Täsmäpommitus vai totaalinen sota?

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Sheetlord

Täsmäpommitus vai totaalinen sota?

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

Jouduin äskettäin mielenkiintoiseen keskusteluun aiheesta "mikä on oikea tapa hankkiutua tasoihin uskottoman puolison kanssa". Keskustelukumppanin mielestä "totaalinen sota" eli vaikkapa uskottomuudesta narahtaneen miehen uuden C-Mersun polttaminen on ihan sallittua ja ymmärrettävää.

Itse edustin maltillisempaa näkökantaa, jonka mukaan vastatoimet tulisi rajoittaa samoihin keinoihin millä alkuperäinen loukkauskin on tehty -> en siis hyväksy toisen aineellisen omaisuuteen kajoamista, jos loukkaus koskee tunteita ja luottamusta.

Näkemyksiä, mielipiteitä?
Avatar
Ihminen
Kitinän uhri
Viestit: 796
Liittynyt: 27.09.2006 10:41
Paikkakunta: Ihmislä

Re: Täsmäpommitus vai totaalinen sota?

Viesti Kirjoittaja Ihminen »

Kenkää ja välit poikki, jos on kovin katuvainen. Jos ei kadu, niin lyödään sinne minne sattuu. Vaikka siihen mersuun.
"Facts are stupid things."
Ronald Reagan

«Don't play with fire, play with Ihminen.»
Sloganizer.net
Leila
Kitinän uhri
Viestit: 667
Liittynyt: 13.10.2006 10:12
Paikkakunta: Pohjois-Savossa

Re: Täsmäpommitus vai totaalinen sota?

Viesti Kirjoittaja Leila »

Olen toki itsekin joskus leikitellyt ajatuksella, että mitä tekisin jos mieheni jäisi kiinni pettämisestä. Todennäköisin vaihtoehto olisi hillitön ja väkivaltainen itkupotkuraivari, jossa myös materiaa tuhoutuisi. Mutta olisi upeaa, jos saisin pidettyä itseni täysin rauhallisena ja äärimmäisen asiallisena. Avioerokin hoidettaisiin täysin 100% asiallisesti ilman mitään tunteenpurkauksia. Todettaisiin tilanne, täytettäisiin tarvittavat paperit ja sovittaisiin lasten huoltajuudesta ja tapaamisesta. Siinäpä olisi sille paskiaispetturille miettimistä, että mitäs tämä on ja mistä nyt tuulee!
Äiti ei tiedä
NuoriDaavid

Re: Täsmäpommitus vai totaalinen sota?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Sheetlord kirjoitti:Jouduin äskettäin mielenkiintoiseen keskusteluun aiheesta "mikä on oikea tapa hankkiutua tasoihin uskottoman puolison kanssa". Keskustelukumppanin mielestä "totaalinen sota" eli vaikkapa uskottomuudesta narahtaneen miehen uuden C-Mersun polttaminen on ihan sallittua ja ymmärrettävää.

Itse edustin maltillisempaa näkökantaa, jonka mukaan vastatoimet tulisi rajoittaa samoihin keinoihin millä alkuperäinen loukkauskin on tehty -> en siis hyväksy toisen aineellisen omaisuuteen kajoamista, jos loukkaus koskee tunteita ja luottamusta.

Näkemyksiä, mielipiteitä?
Niin. Riippuu mielestäni oleellisesti siitä, mitä halutaan.

Halutaanko kiduttaa loukkaajaa mahdollisimman paljon, halutaanko vain päästä tasoihin, vai onko oleellista päästä jättämään asia taakse ja jatkaa eteenpäin vai mitä. Edellä mainitut tavoitteet poikkeavat toisistaan niin paljon (ja ovat tod. näk. toisensa poissulkevia), että ensin täytyy saada selvyyys tavoitteista.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Täsmäpommitus vai totaalinen sota?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Ihminen kirjoitti:Kenkää ja välit poikki, jos on kovin katuvainen. Jos ei kadu, niin lyödään sinne minne sattuu. Vaikka siihen mersuun.
Justiinsa näin, tai sitten Leilan kylmä linja.

Mutta kyllä se kosto maistuu makealle, ehkä vähän pitäisi tuhota ja satuttaa.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Sheetlord

Re: Täsmäpommitus vai totaalinen sota?

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

Tavoitehan on varmaankin "päästä tasoihin", mitä se nyt kenellekin tarkoittaa.

Oma kantani on silti, että "rajoittamaton, totaalinen sota" ei ole oikeutettua, oli omia tunteita loukattu sitten miten paljon hyvänsä. Tai sallitaan kunniamurhat sitten saman tien.

Köyhälle ajatus siitä, että raivostunut siippa pistää esim. 8000 € rigin ja kamat paskaksi aiheuttaa välittömän verenpaineen nousun - ja varmasti vastatoimet holokaustisessa mittakaavassa :D
NuoriDaavid

Re: Täsmäpommitus vai totaalinen sota?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Sheetlord kirjoitti:Tavoitehan on varmaankin "päästä tasoihin", mitä se nyt kenellekin tarkoittaa.

Oma kantani on silti, että "rajoittamaton, totaalinen sota" ei ole oikeutettua, oli omia tunteita loukattu sitten miten paljon hyvänsä. Tai sallitaan kunniamurhat sitten saman tien.

Köyhälle ajatus siitä, että raivostunut siippa pistää esim. 8000 € rigin ja kamat paskaksi aiheuttaa välittömän verenpaineen nousun - ja varmasti vastatoimet holokaustisessa mittakaavassa :D
Mikäli tarkoitus on jatkaa suhdetta, niin paras on välttää liian voimallisia kostotoimia. Tästä on se hyöty, että petetty osapuoli saa hyvin pitkäksi aikaa kiristysvälineen pettäjään pystymällä käyttämään tämän huonoa omaatuntoa ja suorittamaa vääryyttä hyväkseen. (ehkä allekirjoittaneellaa saattaa olla jotain kokemusta aiheesta...)
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 15.12.2006 10:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Kimmen
Kitinän uhri
Viestit: 951
Liittynyt: 02.09.2005 22:01

Re: Täsmäpommitus vai totaalinen sota?

Viesti Kirjoittaja Kimmen »

Joo, poltetaan mersut, mökit ja veneet! Vakuutusyhtiöhän ne maksaa. Ikävämpi homma jos vakuutusyhtiö perii kustannukset kostonhimoiselta osapuolelta. Käteen jää henkisen kärsimyksen lisäksi saatanallinen lasku ja merkintä rikosrekisteriin.
Älä löi! En ole hurrit!
Geetzu

Re: Täsmäpommitus vai totaalinen sota?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

NuoriDaavid kirjoitti:-- Edellä mainitut tavoitteet poikkeavat toisistaan niin paljon (ja ovat tod. näk. toisensa poissulkevia), että ensin täytyy saada selvyyys tavoitteista.
Kuvittelen itseni näitä tavoitteita (itselleni) selvittämässä, samalla kun itkupotkuraivaripieksen pettäjää ensijärkytyksen kasvattamin vihoin ja voimin... Niin ja siihen heti perään kylmä linja vielä, ois aika wow. :]

Oikeestihan tasuri hoituis vallankin arkisesti eli akka lähtis muksun kanssa pois, polttamatta ja rikkomatta yhteistä omaisuutta. Tai no eihän, ei tosta tasuria sais niin millään. Kaipa se ainoa keino ois tehdä tasan samat nusut tasan saman kolmannen osapuolen kanssa. En usko, että vaatisin edes täydellistä kroppaa ja naamaa, tasuriin päästäkseni nussisin suht pahankin näköstä korppia.
Sheetlord

Re: Täsmäpommitus vai totaalinen sota?

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

NuoriDaavid kirjoitti:Mikäli tarkoitus on jatkaa suhdetta, niin paras on välttää liian voimallisia kostotoimia.. (ehkä allekirjoittaneellaa saattaa olla jotain kokemusta aiheesta...)
Juu, ei se Holocaust ole Endlösnung, se on nähty jo suuremmassakin mittakaavassa. Minä olen kyllä sen verran pikkusieluinen ihminen, että jos mun tavaroitani tuhotaan - etenkin dyykkikamoja - niin siinä saa kyllä mennä sitten suhdekin. Saattaa kuulostaa kylmältä, mutta tämä on mun tapani.
CandyMan

Re: Täsmäpommitus vai totaalinen sota?

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

Sheetlord kirjoitti:Juu, ei se Holocaust ole Endlösnung, se on nähty jo suuremmassakin mittakaavassa. Minä olen kyllä sen verran pikkusieluinen ihminen, että jos mun tavaroitani tuhotaan - etenkin dyykkikamoja - niin siinä saa kyllä mennä sitten suhdekin.
Sekä Mersun polttaminen toisen syrjähypyn takia että muuten upean parisuhteen katkaiseminen harrastusvälineisiin kohdistuvien tihutöiden (varsinkin jos ne ovat seuranneet kostona kohteen oman törttöilyn eli syrjähypyn takia) takia kertoo mielestäni liioitellusta ja harkitsemattomasta reaktiosta.

Joissakin tapauksissa ehkä ymmärrän voimakkaan reaktion materiaan kajoamisessa, jos sillä on jotain erityisen voimakasta tunnearvoa omistajalleen, tai jos kyseessä on rahallisesti todella arvokas asia jota tihutyöntekijä ei voi korvata ja jonka menetys meinaa ajaa kohteen taloudelliseen ahdinkoon.
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Re: Täsmäpommitus vai totaalinen sota?

Viesti Kirjoittaja Mida »

Jaa'a. En ensinnäkään ymmärrä mitä hyödyttää "tasoihin pääseminen". Eli käytännössä siis kostaminen.

Ei, mielestäni ei ole mitään hyvää tai oikeaa tapaa kostaa.
CandyMan

Re: Täsmäpommitus vai totaalinen sota?

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

Mida kirjoitti:Jaa'a. En ensinnäkään ymmärrä mitä hyödyttää "tasoihin pääseminen".
Tulee silleen jännästi hyvä olo. Kosto on monien ihmisten liikkeellepaneva voima, esim. Sho Kosugilla elokuvassa Ninjan Kosto.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Täsmäpommitus vai totaalinen sota?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

En usko, että toisen omaisuuden tuhoaminen toisi kaivattua tasoitusta ja parantaisi mielialaa. Kuvittelen, että oman arvokkuuden säilyttäminen saisi pidemmän päälle aikaiseksi parhaan olon ja lopputuloksen.

(Toki luultavasti saisin itkupotkuraivarit, mutta jälkikäteen selittäisin itselleni että tunteiden näyttäminen oli sekin kotiin päin. Go Gloria Gaynor!)
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
Ihminen
Kitinän uhri
Viestit: 796
Liittynyt: 27.09.2006 10:41
Paikkakunta: Ihmislä

Re: Täsmäpommitus vai totaalinen sota?

Viesti Kirjoittaja Ihminen »

Lilo kirjoitti:En usko, että toisen omaisuuden tuhoaminen toisi kaivattua tasoitusta ja parantaisi mielialaa.
Tuhoaminen parantaa aina mielialaa. Omaansa on tylsä tuhota ellei ole tarpeetonta tavaraa.
"Facts are stupid things."
Ronald Reagan

«Don't play with fire, play with Ihminen.»
Sloganizer.net
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Täsmäpommitus vai totaalinen sota?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Raivoaisin varmaan ja haukkuisin pataluhaksi. Haluaisin luultavasti myös pitää vähän etäisyyttä jonkun aikaa. Sen jälkeen miettisin, kannattaako yrittää jatkaa ja käsitellä asiaa ja toimisin sen mukaan. Tosin yrittäisin kyllä hoitaa suhdetta niin että kumpikaan ei haluaisi lähteä pettämään. Ja paukuttaisin jo etukäteen kumppanin päähän syrjähypyn vaarat ja riskit ja tsekkaisin, tajuaako hän hetken mielijohteiden perässä juoksemisen tyhmyyden.
Kikkelis kokkelis.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Täsmäpommitus vai totaalinen sota?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Vaola kirjoitti: Joskus toiselle osapuolelle saattaa olla helpotus ottaa vastaan ansaitsemaansa huutoa ja itkupotkuraivaria, koska hän on omasta mielestäänkin ansainnut sen. Kylmäkiskoisen arvokas suhtautuminen taas hämmentää ja nostaa ennestään huonoa omaatuntoa.

Olen varmaan miljoona kertaa kertonut tämän saman jutun, mutta kerronpa taas.

Kolmen vuoden takainen exä vei muuttaessaan pois minulle ostamiaan lahjoja, mutta jätti sitten myös joitain mun antamia, mitkä eivät selvästikään kelvanneet! Mm. mustat nirunaru-sringit! Hänellä oli vielä yksi matto noutamatta, joten käärin ne stringit maton sisään ja pakkasin maton. Se oli vieläpä menossa hänen äidilleen! Hihityttää edelleen, mun mielestä toi oli ihan hyvä tapa laittaa menetettyjen kultakorujen edestä takaisin!

Ihan tyhmää antaa lahjoja ja sitten viedä ne suhteen päätyttyä pois!
Tsihih. Mutta toi oli tollasta pientä jäynää. :wink:

Joskus teini-ikäisenä kyllä näpäytettiin parhaan ystävättäreni kanssa poikaa, joka luuli voivansa deittailla meitä molempia samaan aikaan kun asuttiin eri maissa.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Täsmäpommitus vai totaalinen sota?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Vaola kirjoitti: Kolmen vuoden takainen exä vei muuttaessaan pois minulle ostamiaan lahjoja, mutta jätti sitten myös joitain mun antamia, mitkä eivät selvästikään kelvanneet! Mm. mustat nirunaru-sringit! Hänellä oli vielä yksi matto noutamatta, joten käärin ne stringit maton sisään ja pakkasin maton. Se oli vieläpä menossa hänen äidilleen! Hihityttää edelleen, mun mielestä toi oli ihan hyvä tapa laittaa menetettyjen kultakorujen edestä takaisin!

Ihan tyhmää antaa lahjoja ja sitten viedä ne suhteen päätyttyä pois!
Haa, tollaiset pikkujäynät ovat viihdyttäviä! Amerikkalaisissa naistenlehdissä esimerkiksi on joskus aika kutkuttavia lukijoiden tarinoita siitä, kuinka he ovat tehneet jäynyyksiä. Yksi oli esimerkiksi kiertänyt pettäjä-eksänsä rautasängyn päätytangon nupit auki ja kaatanut katkarapuja (vai oliko se nyt tonnikalaa) onttoon tankoon ja ruuvannut nupin takaisin kiinni. Tai ehkä se oli jättänyt sen vähän auki niin että haju pääsee ulos. Eksä ei kai koskaan saanut selville, mistä haju tuli ja teki kaikenlaista päästäkseen hajusta eroon. Hihhih! Anteeksi vahingoniloni.

Joo, lahjojen pois vieminen on kyllä ihan urpoa. Tulee mieleen, että annettiinko ne lahjat sen takia, että toinen pysyisi suhteessa ja sitten kun niin ei käynyt, ne otettiin pois ihan kuin ne olisivat joku sijoitus.
Kikkelis kokkelis.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Täsmäpommitus vai totaalinen sota?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Lilo kirjoitti: Joskus teini-ikäisenä kyllä näpäytettiin parhaan ystävättäreni kanssa poikaa, joka luuli voivansa deittailla meitä molempia samaan aikaan kun asuttiin eri maissa.
Haluan tietää kaiken!
Kikkelis kokkelis.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Täsmäpommitus vai totaalinen sota?

Viesti Kirjoittaja Niba »

turpaanveto ja jos poliisit paikalle syy mielenkuohahdukseen riittävä, eiköhän sitä pikkasen sormien lomasta katsottaisi?
Pitää varoa vaan ettei mee purukalustoa mene tai muuta, jos vähän sattuu eikä jää pysyviä vaurioita, muistetaan et kipukin on vaan tunne. Oikeestaan pitäs hakata se toinenkin osapuoli jos vaan ylettää Alfa-uroksen leukaan? Tai sit' lyö ensin munille tulee se leukakin paremmin tavoiteltavaksi?
Ei saa hajottaa ainetta, pääsee entropia liikkeelle.

Ei toimis' mua kohtaan kun ei oo mersua, eikä muutenkaan homostelusuhdetta autoa kohtaa.
Pyyhin Netikettiin..
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Täsmäpommitus vai totaalinen sota?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Niba kirjoitti:turpaanveto ja jos poliisit paikalle syy mielenkuohahdukseen riittävä, eiköhän sitä pikkasen sormien lomasta katsottaisi?
Mitäs sun puoliskosi saa tehdä siitä hyvästä, että sä otat rajua, tuskallista ja äkkinäistä fyysistä kontaktia kitinä-neitosiin miiteissä? Tai mitä kitinä-neitoset saa tehdä sulle?
Kikkelis kokkelis.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Täsmäpommitus vai totaalinen sota?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Vaola kirjoitti:
Keikaus kirjoitti:Joo, lahjojen pois vieminen on kyllä ihan urpoa. Tulee mieleen, että annettiinko ne lahjat sen takia, että toinen pysyisi suhteessa ja sitten kun niin ei käynyt, ne otettiin pois ihan kuin ne olisivat joku sijoitus.
Ei siinä ollut mistään sellaisesta kyse. Kyseinen ex vei myös vaatteitani, joita oli käyttänyt, vaikka erikseen sanoin, että haluan kyseiset vaatekappaleet pitää. No, hän sitten vahingossa unohti oman osuutensa Verna-laseistamme, joten pari vaatekappaletta sai sitten jäädä sille tielle.

Hän vielä oli sitä mieltä, että eikö mun pitäisi antaa hänen pitää tämä kaikki, ihan vaan sillä syyllä, että hänelle tulee kiva mieli. WTF!?1! Nykyään moiset vaan lähinnä huvituttaa. 8)
Ihme jätkä. Ehkä se oli aina tottunut saamaan kaiken.
Kikkelis kokkelis.
selika

Re: Täsmäpommitus vai totaalinen sota?

Viesti Kirjoittaja selika »

-deleted-
Viimeksi muokannut selika, 10.02.2007 19:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
slam

Re: Täsmäpommitus vai totaalinen sota?

Viesti Kirjoittaja slam »

Sheetlord kirjoitti:
Näkemyksiä, mielipiteitä?
Mikähän takakiree blondi edes luulisi pääsevän Suomessa nuorena rikastuneen vuoteeseen? :)

- Tai eihän täällä edes ole rikkautta, kultaa ja mirhamia. :lol:
Avatar
NomenNescio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 334
Liittynyt: 02.09.2005 15:44

Re: Täsmäpommitus vai totaalinen sota?

Viesti Kirjoittaja NomenNescio »

Olen selkeästi outo, kun mieleni ei tulisi kostaa ainakaan naimalla jonkun kanssa.
Miksi haluaisin naida jonkun kanssa kostaakseni, kun siihen minulla pitää olla muitakin tunteita sitä partneria kohtaan.

Ja tavaroiden tuhoaminen.. jooh, jos se pettävä osapuoli olisi tartuttanut minuun parantumattoman taudin syrjähyppynsä takia.
Silloin voisin nähdä ostavani kaupasta litran punaista öljymaalia, ja kuinka ollakaan se kaatuisi kyseisen auton päälle... Mutta tuskin tulisi tehtyä ees moista, ajatuksena kyllä nautittava. =)

Noin muuten ei minua fyysinen pettäminen sinänsä niin loukkaa, vaan se että toinen ei ole halunnut selvittää ongelmia välissämme (jos niitä hänen mielestään on), vaan on panostanut enemmin muualle.
(siis miksi tuhota mitään pettämisen takia, kun vika on muualla)

Jos taasen hän on valmis riskeeraamaan suhteemme naimalla muualla vain itsekkyyttänsä, ehkä on parempi ettemme ole yhdessä kun kyseinen ei osaa arvostaa suhdettamme. Parempi tuuri että seuraavalla kerralla.. Kyllähän se vituttais, mutta osaks myös on helpottavaa, pääsee hankalasta ei-toimivasta suhteesta pois.
Ja sanon tuon nimimerkillä "kokemusta on"

Ja voisin mä antaa anteeksikin, jos toinen oikeasti sitä katuu, ei nuo sivusuhteet täysin tyhjästä tule. Ei mikään suhde ole täydellinen, eivätkä ihmisetkään ole. Mutta pitää sentään aidosti katua, ja toimia niin ettei se toistu... ja asioista pitää puhua, eikä vain reagoida (vaikka se (itse-)analysointi tuntuu olevan täällä pannassa).

Noin muutenkin.. Tiedän niin monen ihmisen pettävän partneriaan, etten omalta osaltani oleta minkään suhteen olevan täysin yksiavioinen. Jotenkin minulle kerrotaan kaikkea.. enkä minä sitä lähde tuomitsemaan. Ihmettelen vain miten jotkut voivat elää pitäen salaisuuksia mielessänsä, koko ajan varoan, kokien huonoa omatuntoa jne. Eiköhän moinen ole tarpeeksi rangaistusta, ei minun tuomitsemiseni sitä muuta.

Itse en pettämiseen koe pystyväni.. huono omatunto ja henkinen kuvotus tulee paljon vähemmästäkin.. ja henkisen krapulan kanssa eläminen ei ole pettämisestä tulevan mahdollisen nautinnon arvoista.
Vastaa Viestiin