Hyvää yötä Sleepbuddy!

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Avatar
Jyrki73
Kitinän uhri
Viestit: 765
Liittynyt: 14.08.2005 19:20
Paikkakunta: Kotka

Hyvää yötä Sleepbuddy!

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

En tiennyt mihin kategoriaan tämän olis pitäny laittaa, mutta siis kuinka monella teistä on tälläinen? (Vaimoa, aviomiestä tai edes avokkia ei lasketa)

Ja miten käy sitten, jos toinen alkaakin seurustella?
City.fi kirjoitti:Sleepbuddy tulee aina, vakuuttavat Satu ja Turkka.


Sleepbuddy eli sliippari tuo turvaa yksinäiseen yöhön.Tulet sä? Yksiselitteinen tekstiviesti puhelimen näytöllä. Satu, 29, ei vaivaudu kohentamaan ulkonäköään yökerhon peilin edessä. Hän näpyttelee: tulen.

Fuckbuddy again I presume? Ehei. He vain nukkuvat keskenään. Sitä paitsi Satu on kiintynyt viestikumppaniinsa. Ja koska kaveri saa nautintonsa ainoastaan S/M-seksistä, ei Satu innostu. Kun kumpikaan ei löydä seuraa baarista, he soittavat toisilleen. Mika on Sadun sleepbuddy.

"Sleepbuddy on ihana, koska sen kanssa ei tarvitse suorittaa. Meikit voi huoletta pestä ennen nukkumaanmenoa, voidaan nauttia rasvainen pizza puokkiin ja kelata ilman mustasukkaisuutta illan kulkua. Mutta tietysti välillä tulee öitä, että haluaa ihan oikeasti olla itsekseen baari-illan

jälkeen. Sleepbuddy ymmärtää senkin", Satu kertoo.

Sadulla on laaja ystävä- ja tuttavapiiri. Sleepbuddy-käytäntö on kymmenkunnalle heistä tuttu siirtymävaiheen järjestelynä suhteiden välissä. Jotkut eivät edes halua suhdetta, vaan elävät kaupunkielämää kestosinkkuina. Tehokkaasti verkostoituneella kännykästä löytyy useampi vaihtoehto. Unikavereita! Onko tässä nyt oikein laitaa Sexpon Anu Suomela?

"Jos kyse on rationaalisesti mietitystä järjestelystä, on se ok, jos molemmat ovat järkisuhteen takana. Se vaatii vahvaa itsenäisyyttä.­ Takana on usein pettymykset ja pelot, ehkä kipeä ero. Viisas ihminen ottaa hajurakoa, ettei heti satuttaisi itseään uudelleen."

Turkka lähentelee neljääkymmentä, takana on pitkä avoliitto ja olo sitäkin varovaisempi baaritiskielämässä:

"Monet naiset oikeasti kuvittelee, että tämän ikäinen kaveri on jo epätoivoinen helppo tapaus. Naisten käytös yömaailmassa on todella törkeää – olen kurkkuani myöten täynnä örveltäviä leidejä."Turkan liitto siis päättyi, mutta jotain jäi: exän kaveri oli ihminen, jonka kanssa etenkin seurustelun viimeisinä vuosina tuntui juttua riittävän enemmän kuin kumppanin kanssa­ ja riidatonta

sellaista. Alusta alkaen periaate oli selvä: exälle kerrotaan, että ollaan jollain tasolla tuttavia ja viihdytään yhdessä, mutta sen enempää ei tule tapahtumaan.

Turkka selvittää hiuksiaan haroen:

"Sleepbuddyni ei herätä intohimoa, mutta jollain tapaa pidän häntä todella lämpimänä ihmisenä. Ja jos sellaisen onnistuu kohtaamaan, siitä kannattaa pitää kiinni." Turkan ratkaisu herätti ympäristössä hämmennystä: siis te ette ihan oikeasti seurustele, mikä se juttu sitten on, sopisitte niin hyvin yhteen. Turkka selitti aikansa ja näki mielenkiintoisen lopputuloksen: käytäntö alkoi levitä tuttavapiirissä.

"Ihmisen on ikävä toisen luo", hän hymähtää.
http://www.city.fi/artikkeli/Hyv%E4%E4+ ... uddy/2161/
Aito_Johanna

Re: Hyvää yötä Sleepbuddy!

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Nuo ihmiset on lapsena liian varhain erotettu unilelusta.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Hyvää yötä Sleepbuddy!

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Aito_Johanna kirjoitti:Nuo ihmiset on lapsena liian varhain erotettu unilelusta.
Suuri aito_johanna tulee ja kertoo typerille äpärille miten ne asiat oikeasti ovat siellä viisaitten maailmassa ™.

Mielestäni kaipuu nukkua toisen ihmisen vieressä on äärimäisen normaali ja uskon että se periytyy jostain kaukaa historiasta,sieltä kun ihminen oli vielä oikeasti laumaeläin.Sieltä ajoilta kun joutui oikeasti varmistaan toisen selustan jos tahtoi pysyä hengissä.

ja kyllä,olen itse omannut sleepbuddyn eräässä vaiheessa:P
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
syttiK
Kitisijä
Viestit: 1116
Liittynyt: 05.04.2006 11:10
Paikkakunta: kiimakaupuNki

Re: Hyvää yötä Sleepbuddy!

Viesti Kirjoittaja syttiK »

Mä en ainakaan osaa nukkua yksin.

Jos sänky on tyhjä, tällä hetkelle tuommosen korvaa tyyny. Tosin, mä nukun tyyny päällä joka yö.
Hei ämmä, sulla on väärä asenne.
Avatar
Ihminen
Kitinän uhri
Viestit: 796
Liittynyt: 27.09.2006 10:41
Paikkakunta: Ihmislä

Re: Hyvää yötä Sleepbuddy!

Viesti Kirjoittaja Ihminen »

Varmaan ihan hyvä järjestely, jos toimii kummallekin. Itse en vaan osaisi olla tuollaisessa, luulisin. En jotenkin ole kiinnostunut viettämään yötä kenenkään kanssa vain sen vuoksi, että olisi joku. Pitää olla kemiaa.
"Facts are stupid things."
Ronald Reagan

«Don't play with fire, play with Ihminen.»
Sloganizer.net
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hyvää yötä Sleepbuddy!

Viesti Kirjoittaja Elppis »

En mä varmaan osais. Mulle samassa sängyssä nukkuminen tarkoittaa ilta- ja aamupusuja, halimista ja hivelyä.. Niin, ja mä aina haluan kainaloon.
The great club outshines the individual, always and forever.
Mulli75

Re: Hyvää yötä Sleepbuddy!

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Mulla oli joskus yksi sleepbuddy mua n. 3 vuotta vanhempi aikuinen nainen, joka melkein itkua väänsi jos se joutui yhteisen hauskan illan jälkeen mennä yksin kämpälleen nukkumaan. Se alkoi hyvissä ajoin kaikkien kuullen valittamaan sitä ettei tarvi mennä yksin nukkumaan.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Hyvää yötä Sleepbuddy!

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Aito_Johanna kirjoitti:Nuo ihmiset on lapsena liian varhain erotettu unilelusta.
Eikö sentään liian myöhään!?
CandyMan

Re: Hyvää yötä Sleepbuddy!

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

No voi vitsi mä olen just päinvastoin. Seksi ja hellittely yhteisessä sängyssä on ok, mutta nukun paljon paremmin yksinäni tai ainakin erillisessä sängyssä. En selvästikään ole ainoa, olen huomannut saman monissa (varsinkin pidempään sinkkuna eläneissä) naisissa.

Ehkä tarve saada unikaveri kertoo henkilön pelkotiloista, jotka lieventyvät vasta kun paikalla on joku turvallinen "suojelija". Taisin minäkin joskus ihan pikkuskidinä pelätä yksin ja täysin pimeässä nukkumista. En enää, kiitos piinkovan ninjaharjoittelun.
Aito_Johanna

Re: Hyvää yötä Sleepbuddy!

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Stadinarska kirjoitti:
Aito_Johanna kirjoitti:Nuo ihmiset on lapsena liian varhain erotettu unilelusta.
Eikö sentään liian myöhään!?
Hmm, voi se periaatteessa niinkin olla :think:
Aito_Johanna

Re: Hyvää yötä Sleepbuddy!

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Haemaeraemies kirjoitti:
Suuri aito_johanna tulee ja kertoo typerille äpärille miten ne asiat oikeasti ovat siellä viisaitten maailmassa ™.
Ole hyvä ja kirjoita nimeni oikein, jos sinun ylipäänsä pitää kirjoittaa se.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Hyvää yötä Sleepbuddy!

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Aito_Johanna kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:
Suuri aito_johanna tulee ja kertoo typerille äpärille miten ne asiat oikeasti ovat siellä viisaitten maailmassa ™.
Ole hyvä ja kirjoita nimeni oikein, jos sinun ylipäänsä pitää kirjoittaa se.
No en edes kirjoita,ihan puhtaasti v-mäisyyttäni laitoin pienellä. Tai en ihan siitä syystä,vaan sen takia että sinulla, hyvä aito_johanna, olisi jostain mistä nillittää, koska selvästi tykkäät valittaa tai kritisoida heti kun on jotain saumaa jossain raossa.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
segma

Re: Hyvää yötä Sleepbuddy!

Viesti Kirjoittaja segma »

Tuskinpa moista tarvisin. On tässä vietetty niin monta yötä ihan yksikseen, että sitä ei edes kaipaa "yhdentekevää" ihmistä vierellensä nukkumaan. Eikä tuohon ysikymppiseen mahdukaan.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Hyvää yötä Sleepbuddy!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Luultavimmin se optimiratkaisu meikäläiselle. Ei jatkuvaa yksinoloa, mutta kuitenkin ilman eritteidenvaihtoa. Lähelläoloa ja halailuja.

Kerran oli jotain tuommoista, mutta senkin sain kariutumaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
hermine

Re: Hyvää yötä Sleepbuddy!

Viesti Kirjoittaja hermine »

Mä ihan periaatteesta tykkään kyllä siitä että on tuollaisia välimuotoratkaisuja ystävyydelle ja seurustelusuhteelle. En ymmärrä miten mustavalkoisia suurin osa ihmisistä on näiden kanssa.

Toi sleepbuddy ei kyllä silti ehkä olis oikein mun juttu, kun parisuhteissakin ainakin aluksi se vituttavin juttu on se ettei ikinä saa nukuttua kunnolla kun se toinen on siinä. Halailu/krapula/sunnuntaikaveri olis sitten eri juttu.

Paitsi että välillä yksin ollessani yöllä säikyn omia mielikuvitusjuttujani niin että tärisen sängyssä ja yritän olla huutamatta ääneen. Silloin ois hyvä jos se sleepbuddy vois tulla rauhoittelemaan mutta ehkä niitä ei ole tarkoitettu ihan tuohon käyttöön. Mulla oli ennen yksi hyvä kaveripoika, jolle saattoi laitella pelkotekstareita kun se harvemmin nukkui yöllä, mutta jostain syystä se on lakannut pitämästä yhteyttä sen jälkeen kun aloin seurustella.
silsis

Re: Hyvää yötä Sleepbuddy!

Viesti Kirjoittaja silsis »

Ei kyl onnistuis mun testomäärillä.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Hyvää yötä Sleepbuddy!

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Onnistuis helpostikin, on ennenki onnistunu.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
ninnithequeen

Re: Hyvää yötä Sleepbuddy!

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mikään ei ole niin kamalaa kuin tyhjä sänky. Ja meitä kun nukkuu samassa sängyssä 5 suunnilleen joka yö niin...ja ei, kyse ei ole ryhmäseksistä. Mä nukun omalla puolellani, mies keskellä, tytär kömpii aamuyöstä aina isin viereen, Sheri nukkuu mun kainalossa ja Kasja jalkopäässä. Kaksi viimeisintä ovat siis kissoja. Kaneja ei sentään huolita sänkyyn edes meidän perheessä.
ninnithequeen

Re: Hyvää yötä Sleepbuddy!

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Niin ja kyllä onnistuis, on ennenkin onnistunut.
Kyllä mä Nuutin vieressä olen nukkunut, viimeksi viime yönä hytissä :D
Elukka

Re: Hyvää yötä Sleepbuddy!

Viesti Kirjoittaja Elukka »

ninnithequeen kirjoitti:Kaneja ei sentään huolita sänkyyn edes meidän perheessä.
Amatöörit. :leuhka:
ninnithequeen

Re: Hyvää yötä Sleepbuddy!

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Elukka kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Kaneja ei sentään huolita sänkyyn edes meidän perheessä.
Amatöörit. :leuhka:
Päivän reps :D

No ei meil oo lampaita!
imbesiili

Re: Hyvää yötä Sleepbuddy!

Viesti Kirjoittaja imbesiili »

ninnithequeen kirjoitti:Kaneja ei sentään huolita sänkyyn edes meidän perheessä.
rasisti
ninnithequeen

Re: Hyvää yötä Sleepbuddy!

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

imbesiili kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Kaneja ei sentään huolita sänkyyn edes meidän perheessä.
rasisti
Se siili jolle mää hyla-maitoa tonne etupihalle vien, olisi kyllä tervetullut.
Oletko se sinä?
imbesiili

Re: Hyvää yötä Sleepbuddy!

Viesti Kirjoittaja imbesiili »

ninnithequeen kirjoitti: Se siili jolle mää hyla-maitoa tonne etupihalle vien, olisi kyllä tervetullut.
Oletko se sinä?
Joo pihallahan mä asun ja perse alvariinsa ruvella ripulista, kun jengi aina tarjoo vaan maitotrippejä. Ei voi mitn. Narkki mikä narkki.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hyvää yötä Sleepbuddy!

Viesti Kirjoittaja Elppis »

ninnithequeen kirjoitti:
imbesiili kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Kaneja ei sentään huolita sänkyyn edes meidän perheessä.
rasisti
Se siili jolle mää hyla-maitoa tonne etupihalle vien, olisi kyllä tervetullut.
Oletko se sinä?
Hölmö. Ei se "Hyla"- nimike tee maidosta yhtään sen parempaa siileille (tai kissoille). Osta nainen kermaa!
The great club outshines the individual, always and forever.
Vastaa Viestiin