Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

McJanne kirjoitti: 06.02.2023 18:26
James Potkukelkka kirjoitti: 06.02.2023 17:42 Tuo sun Ozempic on samaa kuin Vagiksella oleva Rybelsus. Sulla injektiona, Vagiksella tabletteina. Eli jos Ozempic on loppu, voisit pyytää lääkäriltä Rybelsus tableteista reseptin.
Suuressa viisaudessaan lausui arvauskeskuslääkäri näin:

Rybelsusista ei vastaavaa tehoa painonlaskuun tiedossa. Vaihtoehtona kerran päivässä pistettävä Liraglutidi, jolla myös virallinen indikaatio lihavuuden hoitoon. Jos potilas halukas aloittamaan tämän, voin kirjoittaa reseptin. "

Haluatko reseptin tuohon liraglutidiin?


En halunnut, pyysin työterveyslekurilta tsätissä reseptin tohon Rypelsikseen. Kuulema maksimiannos 14mg/pv vastaa 0.5mg Ozempicia.

Kuka puhuu paskaa?
Uskoisin, että tuo tk-lääkärin tarjoama liraglutidi (Saxenda) kerran päiv. on tehokkain. Noilla lääkkeillä tehokkain painonlasku vaatii isommat annokset kuin diabeteksen hoito. ELi diabeteksen hoitoannokset eivät vielä tuo tehokkainta painonlaskua.

Mutta Saxendasta ei saa korvattavuutta, jos on diabetes-korvattavuus. Ilman korvausta 180€/kk, mutta siis tehokkaampi painonlasku.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.02.2023 9:13 Uskoisin, että tuo tk-lääkärin tarjoama liraglutidi (Saxenda) kerran päiv. on tehokkain. Noilla lääkkeillä tehokkain painonlasku vaatii isommat annokset kuin diabeteksen hoito. ELi diabeteksen hoitoannokset eivät vielä tuo tehokkainta painonlaskua.
Mun on vaikea hahmottaa vielä tehokkaampaa painonlaskua :?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 14.02.2023 9:25
James Potkukelkka kirjoitti: 14.02.2023 9:13 Uskoisin, että tuo tk-lääkärin tarjoama liraglutidi (Saxenda) kerran päiv. on tehokkain. Noilla lääkkeillä tehokkain painonlasku vaatii isommat annokset kuin diabeteksen hoito. ELi diabeteksen hoitoannokset eivät vielä tuo tehokkainta painonlaskua.
Mun on vaikea hahmottaa vielä tehokkaampaa painonlaskua :?
Varmasti on yksilöllisiä eroja vasteessa, mutta suuressa joukossa noin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.02.2023 9:30 Varmasti on yksilöllisiä eroja vasteessa, mutta suuressa joukossa noin.
Varmasti. Yksilö ja tilasto on aina eri asioita.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

McJanne kirjoitti: 14.02.2023 10:08
James Potkukelkka kirjoitti: 14.02.2023 9:13
No kuolenq mää jos vedän tupla-annosta liirumlaarumia?
Pahoittelen, mutta en voi ottaa tähän kantaa.

Suosittaisin ottamaan tuota Saxendaa, jota tk-lääkäri ehdotti.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Jameksella on klinikka päällä. Kai mittari raksuttaa?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Olen aloittanut aika kauan sitten. Harrastan liikuntaa silloin kun vatsa on tyhjä sen pitäisi tehostaa painon pudotusta.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Painon putoaminen tyssäs toistaiseksi. Jo reilu kaksi viikko poljettu paikoillaan. Kun täällä tuulettaminen tuntuu aina katkaisevan kehityksen, niin jos julkinen murjottaminen sais puntarin uuteen laskukiitoon :think:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Onko kukaan käynyt kokeilemassa tätä itsepalvelukehonkoostumusmittausta: https://www.bodymaja.fi/

Jos on, niin pistäkää testiraporttia. Tuli instassa vastaan ja olisi kiva kuulla luotettavia käyttäjäkokemuksia. Jos kukaan ei ole, niin James vois kipaista testaamassa ja raportoida, kun Tapiolassa näkyy olevan siinä sun hoodeilla *tähän sellanen kiittävä emoji, joka näyttää ihan kokonaan puuttuvan kitinätunteista*
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tässä ainut luotettava kehonkoostumusmittaustapa Tapiolassa:

https://www.synlab.fi/magneettitutkimuk ... -ylavatsa/
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Bluntly kirjoitti: 10.03.2023 11:10 Tässä ainut luotettava kehonkoostumusmittaustapa Tapiolassa:

https://www.synlab.fi/magneettitutkimuk ... -ylavatsa/
Liian kallista ja en mä kaipaa tarkkoja tuloksia. Periaatteessa peili antaa jo riittävän tarkkuuden, mutta insinöörinä olisi kiva hakea suuntaa antavaa dataa siihen rinnalle. Eli tuloksen ei tarvi olla tarkka, mutta olisi suotavaa, että tulokset ei heittelisi kovin paljoa. Jos joku luku on säännönmukaisesti vaikka 5-10% liikaa, niin se on ihan fine, mutta +-10% on jo vähän turhan raffi heilunta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kai nuo Inbodyt on ihan ok kun vertaa tuloksia samalla laitteella ja suunnilleen samoissa oloissa mitattuna. Siis vertaa tuloksia, ei katso itse arvoja.

On ihan liikaa muuttujia, että nuo mihinkään tarkkaan kykenisi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 10.03.2023 11:04 Onko kukaan käynyt kokeilemassa tätä itsepalvelukehonkoostumusmittausta: https://www.bodymaja.fi/

Jos on, niin pistäkää testiraporttia. Tuli instassa vastaan ja olisi kiva kuulla luotettavia käyttäjäkokemuksia. Jos kukaan ei ole, niin James vois kipaista testaamassa ja raportoida, kun Tapiolassa näkyy olevan siinä sun hoodeilla *tähän sellanen kiittävä emoji, joka näyttää ihan kokonaan puuttuvan kitinätunteista*
En mä uskalla mennä, jos tuleekin huonot tulokset. Parempi pitää itsepetosta yllä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Bluntly kirjoitti: 10.03.2023 11:33 Kai nuo Inbodyt on ihan ok kun vertaa tuloksia samalla laitteella ja suunnilleen samoissa oloissa mitattuna. Siis vertaa tuloksia, ei katso itse arvoja.

On ihan liikaa muuttujia, että nuo mihinkään tarkkaan kykenisi.
No mä vähän googlailin ja laitevalmistajan suomenkielisiltä sivuilta löytyy väite:

"InBodyn saavuttama korrelaatio DEXA-mittaukseen, jota alalla pidetään “golden standard” -menetelmänä, on jopa 0.99. Merkittävästi ylipainoisillakin korrelaatio pysyy voimakkaana (lähde: 1)."

En nyt alkanut lukea tutkimusraportteja ja vertaisarvioimaan niitä, mutta ilmeisesti parhaat järjestelmät tuolla tekniikalla antaa asiallisia tuloksia mittausvirheen jäädessä riittävän pieneksi. Oliko sulla jotain tutkimustietoa tukemaan tuota epätarkkuusolettamaasi?

Ja käyttötarkoitushan mulla tosiaan olisi muutoksen seuraaminen ja ylöskirjaaminen. Bodymajasta sais tällä hetkellä vuoden rajoittamattoman paketin 80€, niin ei tulisi kalliiksi vaikka kävisi kerran kuukaudessa. Lähtöoletuksena seuraamiselle nykyinen lääkitys ja vahva usko rasva-arvojen radikaaliin muutokseen seuraavan vuoden aikana.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mä päätin sit alkaa koekaniiniksi, kun ei täällä ollut muita innokkaita. Homma toimii pitkälti perinteisen www:n kautta, eikä palvelulla näy olevan omaa mobiili appiä. Mulle ihan ok, kun tykkään muutenkin tehdä asiat mieluummin tietokoneella. Tilin rekisteröiminen kävi näppärästi, eikä siinä kyselty mitään turhia tietoja. Otin vuoden rajoittamattoman passin käyttööni, niin pääsee seuraamaan tätä laihdutusprojektia ja katsomaan kuinka hyvin tulokset pysyy linjassa. Ajatuksena käydä noin kerran kuukaudessa päivittämässä lukemat. 80€ maksun sai vielä kuitattua epassilla, niin täähän oli käytännössä ilmainen. Mulla kun on ollut vähän vaikeuksia saada vuoden aikana käytettyä kaikki työnantajan sinne lataama raha.

Olisi pitänyt katsoa etukäteen missä bodymaja tarkalleen sijaitsee, koska Länsituuleen saapuessani totesin paikan opasteet surkeaksi. Miten on mahdollista, ettei uudessa kauppakeskuksessa ole kosketusnäytöllistä opastetta mistä pääsee selaamaan liikkeen helposti näkyviin. Päädyin sitten kännykästä tarkistamaan palvelun omalta sivulta kopin sijainnin joka löytyi M tasolta Ainoan K supermarketin läheltä. Tämä olikin päivän suurin haaste.

Kopin ovi aukeaa tekstiviestinä tulleen linkin takaa kännykällä. Itse tila oli kahden Bajamajan kokoinen koppi, joka oli just riittävä toimitukselle. Itse mittauslaite oli helppokäyttöinen eikä sen kanssa ollut ongelmia edes näin ensimmäisellä kerralla. Toimintaohjeet oli selkeät. Selkeästi palvelu joka toimii kätevästi tälläisellä itsepalveluperiaatteella. Tässä oli nyt sellaista mittauksen helppoutta mitä mä olen vähän kaipaillut verrattuna jossain kuntosalin takahuoneessa suoritettuun mittaukseen periaatteella kun yrittäjälle sattuu sopimaan. Nyt voi pistäytyä mittauksessa kun itselle sopii ilman ajanvarausta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Sitten nämä tulokset. Siinä vaiheessa, kun olin saanut käväistyä kaupassa, hälytettyä infon avaamaan puomin automatiikan petetty ( 3. kerta), ajettua kotiin ja soitettua taskuparkin asiakaspalveluun pysäköinnin katkaistaakseni, oli raportti jo ilmestynyt nettisivulle ihasteltavaksi. Heti ensimmäiseksi esille tulee jotkut Inbody -pisteet kokonaisyhteenvetona. Mulla 71/100 pistettä ja normaalialue 70-90. Tuohon se mun normaali sitten loppuukin. Kaikki rasvaan liittyvät mittarit on pahasti punaisella ja lihaksistoon liittyvät sitten normaalin yläpuolella.

Viskaalirasvaa ihan liikaa ja sen tippuminen nyt on tässä kärkitavoitteena. Alle sata olisi ilmeisesti suositeltava arvo ja nyt 190 :oops:
No ei tämä yllätyksenä tullut vaan kyllä tuo on ollut tiedossa, että mun lihavuus on nimenomaan sitä pahintalaatua tuossa keskivartalossa. Tästä kertoo myös huono vyötärö-lantiosuhde. Mielenkiintoista, että laite jotenkin mittasi myös aika kattavasti ympärysmittoja vartalosta. Mä olen näitä aiemmin mittaillut nauhalla ja näin äkkiseltään luvut näyttää suunnilleen oikealta. Isoin heitto lantion ympäryksessä, mutta voi olla että mä olen mitannut sen väärin.

Kaula 44,4 cm
Rinta 123,5 cm
Vyötärö 127,1 cm
Lantio 119,5 cm
Oikea käsi 43,7 cm
Vasen käsi 43,4 cm
Oikea reisi 65,9 cm
Vasen reisi 65,1 cm

Mutta sitten itse asiaan eli siihen kehonkoostumuukseen. Se herättääkin tällä hetkellä eniten kysymysmerkkejä, koska tulokset ei ollut ihan sitä mitä odotin edellisen 2015 tehdyn mittauksen perusteella.
Vagabondo kirjoitti: 07.12.2015 11:31 Siihen liittyen kävin kehonkoostumusmittauksessa:

Kokonaismassa 112kg, josta rasvamassa 25,6kg jolloin rasvaprosentti on 22,8%. Normaalin ja korkean rasvaprosentin raja ikäiselleni miehelle näyttää olevan 22%.
Rasvatonmassa 86,4kg, josta lihasmassa 55,3kg. Käsittääkseni pituiselleni miehelle keskimääräinen lihasmassa on noin puolet tuosta.
Nyt kokonaismassa 117kg, josta rasvamassa 41,5kg.
Rasvaton massa 75,5kg, josta lihasmassa 43,3.

Lihasmassan tuloksissa tasan 12kg eroa. Mikä prosentteina on noin neljäsosan heitto. Valokuvia katsomalla mä en millään usko että multa olisi hävinnyt noin paljon lihasta, vaan pidän todennäköisenä, että jompikumpi tai molemmat tuloksista heittää vahvasti. 12kg on kuitenkin aika iso lihanpalanen ja ei noissa käsivarren tai jalkojen ympärysmitoissa ole juurikaan tapahtunut muutoksia. Vyötärössä toki on, mutta se on vaan rasvaa.
Lisäksi siinä missä tuon edellisen mittauksen rasvaprosentti 22.8% osui aika hyvin mun vaa'an mittaamiin rasvaprosentteihin, niin tän kehonkoostumusmittauksen 35,4% poikkeaa selvästi vaa'an viimeaikaisista lukemista 28,5% tuntumassa.

Rasvattoman massan arvon muutosta on nyt hyvä jäädä seuraamaan, kun tarkoituksena on poimia mittauksia kuukauden välein. Heitteleekö arvo kuinka paljon eri mittauskertojen välillä ja jos ei niin rasvamäärän vähetessä voi alkaa arvioimaan mikä arvo on lähimpänä totuutta. Bodymajan arpoma ideaalipaino mulle on 88,9kg, mikä sinällään kelpaisi oikein hyvin. Vähempi massaa on kevyempi liikuttaa ja nivelet kiittäisi myös. Urheiluaikana mun paino pyöri 87-90kg ja olin aikas hyvässä kunnossa. Sen jälkeen on ylävartaloon ja käsiin tullut selvästi lisää lihasta, joten mun on vaikea uskoa noin alas pääseväni. Mä uskon edelleen olevani hyvässä kunnossa, kun saan painon alle 100kg. Toivottavasti tämä päästään kokeellisesti varmistamaan seuraavan vuoden aikana.

Lääketieteelliseltä puolelta vielä lisättäköön, että punaisella olleet verensokeri ja kolesteroli on saatu lääkityksellä takaisin viitearvojen sisälle, joten on toivetta sais itsensä taas kuntoon.

Mielenkiintoisena lisänä todettakoon, että mun lihakset on ollut varmaan ainakin vuosikymmenen ihan jumissa. Mun osteopaatti on niitä aina päivitellyt ja joutunut tekemään hirveesti töitä, että saa ne ensin pehmenemään sen verran, että pääsee antamaan varsinaista hoitoa. Nyt kun kävin ensimmäistä kertaa diabeteslääkityksen aloituksen jälkeen käsittelyssä, niin yllättäen kaikki lihakset oli pehmeenä ja otti hyvin hoitoa vastaan. Positiivinen yllätys ja teki hoidoista paljon miellyttävämmän kokemuksen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

McJanne kirjoitti: 07.03.2023 19:55

Vedätkö vitamiinit ja hivenaineet purkista? Ja tämä ei siis vittuilua, mutta tuossa valiossa niitä ei vaan ole.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

McJanne kirjoitti: 12.03.2023 19:11
Kreitsu kirjoitti: 12.03.2023 18:26
Vedätkö vitamiinit ja hivenaineet purkista? Ja tämä ei siis vittuilua, mutta tuossa valiossa niitä ei vaan ole.
Purkista menee D-vitamiini, l-tyrosiini ja testoboosteri.

Toki verenpainelääke, pällilääke (puolitin maksimista), diabeteslääke ja diabeteslääke2 myös.

Ihan monipuolisesti syön, paljon protskua ja niukasti hiilareita. Ja ylöjään todella matalilla kilokaloreilla.
Mutta ainakaan tuosta kuvaamastasi valiosta ei saa edes c-vitaa, mikä olis ihan perus. Plus kaikki beet jne. Proteiini tuntuu olevan kaikkien huoli, mutta sitten muut unohdetaan. En tarkoita, että sun kohdalla olis niin.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

McJanne kirjoitti: 12.03.2023 19:11Purkista menee D-vitamiini, l-tyrosiini ja testoboosteri.
Lisäravinne testobuusterit on täysin turhia sen jälkeen kun esiasteet kiellettiin niissä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

No tsemppiä matkaan – kuka nyt mitään A- tai E-vituja edes tarvii kaikista muista hiveistä plus kuiduista puhumattakaan. Rasva ja protu se tiellä pitää :D
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Olen aloittanut.
- Pyrin välttämään liikoja hiilareita ja kovaa rasvaa.
- Aamulla syön hedelmiä (vain hedelmiä) tyhjään vatsaan ja odotan 20 minuuttia ennen kuin syön jotain muuta.
- Harrastan liikuntaa tyhjällä vatsalla.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti: 17.03.2023 12:43 Olen aloittanut.
- Pyrin välttämään liikoja hiilareita ja kovaa rasvaa.
- Aamulla syön hedelmiä (vain hedelmiä) tyhjään vatsaan ja odotan 20 minuuttia ennen kuin syön jotain muuta.
- Harrastan liikuntaa tyhjällä vatsalla.
Eihän tuossa hedelmäjutussa ole mitään päätä eikä häntää laihduttamisen kannalta.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Laihduttamisessa ei ylipäätään ole järkeä. Kyse on elämäntapamuutoksesta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 24.03.2023 11:09
Homeboy65 kirjoitti: 17.03.2023 12:43 Olen aloittanut.
- Pyrin välttämään liikoja hiilareita ja kovaa rasvaa.
- Aamulla syön hedelmiä (vain hedelmiä) tyhjään vatsaan ja odotan 20 minuuttia ennen kuin syön jotain muuta.
- Harrastan liikuntaa tyhjällä vatsalla.
Eihän tuossa hedelmäjutussa ole mitään päätä eikä häntää laihduttamisen kannalta.
Ei. Mutta muuten varmaan Homien tapauksessa aivan tavattoman hyvä juttu.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 24.03.2023 11:09
Homeboy65 kirjoitti: 17.03.2023 12:43 Olen aloittanut.
- Pyrin välttämään liikoja hiilareita ja kovaa rasvaa.
- Aamulla syön hedelmiä (vain hedelmiä) tyhjään vatsaan ja odotan 20 minuuttia ennen kuin syön jotain muuta.
- Harrastan liikuntaa tyhjällä vatsalla.
Eihän tuossa hedelmäjutussa ole mitään päätä eikä häntää laihduttamisen kannalta.
Tyhjällä vatsalla liikkuminenkin on vähän niin ja näin. Suurimman osan ihmisistä kannattaa ottaa hieman polttainetta alle.

Homielle suosittelen edelleen aika suurta määrää hyötyliikuntaa. Jättäisin julkisen liikenteen kokonaan väliin alle 10 km matkoilla. Päivän puuhat, kirjastot ja ruokakaupat voi valita vähän kauempaa. Eväät reppuun ja menoksi.

Voimaharjoittelua kannattaa myös pistää ohjelmaan. Ulkokuntosalit ovat ilmaisia.
https://helsinkiliikkuu.fi/ulkokuntosalit/
Vastaa Viestiin