Texas hold' em

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

NuoriDaavid kirjoitti:Kun pelataan leikkirahasta, niin ei pelata samalla tavalla, kuin oikeasta rahasta pelatessa. Vaikka itse pelaisit samoin kuin oikealla rahalla (mikä sekään ei käytännössä ole mahdollista), niin siitä ei ole hyötyä, koska vastustajat eivät pelaa kuten oikeasta rahasta.
Huimalla kahden päivän kokemuksellakin voin tuon hyväksyä todeksi. Seuraavaksi kai sitten jotain parin euron turnauksia.

Suositelkaa hyvää paikkaa, tuo pokerihuone.com taitaa olla hiukan ylikansoitettu alle aikuisikäisillä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Dr.Diarrhea

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

Bluntly kirjoitti:...tuo pokerihuone.com taitaa olla hiukan ylikansoitettu alle aikuisikäisillä.
Ei kai tämä huono asia ole? Ei pelaajan iällä ole käytännössä mitään merkitystä.

Muita sivustoja on mm. Party Poker ja Pokerstars.
Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja Think »

Dr.Diarrhea kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:...tuo pokerihuone.com taitaa olla hiukan ylikansoitettu alle aikuisikäisillä.
Ei kai tämä huono asia ole? Ei pelaajan iällä ole käytännössä mitään merkitystä.

Muita sivustoja on mm. Party Poker ja Pokerstars.
Onko näillä sivustoilla mitään käytännön eroa? Noin pikaisella vilkaisulla myös betsson ja 24poker:kin ovat "suosittuja".
Ovela kuin orgasmi
NuoriDaavid

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Think kirjoitti:
Dr.Diarrhea kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:...tuo pokerihuone.com taitaa olla hiukan ylikansoitettu alle aikuisikäisillä.
Ei kai tämä huono asia ole? Ei pelaajan iällä ole käytännössä mitään merkitystä.

Muita sivustoja on mm. Party Poker ja Pokerstars.
Onko näillä sivustoilla mitään käytännön eroa? Noin pikaisella vilkaisulla myös betsson ja 24poker:kin ovat "suosittuja".
Ise olen kokeillut vain
Pokerstarsia, joka ainakin toimii hyvin ja pelejä on aina käynnissä tuhansia.

http://fi.partypoker.com/ on ilmeisesti suurin.
Dr.Diarrhea

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

Think kirjoitti:Onko näillä sivustoilla mitään käytännön eroa? Noin pikaisella vilkaisulla myös betsson ja 24poker:kin ovat "suosittuja".
Kun opit ensin yhden sivuston palvelun kunnolla, siis käytännössä tutkit eri käytönnöt ja mahdollisuudet, niin vertailuja kannattaa alkaa tehdä. Aluksi kohtaat grafiikan, joka voi miellyttää tai sitten ei - makuasia. Sitten on nämä erilaiset palvelut, mitä pelaajan käyttöön on sivustosta riippuen annettu. Esimerkiksi Pokerstarsilla on mielestäni onnistunut paketti. Siellä turnaukset ovat hyvin palkittuja ja variaatioita ja määrää löytyy paljon. Niin ikään Pokerstarsin pelaajan statsit on kompaktisti koodattu.
Tix

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja Tix »

Nyt se loppus. Kun on kaks kertaa hävinnyt all-innin nelosilla niin se on saatana koko peli nähty. Jokunen kymmenen euroa sinne kului, mutta läksyt on opittu - älä pelaa rahasta, ainoa joka voittaa varmasti on talo.
Dr.Diarrhea

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

Tix kirjoitti:Nyt se loppus. Kun on kaks kertaa hävinnyt all-innin nelosilla niin se on saatana koko peli nähty. Jokunen kymmenen euroa sinne kului, mutta läksyt on opittu - älä pelaa rahasta, ainoa joka voittaa varmasti on talo.
Pystytkö voittavaan peliin? Jos pystyt, niin ei hätää. Jos olet pelannut nämä nelostappiot hyvin, niin mitä sitten? Erittäin ilmeisesti et ole ainakaan huonosti pelannut. Kyse ei koskaan ole yksittäisistä jaoista tai poteista. Tai alussa voi tuntua siltä, mutta silloin et ole kokenut vielä juuri mitään. Ethän sä luovuttajatyyppi ole?
Tix

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja Tix »

Dr.Diarrhea kirjoitti:Pystytkö voittavaan peliin? Jos pystyt, niin ei hätää. Jos olet pelannut nämä nelostappiot hyvin, niin mitä sitten? Erittäin ilmeisesti et ole ainakaan huonosti pelannut. Kyse ei koskaan ole yksittäisistä jaoista tai poteista. Tai alussa voi tuntua siltä, mutta silloin et ole kokenut vielä juuri mitään. Ethän sä luovuttajatyyppi ole?
Pystyn, vain muutamana päivänä olen jäänyt hiukan tappiolle. Parin kierroksen tarkkailun jälkeen osaan yleensä ennustaa pöydässä olevien käytöksen ja osaan kiskoa pottia ylös kun on hyvä käsi jne. Ei vaan huvita nuhjata enää tuntikausia fiksua peliä hävitäkseen sitten kaiken tuon työn tuloksen yhdellä kädellä jolla ei pitäisi kaiken järjen mukaan hävitä. Jos on flopin jälkeen neloset, niin pottiahan vedätetään niin ylös kuin perse kestää - ja sitten kolmosilla mukaan lähtenyt isorahainen huonosti pelaava puupää saa riveristä isommat neloset.

Saisin varmaan nuo tappiot katettua pelaamalla vielä varovaisemmin ja laskelmoivammin koska pienen rahan pöydissä pelaa valtavasti rahastettavia urpoja, mutta mitäs järkeä siinä on kun alkaa tuntua työltä huvin sijaan? Saisin enemmän käteen tunnilta tekemällä leipätyötäni enemmän :)
Dr.Diarrhea

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

Tix, pari hyvää tipsiä. Pelaa samanaikaisesti 2-4 neljää pöytää, niin pelaaminen on mielekkäämpää, tapahtumia paljon enemmän, eikä tule koko ajan olo, että vittu kun tulee paskaa lappua eikä tapahdu. Jos yhdessä neljästä häviät isonkin all inin, ei hätää - sulla on kolme mahkua tehdä tulosta. Sitten toinen, jonka olen myös aikaisemminkin antanut: jos tuntuu, että all in tilanne voi kasvaa liian merkitykselliseksi, voit ottaa pöydästä rahat pihalle vaikkapa tuplattuasi stäkkisi. Sitten suhteuta se pelin koko eli ne blindit rolliisi eli pelikassaasi. Suhde voisi olla 1/1000+. Eihän isokaan all in tule olla kuin pieni osa rolliasi.

Tärkein mukavuustekijä mutta myös pelin/pelitavan vakauttaja on ehdottomasti monen pöydän yhtäaikainen pelaaminen. Aluksi ota kaksi pöytää rinnan. Jos sulla on iso näyttö tai oikea saitti(pöytien koko säädetty tarpeeksi pieneksi), voit jakaa ruudun myöhemmin neljään. Ja muista, että vajaapöytä(esim. 4-6 pelaajaa) on huomattavasti nopeampitempoisempaa kuin täysi pöytä (10-12). Harjaantunutkin pelaaja on usein liian kiireinen neljässä kuuden hengen pöydässä samanaikaisesti.
NuoriDaavid

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Tix kirjoitti: Saisin varmaan nuo tappiot katettua pelaamalla vielä varovaisemmin ja laskelmoivammin koska pienen rahan pöydissä pelaa valtavasti rahastettavia urpoja, mutta mitäs järkeä siinä on kun alkaa tuntua työltä huvin sijaan? Saisin enemmän käteen tunnilta tekemällä leipätyötäni enemmän :)
Jos pelaaminen ei ole hauskaa, niin silloin ei tietenkään pidä pelata. Tuskin nyt kuitenkaan olet ajatellutkaan vaihtaa lakimiehen hommat pokerinpeluuseen ansaintamielessä?

Minä pelaan innoissani 0.01/0.02 dollarin panoksilla ja tunnin jälkeen olen sitten 30 senttiä voitolla tai tappiolla.

Jos pelaat hyvin, niin tuurilla ei ole merkitystä. Tuuri on lopulta kaikille sama.
imbesiili

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja imbesiili »

Tjaahans voisin itsekin kokeilla pelata ihan oikealla rahalla, kun poker stars on pudottanut minimiosanottomaksun 10 dollahiin.
NuoriDaavid

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

NuoriDaavid kirjoitti:
Jos pelaat hyvin, niin tuurilla ei ole merkitystä. Tuuri on lopulta kaikille sama.
No niin. Stakki alkaa taas olla vähissä. En siis toisin sanoen pelaa hyvin. Teoreettista tietämystä minulla jo on varsin runsaasti, mutta huomaan toistuvasti, että en pelaa niin kuin pitäisi, vaikka tiedän miten pitäisi pelata.

Pitäisi pelata tiukemmin ja nöyremmin. Nyt pelaan aivan liian löysästi.
Dr.Diarrhea

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

NuoriDaavid kirjoitti:Pitäisi pelata tiukemmin ja nöyremmin. Nyt pelaan aivan liian löysästi.
Mä en usko tässä asiassa kuin työntekoon. Mikään muu ei oikein auta kuin ne jaot. Esimerkiksi Patrik Antonius ei ole muistaakseni lukenut ainuttakaan pokerikirjaa. Kyse on alussa oikeastaan tappioiden minimoinnista. Mä hyppäsin melkein heti 0,25/0,50 pöytiin ja siitä taas asteettain ylöspäin. Ekan puolen vuoden aikana tuli takkiin joku 2500 euroa, kun ei pysyny peli kasassa. Nykyään jauhan 1/2 pöydissä enimmäkseen.
NuoriDaavid

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Dr.Diarrhea kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Pitäisi pelata tiukemmin ja nöyremmin. Nyt pelaan aivan liian löysästi.
Mä en usko tässä asiassa kuin työntekoon. Mikään muu ei oikein auta kuin ne jaot. Esimerkiksi Patrik Antonius ei ole muistaakseni lukenut ainuttakaan pokerikirjaa. Kyse on alussa oikeastaan tappioiden minimoinnista. Mä hyppäsin melkein heti 0,25/0,50 pöytiin ja siitä taas asteettain ylöspäin. Ekan puolen vuoden aikana tuli takkiin joku 2500 euroa, kun ei pysyny peli kasassa. Nykyään jauhan 1/2 pöydissä enimmäkseen.
No varmasti totta, että pokerinpelaamistakaan ei voi kunnolla oppia kuin harjoittelemalla. Nöyryyden puute tulee esiin siinä, että kun olen opiskellut teoriaa ja osaan jo jotain teoriassa, niin on vaikea myöntää, ettei kuitenkaan osaa niin hyvin käytännössä.
Avatar
Sleazoid
Elämätön Kitisijä
Viestit: 363
Liittynyt: 16.08.2005 3:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja Sleazoid »

Se on se teoria ja käytäntö. David Sklanskyn sanoin: "Some (most?) of the things can only be learned through trials by fire at the poker table". Ei niillä taskuässillä aina voita, vaikka vastassa oliskin yks käsi erimaakakkosseiskaa.
Loppuiko data & argumentit?
Dr.Diarrhea

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

Olen monasti miettinyt mikä on TH:n tilastollisesti taloudellisesti tappiollisen aloituskäsi? Veikkaan, että monen pelaajan kohdalla se on, ironista kyllä, A,A.

Asiahan on niin, että kun Twin Towersin saa, niin siihen joko ihastuu tai rakastuu. Varsinkin silloin, kun pelaat käden alussa maltillisesti, jolloin vastustajilla ei ole hajuakaan tästä uppotukistasi. Tuolloinhan oletat, että johdat flopin jälkeen about no matter what.

Ja sitten siitä luopuminen...niin mikä luopuminen? Vaatii kokemusta ja vastustajien usein olemattomien tellien lukemista, jotta pystyt luopumaan A,A:sta. Käsi on ylipelaamisen mallikappale.

Onkin syytä olettaa, että A,A on taloudellisesti tappiollisimpia käsiä samalla ollen aloituskäsien yksinvaltias. Aika kieroa!
MGandhi

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

Dr.Diarrhea kirjoitti: Onkin syytä olettaa, että A,A on taloudellisesti tappiollisimpia käsiä samalla ollen aloituskäsien yksinvaltias. Aika kieroa!
AA:lla tulee tehtyä pahimmat tappiot. True. Sen ylivoimaisuus lähtökätenä kuitenkin vie saldon pitkässä juoksussa pakostakin plussalle.

No Limitissähän taskuraketeilla pyritään houkuttelemaan vihu all-in preflopissa, jos on vähänkään sellainen pelityyli, ettei nauloista osaa päästää irti. Onhan se sitten helppoa katsella vierestä kun NuoriDaavid vetää KQ:lla rattaat riverillä. Usein viimeistään riverillä oltaisiin all-in joka tapauksessa.
Dr.Diarrhea

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

A,A:n pikkuveli K,K on myös messevä ylipelaamiskäsi. Aiai, kun pienet rattaat vei taas isukilta koko stäkin. Ei heti all iniä, mut sitoutumisasteen noustessa pottikertoimien voimalla. Ei vaan pystynyt luopumaan. Onneksi toi muutama päivä sitten sattunut miehekäs tonnin kupru on pitkälti kuitattu. Ei kai tässä muuta kun seuraavaa kuprua odottelemaan :mrgreen:
NuoriDaavid

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Nyt tuntuu, että olen saanut pelin kulkemaan aiempaa paremmin.

Muutos, jonka tein, oli hyvin yksinkertainen:

Kippaan herkemmin. Aiemmin puskin liian usein härkäpäisesti eteenpäin.
Vihtahousu

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

NuoriDaavid kirjoitti:Nyt tuntuu, että olen saanut pelin kulkemaan aiempaa paremmin.
Muutos, jonka tein, oli hyvin yksinkertainen:
Kippaan herkemmin. Aiemmin puskin liian usein härkäpäisesti eteenpäin.
Niin, ei kannata tuijottaa sitä pottia liian paljoa, vaan miettiä oikeuttaako sillä kierroksella oleva käsi minkälaiseen peliin.
NuoriDaavid

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vihtahousu kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Nyt tuntuu, että olen saanut pelin kulkemaan aiempaa paremmin.
Muutos, jonka tein, oli hyvin yksinkertainen:
Kippaan herkemmin. Aiemmin puskin liian usein härkäpäisesti eteenpäin.
Niin, ei kannata tuijottaa sitä pottia liian paljoa, vaan miettiä oikeuttaako sillä kierroksella oleva käsi minkälaiseen peliin.
Niin. Ongelmani oli se, että koska noissa mikropanoksin pelattavissa peleissä osa pelaa todella huonosti (esimerkiksi minä-heh), niin liian usein automaagisesti oletin, että vastapuoli bluffaa. Ei se aina kuitenkaan bluffaa :D.
Dr.Diarrhea

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

Tässä kaksi turnauspeli Texasin kultapoikaa historian suurimmassa käteispelipotissa:

http://www.youtube.com/watch?v=ojeRwWIdQBM
elco

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja elco »

Tiedä sitten onko tämä jo wanha, mutta vitullisen hyvä pokeriblogi.
SikaMika

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Hähäh, menin sitten iltapuhteena paukuttamaan hieman pokeria. Ideana oli mennä 1$/1$ no-limit pöytään täräyttämään jäljellä ollut viisikymppiseni tiskiin heti kun tulee pelattavat kortit. Siinä sitten sätkin hetken aikaa hieman paskemmilla lapuilla, stäkki oli jo alla kahden kympin kun onnistuin ekan kerran tuplaamaan.

Mulla rahaa reilu muutama kymppi. Olen BB ja keskiposition tyyppi reissaa kympin. Mulla ysipari ja ajattelen, ettei se takuulla löisi nauloilla tai kalleilla tyhjään pöytään noin reteästi, vaan arvelin sen kädeksi jonkin pikkuparin tai AK:n. Rereissasin itseni all-iniin, kaveri katsoi. Pöytään pamahtaa 5-5-6-8-J, kaveri näyttää KQ:nsa ja mä tuplaan itseni yli kahdeksaan kymppiin.
Sitten huonojen pelaajien typerien all-inien ansiosta hilaan stäkkini hieman päälle kahden sadan vain tullakseni muutamalla heikosti pelatulla kädellä 150:n tietämiin.

Sitten hieman villimpi jako. Mä olen aikaisessa positiossa kädessäni AJs. Betsaan vitosen, seuraavan position tyyppi reissaa saman tien 17$:iin. Valmistauduin jo kippaamaan käteni mutta kaksi tyyppiä mun oikealta puoleltani maksavat joten pottikertoimet olivat hyvin kohdillaan tuon ylimääräisen 12$:n maksuun.
Floppi on Q-Q-4, ei mitään värin vetoja ja kaikki vain katsovat. Turnilla pöytään tulee 5, edelleen kaikki checkaavat. River on toinen nelonen, jolloin mun ässähaini alkaa näyttää ihan hyvältä varsinkin kun kukaan ei ole flopin jälkeen korottanut kertaakaan. Kaksi kaveria mun vasemmalla puolellani chekkaavat edelleen, oikealla puolellani oleva tyyppi betsaa 25$ ja mä maksan muiden foldatessa. Oletan tyypillä myös olevan ässän jolloin potti menee jakoon, mutta paskat: se heittää pöytää sorsaparin! Siis jumalauta, siellä on jo valmiiksi kaksi isompaa paria, ja tää roikkuu mukana jollain kakkosparilla alusta asti. Okei, olihan kaksi tyyppiä maksanut jo hänen edellään ennen floppia, mutta silti mä en olisi lähtenyt ikinä maksamaan sorsilla sitä 17$:n reissua. Ja viimeinen betsi on tietenkin epätoivoinen kusetusyritys. Hauskinta asiassa on se, että tyyppi alkaa itkemään mulle, kuinka mä olin maksanut sen 17$ reissun (oikeammin 12$:n, mullahan oli jo femma kiinni). En jaksanut alkaa selittämään sille mitään pottikertoimista enkä mistään muustakaan, otin vain tuon n. 130$:n potin taskuuni ja säälin typeryksiä.

Mä en tiedä, mitä niillä kahdella muulla oli käsissään. Ilmeisesti jotain kunkkupainotteisia vetokäsiä tai osumattomia pikkupareja. Ehkä joku jopa ujosteli AK:llaan sitä viimeistä betsiä täyskäden pelossa, ja lahjoitti mulle foldatessaan puolet potista.
Loppusaldo reilut 250$, joten voittoa tuli pari sataa vajaassa kolmessa tunnissa. Sanonta "kun nuori mies nukkuu on se kuin laittaisi rahaa pankkiin" ei ihan täysin pidä siis paikkaansa. Tosin enhän mä ole enää nuori, ja nukkumaan olisi hyvä jo mennä...
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Turmion tie levenee edessäni. Leikkirahasta siirrytty oikeisiin taaloihin ja pikkuhiljaa päähän hiipinyt ajatus homman sopivuudesta meikäläisen luonteelle. Normipöydät ei oikein sovi kärsimättömälle, fast-pöydät on enemmän meikäläisen juttu.

Eilen ensimmäisen kerran uskaltauduin 1$+20c sittariin kokeilemaan, aikas kivoja.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin