Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja annepa »

Kai Nalo kirjoitti: Kerron salaisuuden. Häät ovat pakollista paskaa ja ihan yhtä rasittavia kuin hautajaiset tai rippijuhlat. Se että jo ennestään kovan vaivan ja säätämisen lisäksi joutuu miettimään, että minne saat sen elämäsi arvokkaiman asian hoitoon typerän kirkossa pönöttämisen, muka hauskan hääjuhlan ja typerääkin typerämpien ravintolajatkojen ajaksi, ei tee häihin lähtemisestä yhtään mielekkäämpää.
No voi herranen aika, älä mene häihin jos ne kerran ovat niin hirveää pakkopullaa!
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Kai Nalo

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

annepa kirjoitti: No voi herranen aika, älä mene häihin jos ne kerran ovat niin hirveää pakkopullaa!
Luuletko että olen käynyt missään muissa häissä viimeisen 10 vuoden aikana kuin ystävieni häisssä?

Duunikavereiden ja sukulaisten häät menevät aina roskakoriin. En vaan jaksa tuhlata aikaani moiseen soopaan.


Pointti tässä vitutuksessa on se, että tämä 10 vuotta varsin kiinteää yhteyttä pitänyt kaveriporukkamme on juhlinut aina kaikki häät lastensa kera. Nyt tämä kaveriporukkamme pariskunta joka on lapseton, haluaa kaikkien porukassa olevien jättävän lapsensa pois.

Tai no, kyllä minä tiedän mistä tämä johtuu. Kaverin eukon toiveesta nimittäin. Se helvetin prinsessa on vaan niin käsittämättömän rasittava tapaus, että ei voi kun päätä puristella ja katsella vierestä kun kaveri vetää itsensä hitaaseen hirteen.

Joku palstalainen saattaa muistaa aikaisemmat avautumiseni saksalaisesta harpyijasta..
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja annepa »

Ei vituta vielä, mutta kohta ehkä. Ei tarvi tulla mun ovea kolkutteleen!
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Eihän häihin tosiaan ole pakko mennä! Jos hyvän ystäväni häät olisivat vain aikuisille, ei tulisi mieleenkään nillittää asiasta. Huonon ystävän häihin jättäisin menemättä jos lastenhoito tuottaisi vaikeuksia. Ette siis masa voisi kuskata yhtä mummelia teille tuoksi päiväksi/yöksi? Ymmärrän toki jos ei onnaa, mutta itse tollasia varten sovin vaan hyvissä ajoin mummujen kanssa, ellei isänsä voi hoitaa.


Tosin eipä ole koskaan häihin hirveitä summia tuhlaantunut, satkun tai alle häälahja riittää imo ystävyyden laadusta riippuen ;) Polttareihinkaan ei ole pakko osallistua, mutta hyvän ystävän sellaisiin varmaan haluaakin. Tavallisin käytäntö omassa lähipiirissäni tosin on se, että päiväjuhlassa ovat kaikki ja vaikka kuudesta eteenpäin K18.

Tulispa kutsu kesähäihin! :) Anybody?
Prepare for the worstest.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja annepa »

Kai Nalo kirjoitti: Pointti tässä vitutuksessa on se, että tämä 10 vuotta varsin kiinteää yhteyttä pitänyt kaveriporukkamme on juhlinut aina kaikki häät lastensa kera. Nyt tämä kaveriporukkamme pariskunta joka on lapseton, haluaa kaikkien porukassa olevien jättävän lapsensa pois.

Tai no, kyllä minä tiedän mistä tämä johtuu. Kaverin eukon toiveesta nimittäin. Se helvetin prinsessa on vaan niin käsittämättömän rasittava tapaus, että ei voi kun päätä puristella ja katsella vierestä kun kaveri vetää itsensä hitaaseen hirteen.

Joku palstalainen saattaa muistaa aikaisemmat avautumiseni saksalaisesta harpyijasta..
Ymmärrän vitutuksen tässä kontekstissa, mutta kyllä se silti on juhlakalun juhla ja hehän saavat tehdä mitä huvittavat esim kutsujen kanssa. Eikö miehellä ollut sanan sijaa lapsettomista kutsuista puhuttaessa? Kompromissi olisi varmaan ollut mahdollinen.
Esim meillä oli tuparit (joo, hyvin vertautuvat häihin) nyt vuoden vaihteessa. Kutsussa luki suoraan että lapset ovat tervetulleita mutta toivomme heidän lähtevän viimeistään kello 19 humalaisten aikuisten tieltä. Bileet alkoi siis neljältä iltapäivällä...

Tosin jos kyseessä on todellakin hirveä harpyija niin eihän sen kanssa kompromissejä tehdä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Mitä mieltä olette, järjestättekö juhlat vieraita vai itseänne varten? Ehkä olen itsekäs, mutta minusta hääjuhlat saavat olla hääparin näköinen juhla. Hääpari päättää ohjelma yms, ja vierailla sitten joko on hauskaa tai ei ole. Yleensä tämän tietää jo etukäteen ;-) Häälahja on tavallaan maksu syömisestä ja juomisesta, ja vieraan tehtävä on mukautua sellaiseen hauskanpitoon, mitä on tarjolla. Olin viime kesänä kaksissa häissä, ja molemmissa oli eri tavalla hauskaa, toki lapsuuden ystävän häissä tunsin enemmän porukkaa ja tunnelma näin ollen intiimimpi.
Prepare for the worstest.
Kai Nalo

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

nowaysis kirjoitti:Ette siis masa voisi kuskata yhtä mummelia teille tuoksi päiväksi/yöksi?
Joo, jos haluaa ajella 800 kilsaa. Minä en halua, enkä aio. Toista mummoa joutuu kaivamaan mullan alta.


Laskeskelin että kyseisen pariskunnan häät tulevat maksamaan meille noin 1000-1500 euroa. Tuosta ehkä 600 euroa menee minulta kaverini polttareihin eikä siinä mitään. Polttareihin menen kyllä riemusta kiljuen ja tuskin maltan niitä odottaa.

Lisäksi kyseiset kinkerit pistivät meidän kesän loma ja reissusuunnitelmat ihan vituiksi. Ei voi heinäkuussä lähteä minnekkään, kun yhteensä 3 viikonloppua menee häissä ja polttareissa. Fiilis vaan on ihan :kontrolli:
nowaysis kirjoitti:Häälahja on tavallaan maksu syömisestä ja juomisesta,.
En kyllä totta puhuen ymmärrä tätäkään. Maksu siitä että pääsee juhlimaan toisten häitä? Hehän ne juhlat järjestävät ja kutsuvat juhliinsa. Minusta tuon ei pitäisi maksaa vieraille mitään.

Seuraavaksi kai tulee nyyttärihäät muotiin.
annepa kirjoitti:Eikö miehellä ollut sanan sijaa lapsettomista kutsuista puhuttaessa?
Sen verran kuulemma oli saanut sanottua ja puhuttua harpyijaa ympäri, että 3500 euron sormus oli vaihdettu hieman edullisempaan.
Viimeksi muokannut Kai Nalo, 14.04.2010 12:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nastamuumio

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Mulla on täksi kesäksi ohjelmassa yhdet häät, ja olin tosi iloinen, kun kurkkasin häälahjalistaa ja listassa on enimmäkseen ihan vaan muutaman kympin toiveita. Tältä pohjalta meen innolla polttareihinkin, jos kutsutaan, vaikka en siis tiiä kutsutaanko, kun en tunne morsianta lainkaan niin hyvin kuin sulhasta, ja sulhasen polttareihin ei varmaan naisia kutsuta.

Aiempiin yhden kaverin häihin vein kaksi muumimukia, ja samaa näyttivät tuovan monet muutkin, tosin näitten häiden aikoihin sekä hääpari että parin ystävät olivat kaikki köyhiä opiskelijoita ja häät pidettiin morsiamen kotikaupungissa, joten hintaan tuli junamatkat päälle. Aivan ihanaa oli myös, että hääpari oli valinnut juhlapaikaksi mökkikylän ja parin (ja arvattavasti osin parin vanhempien) kustannuksella saattoi yöpyä yksinkertasissa mökeissä joukkomajoituksessa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

nowaysis kirjoitti:Mitä mieltä olette, järjestättekö juhlat vieraita vai itseänne varten?
Vaikea kuvitella, että joku olisi jokotai linjalla. Vähän omaa ja vähän vieraiden mukaan, sitten perinteikkäämpää settiä.

Mä miellän häälahjan siten, että turha antaa häälahjaa, joka ei kata ruokakulua eli 30e. Siitä ylöspäin siis.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja annepa »

Kai Nalo kirjoitti:
nowaysis kirjoitti:Häälahja on tavallaan maksu syömisestä ja juomisesta,.
En kyllä totta puhuen ymmärrä tätäkään.
No en minäkään. Lahjan saa tuoda tai viedä jos tuntee että halua lahjoa mutta ei kai mitään lahjaa nyt pakosta anneta? Minua esim häiritsee se, että kun ostan jollekin vaikka joululahjan ja annan sen, niin se lahjan saaja sanoo että "voi mulla ei oo mitään sulle". Kerran ostin kaverille lahjaksi kirjan ja ilmoitin että olen tuomassa sitä, se hätäpäissään oli käyny lähiärrällä ostamassa mulle jonku tikkarikortin. Ei hyvää päivää.... Pakkolahja joka oli vielä nolo.

Jos maksua halutaan niin piletit vaan myyntiin häihin ja kutsuun ilmoitus että "osallistuminen maksaa x euroa".
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
bliss

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja bliss »

annepa kirjoitti: Jos maksua halutaan niin piletit vaan myyntiin häihin ja kutsuun ilmoitus että "osallistuminen maksaa x euroa".
Tääkin on nähty. Ei nyt ihan noilla sanoilla mutta kutsussa oli tilinumero ja toive "vain rahalahjoja". Äääääh.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Mulle tulee epämukava olo jos saan joululahjan, mutta en itse ollut varautunut sellaista antamaan. Ihan sama jos toinen vakuuttaa, että antamisen ilosta hän sen antaa, ei saadakseen jotain takaisin. _Mulle_ tulee silti epäkiva fiiwis, oon niinq se pahis enkä hyvis. Toisaalta on mennyt toisinaan niinkin päin, että itse annan mutten saa. Sekin on epäkivaa, kuten sekin että jos on sovittu että annetaan tai ei anneta eikä sitä sitten pidetä. Kyl on vaikeeta!11 Oikeesti ei.
Prepare for the worstest.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Ymmärrän ite ton rahalahjankin. Jos parilla on roipetta jo sikana eikä tarvetta millekään, niin kukkakoristeiset hobbyhall-lakanat lähinnä vituttaa. Voihan sen ilmaista vaikka niin, että halutessasi voit tehdä lahjoituksen häämatkakassaan tms. Tääkin on aika yleinen imo nykyisin.
Prepare for the worstest.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mä en juuri pidä lahjojen saamisesta. Syitä on monia. Harvoin ne ovat oikeasti kivoja tai tarpeellisia. En itse pidä lahjojen ostamisesta tai antamisesta. En pidä siitä velkasuhdemaisesta tunteesta, joka syntyy, kun saa lahjan, eikä itse sellaista toisella anna.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja sipsi »

bliss kirjoitti: Ei nyt ihan noilla sanoilla mutta kutsussa oli tilinumero ja toive "vain rahalahjoja".
No jaa..toisaalta; tilanteen mukaan. Oon ite menossa 60-v. kekkereille vappuna ja tilaisuus on semmosella pienellä risteilybotskilla, joka suhaa käsittääkseni Helsingin edustalla muutaman tunnin. Mun mielestä oli ihan ymmärrettävää, että kutsussa toivottiin ettei sinne laivaan tuoda mitään lahjoja tai kukkia..ja että JOS haluaa muistaa jotenkin, niin siitten voi laittaa matkakassaan rahaa ja sit oli tilinumero.
Koen sukubileet vähän semmosina "pakko mennä"-juttuina, mutta lähes aina on loppujen lopuksi kuitenkin tosi kivaa.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Meillä on hääkotisivuillamme pyyntö vieraille, jossa ensisijainen toive on saada lahja rahana. On meillä lyhyehkö lahjalistakin, tosin omasta mielestäni meillä on jo kaikki tarpeellinen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Meillä toimii suvussa niin, että tarkkaan saa sanoa mitä haluaa ja sitten sen usein myös saa. Turhat jää pois. Tarpeettomat ja pöljät lahjat vituttaa, monesti jouluna tekee jostain tilpehööristä mieli sanoa, että mitä mä tälläkin teen.. No, ymmärrän toki, että osa lahjoista on annettu sillä periaatteella, että antaja luulee saajan ilahtuvan siitä. Mutta saanko niistä itse iloa? En.
Prepare for the worstest.
bliss

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja bliss »

nowaysis kirjoitti:halutessasi voit tehdä lahjoituksen...
Avainsana.
Kun se puuttuu, hommassa on kerjäämisen makua.

Jos itse vielä erehtyisin naimisiin ja jos vielä jonkunlaiset häätkin tarttis pitää, en kyllä laittais lahjalistaa. Jotenkin tuntuis väärältä ottaa vastaan rahalahjojakaan.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

bliss kirjoitti:Jotenkin tuntuis väärältä ottaa vastaan rahalahjojakaan.
Jos kustannat kymppitonnin häät, niin mieli voi muuttua.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
bliss

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja bliss »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
bliss kirjoitti:Jotenkin tuntuis väärältä ottaa vastaan rahalahjojakaan.
Jos kustannat kymppitonnin häät, niin mieli voi muuttua.
Varmasti. Mutta ei tulis mieleenkään ryhtyä sellaisiin juhlajärjestelyihin. Ei ikipäivänä.
Kai Nalo

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

bliss kirjoitti: Jos itse vielä erehtyisin naimisiin ja jos vielä jonkunlaiset häätkin tarttis pitää, en kyllä laittais lahjalistaa. .
´
Lahjalistassa ja rahassa on se helppous, ettei tartte persettä nostaa koneen äärestä ja lahja on hankittu.

Silti, nostan hattua niille hääkutsuille jossa on maininta:

"Meillä on jo kaikkea, emme tarvitse mitään kunhan vaan itse tulette paikalle"

Tällaisen esittäisin itsekin, jos häitäni joskus juhlistaisin.
Viimeksi muokannut Kai Nalo, 14.04.2010 13:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
bliss

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja bliss »

Kai Nalo kirjoitti: "Meillä on jo kaikkea, emme tarvitse mitään kunhan vaan itse tulette paikalle"
Jotain tällasta mä varmaan hain tolla
Kai Nalo

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
bliss kirjoitti:Jotenkin tuntuis väärältä ottaa vastaan rahalahjojakaan.
Jos kustannat kymppitonnin häät, niin mieli voi muuttua.
Miksi järjestää kymppitonnin häitä, jos ehtona on se, että saa "pääsymaksun?"

Käyttäkää raha järkevämmin ja lähtekää kuukaudeksi reissuun.
bliss

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja bliss »

Oon utelias. Millaset häät maksaa kymppitonnin? Se on kuitenkin "aika" paljon rahaa...

edit. Olen ollut yksissä tavattoman (todennäköisesti) kalliissa häissä. Musiikista huolehti mm. Jean S ja takavuosien tangokuningas.
Mutta siis tavallisten ihmisten häät? 10 000 euroa...?
Viimeksi muokannut bliss, 14.04.2010 13:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kai Nalo

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

bliss kirjoitti:Oon utelias. Millaset häät maksaa kymppitonnin? Se on kuitenkin "aika" paljon rahaa...
Mun mielestä noi kuulostaa halvalta. Järjestään kaverit on kironneet 15 -25 tonnin budjetteja. :lol: