Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ei pidä muuttaa elämäntapaansa niin, että joutuu erityisesti kärsimään, vaan pienin askelin. Kaikenlainen hifistely pois, kuten liikkuminen aamuisin tyhjällä vatsalla, koska harva pitää siitä ja vielä harvempi tekee sitä vielä vuosien päästä. Pysyvyys on avainsana tässä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 24.03.2023 11:09
Homeboy65 kirjoitti: 17.03.2023 12:43 Olen aloittanut.
- Pyrin välttämään liikoja hiilareita ja kovaa rasvaa.
- Aamulla syön hedelmiä (vain hedelmiä) tyhjään vatsaan ja odotan 20 minuuttia ennen kuin syön jotain muuta.
- Harrastan liikuntaa tyhjällä vatsalla.
Eihän tuossa hedelmäjutussa ole mitään päätä eikä häntää laihduttamisen kannalta.
Väärin. 8 tuntia syömättä, sitten hedelmiä tuulensuojaan, odotusta 20-30 minuuttia ennen kuin syö muuta auttaa painon pudotuksessa. Tämä EI OLE mitään mutua vaan ravitsemusasiantuntijan tekstiä.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Jonkun mielestä ehkä noin. Kaikki kikka kakkoset ovat osoittautuneet toisensa perään paikkansa pitämättömiksi.

Mutta siis ihan harmiton tapa ja sopii luultavasti aamurytmiisi.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

McJanne kirjoitti: 24.03.2023 14:56 En lähtisi tuomitsemaan. Jokainen sopeutuu omiin systeemeihinsä.
En siis sulkenut vaikutuksen mahdollisuutta pois. Kuitenkin laajemmalla otoksella tarkasteltuna kaikki kikat ovat osoittautuneet tutkimuksissa tehoiltaan vähäisiksi tai olemattomiksi.

Olen aika varma, että pätkäpaaston teho perustuu ihan puhtaasti kitusiin vedetyn energian vähenemisellä. Eli saman voisi saavuttaa syömällä normaalisti, mutta vähemmän. Jos itse esim syöt vain 4h ikkunassa, niin et ehkä vain saa syötyä niin paljoa kuin 16 tunnissa olisit syönyt. Puoli kiloa kasviksia 4h ikkunassa kuulostaa aika pupeltamiselta.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Noin vuosi sitten laihduin itsestään 22 kg. Näemmä on tullut 14 kg takaisin enkä ole enää neuvolassa punnittava vaan reilusti ylipainoinen.

Masennus on lääkärin suosittelema laihdutuskeino, ei tarvitse itse nähdä mitään vaivaa asian eteen.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

. Masentuneet eivät useinkaan jaksa pitää huolta itsestään, mutta se voi manifestoitua myös lihomisena.
Minä syön väsyneenä tai alakuloisena enemmän kaikkea roskaa
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Tulin siihen tulokseen, että jos en syö mitään herkkuja tai käytä alkoholia lainkaan, jään normaalilla syömiselläni alle sen rajan joka pitäisi syödä ettei laihdu liikaa. :shock:
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 26.03.2023 15:41 Tulin siihen tulokseen, että jos en syö mitään herkkuja tai käytä alkoholia lainkaan, jään normaalilla syömiselläni alle sen rajan joka pitäisi syödä ettei laihdu liikaa. :shock:
Väärin laihduttu!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^^ Sama vika rahikaisella. Olen vuosikausia yrittänyt saada painon nousemaan 84 kiloon. Mahdoton tehtävä kun ei juo eikä syö sokeria eikä vehnätuotteita.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

McJanne kirjoitti: 24.03.2023 14:56
sivustahuutaja kirjoitti: 24.03.2023 12:20 ^
Jonkun mielestä ehkä noin. Kaikki kikka kakkoset ovat osoittautuneet toisensa perään paikkansa pitämättömiksi.

Mutta siis ihan harmiton tapa ja sopii luultavasti aamurytmiisi.
En lähtisi tuomitsemaan. Jokainen sopeutuu omiin systeemeihinsä. Itsellä 16-20h syömättömyys ja hiilareiden välttely pitää mielen virkeänä koko päivän ja nälän tunnetta ei ole.

Mutta subjektiivista, jos homeskorva voi olla syömättä 10h, hyvä. Paasto edellyttäisi 14-16h syömättömyyttä.

Homien tapauksessa pitää myös huomioida, että alkoholi rinnastuu vahvasti hiilihydraatteihin, sillä on varmasti isompi vaikutus kun syömäajoilla.
No helppoa tuo 10 t on jos suurimman osan ko. ajasta nukkuu. menee illlalla nukkumaan ja aamulla syö hedelmiä.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Pimeään aikaan lihon oikeastaan aina pari kiloa. Ihan sitä velliä pääasiassa masuun ja kylkiin. Vaikuttaisi, että pääosin runsaan hiihtämisen ansiosta olisi ehkä pieni muutos kiinteään tapahtunut. Inspiroin itse itseäni.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 26.03.2023 15:41 Tulin siihen tulokseen, että jos en syö mitään herkkuja tai käytä alkoholia lainkaan, jään normaalilla syömiselläni alle sen rajan joka pitäisi syödä ettei laihdu liikaa.
Minulla on ratkaisu, joka vain etsii tuota ongelmaa!
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Pyörähdin ottamassa uudet luvut bodymajassa. Kuukaudessa on hävinnyt rasvamassa 1,2kg. Joten jos alkuvuodesta hävisi turhankin nopeasti painoa ja toivoin sellaista 2kg/kk tahtia, niin nyt jäädään hieman sen alle. Pääasia, että suunta jatkaa alaspäin ihan itsestään, mutta olisihan se kiva että tahti hieman paranisi.

Tulokset oli hyvin linjassa edellisen mittauksen kanssa. Rasvamassa pienentyminen näkyi tasaisena pienenä muutoksena tuloksissa, eikä mitään huomiota herättävää heittelyä ollut missään mittaustuloksessa. Jos vielä seuraavat tulokset on yhtä nätisti linjassa, niin voi alkaa olettamaan, että ainakin laitten sisäinen tarkkuus on kohdillaan. Eihän näillä tiedoilla oikein mitään tee, mutta ainakin tällä hetkellä niiden kautta on kiva seurata kehonmuokkausprojektia. Jos ei olisi kehonmuokkaustavoitteita, niin ei näillä tuloksilla olisi varmaan mitään käyttöä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Viime keväänä painoin 92 ja nyt ehkä 105. Myöhäistä aloittaa laikkaria joulun jälkeen. Syömisestä se on kiinni. Kun viime keväänä laihduin 22 kg, en liikkunut ollenkaan.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Monella juominen vaikuttaa enemmän kuin syöminen.
Universaali disclaimer.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

So Hard kirjoitti: 15.04.2023 19:58 Monella juominen vaikuttaa enemmän kuin syöminen.
Kieltämättä juomisen lopettaminen vaikutti silloin. Mutta alkoholiin en edelleenkään koske kuin viikonloppuna, ja en varsinkaan ennen työpäivää.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

nokkaelain kirjoitti: 15.04.2023 22:02
So Hard kirjoitti: 15.04.2023 19:58 Monella juominen vaikuttaa enemmän kuin syöminen.
Kieltämättä juomisen lopettaminen vaikutti silloin. Mutta alkoholiin en edelleenkään koske kuin viikonloppuna, ja en varsinkaan ennen työpäivää.
Pienilläkin annosmäärillä kalorimäärät on aika näyttäviä.
Universaali disclaimer.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

So Hard kirjoitti: 15.04.2023 22:10 Pienilläkin annosmäärillä kalorimäärät on aika näyttäviä.
Myös, taas yksi lounaspaikka lopetti ja olen käynyt Hesellä syömässä -50% hintaista "lounasta". Pitäisi se sokerikola ainakin vaihtaa. Ainakin aikoinaan ranskalaiset sai vaihtaa minisalaattiin. En jaksaisi selittää kassalla enempää, kun vähintään kerran viikossa joku ei tajua mitään ja viimeksikin tilaus katosi.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Ei tarvi laikkaria, kun ei pelleille kuureilla (vaan syö järkevästi ravinnepitoista ruokaa) ja liikkuu. Ja joo, tiedän että on unpopular opinion. :mrgreen:
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Kävin Bodymajassa tekemässä kuukausittaisen kuntotarkastuksen. Kotipuntari ehti kuun vaihteessa näyttämään jo kilon kevyempiä lukuja, mutta alkukuusta tuli jostain syystä viikon verran nousua. No paino tuntuu koronasta lähtien soutaneen vuoroin jyrkästi alas ja heti perään takas ylös, joten oletettavasti jotain nestevaihtelua.

Mutta katsotaan laajemmassa kuvassa, niin jää turhat heilumiset vähemmälle. Kuukaudessa näyttää sekä paino että rasvamassa tulleen 1,5kg alaspäin. Rasvan vähetessä myös viskaalirasvan määrä pienenee tasaisesti. Lihasmassalle kone arpoi täsmälleen saman luvun kuin viimeksi. Viralline paino toukokuussa nyt 114,6kg, josta rasva 38,8kg ja lihas 43,4kg. Laite tuntuu pitävän tiukasti kiinni valitsemastaan lihasmassan määrästä. Mielenkiinnolla seuraan miten hyvin se pitää arvonsa rasvan määrän vähetessä.

Myös ympärysmitat jatkaa loogisesti pienenemistään. Jokohan ensikerralla vyötärön ympärys olisi pienempi kuin rinta. Lantion alittamiseen on varmasti vielä useampi kuukausi. Vallankin kun nyt molemmat pienenivät yhtä paljon. Jotenkin aina myös hämmentävä ajatus, että monilla misseillä vyötärön ympärys on pienempi kuin mun reisi. Kun puhutaan klassisesta 90-60-90 ihannemitasta :?

Uusin tulos Edellinen tulos
Kaula 44,8 cm 44,8 cm
Rinta 122,6 cm 122,9 cm
Vyötärö 123,2 cm 124,1 cm
Lantio 118,2 cm 119,1 cm
Oikea käsi 43 cm 43,4 cm
Vasen käsi 42,4 cm 42,7 cm
Oikea reisi 65 cm 65,9 cm
Vasen reisi 64,1 cm 64,8 cm
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tämmöisenä ghettoperseisenä vaikea ymmärtää, että lantio voi olla pienempi kuin vyötärö.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ai niin mun bodymaja pisteet nousi kahdella. Tällä vauhdilla pojot on vihreällä kesän loppuun mennessä. No ehkä voi joutua vähän venyttämään kesää, mut kuitenkin; Jee! :D
Liitteet
Screenshot 2023-05-11 at 12-45-03 Oma Body -tulokset.png
Screenshot 2023-05-11 at 12-45-03 Oma Body -tulokset.png (47.34 KiB) Katsottu 771 kertaa
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Bluntly kirjoitti: 11.05.2023 12:41 Tämmöisenä ghettoperseisenä vaikea ymmärtää, että lantio voi olla pienempi kuin vyötärö.
Mulla vartalo on voimakkaasti taipuvainen keskivartalolihavuuteen eli terveyden kannalta pahin mahdollinen geeniperimä äidin suvun puolelta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Vagabondo kirjoitti: 11.05.2023 12:39 ...ympärysmitat ...
Sun vyötärönympärys on reilusti yli puoli metriä enemmän kuin mulla :shock: :mrgreen:
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Kiukkutipu kirjoitti: 16.05.2023 17:14
Vagabondo kirjoitti: 11.05.2023 12:39 ...ympärysmitat ...
Sun vyötärönympärys on reilusti yli puoli metriä enemmän kuin mulla :shock: :mrgreen:
Sori siitä. Tuolla kaupungilla näkee kyllä vielä reilusti isompiakin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vastaa Viestiin