunnistamaan itseänsä tuosta, niin se ei ole tarkoitus)
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mitä vedätte suruun?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Sheetlord kirjoitti:
elco kirjoitti:Kyllähän tässä kuviossa näyttäisi olevan joku tosissaan terapiaa vailla.
Kuten 85% Kityn käyttäjistä yleensäkin. Loput 15% voisivat syventää itseitsensätuntemusta :D
Niin, siis itse asiassa suurin osa ihmisistä hyötyisi terapiasta - nekin, jotka luokitellaan psyykkisesti täysin terveiksi. En epäile yhtään, ettenkö itsekin hyötyisi.
elco

Re: Mitä vedätte suruun?

Viesti Kirjoittaja elco »

NomenNescio kirjoitti: Jep, ei saa tehdä suurta virhettä ja tarjota miehelle neuvoa/ apua.
Joo-o. Entä saako tarjota apuna Jeesusta? Hullu uskovainen varmaan subjektiivisesti kuvittelee tekevänsä suuren palveluksen vääräuskoiselle tarjoamalla ainoaa mahdollista vaihtoehtoa ikuiselle kärvennykselle helvetin tulessa.

Edelleen, teillähän tässä noita ongelmia tuntuu olevan. Tai ainakaan ette ole todellakaan mitenkään kyenneet vakuuttamaan, että tuosta itsetuntemuspaskanjauhannasta olisi näissä hommissa mitään lisäarvoa. En minä kyllä usko niitä muitakaan jeesustelijoita.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä vedätte suruun?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

EveryWoman kirjoitti:
Sheetlord kirjoitti:
elco kirjoitti:Kyllähän tässä kuviossa näyttäisi olevan joku tosissaan terapiaa vailla.
Kuten 85% Kityn käyttäjistä yleensäkin. Loput 15% voisivat syventää itseitsensätuntemusta :D
Niin, siis itse asiassa suurin osa ihmisistä hyötyisi terapiasta - nekin, jotka luokitellaan psyykkisesti täysin terveiksi. En epäile yhtään, ettenkö itsekin hyötyisi.
Joo, useimmat ihmiset kyllä varmaan hyötyisivät, samoin kuten ihmiset heidän ympärillään. Mun mielestä kognitiivisen psykologian perusteita voisi opettaa jo kouluissa ja siihen samaan sitten ympättäisiin ongelmanratkaisu- ja sosiaalisten taitojen opetusta ja sensellaista.
Kikkelis kokkelis.
Sheetlord

Re: Mitä vedätte suruun?

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

NomenNescio kirjoitti:Jep, ei saa tehdä suurta virhettä ja tarjota miehelle neuvoa/ apua
Ko. keississä minua ihmetytti eniten se, että joku sattumalta-samalla-palstalla-kirjoitteleva henkilö, jolle en muistaakseni edes ollut mitenkään erityisesti valittanut "ongelmistani", alkaa sysiä minua terapeutin puheille. Niinq että WTF???

Ei minulla mitään mukavalla nahkasoffalla makailua vastaan ole. En vaan kertakaikkiaan usko/tunne/ole saanut kuolleilta esi-isiltäni ennusmerkkejä, että juuri MINUN pitäisi nyt EHDOTTOMASTI purkaa kaikki HIRVITTÄVÄT ongelmani ammatti-auttajan kanssa. Elämässäni on ollut kaikenlaista ikävää [varmaan täälläkin jotain kirjoitellut aiheesta], jotka ovat välillä aiheuttaneet kaikenlaista ei-niin-kivaa, mutta näistä on kas kummaa selvitty ilman psykiatria, masennuslääkkeitä tai uutta uskontoa.

Tuolla ulkona on ihan oikeasti sellaisia ihmisiä, joilla on helevetin paljon isompia issueita kuin allekiroilleella. Itselle parasta """terapiaa""" on rakas harrastus hyvän porukan kanssa. Mieluummin sijoitan pennoseni siihen, kuin jonkun lanttumaakarin golf-osakkeen osamaksuihin.

Ja anteeksi vaan... mutta ilman """terapiaakin""" voi olla onnellinen. Jos joku tulee onnelliseksi analysoimalla ammatti-auttajan kanssa jokaista vatsankipristystään tai vaikeaa aamuherätystään, siitä vaan - kunhan maksat lystin itse etkä kustanna sitä verorahoilla.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mitä vedätte suruun?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

elco kirjoitti:Edelleen, teillähän tässä noita ongelmia tuntuu olevan.
Edelleen: Kaikilla on ongelmia. Niilläkin, jotka eivät omiaan tiedosta. Ongelmien olemassaolo merkitse kuitenkin hankalaa elämää ainoastaan siinä tapauksessa, että ongelmiaan ei aktiivisesti ratkaise, vaan jättää niiden tarjoamat oppimismahdollisuudet käyttämättä.

Sitä paitsi jos kasvattaisit tutkimusotantaasi sellaiselle tasolle, että tuloksissa alkaisi olla jotakin järkeä, päätyisit vain todentamaan psykologian piirissä jo kauan sitten havaitun: itseanalyysi auttaa, kieltäminen ei.
SingleMalt

Re: Mitä vedätte suruun?

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

EveryWoman kirjoitti: Edelleen: Kaikilla on ongelmia. Niilläkin, jotka eivät omiaan tiedosta.
.. ja jos niitä ei meinaa löytyä, ne joko etsitään tai tehdään väkisin?
Hellu
Kitinän uhri
Viestit: 594
Liittynyt: 24.08.2005 16:25

Re: Mitä vedätte suruun?

Viesti Kirjoittaja Hellu »

SingleMalt kirjoitti: Elco-setä kertoo:
elco kirjoitti:Elämä voi olla myös helppoa.
Hei Funboys, get a Room...
SingleMalt

Re: Mitä vedätte suruun?

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

Hellu kirjoitti: Hei Funboys, get a Room...
Ota sinä ryyppy. Ukkosi rahoilla tietenkin.
elco

Re: Mitä vedätte suruun?

Viesti Kirjoittaja elco »

EveryWoman kirjoitti: Sitä paitsi jos kasvattaisit tutkimusotantaasi sellaiselle tasolle, että tuloksissa alkaisi olla jotakin järkeä, päätyisit vain todentamaan psykologian piirissä jo kauan sitten havaitun: itseanalyysi auttaa, kieltäminen ei.
Jaaha. Eli kaikilla on ongelmia - sel-vä. Pistäs nyt vielä - kun kerran tunnut paremmin tietävän - että onko kaikilla aina yhtä paljon ongelmia? Ovatko kenties kyseessä samat ongelmat? Jos ovat niin kykenet varmaan luettelemaan ne tässä: minun ongelmani; tai siis meidän?

Jos näin ei ole niin millä perusteella voit väittää, että minulla on ongelmia, joita en tiedosta tai tunnusta? Mitkä ne ovat?

Ei vakuuta.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mitä vedätte suruun?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Sheetlord kirjoitti:vaahtoamista
Hö. Nyt vaikuttaa siltä, että ehkä olisit vähän loukkaantunut siitä viestistäni. Ehkä ajattelit, kuten tuossakin rivien välistä paistoi, terapian olevan tarkoitettu vain HIRVITTÄVIEN ongelmien kanssa painiville umpihulluille - ja sinua loukkasi se, että arvelit minun pitävän sinua sellaisena? Moinen väärinkäsitys olisi voitu helposti korjata, jos olisit jo taannoin kertonut, että viestini tuntui sinusta loukkaavalta. No, parempi myöhäänkin kuin ei ollenkaan.

Ehkä pidän liiankin itsestäänselvänä sitä, että kaikki ihmiset haluavat tietää ajatuksista, joita heidän toimintansa herättää muissa - etenkin silloin kun ajatus on poikkeuksellisen tärkeän tuntuinen. Itse pidän ulkopuolisten havaintoja itsestäni hyvinkin arvokkaina, koska moni ongelma saa alkunsa juuri siitä että itse näkee itsensä eri tavalla kuin ympäristö, ja niin kauan kuin ei ole tietoinen ympäristön näkökulmasta, ei voi ratkaista tämän ristitiidan aiheuttamia ongelmia. Siksi tosiaan tapanani on kertoa, jos minulle jostakin tyypistä (vaikka ihan vieraastakin) jokin ajatus herää - kertomatta jättäminen tuntuu minusta suunnilleen yhtä huonolta idealta kuin valehtelu. Ajattelen, että siinä ei kukaan ainakaan mitään menetä.

Ehkä olin väärässä. Vaikutat siltä, että olisit kuitenkin menettänyt jotakin - mielenrauhasi tjsp. Olen pahoillani, että tuotin sinulle ei-toivottua häiriötä. En tee sitä enää uudestaan.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä vedätte suruun?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

elco kirjoitti: Jos näin ei ole niin millä perusteella voit väittää, että minulla on ongelmia, joita en tiedosta tai tunnusta? Mitkä ne ovat?
Ongelmien kieltäminen. :wink:

Tosin lisään, että sinä varmaat osaat myös niitä ratkaista ja muuttaa käytöstäsi, näin olen kirjoituksistasi päätellyt.
Kikkelis kokkelis.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mitä vedätte suruun?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

SingleMalt kirjoitti:[ja jos niitä ei meinaa löytyä, ne joko etsitään tai tehdään väkisin?
Ei tarvitse. Niin kauan kuin elämä tuntuu hyvältä, ongelmia ei ole syytä etsimällä etsiä.
SingleMalt

Re: Mitä vedätte suruun?

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

EveryWoman kirjoitti:
SingleMalt kirjoitti:[ja jos niitä ei meinaa löytyä, ne joko etsitään tai tehdään väkisin?
Ei tarvitse. Niin kauan kuin elämä tuntuu hyvältä, ongelmia ei ole syytä etsimällä etsiä.
Hei! Kuka varasti EW:n tunnukset??
elco

Re: Mitä vedätte suruun?

Viesti Kirjoittaja elco »

EveryWoman kirjoitti: Ei tarvitse. Niin kauan kuin elämä tuntuu hyvältä, ongelmia ei ole syytä etsimällä etsiä.
Eli itsereflektio on tarpeetonta, jos homma pelittää?

Mutta silti niitä ongelmia siis aina on? Mitä ongelmia?
Sheetlord

Re: Mitä vedätte suruun?

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

EveryWoman kirjoitti:Hö. Nyt vaikuttaa siltä, että ehkä olisit vähän loukkaantunut siitä viestistäni
En toki loukkaantunut.
Sen sijaan äärimmäisen huvittunut.
Olihan tuo paljon hauskempi episodi, kuin ovikellon rämpytyksellä krapulauniltani sunnuntai-aamuna minut herättävä "Vartiotornin" tuputtaja :)
Viimeksi muokannut Sheetlord, 22.11.2006 15:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä vedätte suruun?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Sheetlord kirjoitti: En toki loukkaantunut.
Sen sijaan äärimmäisen huvittunut.
No onpa huvittavaa, kun ihmiset välittävät toisistaan ja haluavat auttaa. On niin huvittavaa, että susta on huvittavaa, että rupesi jo vähän naurattamaan.
Kikkelis kokkelis.
Sheetlord

Re: Mitä vedätte suruun?

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

Keikaus kirjoitti:No onpa huvittavaa, kun ihmiset välittävät toisistaan ja haluavat auttaa.
Tehdäänpä nyt kuitenkin selkeä ero elämän ja e-elämän välille, jookoskookoskarvapookos?
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä vedätte suruun?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Sheetlord kirjoitti:
Keikaus kirjoitti:No onpa huvittavaa, kun ihmiset välittävät toisistaan ja haluavat auttaa.
Tehdäänpä nyt kuitenkin selkeä ero elämän ja e-elämän välille, jookoskookoskarvapookos?
Eikästeikäsisokaljukostaja! Sinulla on vain joku hassu ajatus siitä, etteikö ihmiset voisi välittää netin avustuksella.
Kikkelis kokkelis.
elco

Re: Mitä vedätte suruun?

Viesti Kirjoittaja elco »

Keikaus kirjoitti: Eikästeikäsisokaljukostaja! Sinulla on vain joku hassu ajatus siitä, etteikö ihmiset voisi välittää netin avustuksella.
Siis kyllähän PetriFB varmaan ihan tosissaan apuaan netin välityksellä tarjoaa.