EveryWoman kirjoitti:
Keskihintaisissa ehkä, mutta jos olet valmis käyttämään enemmän rahaa, valikoimaakin alkaa löytyä. Käy vaikka Aleksin ja Kluuvikadun risteyksen ympäristössä pyörimässä (Feminett, Andiata, Max Mara - erityisesti Max Marassa on erittäin monipuolinen valikoima).
Toinen, halpa vaihtoehto on sitten ne kirpputorit. Tietysti niissä menee jonkin verran aikaa, mutta sitten kun jotakin sopivaa ja nättiä löytyy, ilo on ylimmillään!
Kenkien kanssa en osaa neuvoa. Suomalaiset taitavat ostaa kenkiä suhteutettuna muuhun Eurooppaan vielä vähemmän kuin vaatteita, joten ehkä se selittää huonoa valikoimaa.
Noista Max Mara on ainut, jossa on vähän sen henkistä kuin mistä ehkä tykkään. En tällä hetkellä tarvitse business-henkistä asua, joita minun mielestäni Feminettistä ja Andiatasta lähinnä löytyy. Feminettissä olen kyllä aina käynyt jos olen ollut jotain hää/merkkipäiväkolttua vailla. Mut se arkivaatevalikoima on musta aika Rikas Täti-tyyliä. Toki jos pitää valita, niin mieluummin Andiata-jakkupuku tai bleiseri kuin samanhintainen Ril's. Max Mara on vielä toistaiseksi turhan kallis. Vuoden alusta kun menen taas töihin, vierailen enemmän Punavuoressa päin, esim Ivo Nikkololla ja 2or+:ssa.
Nyt harmittaa, kun kaikki halpikset, joiksi kyllä lasken myös Mangon ja Zaran Henkkamaukan ja Vero Modan ohella, tosiaan pitää ihan samanlaista valikoimaa. Ainut poikkeus, jolla on jotain yritystä on Forumin Vila.
Kirppareita en jotenkin jaksaisi, vaatehelmet on liian harvassa mun kärsivällisyydelle. Oon kuitenkin havainnut, että sieltä löytyy yhtä sun toista asustetta ja kivaa kotiin... Kuten kierrätyskeskuksestakin. Kuka jaksaa ostaa uusia pöytiä ja tuoleja lastulevystä kalliilla, kun kierrätyskeskuksessa on vanhoja kunnon puisia, muodikkaaseen 50-luvun tyyliin?
Joo, muodikkaat kengät suomalaisiin olosuhteisiin on varmaan epärealistinen toive. Joskus ns. mummokenkäpuodit yllättävät. Olen ostanut kolme vuotta sitten just sellaisesta "meiltä kengät joka jalkaan, leveys h, terveyskengät" -liikkeestä tosi hienot Strangen lämminvuoriset konjakinväriset nilkkurit, jotka olis vieläkin ihanat ja ajankohtaiset, mutta aivan hirveässä kunnossa, vaikka hoidankin. Talvi ja maantiesuola vaativat veronsa. Yhyy. Sitä kyseistä mallia en muuten ole nähnyt ikinä missään ns. trendiliikkeessä, jotka samaa merkkiä myyvät. Esim spirit storella oli samasta kengästä sellainen tasapohjainen tallukkamalli ja sitten huippukorkea vuoriton kusiluikkarisaapas. Ei ne vaan mieti ne sisäänostajat.