Astiastot

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
SingleMalt

Re: Astiastot

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

ninnithequeen kirjoitti: Minusta ne nyt vain ovat hauskoja.
Keräiletkö puutarhatonttuja?
ninnithequeen

Re: Astiastot

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

SingleMalt kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti: Minusta ne nyt vain ovat hauskoja.
Keräiletkö puutarhatonttuja?
No en todellakaan. Joku raja munkin mauttomuudessa on.

Keräilemme kyllä antiikkisia kelloja. Ja ukko on mieltynyt keräilemään baari-alaan liittyvää rojua. Siksi se varmaan mutkin otti :?
BettyB.

Re: Astiastot

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

SingleMalt kirjoitti:
BettyB. kirjoitti: Onko mun ulkonäössä ja vaatteissa jotain vikaa?.
Äh. unohda.
Olisit nyt antanut tulla vaan, mä oon jo iso tyttö ;)

Ja jos tässä nyt samaan hengenvetoon älähtäis, että kyllä ne miehetkin vois käyttää sitä rahaa niihin vaatteisiin, kunnollisiin hiustenleikkauksiin ja "kosmetiikkaan" eikä vaikkapa elektroniikkaan tai tuhansiin DVD-boxeihin. Ihan yhtä "turhia" kapistuksia kun astiastotkin.
BettyB.

Re: Astiastot

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

ninnithequeen kirjoitti:Joku raja munkin mauttomuudessa on.
Hokasin just että mullakin on yks tällänen samaan gategoriaan luokiteltava juttu, nimittäin oliivihaarukka jonka päässä on oliivi. Et saa, syön sillä oliivini itse!
ninnithequeen

Re: Astiastot

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

BettyB. kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Joku raja munkin mauttomuudessa on.
Hokasin just että mullakin on yks tällänen samaan gategoriaan luokiteltava juttu, nimittäin oliivihaarukka jonka päässä on oliivi. Et saa, syön sillä oliivini itse!
ARGH! Tollasia mä en oo vielä nähnykään missään.
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Astiastot

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Lautasina seka teekuppeina on Arabian 24h sarjaa valkoisena, kahvikuppeina samaa sarjaa mutta sinisina.
Aterimina on muistaakseni Hackmannin tuulia setti.
Lasien sarjaa en ole viela paattanut joten sielta loytyy pari erilaista "no-name" 6 lasin settia.

Lahina sarjojen ideana itsellani on se etta a) kattaus nayttaa yhtenaiselta ja b) jos joku haluaa antaa minulle lahjan niin tietaa etta aina voi ostaa sarjaan jonkun yksittaisen osan.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Astiastot

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mulla on ylioppilaslahjaksi ja häälahjaksi saatu Kultakeramiikan vaaleansininen 12 hengen astiasto plus tarjoilukippoja ynnä muuta lisäksi. Aterimet ynnä muut on myös yloppilaslahjaksi ja häälahjaksi saatua Hackmanin Elegiaa. Olin käytännöllinen nuori ja ilmoitin haluamani astiaston ja aterimet ennen juhlia, minullehan ei mitään kamalaa Savoniaa tuoda!

Hankintalistalla olisi kunnon tyylikkäät lasit, lisää kahviastiastoa ja kahvimukit Tiimarin halpismukien ja sekalaisten tilalle.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Astiastot

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Joo ainiin, onhan mullakin Kultakeramiikan astioita, sekä vaaleanpunaisia että vihreitä. Kummankin edellisen miehen vanhemmilta lahjaksi saatuja.. Prkl, olisivat nuo jälkimmäiset voineet kysyä mitä väriä, niin ei olisi nyt kahta erilaista :)
Bliss

Re: Astiastot

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Think kirjoitti: jos maailmasta löytyy vielä joku tuotakin mauttomampi keittiöesine
Mun ystävä omistaa sellaisen. Tissin muotoinen maitokannu. :shock:
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Astiastot

Viesti Kirjoittaja Ann »

Mulla on akuankkamikkihiiri-astioita ja Arabian jotain perussarjaa, jonka nimeä en muista..

Muistan ikuisesti, miten teinityttösenä kaveri möyhösi haluavansa kerätä jotain Pentikin astiastoa, että on sitten jotain millä kattaa kahvipöytä kun pääsee naimisiin. En jaksanut arvostaa silloin, enkä kyllä nytkään.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Astiastot

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Pari vuotta sitte aloin saneleen sukulaisille, että joulupukille saa vinkata, että tyttään niistä mustista Teema-astioista ja sitte Iittalan kartio-laseista ja niistä toisista laseista.... Ihan kivasti se pukki on antanu!
Sittemmin ku tuli yhdistettyä omat astiat ton toisen puoliskon astioihin, ni musta Teema on jääny miltei vähemmistöön ja ny on Teemaa sitte niiQ mustaa, keltasta, sinistä, vihreetä.... niin lautasta, kippoa ku kuppiaki.

Niin, ja muumimukeja meiän perheessä on nyt seittemän! Raksu toi edelliseltä Kuopion reissultaan kaks... Tahtois lisää... *kyltymätön*
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
brona
Kitinän uhri
Viestit: 812
Liittynyt: 16.08.2005 1:26
Paikkakunta: Saari Idässä

Re: Astiastot

Viesti Kirjoittaja brona »

ninnithequeen kirjoitti:
BettyB. kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Joku raja munkin mauttomuudessa on.
Hokasin just että mullakin on yks tällänen samaan gategoriaan luokiteltava juttu, nimittäin oliivihaarukka jonka päässä on oliivi. Et saa, syön sillä oliivini itse!
ARGH! Tollasia mä en oo vielä nähnykään missään.
Kodin Anttilasta, mikäli muistan oikein?

Mulla on nykyään aika hintsusti astioita, kun exä vei Arctikat. Arabian sekalaisia kippoja ja ruokalautaset ruskeaa kivitavaraa. Ultima thule-laseja löytyy, ne on exän tädiltä.
...
Sannnu

Re: Astiastot

Viesti Kirjoittaja Sannnu »

Niin ja sitten mulla on tusina hopeisia haarukoita ja veitsiä ja kakkulapio ja pikkulusikoita. Harmi vaan, että noita pöytähopeita ei oikein osaa käyttää...Mummi opetti mulle pienenä, että juhlapäivällisillä katetaan aina hoepat, siksi sellaiset heiltä joskus teininä varmaan lahjaksi sainkin.
millivanilli

Re: Astiastot

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

En voisi sanoa kerääväni erityisesti mitään. Aterimet (Tuulia) sain joskus vanhemmilta joululahjaksi. Iittalan Aino-sarjasta on kertynyt laseja, kannuja, jälkiruokalautasia ja kukkamaljakko. Kahvikupit, keittokulhot, uuniastiat, salaattikulhot, jälkiruokakulhot, teekannut ym keraamiset sekä ihanat viinilasit ovat täältä. Tietty kotoa löytyy sitten kaikkia sekalaisia kippoja ja kuppeja, joita on kertynyt vuosien varrella.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Astiastot

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Minul on liikaa astioita. Jotkut kaunnita sarjoja, jotkut huonoja, kaikenlaista.Saatu muilta tai ikäänkuin "perintönä". Ja kun sitten vielä en ees käytä niitä kaikkia varmaan koskaan.

Ai että heittäisin pois! Ei onnistu helpolla minulle. Enkä erityisesti harrasta kirppiksia.

Mut nyt olen ruvenna kyllä käyttämään astioita reilummin kun astianpesukone pesee niin kirkkaksi kaikki.

Stadinarska
hukkuu kaikenlaisiin kulhohin ja haarukoihin ja kuppeihin

ainiin ja sitten mulla on sellainen savipatakin. APUA, mun pitäis käyttää sitä... :oops:
Avatar
mdm
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 235
Liittynyt: 18.11.2006 20:37

Re: Astiastot

Viesti Kirjoittaja mdm »

Lautaset on Kermansaven Oliivi-sarjaa, haluaisin niistä eroon enkä ymmärrä minkä ihmeen takia on keltaisia astioita pitänyt mennä hankkimaan. Juomalasit on Aino Aaltoa. Viinilasit on Iittalan Essence-sarjaa, yhtä kymmenestä on käytetty ja siitäkin join lonkeroa. Lisäksi tietty uskomattomat määrät jos jonkinlaista kippoa ja kuppia.

Heikkouksina mulla on kannut ja padat. Niitä löytyy kaapeista kymmenittäin, helminä Sarpanevaa. Niin ihania, mutta ei niitä käyttää voi! Ainakaan yksi ihminen ei kykene käyttämään armeijalle tarkoitettua määrää. Hamstraus kulkee suvussa suoraan alenevassa polvessa.
Edith

Re: Astiastot

Viesti Kirjoittaja Edith »

Miten te kaikki edes tiedätte, mitä sarjaa teidän aterimet on? Mulla on muutamia kappaleita joitain, joita luvan kanssa pihistin vanhemmiltani, kun muutin niiden luota pois.

Ja lautaset on kans jotain niiltä peräsin olevaa ties mitä halpaa, siis noi molemmat kaks matalaa lautasta ja kaks syvää, joiden lisäksi mulla on muutama hassu aamiaiskulho ja ainoa merkkilautaseni, isän 70-luvun puolivälissä Arabian kakkoslaatualennuskorista hankkima syvä lautanen. Ja sit neljä muumimukia (joululahja äidiltä) ja kaks Iittalan Mariskoolia (maailman typerimpiä esineitä, niihin mahtuu kumpaankin noin viistoista viinirypälettä tai jotain muuta yhtä kivaa, jos tahtoo tehdä vieraskattauksen; myös joululahja äidiltä).
Bliss

Re: Astiastot

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Edith kirjoitti:Miten te kaikki edes tiedätte, mitä sarjaa teidän aterimet on?
Jos vaikka ostaa yhtä ja samaa settiä ;)

Ja omasta lootasta löytyy Artik- ja Savonia-nimisiä työkaluja.
Edith

Re: Astiastot

Viesti Kirjoittaja Edith »

Bliss kirjoitti:
Edith kirjoitti:Miten te kaikki edes tiedätte, mitä sarjaa teidän aterimet on?
Jos vaikka ostaa yhtä ja samaa settiä ;)
Niimutsiis, aterimet kuin aterimet. Mä aattelin, että kun ostaa aterimia, niin kattoo, että "kato, haarukka, ostanpa neljä tuommosta ja sitten pari lusikkaakin vielä". Että en mä siinä mitään pakkausmerkintöjä alkais lukemaan ja mieleen painamaan.
Bliss

Re: Astiastot

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Edith kirjoitti: Niimutsiis, aterimet kuin aterimet. Mä aattelin, että kun ostaa aterimia, niin kattoo, että "kato, haarukka, ostanpa neljä tuommosta ja sitten pari lusikkaakin vielä". Että en mä siinä mitään pakkausmerkintöjä alkais lukemaan ja mieleen painamaan.
Joo. Oot muuten oikeessa.
Mitähän mäkin edes teen tolla kaikella lautas- ja kippomäärällä, ja 12 hengen saman sarjan aterimilla, kun meillä ei koskaan käy ketään syömässä tai edes kahvilla, eikä ihan vallan kamalasti jaksa/viitsi panostaa itekseen syömiseen. Ja pikkuihminen syö toistaiseksi muovisista lasten astioista.
Avatar
syttiK
Kitisijä
Viestit: 1116
Liittynyt: 05.04.2006 11:10
Paikkakunta: kiimakaupuNki

Re: Astiastot

Viesti Kirjoittaja syttiK »

Kaapista löytyy pääasiassa Arabiaa (13muumimukia, joulupukki tuo loput/ Teemaa, harmaina) ja Iittalaa (Vernaa merensinisenä/vaal.vihreänä, Kartio 40cl vaal.vihreenä sekä tummanvihreät (jälkiruoka)kulhot, väriä ei vaan oo enää saatavissa.) Kaikkia löytyy 6-12 kipaletta, vihaan "vajaita määriä". Aterimet on kaikki Hackmannia. Uudet keittiöveitset ois toivelistalla sekä pari kattilaa kans. Ruokalautaset on simppelit valkoset ja syvät lautaset on Pentikistä. Kääpiölle on oma Muumi -lastenastiasto, 2 pienempää kuppia ja lautanen.

Sokerikot, kermakot, teepannu, munakupit ja tarjoilulautanen on myös Arabiaa, tosin osa niin vanhaa tuotantoa, että ei löydy enää mistään. Harmi.

Harvoin käytössä olevat kahviastiastot on kihlalahjaksi saatu käsinmaalattu puolen tusinan kattaus (haluun toiset puolet lisää!) ja toiset on valmistujaislahjaksi saatua Iittalaa/Marimekkoa. Löytyy muuten yks 12kipaleen sarja vielä vihreää Kultakeramiikkaa, kynttilähärpäkkeitä myöten.
Viinilasit/snapsilasit ja konjakkilasit on kaikki Iittalaa (näitä kans täydet sarjat). Shampanjalasit vois joulupukki vielä tuoda tonne vitriiniin koristeeksi :oops: .

Kaikki muu lasitavara kaapissa on Mariskooleja ja Kivi - tuikkuja.
Aaltovaasin voisin huolia lahjana vielä tonne kaappiin, jos sen joku joskus haluaa ostaa.
Hei ämmä, sulla on väärä asenne.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Astiastot

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Edith kirjoitti:Niimutsiis, aterimet kuin aterimet. Mä aattelin, että kun ostaa aterimia, niin kattoo, että "kato, haarukka, ostanpa neljä tuommosta ja sitten pari lusikkaakin vielä". Että en mä siinä mitään pakkausmerkintöjä alkais lukemaan ja mieleen painamaan.
Kaikissa noissa keittiökapistuksissa katselen ensisijaisesti käytännöllisyyttä. Esimerkiksi Savonia sopii meikäläisen näppeihin hyvin kun taas inhoan semmoisia massiivisia veitsenperiä. Ja kaikki pyöreä on perkeleestä. Toimistolle ostin semmoisia kapistuksia jossa perä oli 90 asteen kulmassa terään, tästä seurasi useasti omien sormien leikkelyä.

Monessa setissähän oikeasti ei kuitenkaan ole kuin yksi toimiva tuote, mutta kai sitä pieniä kompromisseja kestää kunhan keittiössä Fing Shu Fong Fugh harmonia pysyy.

Säilytän keittiön laatikossa Savonian etikettiä, että muistan mitä kapistuksia ne on.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Astiastot

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Mutta yks ongelma mun kippokuppiaterimissa on suurena vajauksena.
Omistan tasan yhden maljakon. Kauhiasti tykkään siitä, kun kukkia tulee kotiin, mutta sitten niitten esille laitto vaatiikin melkoisesti mielikuvitusta.... ja ku niitä ei vaan jotenki osaa mennä kaupasta shoppailemaan noin niiku "pahan päivän varalle", kun tykkää ajatella, että "ei mulle kuitenkaan kukaan koskaan ikinä kukkasia tuo....". :oops:
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
syttiK
Kitisijä
Viestit: 1116
Liittynyt: 05.04.2006 11:10
Paikkakunta: kiimakaupuNki

Re: Astiastot

Viesti Kirjoittaja syttiK »

mustaenkeli kirjoitti: kun kukkia tulee kotiin, mutta sitten niitten esille laitto vaatiikin melkoisesti mielikuvitusta.... :oops:
Haha. Toi on ollu niin tuttua :lol: . Lopulta sain omaksi kaikki lainamaljakot, kun tuo tapahtui toistamiseen. Loppu esillelaitto-ongelmat siihen.
Hei ämmä, sulla on väärä asenne.
hermine

Re: Astiastot

Viesti Kirjoittaja hermine »

Sukulaiset alkoivat yhdessä kerätä mulle jo joskus ollessani rippikouluikäinen Pentikin Aino-sarjaa (itte olisin ehkä valinnut jonkun muun, vaikka ihan kivoja nuokin on). Erilaisia kuppeja ja lautasia onkin kertynyt aikalailla kun joka syntymäpäivä, joulu, rippi- ja yo-juhlissa oon saanut useammalta ihmiseltä noita. Aterimia ja lasejakin on kerätty, mutten muista mitä sarjaa ne ovat.

Tavallaan on kyllä tosi hyvä idea antaa jotain noin hyödyllistä ainakin mielummin kuin jotain typeriä koruja tms, mutta toisaalta mua ärsyttää omistaa noinkin kalliita astioita. Yhdestäkin rikkoutuneesta lautasesta tulee kauheat tunnontuskat. Lisäksi tuntuu kauhean porvarilliselta omistaa sokerikko ja kermanekka, en oo niitäkään käyttänyt varmaan kertaakaan. Olis ehkä kivempaa jos astiasto koostuisi sekalaisista kirppiskupeista, jotka voi viedä vaikka pelastusarmeijalle kun niihin kyllästyy ja olis ihan sama vaikka ne menisi rikki. Nytkin 3/4 astioista on isossa pahvilaatikossa ihan käyttämättöminä, vie tilaa ja aiheuttaa aina muuttojen yhteydessä huolta, mutta ei ne ole sellaisia asioita mistä noin vaan voi hankkiutua eroon.
Vastaa Viestiin