Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Mida »

Elamantilannestressi + raskausdiabetes, jonka takia hiilareita on tullut rajoitettua reippaasti = rv33 ja vain +2kg.

Enka silti todellakaan nae nalkaa saati yrita "laihtua". Onpahan erilaista menoa kuin ekassa raskaudessa jolloin ehti tulla +21kg.

Vaikka mua ei yhtaan haittaa jos tassa joku kilo olisi vahemman raskauden jalkeen, niin enpa suosittele.
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja nexie »

NuoriD kirjoitti:
annepa kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:http://www.yhteishyva.fi/vapaa-aika_per ... usmittari/



Miinukset

- Mittaustulokset vaihtelevat, ne ovat vain suuntaa-antavia

- Laitteen käyttöönotto vie oman aikansa

- Mittarista ei ole hyötyä sellaiselle, joka poikkeaa selkeästi kehonkoostumukseltaan valtavirrasta (esim. bodaajat, raskaana olevat)
Eikö se kehonkoostumusmittaus oikeasti pitäis tehä upottamalla johonkin nesteeseen, tommoset mittarit on just tommosia?
Jotkut mittaustekniikat ovat vähemmän huonoja kuin toiset, mutta ilmeisesti tuo impedanssitekniikka on huonoin.

http://en.wikipedia.org/wiki/Body_fat_percentage
Tällaisella tehtiin: http://www.inbody.fi/index.jsp?pid=179. Kai toi jonkin verran tarkempi on kuin esim. kotikäyttövehkeet, mutta eipä sillä täsmällisyydellä nyt ole niin väliäkään (testi tehtiin mulle ilmaiseksi tutustumiskäynnin yhteydessä duunipaikan lähisalilla, kotona mulla ei ole tavallistakaan vaakaa). Lihastasapainon ja ja rasvatasapainon testi näytti jaottelevan viiteen kropan osaan (vasen / oikea + ylä / ala + keskivartalo) ja ainakin siltä osin tulokset näyttivät loogisilta, vaikka tarkkuusarvot unohdettaisiin.
Don't Panic!
SikaMika

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

^Kävin samalla laitteella tänään. Ihan järkevän oloisia nuo antamansa lukemat ovat, vaikka tietty vaikeahan vaikkapa ruumiinsa solun sisäisten nesteiden painoa on arvioida, joten laitteen tarkkuudesta on vaikea sanoa mitään. Tuon mukaan mun pitäisi laihduttaa 11kg, mikä on kyllä liikaa tällä lihasmassalla. 7-8kg olisi aika jees.
NuoriD

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Paino 81 kg ja pit 175 cm, josta BMI 26.4.

Aloitin eilen illalla Nutrilet Quick Startilla ja jatkan sitten Nutrilettin VLCD:llä, kunnes paino on 76,5 kg.
masa

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriD kirjoitti:Paino 81 kg ja pit 175 cm, josta BMI 26.4.

Aloitin eilen illalla Nutrilet Quick Startilla ja jatkan sitten Nutrilettin VLCD:llä, kunnes paino on 76,5 kg.
Notta morjens vaan lihakset.
NuoriD

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

masa kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Paino 81 kg ja pit 175 cm, josta BMI 26.4.

Aloitin eilen illalla Nutrilet Quick Startilla ja jatkan sitten Nutrilettin VLCD:llä, kunnes paino on 76,5 kg.
Notta morjens vaan lihakset.
Joo, kyllähän se näin on.

Itse asiassa mä en aloittaisi muuten, mutta vaimon tukena. Sillä oli paastoverensokeri 6.3, normaaliarvon yläraja 6.1. Diabeteksesta ei siis ole (vielä) kyse, mutta painoa pitää saada alas.

Mutta tiedän kyllä, että noin puolet katoaa lihaksista helposti, vaikka ei niitä paljoa olekaan. Täytyy nyt yrittää liikkua lisäksi.
Gaia

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Gaia »

Ei nyt varmaan pitäis (taaskaan) sanoa mitään kun tää palsta pullistelee laihdutuksen ammattilaisia mutta eikös tollanen viitisen kiloa lähtis ruokavaliolla -siis syömällä ihan tavallista ruokaa vaikka nyt painonvartijoiden (tai minkä tahansa vastaavan) ohjeiden mukaan- reilussa kuukaudessa tai maks. kahdessa.
NuoriD

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Gaia kirjoitti:Ei nyt varmaan pitäis (taaskaan) sanoa mitään kun tää palsta pullistelee laihdutuksen ammattilaisia mutta eikös tollanen viitisen kiloa lähtis ruokavaliolla -siis syömällä ihan tavallista ruokaa vaikka nyt painonvartijoiden (tai minkä tahansa vastaavan) ohjeiden mukaan- reilussa kuukaudessa tai maks. kahdessa.
No ilman muuta se lähtis. Tämä on vain nopeaa ja yksinkertaista. Valmis boxi, syöt vain sen sisällön (lisäät vain maitoa ja vettä) etkä mitään muuta. Mun on helppo pitää kiinni tuollaisesta.

Mä tykkään kaikessa "parempi kertarutina kuin ainainen kitinä"menettelystä.
Dumis

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Dumis »

NuoriD kirjoitti:Mä tykkään kaikessa "parempi kertarutina kuin ainainen kitinä"menettelystä.
Kertarutinalla on yleensä taipumus löytää helpommin takaisin vyötärölle kuin "ainaisella kitinällä".
Gaia

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Gaia »

Helppo päästä laikkarikierteeseen. 5 kiloa lähtee helposti ja äkkiä. Sitten syödään taas kuten aina ennenkin ja hups: se 5 kiloa palaa kavereiden kera nopeammin kuin lähti. Sitten otetaan taas VLCD ja kadotetaan kilot kavereineen... ja siitä se sitten lähtee. Kroppa kiittää.
Oon pysyvän muutoksen puolella.
NuoriD

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Dumis kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Mä tykkään kaikessa "parempi kertarutina kuin ainainen kitinä"menettelystä.
Kertarutinalla on yleensä taipumus löytää helpommin takaisin vyötärölle kuin "ainaisella kitinällä".
Totta. Mutta sitten on niitäkin, jotka ovat aina dieetillä ja koskaan ei tule valmista.

Mutta vedän sen verran takaisin, että en nyt kuitenkaan ala vielä uhoamaan, kuinka helppoa tämä on. Vasta ensimmäinen aamu menossa :oops:

Mutta stay tuned!
NuoriD

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Gaia kirjoitti:Helppo päästä laikkarikierteeseen. 5 kiloa lähtee helposti ja äkkiä. Sitten syödään taas kuten aina ennenkin ja hups: se 5 kiloa palaa kavereiden kera nopeammin kuin lähti. Sitten otetaan taas VLCD ja kadotetaan kilot kavereineen... ja siitä se sitten lähtee. Kroppa kiittää.
Oon pysyvän muutoksen puolella.
Ei mulla mitään kauheaa jojoilua ole ollut. Paino on pysynyt monta vuotta 75-82 haarukassa.

Mutta ilman muuta pysyvä ja tasainen muutos on paras vaihtoehto. En missään tapauksessa kiistä sitä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23537
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

NuoriD kirjoitti: Vasta ensimmäinen aamu menossa :oops:
Toinen päivä oli pahin, mutta sen jälkeen meni kuin stäppäri kakkoseen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Gaia

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Gaia »

^^Juu, enhän mä sua tässä oo tuomitsemassa. Ka sä lääkärinä tiedät minkälaiset ruoka- ja elämäntavat ovat hyväksi. :)
masa

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriD kirjoitti:
Mutta vedän sen verran takaisin, että en nyt kuitenkaan ala vielä uhoamaan, kuinka helppoa tämä on. Vasta ensimmäinen aamu menossa :oops:

Joku lekuri pisti kaverin vaimon vastaavalle dietille pari vuotta takaperin. Sillä toki oli ylipainoa about 30 kiloa. No eihän se sitä diettiä kauaa kestänyt ja oli niin pahalla päällä koko ajan, ettei kaveri uskaltanut edes kotiin mennä :D
NuoriD

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Gaia kirjoitti:^^Juu, enhän mä sua tässä oo tuomitsemassa. Ka sä lääkärinä tiedät minkälaiset ruoka- ja elämäntavat ovat hyväksi. :)
Tieto ja tiedon mukaan eläminen ovat kaksi eri asiaa :wink:
Gaia

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Gaia »

NuoriD kirjoitti:
Gaia kirjoitti:^^Juu, enhän mä sua tässä oo tuomitsemassa. Ka sä lääkärinä tiedät minkälaiset ruoka- ja elämäntavat ovat hyväksi. :)
Tieto ja tiedon mukaan eläminen ovat kaksi eri asiaa :wink:
Siinä kohtaa voi syyttää sitten vain itseään.
Kokeileminen on helppoa. Kun on kokeillut terveellisempää tapaa pari-kolme kuukautta, olo on niin paljon parempi ettei halua palata entiseen.
Tietty vaatii vähän itsekuria toteuttaa mutta jos ei viitsi niin ei kannata jatkossa vinkua :wink:

edit. Tähän samaan voi kertoa mun kaksi kokeilua.
Uteliaisuuttani testasin pari vuotta sitten tota Nutrilettia. Tuotteet eivät mun mielestä olleet mitenkään vastenmielisen makuisia, kertaakaan ei ollut nälkä (muistaakseni viikon kokeilu), ei tuntunut väsymystä, ts. energiavajetta, jaksoin ihan hyvin työt, kotihommat ja muksun kanssa puuhailut. Nukuin ehkä paremmin kuin aikoihin. MUTTA. Koko ajan oli vähän huono olo, mihinkään ei sattunut mutta tuntui huteralta.
Painoa lähti viikossa 800 grammaa :P

Toinen uteliaisuustesti oli Fastin vihreä tee-kapseleilla. Söin ja treenasin ihan normaalisti. Mitään muuta vaikutusta noilla ei ollut kuin jatkuva kuvotus. Fiilis oli koko ajan kuin raskauspahoinvoinnin pahimmassa vaiheessa, ilman oksentamista.
Paha olo loppui kuin seinään kolme päivää kapseleiden lopetuksen jälkeen. Testasin samoja pari kk ekan kokeilun jälkeen ja sama yökkiolo palasi heti.
Että sellasia tuotteita :mrgreen:

edit2: Nyt kun kirjoitin tuon jutun, älysin, että noiden tuotteiden aiheuttama huono olo oli itseasiassa samanlaista molemmissa. Green Tea -kapseleilla vaan monta kertaa voimakkaampaa :shock:
NuoriD

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Bluntly kirjoitti:
NuoriD kirjoitti: Vasta ensimmäinen aamu menossa :oops:
Toinen päivä oli pahin, mutta sen jälkeen meni kuin stäppäri kakkoseen.
Kauanko vedit? Paljonko putosi?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23537
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

10 päivää, 4kg eli nesteet. Tosin en liikkunut juuri yhtään tuona aikana.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
masa

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja masa »

Bluntly kirjoitti:10 päivää, 4kg eli nesteet. Tosin en liikkunut juuri yhtään tuona aikana.
Atkinsilla lähti viikossa 3 kiloa ja saa vetää pekonia niin että napa naukuu!
Charles Caldwell

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Charles Caldwell »

^ Pyöräillessa joutuu tankaamaan niin, ettei ainakaan mun napa kestä :]
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23537
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^^ Hiilareiden käyttö on niin vähäistä nykyisin ettei Atkinssi taitaisi ainakaan meikäläiselle tuovan suurtakaan eroa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23537
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Sama kolmekiloa oli tippunut viikossa kun aloitti pyjamabileet ilman suurempia muita muutoksia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Viikkotahti 300-1500g.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
milli

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja milli »

Nonni, nyt alkoi taas toi juttailu ihan kunnolla. Pari viikkoa meni ihan plörinäksi erilaisten vaivojen takia. Nyt takaisin ruotuun. Kaikenkaikkiaanhan tässä oon tiputtanut tosiaan siitä 80 kg:sta, nyt sitten paino junnaan ihan liikaa paikoillaan.

Ehkä tää paino olis sit kropalle ominaisin, mutta tahtoo silti niitä kiloja pois. Nih!