Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Lihasten kasvu pilaa hyvän painonpudotuksen. Paino polkenut kuukauden paikoillaan vaikka oon urheillut hulluna ja kellon mukaan kunto parantunut hyvää tahtia. Kuukausittainen kehonkoostumusmittaus paljastaa syyllisen. Rasvamassa on jatkanut tasaista laskua, mutta lihasmassa lähtenyt nousuun. Urheiluun liittyvistä syistä mä haluisin nimenomaan kokonaismassaa alaspäin ja ihan tarkoituksella en käy punttisalilla, ettei lihakset kasvaisi enää yhtään. Toivottavasti tää on vaan joku talvilajeista kesälajeihin siirtymiseen liittyvä hetkellinen suonenveto ja tasoittuu itsestään loppukesäksi.

Terveydellisesti arvot jatkavat kohti parempaa. Viskaalirasva vähenee ja vyötärö kapenee. Oli nyt rintakehää pienempi. Lantiota kapeammaksi pääsy ottaa tällä tahdilla vielä 2-3kk. Bodymajan kokonaispisteet parani taas 2 pykälää ja mittari näyttää 76. 2-3kk niin tääkin on vihreällä. Rasvamassa siis laskenut 1,2kg viimemittauksesta ja lihasmassa noussut 0,9kg. Kokonaismassa sitten tippunut 0,3kg 114,3 kiloon. Kevättalvella elättelin toiveita, että tässä kohtaa oltaisiin jo 112kg lukemissa, mutta vähän ollaan siitä perässä.

Vartalotyyppi on edelleen taulukon ulkopuolella :lol:
Liitteet
Screenshot 2023-06-09 at 12-17-48 Oma Body -tulokset.png
Screenshot 2023-06-09 at 12-17-48 Oma Body -tulokset.png (46.08 KiB) Katsottu 641 kertaa
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Kävin taas kuukausittaisessa kehonkoostumusmittauksessa. Lomalla alkoholia kului enemmän kuin normaalisti. Italiassa tuli juotua vähän joka aterialla ja syötyä aika reilusti hyvää ruokaa. Kotimaassa sitten lähenpänä normaalia. Tuli myös urheiltua normaalia vähemmän. Silti kaikki oleelliset viisarit osoittaa edelleen oikeaan suuntaan, joskin rasvaa kadonnut nyt vain 0,6kg, joten muutos ei ole suuri.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vagabondo kirjoitti: 17.07.2023 14:27 Kävin taas kuukausittaisessa kehonkoostumusmittauksessa
Miksi käyt noin tiheästi? Itse kun kävin, lady sanoi ettei kannata alle puolen vuoden välein mittailla.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti: 17.07.2023 14:59
Vagabondo kirjoitti: 17.07.2023 14:27 Kävin taas kuukausittaisessa kehonkoostumusmittauksessa
Miksi käyt noin tiheästi? Itse kun kävin, lady sanoi ettei kannata alle puolen vuoden välein mittailla.
Ihan uteliaisuuttani ja dataa kerätäkseni. Musta on mielenkiintoista seurata kehitystä vähän useammalla mittarilla kuin pelkästään painolla.
Mulla siis vuoden käyttöoikeus kiinteällä maksulla ja mittaukseen menee maksimissaan 5 minuuttia, niin säännöllisestä mittaamisesta ei ole taloudellista tai ajankäytöllistä haittaa.

Eihän tästä varsinaisesti mitään hyötyä ole. Lopputulos olisi sama vaikka ei kävisi ollenkaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ et kuitenkaan kykene menemään vesilinjalla vuotta?7
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Mutta nyt yrität siis ihan vaan laihduttaa? Onko pitkässä paastossa silloin järkeä?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ymmärrän, että toisille omapainon pitäminen terveellisissä lukemissa on hankalaa ja jojo-laihduttaminen on yleistä. Sitä en ymmärrä, miksi sitä pitää täällä kerta toisensa jälkeen mainostaa varsinkin kun metodit ovat järjettömiä. Mielestäni se on noloa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 08.09.2023 10:00 Ymmärrän, että toisille omapainon pitäminen terveellisissä lukemissa on hankalaa ja jojo-laihduttaminen on yleistä. Sitä en ymmärrä, miksi sitä pitää täällä kerta toisensa jälkeen mainostaa varsinkin kun metodit ovat järjettömiä. Mielestäni se on noloa.
Siitä raportoidaan täällä, koska tämä on laihduttamiseen keskittyvä terapiaketju. Jonkintasoisesta projektin julkistamisesta koitetaan hakea tukea ja voimaa prosessiin ja ehkä jopa hieman saada vertaistukea.

Oikeastaan hieman ihmettelen miksi ylipäätään luet tätä ketjua kun aihe tuntuu aiheuttavan mielipahaa joka purkautuu tökeröinä ja epäempaattisina tölväisyinä?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^Pippa Laukkakin on tiukempi kuin minä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Pientä nousua elokuun lukemista ja nyt on aika tarkalleen samat lukemat kuin heinäkuussa. Paino on kyllä soutanut alas ja ylös tässä parin kuukauden aikana, kun vatsa ei ensin meinannut kestää lääkkeitä ja meni oksenteluksi. Sitten kun sain pahoinvointi ja vatsalääkkeitä, niin Rybelsuksen imeytyminen häiriintyi ja paino lähti nousuun. Nyt taas paino laskun puolella, kun jätin ylimääräiset lääkkeet pois. Toivottavasti vatsa kestää.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Kun nyt olen lihonut melkein alkupainoon (112 kg nyt), eikö olisi helpointa olla vaan syömättä. Lounas päivällä eikä sitten ylimääräistä. Kai nyt ihminen oppii askeettisemmaksi.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Ihmeekseni laihduin Suomessa, vaikken voinut harrastaa normiliikuntasysteemejä. Toki liikuin jonkin verran ja akillesjännekin parani kevyemmässä liikunnassa. Nyt voi taas hommata jonkin uuden rasitusvamman. :D Liikun niin paljon, että voin syödä sen kummemmin ajattelematta, koska perusruokavalioni on terveellinen (sillä on aina vaikea lihoa, jos tekee muutakin kuin lojuu). En välttele hiilareita, ei tarvi. Kun kulutus on suurempi kuin naamaanmättö, niin kyllähän siinä laihtuu. Tosin nyt on sellainen tilanne, ettei tarttis laihtua enää yhtään. Toisaalta ei minua haittaa, vaikka laihtuukin.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Vaikka mä olin saanut painon nousun taitettua lääkityksen muutoksella, niin edellisen kuun tulokset ja parin sopivan uutisen myötä päätin korjata ravintoani. HSn fruktoosijutun myötä päätin heivata tuoremehut ja hedelmät pois ravinnosta ja maikkarin uutisen myötä, aspartaamin vaikutuksesta insuliinitasoon, päätin lopettaa tyystin myös kevytlimsojen käyttämisen. Molemmat muutokset on menneet yllättävän kivuttomasti eikä ole kummemmin tehnyt mieli kumpaakaan.

Mä en nyt tiedä kuinka paljon vaikutusta on tuolla Rybelsuksen siirtämisellä aamun ensimmäiseksi toimeksi ja aamupalan lykkäämisellä myöhemmäksi ja kuinka paljon noilla ravintomuutoksilla, mutta paino on kuitenkin nyt laskenut nopeammin kuin moneen kuukauteen. Suunnilleen samaan tahtiin kuin tammikuusta huhtikuulle. Koska tämä tuntuu toimivan, niin mennään tällä eteenpäin.

-10kg tähän mennessä tänä vuonna ja -2kg edellisestä mittauksesta. Muutos näkyy jo naamassa. Kävin ottamassa uuden passikuvan ja kun vertasi vanhaan passiin, niin kasvot selvästi kaventuneet. Olen kaivanut vanhoja farkkuja kaapista käyttöön, jotka painonnousun myötä aikoinaan jäivät pieniksi. Jotkut paidat on alkaneet vähän roikkua päällä, mutta nyt ei kannata ostaa uusia vaatteita.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vastaa Viestiin