Päivän paras kuva

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25734
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bhven kirjoitti: 15.03.2021 15:33 Kuulin luotettavan huhun, että autossa istuva henkilö on Jorma Ollila.


Jorma Ollila on siis niinQ Suomen Bruce Wayne?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4298
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Adding screws in before the climb is hilarious. it’s like the moral equivalent of telling someone the directions to McDonalds when they didn’t ask.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9457
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Maailma muuttuu. Mun kosketus tuonne itään on niin heikko ja satunnainen, että muuttuminen pääsee yllättämään. Täällä PKSn toisella puolella kun kehitys on paljon hitaampaa.

80-luvulla tuli käytyä satunnaisesti itäkeskuksessa hampurilaisilla kavereiden kanssa. Pentuna oli hauska huristella ilman aikuisia sinne metrolla ja sitten takaisin. Paikka oli toki täysin suomalainen siihen aikaan.

90-luvulla tuli käytyä toisinaan Itäkeskuksessa ostoksilla, kun muita isoja kauppakeskuksia ei oikein vielä ollut. Ulkomaalaisia oli, mutta ei silmiinpistävästi.

Sitten meni kymmenisen vuotta ennen kuin jostain syystä eksyin jälleen itäkeskukseen. Oli kuin olisi tullut toiseen maailmaan. Asiakkaista merkittävä osa oli selvästi ulkomaalaisia. Espoon kauppakeskuksissa ei silloin vielä montaa nähnyt.

Päivän hesarin kuva, jossa mainostekstit arabiaksi pääsi taas yllättämään. Venäjän kielisiin kyltteihin on jo tottunut, mutta tää on ensimmäinen kerta kun näen arabiaksi oletettua tekstiä suomalaisen myymälän seinällä. Onhan sitä lehdistä lukenut, että ulkomaankielisten osuus tuolla suunnalla kasvaa koko ajan, mutta sitä ei näe, kun ei tuolla liiku.

Kuva
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16717
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Joo. Alkoi taas harmittamaan tämä korona. Tuolla olisi kai vaikka minkälaisia irakilaisia grilliravintoloita ja vastaavia, joita olisi oikein mielenkiintoista kokeilla. Mutta ei taida ennen täyttä rokotekattavuutta rohjeta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23526
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vagabondo kirjoitti: 18.03.2021 8:41Täällä PKSn toisella puolella kun kehitys on paljon hitaampaa.
Köpöttelen Läkkitorille niin kyllä siinä alkaa olemaan jokseen vahvasti eksoottisia fiboja, niin liikkeiden kuin vetelehtijöiden suhteen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2841
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Kuva
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23526
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ihan kuin noilla astronauteilla olisi kumpparit.
saapas.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25734
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Joo. Mielestäni Space X:n design tiimi, vaikka muuten onkin tehnyt hyvää työtä, ei noissa saappaissa ole oikein onnistunut.

Niissä pitäisi olla jotain tekstuuria enemmän. Tietysti kaikki soljet ja valjaat saattaisivat olla hätätilanteessa haitaksi, mutta jotain lisämuotoilua, koristetta kaipaisivat.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21430
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Tuo kuva todistaa kuunatsit. Ovat hämäysenä pukeutuneet valkoiseen, mutta unohtaneet saappaat jalkaan.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25734
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 23.04.2021 15:08 ^ Tuo kuva todistaa kuunatsit. Ovat hämäysenä pukeutuneet valkoiseen, mutta unohtaneet saappaat jalkaan.
Hugo Boss pyörii haudassaan kun joutuu todistamaan moista uniformua!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23526
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 23.04.2021 14:00Tietysti kaikki soljet ja valjaat saattaisivat olla hätätilanteessa haitaksi, mutta jotain lisämuotoilua, koristetta kaipaisivat.
Hätätilanteessa ei taida oikein mistään olla apua. Challengerin jengi taisi olla hengissä ja tajuissa mereen asti.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25734
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Miehitetyissä raketeissa on yleensä aina

https://en.wikipedia.org/wiki/Launch_escape_system

Sukkula oli tästä poikkeus.

Myös Space X:n Crew Dragonissa on LES.

https://en.wikipedia.org/wiki/Crew_Drag ... Abort_Test

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23526
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25734
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Jos joku ei ole seurannut, niin lähti liikkeelle tästä

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16717
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Mä luulin, että toikin oli pikemminkin yki kulma keskusteluun, jota on jonkun aikaa käyty erityisesti suunnitteilla olevasta Humallahden rantabaanasta: pitääkö kävely- ja fillaribaana vetää luonnonkalliorannan mukaisesti ylös-alas ja mutkille, vai vedetäänkö suorempia linjoja merenpinnan tasoon pengerrykselle ja silloille? Luonnonmukaisuuden kannattajat kannattavat alppirataa, sujuvan pyörätyömatkaliikenteen kannattajat korkeuserotonta baanaa.

Kuva
Viimeksi muokannut urpiainen, 26.04.2021 9:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21430
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^ Jos mäet kierrettäisiin, niin toi valittaisi liikojen mutkien määrää.

Minulla on ratkaisu: Hanki lapselle pyörä, jossa on vaihteet. Pyörätiellä ei nousun esteenä takuulla ole pidon loppuminen, joten isukki on nyt vain ostanut lapselle jonkun halvan pyörän, josta loppuvat vaihteet kesken. Isukki tekee nyt vähän lisää duunia ja ostaa kunnon pyörän.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9457
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

^ Lastenpyörät on lähes kaikki hirveetä kuraa. Raskaita runkoja ja huonoja komponentteja, jotta hinta saadaan pidettyä edullisena.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21430
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Jos isukki kuitenkin esittää olevansa pyöräilijä, niin kaipa isukki ostaa lapselle kunnon pyörän. Onhan se aika karua lähteä 11km lenkille lapsen kanssa, jos lapsella on paskempi pyörä kuin itsellä. Vauhtia, saatana!?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16717
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä olen ehkä taipuvainen ajattelemaan, että lähtökohtaisesti tuollainen keinotekoinen rantabaana esim. just Töölö-Meilahdessa olisi tosi hieno, vaikka se tarkoittaisikin, että lintubongarit ja tukkakoskelot joutuisivat siirtymään onnen etsintään naapurikaislikkoon. Toki kustannuslaskelma on keskeisimpiä tekijöitä yhtälössä, mutta myös lasten ja rollaattorivanhusten saavutettavuusnäkökulma on keskeinen, vaikka toki voi aina sanoa, että menisivät vanhukset sairaseläkkeensä ohella töihin, että saavat hankittua sähkörullatuolit niin kuin kunnon ihmiset.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9457
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 26.04.2021 10:22 ^ Jos isukki kuitenkin esittää olevansa pyöräilijä, niin kaipa isukki ostaa lapselle kunnon pyörän. Onhan se aika karua lähteä 11km lenkille lapsen kanssa, jos lapsella on paskempi pyörä kuin itsellä. Vauhtia, saatana!?
Ei niitä niin vain osteta. Islabikes on käsittääkseni paras ja ainoa lasten pyöriin keskittynyt merkki ja niitä ei saa Suomesta uutena, vaan pitää osata tilata briteistä. Toki tästä netin fillaripalstoilla puhutaan ja asiaa harrastava tiedon löytää. Löysin minäkin, kun pojalle halusin kunnollisen pyörän ostaa, mutta vaatii sellaista välinehifistelevää luonnetta.

Melkein kaikki lapset ajaa luvattoman huonoilla pyörillä. Tämä sitten jatkuu teini-iässä, kun vaatimalla vaativat niitä Jopoja :facepalm:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9457
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 26.04.2021 10:30 Mä olen ehkä taipuvainen ajattelemaan, että lähtökohtaisesti tuollainen keinotekoinen rantabaana esim. just Töölö-Meilahdessa olisi tosi hieno, vaikka se tarkoittaisikin, että lintubongarit ja tukkakoskelot joutuisivat siirtymään onnen etsintään naapurikaislikkoon.
Joo, sun kuvan ratkaisu oli tosi näyttävä. Toki sen rinnalla voisi olla kallioilla kiertelevä kuntorataratkaisu. Mun mielestä on aivan idioottimainen ajatus, että kehä III sisäpuolella pitäisi olla jotain luonnontilaista luontoa. Puistoiksi ja virkistysalueiksi vaan kaikki.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25734
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 26.04.2021 9:50 ^ Mä luulin, että toikin oli pikemminkin yki kulma keskusteluun, jota on jonkun aikaa käyty erityisesti suunnitteilla olevasta Humallahden rantabaanasta: pitääkö kävely- ja fillaribaana vetää luonnonkalliorannan mukaisesti ylös-alas ja mutkille, vai vedetäänkö suorempia linjoja merenpinnan tasoon pengerrykselle ja silloille? Luonnonmukaisuuden kannattajat kannattavat alppirataa, sujuvan pyörätyömatkaliikenteen kannattajat korkeuserotonta baanaa.

Kuva
Eikös paras ratkaisu ole vetää pyörätielle viivasuora kallioleikkaus tai tunneli?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16717
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 26.04.2021 10:43 Eikös paras ratkaisu ole vetää pyörätielle viivasuora kallioleikkaus tai tunneli?
Äijä tuli ja vetäs yhdellä visiolla koko Helsingin kaupunkisuunnittelupolitiikan rintamalinjakokonaisuuden uusiksi! Keskustatunneli pelkälle kevyelle liikenteelle ja ratikoille Kruunusiltojen viitoittamalla tiellä!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21430
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vagabondo kirjoitti: 26.04.2021 10:35
sivustahuutaja kirjoitti: 26.04.2021 10:22 ^ Jos isukki kuitenkin esittää olevansa pyöräilijä, niin kaipa isukki ostaa lapselle kunnon pyörän. Onhan se aika karua lähteä 11km lenkille lapsen kanssa, jos lapsella on paskempi pyörä kuin itsellä. Vauhtia, saatana!?
Ei niitä niin vain osteta. Islabikes on käsittääkseni paras ja ainoa lasten pyöriin keskittynyt merkki ja niitä ei saa Suomesta uutena, vaan pitää osata tilata briteistä. Toki tästä netin fillaripalstoilla puhutaan ja asiaa harrastava tiedon löytää. Löysin minäkin, kun pojalle halusin kunnollisen pyörän ostaa, mutta vaatii sellaista välinehifistelevää luonnetta.
Islabikes, Frog ja Woom on kaikki hyviä.

XXL:llä on myös ihan hyviä pyöriä:
https://www.xxl.fi/white-xc-240-lite-an ... 30_1_style
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25734
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän paras kuva

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 26.04.2021 10:46 Kruunusiltojen viitoittamalla tiellä!
Just eilen ehdottelin vaimolle Kruunuvuorenrantaa merinäköalalla. Ei kiinnostunut. Onhan se toki rakennustyömaa nyt. En tiedä itsekään, olisinko menossa. 15 min ratikalla keskustaan sitten joskus.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja