Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Dumiz kirjoitti:
Kiukkutipu kirjoitti:No joo. Tuolla missä kävin, mekaanikko kävi ensin koeajamassa mun auton, sen jälkeen se ajoi auton nosturille, otti pyörät irti ja näytti mulle mikä on rikki ja mitä kaikkea pitää vaihtaa.

Niin että etujarrulevyt ja -palat ja oikeanpuoleinen pyöränlaakeri. Hmph.
Yritän nyt leikkiä automekaanikkoa koska mulle vaihettiin etulaakereita ja jarrulevyjä&paloja tässä lähiaikoina.
Niin että miksi ei sitä vasentakin laakeria vaihettu samalla kun jarrulevyt dyynattiin uusix?
No kyl se itse asiassa vaihdettiin. Toi oli vasta arvio. Eilen sain lunastaa ehjätyn auton pajalta ulos.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Manaaja kirjoitti:Oot vissiin sellanen autohuoltojen unelma-asiakas.
Tossa kuvassa oltiin kyllä niin asian ytimessä :D
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Manaaja kirjoitti:Oot vissiin sellanen autohuoltojen unelma-asiakas.
Ei meilläpäin ole asiakkailla ollut isommissa/maahantuojan autohuolloissa mitään asiaa huoltohallin puolelle.
Meillä päin on, tai no ihan missä vaan on, kunhan tuntee oikeat henkilöt :)
Eikä siinä vieressä koko huollon/korjauksen aikaa olla, paitsi sitten jos menee uusinta hommana jo toista kertaa.
Normaalisti vaihdan pari sanaa työtä aloittaessa ja toiset sanat hieman ennen kun työ on valmis. Lopun aikaa näpyttelen duunia et/päyhteydellä.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Manzel
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 146
Liittynyt: 13.08.2011 0:28

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Viesti Kirjoittaja Manzel »

Uskomattoman isoja muutoksia tulee vuorokauden varoitusajalla. Ja kaikki oli aiemmin sovittu ja päätetty toisin helpommalla / järkevämmällä tavalla aikoja sitten. Tuo pisti sellaisen suunnittelu ja viestintärumban aikaiseksi, että tulevaan viikkoon ei paljoa tarvitse tauoista haaveilla. Nukuttaa nyt ja huomenna jne. Perkele.
Avatar
Manzel
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 146
Liittynyt: 13.08.2011 0:28

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Viesti Kirjoittaja Manzel »

Manzel kirjoitti:Uskomattoman isoja muutoksia tulee vuorokauden varoitusajalla. Ja kaikki oli aiemmin sovittu ja päätetty toisin helpommalla / järkevämmällä tavalla aikoja sitten. Tuo pisti sellaisen suunnittelu ja viestintärumban aikaiseksi, että tulevaan viikkoon ei paljoa tarvitse tauoista haaveilla. Nukuttaa nyt ja huomenna jne. Perkele.
Aika satumaista, mutta hommat saatiin reilaan pienessä ajassa. Taas on kaikki jees :)
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Laitoin heinäkuussa Kelaan hakemukseen uniapnearekisteröinnin korvauksesta. Ei ole rahoja tullut, eikä mitään päätöstäkään. Soitin nyt Kelan puhelinpalveluun. Selvittävät.

Ei tiedä vänisevätkö jotain siitä, että olin määrännyt tutkimuksen itselleni, mutta silloinkin pitäisi saada päätös, josta valittaa. Ei niitä papereita nyt voi sinne pöydällä jättää kahdeksi kuukaudeksi perkele!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Viesti Kirjoittaja saira »

Heinäkuussa, ja nyt jo odotat vastausta?! Mulla parhaimmillaan kestäny vuoden, ja sit tuli kieltävä päätös (olin jo unohtanu edes hakeneeni tätä etuutta)... :-D Ja jopa kiireellisissä saattaa joutua odottamaan useampia kuukausia, esim lääkekorvauspäätöksissä ei mitenkään harvinaista. Tää siis empiirisen havainnoinnin mukaan...
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

saira kirjoitti:Heinäkuussa, ja nyt jo odotat vastausta?! Mulla parhaimmillaan kestäny vuoden, ja sit tuli kieltävä päätös (olin jo unohtanu edes hakeneeni tätä etuutta)... :-D Ja jopa kiireellisissä saattaa joutua odottamaan useampia kuukausia, esim lääkekorvauspäätöksissä ei mitenkään harvinaista. Tää siis empiirisen havainnoinnin mukaan...
Jaa. Ei oo aiemmin kokemusta tästä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Viesti Kirjoittaja saira »

^No toi kieltävä päätös koski mun äitiyslomaani, jotain silloin hain kun jouduin baarihommista jäämään pois. Mut siis riippuu kovin Kelasta ja haettavista etuuksista, et kuinka nopeasti käsitellään.

Edit Tosin muistelisin et Kela sai jossain vaiheessa noottia pitkistä käsittelyajoista, on voinut nopeutuakin...
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

NuoriDaavid kirjoitti:Laitoin heinäkuussa Kelaan hakemukseen uniapnearekisteröinnin korvauksesta. Ei ole rahoja tullut, eikä mitään päätöstäkään. Soitin nyt Kelan puhelinpalveluun. Selvittävät.
Ei tiedä vänisevätkö jotain siitä, että olin määrännyt tutkimuksen itselleni, mutta silloinkin pitäisi saada päätös, josta valittaa. Ei niitä papereita nyt voi sinne pöydällä jättää kahdeksi kuukaudeksi perkele!
Kaksi kuukautta on lyhyt aika, joten saat odottaa vielä ja luultavasti kauan. Toisaalta hallintolain (434/2003) 23 §:n 2 momentin mukaan Kelan on vastattava tiedusteluihin. Voisit myös vaatia saman lainkohdan perusteella arviota päätöksen antamisajankohdasta. Puhelinterroriin voi myös turvautua, sillä valitettava totuus on, että jatkuvasti soittelevat vittupäät korjaan asiakkaat saavat nopeampaa palvelua.
Paras päivä ikinä.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kelasta soitti nyt aivan ystävällinen nainen ja kertoi seuraavaa: tulevia sairaanhoitokulujen hakemuksia ei kirjata mihinkään. Näin ollen mistään ei näe, onko hakemukseni tullut. Jos siitä olisi pyydetty jotain lisäselvitystä tms. niin se näkyisi. Jos hakemukseni on vielä jossain pinossa odottamassa käsittelyä, se ei siis näy missään.

Aion nyt vielä selvittää, mihin lähetin hakemuksen (olen aika varma, että laitoin sen menemään Dextrasta ottamaani Kelan kuoreen). Otan sitten vielä ko. konttoriin yhteyttä.

Jos päätöstä ei tule kuudessa kuukaudessa, voi hakea uudelleen kopioilla.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kottarainen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Laitoin heinäkuussa Kelaan hakemukseen uniapnearekisteröinnin korvauksesta...
Mitä maksaa tuo tutkimus privaatissa? Härpäkkeet siis kotiin ja analysoidaan tulos?
Maksoi vähän yli 200 ennen kela-korvausta. Yleensähän kela-korvauksen saisi suoraan lääkärisemalta, mutta kun itse määräsin tutkimuksen itselleni ja en ole ko. lafkassa töissä, eivät voineet antaa sitä suoraan.

Tutkimuksen hintaan kuuluu lausunto.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Manaaja

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Ei sieltä saa edes sairauspäivärahapäätöksiä ulos alle kolmasosavuoden.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9488
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

NuoriDaavid kirjoitti:
Kottarainen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Laitoin heinäkuussa Kelaan hakemukseen uniapnearekisteröinnin korvauksesta...
Mitä maksaa tuo tutkimus privaatissa? Härpäkkeet siis kotiin ja analysoidaan tulos?
Maksoi vähän yli 200 ennen kela-korvausta. Yleensähän kela-korvauksen saisi suoraan lääkärisemalta, mutta kun itse määräsin tutkimuksen itselleni ja en ole ko. lafkassa töissä, eivät voineet antaa sitä suoraan.

Tutkimuksen hintaan kuuluu lausunto.
Mä sain lähetteen työterveydenhuollolta julkiselle, joka lykkäs tutkimusta ja lääkärin aikaa niin lähelle puolen vuoden rajaa kuin mahdollista, mutta sen jälkeen kun hoitoputkeen pääsi on asiat sujuneet ihan mallikkaasti. Olisinko muutaman kympin poliklinikkamaksuja maksanut, mutta tutkimus ja hoito on olleet käytännössä maksuttomia. CPAP-laitteestakaan ei tarvi mitään maksella, jos ei sitä tarkoituksella riko.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Vittu että vituttaa heti kättelyssä taas järjestää näitä kenttäratsastus reenejä ko ihmiset on niin saatanan vaikeita niin pitää aina vitusti säätää.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kelasta ei ole kuulunut. Kun mulla on liikaa aikaa ja nuppivika, niin taitaa olla aika lähteä Kelan konttoriin valittamaan. Seuratkaa iltapäivälehtiä!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriDaavid kirjoitti:Kelasta ei ole kuulunut. Kun mulla on liikaa aikaa ja nuppivika, niin taitaa olla aika lähteä Kelan konttoriin valittamaan. Seuratkaa iltapäivälehtiä!
Dave, älä tee mitään typerää. Ei se ole sen arvoista.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Kelasta ei ole kuulunut. Kun mulla on liikaa aikaa ja nuppivika, niin taitaa olla aika lähteä Kelan konttoriin valittamaan. Seuratkaa iltapäivälehtiä!
Dave, älä tee mitään typerää. Ei se ole sen arvoista.
Heittäydyn lattialle makaamaan ja en suostu lähtemään pois, ennenkuin hakemukseni on käsitelty!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^Kiitos neuvoista :)

Täytyy harjoitella linkkuveitsikumarrusta ennen konttoriin lähtöä!

Tässä sairaanhoitokorvaushakemuksessa Kelalla on kyllä vahva yliote, koska hakemuksia ei kirjata lainkaan järjestelmään tulovaiheessa. Eli ei ole mitään mahdollisuutta selvittää, missä se on :)

Voisi tietysti kumartaa heti ovesta tullessaan ja vielä ennen asiakaspalvelijalle puhumista..
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Viesti Kirjoittaja huima »

^Niin. Empatialla pärjää yllättävän hyvin.

Eivät ne byrokraatitkaan koneita ole vaan ihmisiä, jotka joutunevat vieläpä toimimaan tosi tympeässä koneistossa joka rajoittaa heidän mahdollisuuksiaan tehdä asioita hyvin. Esimerkiksi se Hesarin artikkeli, jossa se sossusetä sanoi että pomot ja mittarit pakottavat käsittelemään raha-anomuksia nopeasti, sen sijaan että ratkottaisiin miksi sama kaveri on taas matti kukkarossa ja elämänhallinta hukassa.

Ei sun asiaa auta yhtään jos siihen menee vielä lisäksi vittuilemaan päälle.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Tää sairaanhoitokorvausasia on kyllä ihan mekaaninen. Ei tarvitse muuta katsoa kuin taksan mukainen hinta, josta Kela korvaa 60%. Mutta en tosiaankaan usko, että asia on ilkeyttään jätetty käsittelemättä.

Mutta kuten sanoin, Kelan systeemissä on kyllä tässä tapauksessa sellainen v-mäinen piirre, että näitä hakemuksia ei tulovaihessa diarioida järjestelmään. Eli mun on mahdotonta selvittää, onko hakemus tullut konttoriin ja missä se mahtaa tällä hetkellä olla.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Manaaja

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Muutenkin mun mielestä toi on vähän suhteetonta alkaa vaatimaan kelan päätöksiä alle kelan listaamien keskimääräisten käsittelyaikojen, kun siinä samassa käsittelyjonossa on ihmisiä jotka odottaa kolme kuukautta tuijotellen yksinumeroista rahasummaa sillä ainoalla tilillään, mistä pitäis penskatkin ruokkia. Daven elämänlaatu ei taida kurjistua ihan samoilla mittareilla, jos se kelan pilluralliraha joka menee yhdellä tankkauksella Audin tankkiin, ei nyt tulekaan tilille ihan tällä viikolla.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mä luulen, etä Dave on tottunut saamaan rahalla keskimäääräistä parempaa ja joutuisampaa palvelua, eikä vaan kykene alentumaan taviksen tasolle. Muistakaamme bussikaistan käyttö tässä yhteydessä!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Asiaa auttaa kamalasti kun on hyvä tuttu Kelassa töissä... :roll:
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Kahvinkeitin laukesi, aamu on pilalla.
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society