Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
masa

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja masa »

Bhven kirjoitti:^ Suomenojan liikenneympäri on oikeasti parasta mitä Espoossa on rakennettu vuosikymmeneen.
Ehkä, jos siinä liikkuvat vielä osaisivat liikennesäännöt.
NuoriDaavid

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
Bhven kirjoitti:^ Suomenojan liikenneympäri on oikeasti parasta mitä Espoossa on rakennettu vuosikymmeneen.
Ehkä, jos siinä liikkuvat vielä osaisivat liikennesäännöt.
En kyseistä liikenneympyrää ole testannut, mutta yleisesti ottaen ne ovat jees.

Ympyrät tutkitusti vähentävät vakavia kolareita.
Herra Manala

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

NuoriDaavid kirjoitti:En kyseistä liikenneympyrää ole testannut, mutta yleisesti ottaen ne ovat jees.

Ympyrät tutkitusti vähentävät vakavia kolareita.
Joo, normaalit yksikaistaiset liikenneympyrät varmastikin. Tuossa ympyrässä kun nyt menee kaksi rinnakkaista kaistaa koko ajan ja risteäviä, toisiaan ylittäviä kaistoja, kukaan ei tunnu osaavan ajaa siinä oikein. Valitaan väärä kaista ja tehdään kamikazehätäratkaisuja, tullaan ympyrään kuvitellen että oikein ajava auto lähteekin samasta liittymästä pois mistä ollaan itse tulossa ja tuupataan auto kaistalle eteen parin metrin marginaalilla jne.

Tuo on oikeasti liikenneympyrä, jossa en haluaisi ajaa moottoripyörällä, vaikka olisi vastaohjauksia miten treenailtu. Käyhän Dave kokeilemassa viiden minuutin verran Suomenojaa kello 15-18 välillä. Jos kukaan ei yritä ajaa päällesi sinä aikana Martinsillantieltä tai Finnoontieltä, tarjoan kaljat.
masa

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti: En kyseistä liikenneympyrää ole testannut, mutta yleisesti ottaen ne ovat jees.
Minkähän takia nuo sitten 90-luvulla purettiin pois, kun niitä oli 70-80 luvulla rakennettu todella paljon?
MGandhi

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: En kyseistä liikenneympyrää ole testannut, mutta yleisesti ottaen ne ovat jees.
Minkähän takia nuo sitten 90-luvulla purettiin pois, kun niitä oli 70-80 luvulla rakennettu todella paljon?
Paha sanoa, mutta oletko oikeasti valo-ohjattujen risteysten kannalla? Nythän käsittääkseni liikenneympyröitä rakennellaan uudella innolla EU-säännösten takia.

Itse olen myös selkeästi pro-liikenneympyrät. Ottamatta myöskään kantaa tuohon kyseiseen liikenneympyrään ja sen epäselvyyteen, mutta yleisesti ottaen tuntuu, että suomalaiset ovat oppineet liikenneympyröiden sulavan käytön.
Vihtahousu

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

MGandhi kirjoitti:yleisesti ottaen tuntuu, että suomalaiset ovat oppineet liikenneympyröiden sulavan käytön.
Mitäköhän osaamista siinä yksinkertaisessa pikkuympyrässä ajamisessa on, vilkun käyttö? Se muuten menee 93,4%:ltä puihin sekin. Pikkuympyrät on ihan jees, kunhan eivät vain ole ruuhkaisilla teillä, sit menee kaikki tiet tukkoon jos jono jatkuu ympyrään asti.
Viimeksi muokannut Vihtahousu, 30.05.2008 12:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
killkill

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja killkill »

Minua on alkanut vituttaa suunnattomasti sellainen seikka, että vaimolle tuntuu omat vanhemmat ja sisarukset olemaan tärkeämpi juttu kuin minä, aviomies. Ymmärrän toki, että hän on tuntenut heidät koko ikänsä, mutta minut vasta puoli vuosikymmentä, mutta silti priorisoisin itse hieman toisin.

Käytännön esimerkki: meidän piti lähteä anoppilaan jo keskiviikkona töiden jälkeen loppuviikoksi, mutta mä sairastuin. Kun seuraavana aamunakaan en ollut kunnossa, toinen vääntää melkein itkua että eikö hän pääsekään lähtemään. "Mene kaikin mokomin ja vie auto". Varmastikin veritulpasta toipuvan faijan voinnista on huoli, mutta olisin suonut että sairaalle aviomiehellekin vähän huomioita olisi löytynyt.

Lisäksi sellainen seikka, että syntymäkodista käytetään termiä "kotona", tai "kotiin". Mun mielestä koti on siellä mihin postikin tulee, eli himassa. En millään osaa mieltää faijan nykyisin yksin asumaa kämppää "kodiksi".

Olenko vaan pikkumainen?
Viimeksi muokannut killkill, 30.05.2008 12:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
masa

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja masa »

MGandhi kirjoitti: mutta oletko oikeasti valo-ohjattujen risteysten kannalla?
Ja mistähän tollasen päätelmän vedit?
masa

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja masa »

killkill kirjoitti: Olenko pikkumainen?
Et. Feel ya.
killkill

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja killkill »

Vaola kirjoitti:
killkill kirjoitti:Olenko pikkumainen?
Riippuu siitä, miten tuo ilmenee?
EDIT: lisätty esimerkki.

Taustaa vielä sen verran, notta omilla vanhemmilla oli todella verisiä riitoja samasta aiheesta vielä kun yhdessä olivat. Faijalle veljet ja kotitila oli tärkeä vapaa-ajanviettopaikka, mutsi ei taas viihtynyt niiden kanssa yhtään.

Surkuhupaisaksi jutun tekee se, että mummon delattua kaksi muuta veljestä perheineen pelasi faijan perinnönjaossa todella härskisti paitsioon ja nyt välirikko on täydellinen.

Mä en siis luottaisi verisukulaisiinkaan pätkääkään. Oman perheen kanssa toki pidetään yhteyttä, mutta huomattavasti väljemmin kuin rouvalla. Sieltä soitellaankin suunnilleen joka toinen ilta.
Viimeksi muokannut killkill, 30.05.2008 12:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
masa

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti: moiti puolisosi sukua. :)
Niin tai paremmin niin, että moiti, ja seuraus on:
jätä puolisosi, työsi, myy kaikki omaisuutesi ja ryhdy rantapummiksi Thaimaahan
:P
NuoriDaavid

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Herra Manala kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:En kyseistä liikenneympyrää ole testannut, mutta yleisesti ottaen ne ovat jees.

Ympyrät tutkitusti vähentävät vakavia kolareita.
Joo, normaalit yksikaistaiset liikenneympyrät varmastikin. Tuossa ympyrässä kun nyt menee kaksi rinnakkaista kaistaa koko ajan ja risteäviä, toisiaan ylittäviä kaistoja, kukaan ei tunnu osaavan ajaa siinä oikein. .
Monikaistaiset ympyrät voivat tosiaan olla toinen juttu.
NegaDuck

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

NuoriDaavid kirjoitti:Monikaistaiset ympyrät voivat tosiaan olla toinen juttu.
Miksei samantien otettaisi Swindonista mallia?
NuoriDaavid

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

NegaDuck kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Monikaistaiset ympyrät voivat tosiaan olla toinen juttu.
Miksei samantien otettaisi Swindonista mallia?
:lol:
Vihtahousu

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

killkill kirjoitti: Mä en siis luottaisi verisukulaisiinkaan pätkääkään.
Sorry offtopic, mut tää vaan jatkuvasti hämmästyttää mua.

Siis jossen vois luottaa lähiverisukalaisiini (=veljeeni&äitiini), niin en kyllä tiedä mitenpäin olisin. Toki he eivät ole täydellisiä ihmisiä ja veljenkin kanssa on nyt se aika että pitäs bondata lapsuuden erimielisyyksien yli ja yrittää daily-communikaatiota ilman että kummatkin/jompikumpi polttaa hermojaan.

Blood in, blood out.
masa

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja masa »

Vihtahousu kirjoitti: Sorry offtopic, mut tää vaan jatkuvasti hämmästyttää mua.

Siis jossen vois luottaa lähiverisukalaisiini (=veljeeni&äitiini), niin en kyllä tiedä mitenpäin olisin.
Niinhän sitä luulisi joo.

Oman faijani sanoin: "Et voi tietää miltä tuntuu, kun oma veli pettää"

Yli 20 vuotta ovat olleet jo totaalisessa erossa..
Tix

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Tix »

NuoriDaavid kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:En kyseistä liikenneympyrää ole testannut, mutta yleisesti ottaen ne ovat jees.

Ympyrät tutkitusti vähentävät vakavia kolareita.
Joo, normaalit yksikaistaiset liikenneympyrät varmastikin. Tuossa ympyrässä kun nyt menee kaksi rinnakkaista kaistaa koko ajan ja risteäviä, toisiaan ylittäviä kaistoja, kukaan ei tunnu osaavan ajaa siinä oikein. .
Monikaistaiset ympyrät voivat tosiaan olla toinen juttu.
En usko että niissäkään vakavia kolareita. Peltejä voi kyllä mennä uusiksi kun urpot kolaavat, mutta risteyskolarit lienevät astetta rajumpia kuin suurin piirtein samaan suuntaan ajavien autojen keskinäiset kilkkaukset.

Suomenojan liikenneympyrä on todellakin parasta mitä Espoon liikenteelle on tehty aikoihin. Muutamaankin paikkaan voisi ympätä samanlaisen.
NuoriDaavid

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Tix kirjoitti:
Monikaistaiset ympyrät voivat tosiaan olla toinen juttu.
En usko että niissäkään vakavia kolareita. Peltejä voi kyllä mennä uusiksi kun urpot kolaavat, mutta risteyskolarit lienevät astetta rajumpia kuin suurin piirtein samaan suuntaan ajavien autojen keskinäiset kilkkaukset.
joo
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 30.05.2008 13:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lucas Jackson

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Lucas Jackson »

Vihtahousu kirjoitti:niin en kyllä tiedä mitenpäin olisin.
Eihän se veri tarkoita että automaattisesti olisi luottamussuhde olemassa. Eikä veri automaattisesti tarkoita, että jos ihmissuhteet mättää, niin niissä kannattaa sinisilmäisesti loputtomasti roikkua kiinni. En minä esimerkiksi voinut koskaan luottaa isääni sentin vertaa. Tälläkin hetkellä minulle tärkeimmät ihmiset ovat muita kuin verisukulaisia. Ei siinä mitään ihmeellistä ole. Olen luonut uusia ihmissuhteita jotka koen tärkeämmäksi kuin suhteeni esimerkiksi äitiini tai siskooni.
MGandhi

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

masa kirjoitti:
MGandhi kirjoitti: mutta oletko oikeasti valo-ohjattujen risteysten kannalla?
Ja mistähän tollasen päätelmän vedit?
Näh, emmä tiedä. Jotenkin vain olin tulkitsevinani sun edellisestä viestistä negatiivisen sävyn liikenneympyröitä kohtaan, mutta saattoi olla myös yleinen ihmettely liikenneympyröiden purkamista kohtaan. Go figure. Bygones...
Tix

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Tix »

Vihtahousu kirjoitti:Siis jossen vois luottaa lähiverisukalaisiini (=veljeeni&äitiini), niin en kyllä tiedä mitenpäin olisin.
Ajattelen noin itsekin, mutta toisaalta tiedostan sen, että suurella osalla ei ole näin. Pelkkä sukulaisuus ei tee läheiseksi, vaan toimiva yhteys ja jaetut arvot, lojaalisuus ja epäitsekkyys.

Ammatin puolesta tiedän, että perintötilanteet ovat hyvin tavallinen välien hajoittaja. Jopa silloin, kun tehdyt ratkaisut ovat järkeviä ja tarkoituksenmukaisia. Sitä mukaa kun ihmiset saavat omaa perhettä ja jälkikasvua, oman kasvuperheen merkitys tuppaa vähenemään ja ahneet puolisot ilmestyvät kuvioon.

Olenkin pyytänyt vanhempia pistämään kaiken haisemaan ennen kuin aika jättää, se on paras vaihtoehto kaikille osapuolille. 8)
Herra Manala

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Vihtahousu kirjoitti:Pikkuympyrät on ihan jees, kunhan eivät vain ole ruuhkaisilla teillä, sit menee kaikki tiet tukkoon jos jono jatkuu ympyrään asti.
Mun mielestä taas pikkuympyröitä on ihan turha rakentaa. Jos rakennetaan liikenneympyrä, niin kyllä siinä pitää olla sitä kokoa sitten myöskin, että ihmiset ehtivät autoillaan väliin. Pienet liikenneympyrät ovat aikamoisia hazardipesiä eivätkä tarjoa hirveästi liikenteensujuvuusetua valo-ohjattuihin risteyksiin verrattuna.

killkill kirjoitti:Käytännön esimerkki: meidän piti lähteä anoppilaan jo keskiviikkona töiden jälkeen loppuviikoksi, mutta mä sairastuin. Kun seuraavana aamunakaan en ollut kunnossa, toinen vääntää melkein itkua että eikö hän pääsekään lähtemään. "Mene kaikin mokomin ja vie auto". Varmastikin veritulpasta toipuvan faijan voinnista on huoli, mutta olisin suonut että sairaalle aviomiehellekin vähän huomioita olisi löytynyt.

Lisäksi sellainen seikka, että syntymäkodista käytetään termiä "kotona", tai "kotiin". Mun mielestä koti on siellä mihin postikin tulee, eli himassa. En millään osaa mieltää faijan nykyisin yksin asumaa kämppää "kodiksi".

Olenko vaan pikkumainen?
Minun mielestäni jonkun verran. Ihminen on prioriteettieläin. Jos oman vanhemman terveydentila on kuolemanportteja kolkutteleva, niin ei siinä paljoa aviomiehen flunssat mieltä paina. Kuolema kun on vähän perkeleesti pysyvämpää. En usko että naisellasi on tuossa tilanteessa hirveästi voimavaroja huomioida sun hieman horjunutta terveydentilaasi, vaan pikemminkin tarvitsee itse sitä tukea ja huomiota tällä hetkellä enemmän.

Ja sanotaanhan sitä ihan yleisesti että "asuu vielä kotona", jos asuu vanhempiensa helmoissa, mistä tuo termin jääminen varmasti osittain tulee. Kyllä syntymä-/lapsuudenkodissa on monesti omalla tavallaan paljon enemmän "kotia" kuin jossain kasarmiasutuksessa.
Vihtahousu

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Tix kirjoitti:
Vihtahousu kirjoitti:Siis jossen vois luottaa lähiverisukalaisiini (=veljeeni&äitiini), niin en kyllä tiedä mitenpäin olisin.
Ajattelen noin itsekin, mutta toisaalta tiedostan sen, että suurella osalla ei ole näin. Pelkkä sukulaisuus ei tee läheiseksi, vaan toimiva yhteys ja jaetut arvot, lojaalisuus ja epäitsekkyys.
Juuh, eihän se veri sitä suhdetta luotettavaksi automaattisesti tee, mutta parhaimmalle luottosuhteelle edellytykset mielestäni tulevat kotoa. Toki näin se ei ole kaikille eikä ole edes minulla täydellisesti koska faijaani mulla ei ole mitään suhdetta (his choice). Joskus teinimpänä yllätti juuri tuo luottamussuhteiden puute joissain perheissä, nykyään se tekee surulliseksi.
masa

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja masa »

MGandhi kirjoitti: saattoi olla myös yleinen ihmettely liikenneympyröiden purkamista kohtaan....
Tätä nimenomaan. Liikenneympyrät on jees, varsinkin kun niissä pystyy nykyään hieman oikomaan toisin kuin vanhoissa korkeissa rotvalliympyröissä.
killkill

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja killkill »

Vaola kirjoitti:Toisaalta moni mies varmaan hurraisi ilosta siitä hyvästä, ettei tarvitse lähteä anoppilaan. :P
Juu, etenkin kuin kyseisessä residenssissä vieraillessa minä putoan tärkeysjärjestyksessä jopa koirasta pykälää alemmas.

Kai tässä on vaan pohjimmiltaan kyse siitä, etten mä halua kokea jääväni toiseksi.