TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25343
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000008313682.html

Nykyisen HBO Nordicin tilaajat siirtyvät automaattisesti uuden palvelun tilaajiksi sen avautuessa 26. lokakuuta. Samalla palvelun hinta putoaa jonkin verran. Uusi hinta on 8,99 euroa kuukaudessa


Tämähän on hyvä uutinen. HBO Nordic on mulla ollut hyvin vähällä katsomisella
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Voisi pistää Amazon Primen sulkija kun ei siellä ole muuta kuin Top gear liitännäiset. Kokeilisi sitten tuota kodinkonekanavaa.


Areenassa kovaa kamaa:

https://areena.yle.fi/1-50780847
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21125
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Go Webb! Suora lähetys Areenalta.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25343
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 25.12.2021 14:57 Go Webb! Suora lähetys Areenalta.
Piti googletella, miksi Suomen lippua ei ole Arianen kyljessä ja ilmeisesti johtuu siitä, että suomalaisia firmoja ei ole https://en.wikipedia.org/wiki/Arianespace omistajina, vaikka Suomi onkin https://en.wikipedia.org/wiki/European_Space_Agency jäsen.

Ok, tähän asti selvää. Mutta miksi Arianen kyljessä on Latvian lippu? Se ei pikaisella googletuksella selvinnyt.

Ei ku nythän mä hokasi, että se onkin itävallan lippu. Mutta epäselvää senkin syy on.
edit: ehkä selitys

https://www.esa.int/Enabling_Support/Sp ... Andritz_AG


Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2441
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja KKK »

Reacher

Lee Childin kirjoista lihaksitullut vaeltava sankari, spol maj evp Jack Reacher yrittää toista tulemista Amazon-suoratoistossa. Tom Cruisehan turmeli tämän karismaattisen hahmon täysin parilla luokattoman keskinkertaisella elokuvalla. Nyt Skydance-tuotantoyhtiö alkaa sovittaa Childin romaaneja tv-sarjaksi ja ekan kauden puolivälissä on pakko todeta, että nyt mennään oikeaan suuntaan. Reacher on iso hahmo, se pysäyttämätön voima joka hänen pitääkin olla.

En osta tätä hahmotulkintaa varauksetta. Päänäyttelijä Alan Ritchson on iältään ja olemukseltaan uskottava esittääkseen 20 vuotta palvellutta vastaeläköitynyttä ammattisotilasta, mutta Reacherin karua herrasmiesmäisyyttä näkyy liian vähän ja kukkoilua vähän liikaa. Itse olen kirjoja lueskellessani kuvitellut Reacheria aina Liam Neesonin näköiseksi, mutta Nessu on taas nykyään turhan iäkäs tähän rooliin. Tom Cruise taas - voi jeesus - on nippa nappa 170cm sulka päässä ja silti riitti pokkaa asettua kivitalon kokoisen 195cm järkäleen khakeihin. Toivottavasti Tomppa jatkaa MI-frankkarin parissa ja jättää Reacher-hommat osaavammilleen.

Joten kassellaan tätä luentaa. Ihan kiitettävää toimintaa, varsin brutaalia välillä. Pikkuisen on tyhjäkäyntiä siellä täällä kuten tv-sarja-sovituksissa aina mutta tähän mennessä olen viihtynyt tämän kanssa erinomaisesti.



Amazing shit happens!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ just tuli kausi katsottua.

En ole kirjoja lukenut, mutta sarjana meni näiden suoratoistopalvelujen halpatuotosten parempaan päähän.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12247
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Mitä pidätte Emmerdalesta? En ole katsonut, siksi kysyn.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25343
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mäkään en ole katsonut, mutta en silti kysy!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.02.2022 16:01 Mäkään en ole katsonut, mutta en silti kysy!
Olen katsonut, mutten silti vastaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12247
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 15.02.2022 16:15
James Potkukelkka kirjoitti: 15.02.2022 16:01 Mäkään en ole katsonut, mutta en silti kysy!
Olen katsonut, mutten silti vastaa.
Hyvin osaat pidättää. Siis tietoa. :(
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2441
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja KKK »

Tokyo Vice [HBO Max]

Tositapahtumiin pohjaava draama nuoresta amerikkalaistoimittajasta joka pääsee rikosjournalistiksi Tokion suurimpaan päivälehteen. Luonnollisestikaan tämä yksilö ei kielitaidostaan huolimatta mukaudu helpolla ylhäältäannettuihin normeihin ja esimiesten odotuksiin vaan haluaa oikeasti tutkia rikosten taustoja eikä vain papukaijamaiseen sävyyn toistaa poliisitiedotteita.

Muina päähahmoina ikääntyvä japanilaisetsivä, amerikkalainen hostess-neiti ja nuori yakuza-kuumakalle.

Tykkään tunnelmasta ja kuvakerronnasta. Pääroolin kundi on tuttu mainiosta Baby Driver-kaahailuleffasta. Japani on opeteltu riittävästi ja näyttelee muutenkin hyvin.

Tätä katsoessa palasi mieleen Ridley Scottin mainio "Black Rain", täytyypä kaivaa sekin uusintakatseluun.

Amazing shit happens!
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2441
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Viesti Kirjoittaja KKK »

The Offer

Paramount Plussan originaali-minisarja ensimmäisen "Kummisetä"-elokuvan tekemisen vaikeudesta kerrottuna tuottaja Al Ruddyn kokemusten kautta. Ilmestyessään kirja ilmeisesti ärsytti italialaisyhteisöä, mafiaa ja jopa Frank Sinatraa. Tuottaja Robert Evans, Ruddy ja Mario Puzo saivat hankkeessa kaikenlaista hankaluutta niskaansa - mutta kuten historia osoittaa, oli onni että pitivät päänsä. "Kummisetä"-trilogia on vaikuttava teos millä tahansa mittapuulla ja tulee uudelleenkatseltua vieläkin vuosittain.

Päärooleissa pätevää työtä tekevät mm Miles Teller ("Whiplash"), Matthew Goody ja Giovanni Ribisi. Kolmanteen jaksoon mennessä esitellyt hahmot ovat kiitettävästi esikuviensa näköisiä, mutta Marlon Brandon näkeminen hieman jännittää. Brandon roolisuoritus alkuperäisessä elokuvassakin hipoi sketsiviihteen rajoja, mitenkähän onnistunee kaksoisolennolta "tarjouksen tekeminen"..?

Ajankuva välittyy kivasti, ote on viihdyttävä ja elokuvahulluna taustasekoilunkin katsominen - dramatisoidunkin - kiinnostaa aina.

Amazing shit happens!
Vastaa Viestiin