Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 18.01.2024 10:55
So Hard kirjoitti: 18.01.2024 9:58 Kai taloyhtiöllä nyt sentään jonkinlaiset vakuutukset on?
On joo, vakuutustarkastaja tilattu jo paikalle. Meneekös tää niin, että yhtiö saa vakuutuksesta rahat ja vakuutusfirma sitten kynii ne kinkeiltä? Olis rennompi noin.
Näin minä sen uskoisin menevän pl. joku omavastuu. Tiedossa tapaus jossa idiootti poltti saunan. Vakuutusyhtiö hoiti yhtiön kulut.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Olet varmaan oikeassa. Vaikka vakuutus ei korvaa näille sähkönsäästäjille mitään, niin heidän yhtiölle aiheuttamansa vahingot varmaan korvataan yhtiön vakuutuksesta.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 18.01.2024 11:27 ^
Olet varmaan oikeassa. Vaikka vakuutus ei korvaa näille sähkönsäästäjille mitään, niin heidän yhtiölle aiheuttamansa vahingot varmaan korvataan yhtiön vakuutuksesta.
Jos minä olisin sähkönsäästäjän kotivakuutuksen myöntäjä, en korvaisi pesoakaan.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Internet-vakuutusoikeuden asiantuntijana pidän myös selvänä, että yhtiön vahingot maksetaan ongelmitta yhtiön vakuutuksesta.

Säästäjien kotivakuutuskeissi on tosiaan mielenkiintoinen. Kyllähän tuo vaikuttaa törkeältä huolimattomuudelta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti: 18.01.2024 11:46
sivustahuutaja kirjoitti: 18.01.2024 11:27 ^
Olet varmaan oikeassa. Vaikka vakuutus ei korvaa näille sähkönsäästäjille mitään, niin heidän yhtiölle aiheuttamansa vahingot varmaan korvataan yhtiön vakuutuksesta.
Jos minä olisin sähkönsäästäjän kotivakuutuksen myöntäjä, en korvaisi pesoakaan.
Kotivakuutus ei varmasti korvaa mitään. Kyllä toi nyt niin tuottamuksellista on, että pystyvät helposti luistamaan korvausvelvollisuudesta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23505
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Varmasti taloyhtiössä korvataan as. vakuutuksesta osa, mutta ei kaikkea edes rakenteiden suhteen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Berlinbottle.de ryhtyi ehdottelemaan, että tilaan UPS:ltä kuljetuksen gineilleni. Edellinen tilaus 2022 tuli normaalisti ilman sähläystä. Vitun THL. Toivottavasti joutuvat henkilökohtaiseen korvausvastuuseen.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 21.01.2024 14:09 Berlinbottle.de ryhtyi ehdottelemaan, että tilaan UPS:ltä kuljetuksen gineilleni. Edellinen tilaus 2022 tuli normaalisti ilman sähläystä. Vitun THL. Toivottavasti joutuvat henkilökohtaiseen korvausvastuuseen.
Tilasitko kuitenkin?
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Harrastus on harrastus, mutta onko tuosta ulkomailta tilaamisesta oikeasti järkeä, jos verot maksaa?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23505
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.01.2024 14:27 Harrastus on harrastus, mutta onko tuosta ulkomailta tilaamisesta oikeasti järkeä, jos verot maksaa?
Suomessa valikoima on mitätön.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.01.2024 14:27 Harrastus on harrastus, mutta onko tuosta ulkomailta tilaamisesta oikeasti järkeä, jos verot maksaa?
Ei, jos maksaa.

Mesa 16 tarjoaisi vielä kuljetuksen itse. Ei ole vissiin karhu karhunnut vielä sieltä.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 21.01.2024 14:33
James Potkukelkka kirjoitti: 21.01.2024 14:27 Harrastus on harrastus, mutta onko tuosta ulkomailta tilaamisesta oikeasti järkeä, jos verot maksaa?
Ei, jos maksaa.

Juu. IMHO on mielenkiintoinen kysymys, onko oikein jättää verot maksamatta, jos tietää, että ne pitäisi maksaa. Mulla ei ole tuohan varmaa kantaa.

Edit: jos maksuvelvollisuus on myyjällä, niin se tietysti vielä oma eri juttunsa. Silloinkin toki ostaja tietää ostavansa tuotetta, josta asianmukaisia veroja ei ole maksettu, vaikka hän ei verovelvollinen itse olisikaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.01.2024 14:40 Juu. IMHO on mielenkiintoinen kysymys, onko oikein jättää verot maksamatta, jos tietää, että ne pitäisi maksaa. Mulla ei ole tuohan varmaa kantaa.

Edit: jos maksuvelvollisuus on myyjällä, niin se tietysti vielä oma eri juttunsa. Silloinkin toki ostaja tietää ostavansa tuotetta, josta asianmukaisia veroja ei ole maksettu, vaikka hän ei verovelvollinen itse olisikaan.
Minulla ei ole ongelmaa, jos kauppias jättää veron maksamatta. Voin elää sen faktan kanssa. Henkilökohtainen vastuu kiinnostaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 21.01.2024 14:50
James Potkukelkka kirjoitti: 21.01.2024 14:40 Juu. IMHO on mielenkiintoinen kysymys, onko oikein jättää verot maksamatta, jos tietää, että ne pitäisi maksaa. Mulla ei ole tuohan varmaa kantaa.

Edit: jos maksuvelvollisuus on myyjällä, niin se tietysti vielä oma eri juttunsa. Silloinkin toki ostaja tietää ostavansa tuotetta, josta asianmukaisia veroja ei ole maksettu, vaikka hän ei verovelvollinen itse olisikaan.
Minulla ei ole ongelmaa, jos kauppias jättää veron maksamatta. Voin elää sen faktan kanssa. Henkilökohtainen vastuu kiinnostaa.
:sir:

Mäkin uskoakseni menisin tuon mukaan. Eli jos kauppias ei maksa verojaan, se ei ole mun moraalisellakaan vastuullani. Ymmärrän kuitenkin, että joku muu voisi olla eri mieltä moraalisesta vastuusta. Juridisesti lienee selvää, että kyseessä ei ole ostajan ongelma.

Selvyyden vuoksi merkittäköön kitinään, että jos ostaja järjestää itse kuljetuksen, hänen kuuluu huolehtia verojen maksusta itse.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.01.2024 14:52Mäkin uskoakseni menisin tuon mukaan. Eli jos kauppias ei maksa verojaan, se ei ole mun moraalisellakaan vastuullani. Ymmärrän kuitenkin, että joku muu voisi olla eri mieltä moraalisesta vastuusta. Juridisesti lienee selvää, että kyseessä ei ole ostajan ongelma.
Olen tilannut Euroopasta muistaakseni 8 litraa alkoholijuomia. Valtio on menettänyt arvioilta joitakin satasia, jos ei ole saanut perittyä kauppiailta. Se määrä mitä veroja maksan ja se kaikki paska mihin tiedän niiden menevän tekevät mun veronmaksumoraalista kehnon. En maksa pesoakaan enempää kuin on ehdoton pakko. Toisaalta maksan ne mitä on ehdoton pakko.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 21.01.2024 14:58
James Potkukelkka kirjoitti: 21.01.2024 14:52Mäkin uskoakseni menisin tuon mukaan. Eli jos kauppias ei maksa verojaan, se ei ole mun moraalisellakaan vastuullani. Ymmärrän kuitenkin, että joku muu voisi olla eri mieltä moraalisesta vastuusta. Juridisesti lienee selvää, että kyseessä ei ole ostajan ongelma.
Olen tilannut Euroopasta muistaakseni 8 litraa alkoholijuomia. Valtio on menettänyt arvioilta joitakin satasia, jos ei ole saanut perittyä kauppiailta. Se määrä mitä veroja maksan ja se kaikki paska mihin tiedän niiden menevän tekevät mun veronmaksumoraalista kehnon. En maksa pesoakaan enempää kuin on ehdoton pakko. Toisaalta maksan ne mitä on ehdoton pakko.
Jos myyjä vaatisi sinua järjestämään kuljetuksen itse (eli veronmaksuvelvollisuus olisi sinulla), mitä tekisit? Jättäisit ostamatta?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.01.2024 15:09Jos myyjä vaatisi sinua järjestämään kuljetuksen itse (eli veronmaksuvelvollisuus olisi sinulla), mitä tekisit? Jättäisit ostamatta?
Palaisin vanhaan modus operandiin eli ostaisin laadukkaampia väkeviä alkoholijuomia vain ulkomaanmatkoilta. Verottajan hyöty olisi edelleen 0, mutta minun valikoimani olisi pienempi. Katsoin juuri että viimeksi olen tilannut 2022.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 21.01.2024 14:25
sivustahuutaja kirjoitti: 21.01.2024 14:09 Berlinbottle.de ryhtyi ehdottelemaan, että tilaan UPS:ltä kuljetuksen gineilleni. Edellinen tilaus 2022 tuli normaalisti ilman sähläystä. Vitun THL. Toivottavasti joutuvat henkilökohtaiseen korvausvastuuseen.
Tilasitko kuitenkin?
Ihan periaatteesta peruin tilauksen, vaikka ehdin jo maksaa. Haluan, että nettikauppa on täysin läpinäkyvä kun painan osta-nappia. En jaksa lainkaan sähläystä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23505
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Näki uuden työtilan piirrustukset. Iso halli täynnä työpisteitä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23505
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kauppojen nettisivuilla olevat laskurit hyllyssä olevista tuotteista. Niillä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

Eilenkin ajoin jonnekkin Espoon perukoille 13mm tappiterän takia. Kaikkia muita kokoja oli kyllä hyllyssä, mutta ei sitä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Bluntly kirjoitti: 15.03.2024 8:20 Kauppojen nettisivuilla olevat laskurit hyllyssä olevista tuotteista. Niillä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

Eilenkin ajoin jonnekkin Espoon perukoille 13mm tappiterän takia. Kaikkia muita kokoja oli kyllä hyllyssä, mutta ei sitä.
Aikoinaan tuli oltua monta kesää yhden maahantuojan varastolla töissä. Silloin oppi, että varastokirjanpito hyvin usein heittää muutamalla kappaleella. Samaa tulee sovellettua noihin nettikauppojen laskureihin. Joku 5+ määrä hyllyssä alkaa kuulostaa siltä, että niitä suht luotettavasti myös hyllystä löytyy kun ajaa kaupalle asti.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti: 15.03.2024 8:20 Kauppojen nettisivuilla olevat laskurit hyllyssä olevista tuotteista. Niillä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

Eilenkin ajoin jonnekkin Espoon perukoille 13mm tappiterän takia. Kaikkia muita kokoja oli kyllä hyllyssä, mutta ei sitä.
Tuo koko lienee tarpeellinen sitten mopojen hinkkaamisessa ja ovat taskualennuksella kadonneet.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Noiden saldojen epäluotettavuuden takia pyrin ostamaan netista kaiken. Rautakaupassakin voi ostaa ainakin osan kamoista keräiltynä noudettavaksi, jos vain aikataulu antaa myöten. Rautakauppojen nettikauppojen tuotenimet, tuotekuvaukset ja kuvat vaan ovat usein niin heikkoja, että on pakko mennä paikan päälle katsomaan.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mulla on kaksijakoinen luonne siinä, että monissa asioissa pystyn pelaamaan pitkää peliä (vuosien, vuosikymmenien päähän), mutta monesti jotain ostaessani haluan sen heti.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Nyt kun on pari kerta tullut verkkiksesta kamaa tunnissa woltilla, niin jatkossa kyllä kääntyy katse helposti verkkiksen suuntaan.
Vastaa Viestiin