Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Stinky

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Mä en alota laihduttamista. Pituus ja paino on suhteessa ok. Mulle on nyt tärkeintä saada kroppa kuntoon tai siis lihakset. Mitä paremmassa kunnossa varsinkin keskivartalon lihakset on, sitä pienempi vaara selän prakaamiseen.
Hyötyliikuntana kävellen duunimatkat 3km/suunta, kuntosalilla käyn 2-3 kertaa viikossa + hölkkä/juoksu ulkona tai juoksumatolla salin lisäks kerran, kaks viikossa.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja aasi »

Jaa-a. Keskivartaloon on nyt kertynyt useampi litra varsin ylimääräistä läskiä, mutta en oikein tiedä minkälaisilla elintapojen muutoksille (joihin pystyy ja haluaa oikeasti sitoutumaan) sen voisi saada pois. Ruoka on hyvää.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Aion aloittaa laihdutuskuurin tänään menemällä illalla treeneihin joulutauon jälkeen. Tarkoitus olisi saada pois puolisen kiloa tammikuun loppuun mennessä. Eiköhän se hoidu melkein yhdellä paskallakäynnillä.

Tosin jääkaapissa on vielä yksi olut, ehkä vetäisen sen treenien jälkeen iltapalaksi kaappiin jääneiden wasabi-maustettujen pähkinöiden kanssa, jotka ovat muuten erihyviä.

Työpaikalta saamani shampanjapullo taitaa jäädä odottamaan sopivaa hetkeä kun ei kulunut uutenavuotenakaan, toivottavasti kuitenkin ennen vappua.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
bliss

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja bliss »

Ei taida olla tarvetta. Jos jotain on joulun aikana kertynytkin, se lähtee ihan itsekseen pois kun duunit loman jälkeen alkaa.
25 km päivässä työ- ja kuntosalimatkapyöräilyä on ihan kelpo läskinpolttaja :)
nastamuumio

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Pari kiloo lähti, kun aloin viettää iltoja baarissa poissa jääkaapilta ja herätä Kannelmäestä asunnosta, jonka jääkaapista löytyy lähinnä olutta. Suosittelen!
Jenny Daa-aah! ling

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Täältähän löytyy tosiaan vaikka mitä. Lupaan taas tehdä edes jotain yläkropallani, nyrkkeilyä tms. Heti kun eroahdistukseni suklaasta helpottaa (~ 3 vrk ilman rakasta takana, pahin kohta kai nyt?). Laihdutuksiin ei tarvetta, eikä syömistapoihin suklaan vähentämisen jälkeen muutoksia, mut huomasin heti muiden tavoitteita lukiessa tsekkaavani omaa persettä vähän pahalla. Mullakin selkäläskit ekan raskauden jälkeen pysäytti. Muistan tampanneeni pullahimon pois, tippu sillä ylimääräset.
SikaMika

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Joulu meni taas mässätessä kuten kaikki aikaisemmatkin joulut. Niin sen kuuluukin mennä. Uusi vuosi men puolestaan ryypätessä ja suurin osa syksyä rötväillessä (mm. olemalla käymättä salilla), joten nyt on aika palata järkevään päiväjärjestykseen. Lähden tavoittelemaan seuraavia herooisia ponnisteluja arvioiduin onnistumistodennäköisyyksin:

- tammikuu tipatta (onnistuu)
- baaritupakoinnin lopettaminen vol. MMMCLX (tammikuun jälkeen aika paha)
- takaisin salihommiin & fillaroimaan (onnistuu)
- paskaruoka pois (onnistuu)
- baareilun rajoittaminen kesään saakka ~2 kertaa kuussa -tasolle (tammikuun jälkeen aika paha)
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Ruoka on hyvää, mutta sen ei tarvi olla lihottavaa tai epäterveellistä. Opetelkaa tekemään terveellistä JA hyvää ruokaa, ja vielä semmosta joka pitää nälkää, niin ei tarvi olla syömättä :)

Suvinen ethän imetä enää? Silloin ei suositella isoa laihdutusta, jotenkin ne läskissä olevat raskasmetallijäämät liukenee äidinmaitoon jos kovin laihtuu imetysaikana. Tosin näin muistan olleen omana imetysaikana, enkä tiedä onko suositukset muuttuneet.

Laihduttaa en aio, mutta Geepsun tavoin yläkroppaan kerätä lisää massaa ja hankkia vielä täydellisemmän pyllerön <3 Ja kuulkaas ihan itseäni varten :) Reisistä joutuu ehkä tuunaan pari senttiä lädeä pois, koska lihas on kasvanut enkä halua joutua ostaan uusia housuja.
Prepare for the worstest.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

nowaysis kirjoitti:Ruoka on hyvää, mutta sen ei tarvi olla lihottavaa tai epäterveellistä. Opetelkaa tekemään terveellistä JA hyvää ruokaa, ja vielä semmosta joka pitää nälkää, niin ei tarvi olla syömättä :)
Olen ihan samaa mieltä! Ihmettelen sitä sanontaa, että terveellinen on pahaa ja miksi kaikki epäterveellinen on hyvää. Itse rakastan simppeleitä kasvispitoisia ruokia.

Tosin jouluna (ja vähän sitä ennenkin) rakastin myös konvehteja ja tuntuukin siltä, että pari makkaraa on kerääntynyt kehooni. Mutta ne varmasti häipyvät, kun konvehditkin on loppu ja lisää ei osteta ;)

Lihoa en halua. Viime talvena lihoin eräiden lääkkeiden vaikutuksesta yli oman sietorajani enkä tykännyt ollenkaan. Onneksi lääkkeiden vaihtamisen myötä tilanne helpottui - mutta kyllä siinä ehti noin 8 kiloa tulaa lisää! Se oli painajainen.
nowaysis kirjoitti:Laihduttaa en aio, mutta Geepsun tavoin yläkroppaan kerätä lisää massaa ja hankkia vielä täydellisemmän pyllerön <3 Ja kuulkaas ihan itseäni varten :) Reisistä joutuu ehkä tuunaan pari senttiä lädeä pois, koska lihas on kasvanut enkä halua joutua ostaan uusia housuja.
No ei sinun ainakaan laihtua tarvitse! Silloin kun tapasimme, niin olit kaunis ja hoikka kuin pajunvitsa! :)
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23489
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Lisäilen pikkuhiljaa liikunnan määrää ja katselen vähän tarkemmin mitä suuhuni tungen (ja kuinka paljon). Kunhan saa alkuun niin voisi kokeilla huvikseen parin viikon ajan korvikekamaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Terveellinen tammikuu käynnistää vuoden, ja eiköhän se jatku kevennettynä siitä eteenkin päin. Ainakin taas seuraavaan leikkaukseen asti.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Dumis

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Vesper kirjoitti:Terveellinen tammikuu käynnistää vuoden, ja eiköhän se jatku kevennettynä siitä eteenkin päin. Ainakin taas seuraavaan leikkaukseen asti.
Samis.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Paino ei sais enää tippua. Mä olen niin dorka, että elän niin epäterveellisesti että unohdan syödä = laihdun. Siihen pitää tulla muutos, joten uudenvuoden lupauksena (tai ihan fiksuna muutenkin) lupasin itselleni pitää parempaa huolta itsestäni: syön enemmän/useammin, liikun monipuolisemmin vaikkein kuitenkaan salilla käviskään.

Pakko aloittaa aamuiset vesijumpat taas. Sokeat Sukeltajat DO IT!
The great club outshines the individual, always and forever.
bliss

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja bliss »

^Missä täällä olikaan se "Like" -nappula :)
Dumis

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Paino on pysynyt samassa kuin mitä oli elokuun lopussa, kun vatsa oli vuoren kokoinen, vaikka oon käynyt salilla reenailemassa parisen kertaa viikossa jokusen kuukauden. Keväämmällä olis sit tarkoitus saada kiloja laskemaan, mutta en taida tehdä harakiriä jossei se onnistu täydellisesti :P
Kai Nalo

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Elppis kirjoitti:Mä olen niin dorka, että elän niin epäterveellisesti että unohdan syödä = laihdun. !
Mulla on käynyt vähän sama juttu diettini kanssa. Diettini siis oli ehdoton kielto napostelulle ja ruokaa syödään vain ruoka-aikana. Myös makeiset ovat olleet pannassa melko täydellisesti.

No nyt on käynyt siten niin, että ruokahalu on kadonnut ja pitää kellon kanssa syödä. En olisi mitenkään uskonut että napostelun poisjättäminen toisi tuollaisen vaikutuksen tullessaan.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23489
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Aika isosti harmittaa nyt ettei tullut otettua kuvaa per viikko keskitorsosta. Olisi tullut kiva motivaattorianimaatio muutaman kuukauden ajalta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Manaaja

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Laihis alkaa ensi viikolla. Siihen asti mulla on vielä massakausi. :P
Manaaja

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

nowaysis kirjoitti:Mitäsiis? Manala oikeesti? 300kcal?
Joo. Keskitysleireillä ei ollut lihavia ihmisiä, ihan tottahan se on. :D 2dl tuoremehua + 110g purkki rasvatonta lihaa + vitskut, aminohapot, hivenaineet ja muut höttöset (karnitiini, CLA, EGCG, kalsium, lesitiini, evodiamini, magnesium, omega 3+6, tyrosiini) purkista. Tällä testataan nyt toista vuorokautta, mutta täytyy myöntää että nälkä on välillä päässyt vähän yllättämään.
Kuidusta menee suoli tukkoon? Mitä kakkaat, jos et syö kuitua?
Kakkaan ihan normaalisti jos syön normaalisti (vihanneksia ja lihaa). Jos alan tunkemaan suuhuni jotain viljakuituvalmisteita päälle, niin se vetää paskan sellaiseksi sementiksi että jokainen vessassakäynti pelottaa jo valmiiksi.
Pitäskö sun alkaa pitämään jotain laihdutusblogia, oikeesti listaisit sinne kaikki syömiset ja liikunnat ni me voitais kommentoida.. tää alkaa oleen aika monimutkaista jo!
No tällasella ykstoikkosella mä menin viimeks, jota oli kuitenkin helppo seurata (välillä vaihdoin 170g broiskun tilalle 150g nautaa):

170g broilerin rintaa: 112kcal * 1,7 = 190kcal
200g broccoli mix: 20kcal * 2 = 40kcal
0,5dl bearnaisekastike: 290kcal * 0,5 = 145kcal
== 375kcal/ateria
päivässä x3 = 1125kcal
iso lasi punkkua, 70kcal * 2,5dl = 175kcal
iso lasi rasvatonta maitoa, 34kcal * 4dl = 136kcal
== 1436kcal

Broilerit 500g pakasteena jaettuna kolmeen annokseen, bearnaisekastike 2dl valmissoosina purkista jaettuna 4 annokseen. Ei siis juuri itsensäkusetusvaraa annoskoon suhteen. Kerran viikossa kepsua tai bursaa, eli yhteen korvattuun ateriaan saa lisätä noin 500kcal extraa: (1436 * 7 + 500) / 7 = 1507kcal/päivä. Pari kertaa viikossa tosin korvasin ilta-aterian 500g nugettipaketilla jos olin käynyt salilla treenaamassa = +550kcal.

Ei välipaloja. Liikuntaa 3-5h/vko@500+kcal/kerta. Liikunnan yhteydessä 2-3x viikossa veteen tehty palautusjuoma jonka energiasisältö 150-200kcal.

Tulos: Paino tällä valiolla nousee tupakanpolton lopettamisen jälkeen. Ennen tupakoinnin lopettamista ei. Ero on kuin yöllä ja päivällä, vaikka ihan saman verran tulee lapioitua lämpöenergiaa naamaan.

Nyt siis mennään jossain -12kg kohdilla. Oltiin jo -15kg:ssä, kunnes lopetin sen röökaamisen. Sen jälkeen tullut tasaisen varmasti takaisinpäin, vaikka sisäänottoa on vain kiristetty.

Saa juoda pullon tyhjäksi!
masa

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja masa »

Manaaja kirjoitti: Saa juoda pullon tyhjäksi!
Eli siis montako kertaa päivässä syöt?
Manaaja

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

masa kirjoitti:
Manaaja kirjoitti: Saa juoda pullon tyhjäksi!
Eli siis montako kertaa päivässä syöt?
Nyt vai aiemmin? Aiemmin 3. Nythän mä en käytännössä syö kuin purkin lihajalostetta päivässä. Muuten vain vettä/mehua/nappeja/jauhoa sen verran että saa lihaksiston ylläpitämiseen vaadittavat aminohapot tankattua, aivot pidettyä ehjänä ja lipolyysin käynnissä.
masa

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja masa »

Manaaja kirjoitti:Aiemmin 3.
Syöt aivan liian harvoin. 5-6 pitäs olla.
Manaaja

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

masa kirjoitti:Syöt aivan liian harvoin. 5-6 pitäs olla.
Arrrrvaa kaks karrrrvaa onko kokeiltu? Ei tee positiivista impaktia.
bliss

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja bliss »

Nyt on kyllä sellanen tilanne, että ammattilaisen apu taitaa olla tarpeen.
Lääkäri + ravitsemusalan ammattilainen.

Koska eihän tollasta vaan voi olla.
masa

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja masa »

Manaaja kirjoitti:
masa kirjoitti:Syöt aivan liian harvoin. 5-6 pitäs olla.
Arrrrvaa kaks karrrrvaa onko kokeiltu? Ei tee positiivista impaktia.
Ihmemies oot sit kyl. Palkkaa ravintoterapeutti itelles. Et varmaan menetä muuta kuin muutaman satkun pahimmassa tapauksessa.
Vastaa Viestiin