Näin minä sen uskoisin menevän pl. joku omavastuu. Tiedossa tapaus jossa idiootti poltti saunan. Vakuutusyhtiö hoiti yhtiön kulut.sivustahuutaja kirjoitti: 18.01.2024 10:55On joo, vakuutustarkastaja tilattu jo paikalle. Meneekös tää niin, että yhtiö saa vakuutuksesta rahat ja vakuutusfirma sitten kynii ne kinkeiltä? Olis rennompi noin.
Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!
-
- Kitisijä
Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
^
Olet varmaan oikeassa. Vaikka vakuutus ei korvaa näille sähkönsäästäjille mitään, niin heidän yhtiölle aiheuttamansa vahingot varmaan korvataan yhtiön vakuutuksesta.
Olet varmaan oikeassa. Vaikka vakuutus ei korvaa näille sähkönsäästäjille mitään, niin heidän yhtiölle aiheuttamansa vahingot varmaan korvataan yhtiön vakuutuksesta.
-
- Kitisijä
Jos minä olisin sähkönsäästäjän kotivakuutuksen myöntäjä, en korvaisi pesoakaan.sivustahuutaja kirjoitti: 18.01.2024 11:27 ^
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
Internet-vakuutusoikeuden asiantuntijana pidän myös selvänä, että yhtiön vahingot maksetaan ongelmitta yhtiön vakuutuksesta.
Säästäjien kotivakuutuskeissi on tosiaan mielenkiintoinen. Kyllähän tuo vaikuttaa törkeältä huolimattomuudelta.
Säästäjien kotivakuutuskeissi on tosiaan mielenkiintoinen. Kyllähän tuo vaikuttaa törkeältä huolimattomuudelta.
Nothing dramatic happens at the tipping point. That just means Amoc is then doomed and it will slowly die, but that process could take 50 to 100 years.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Kotivakuutus ei varmasti korvaa mitään. Kyllä toi nyt niin tuottamuksellista on, että pystyvät helposti luistamaan korvausvelvollisuudesta.So Hard kirjoitti: 18.01.2024 11:46Jos minä olisin sähkönsäästäjän kotivakuutuksen myöntäjä, en korvaisi pesoakaan.sivustahuutaja kirjoitti: 18.01.2024 11:27 ^
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitisijä
Varmasti taloyhtiössä korvataan as. vakuutuksesta osa, mutta ei kaikkea edes rakenteiden suhteen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
Berlinbottle.de ryhtyi ehdottelemaan, että tilaan UPS:ltä kuljetuksen gineilleni. Edellinen tilaus 2022 tuli normaalisti ilman sähläystä. Vitun THL. Toivottavasti joutuvat henkilökohtaiseen korvausvastuuseen.
-
- Kitisijä
Tilasitko kuitenkin?sivustahuutaja kirjoitti: 21.01.2024 14:09 Berlinbottle.de ryhtyi ehdottelemaan, että tilaan UPS:ltä kuljetuksen gineilleni. Edellinen tilaus 2022 tuli normaalisti ilman sähläystä. Vitun THL. Toivottavasti joutuvat henkilökohtaiseen korvausvastuuseen.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
Harrastus on harrastus, mutta onko tuosta ulkomailta tilaamisesta oikeasti järkeä, jos verot maksaa?
Nothing dramatic happens at the tipping point. That just means Amoc is then doomed and it will slowly die, but that process could take 50 to 100 years.
-
- Kitisijä
Suomessa valikoima on mitätön.James Potkukelkka kirjoitti: 21.01.2024 14:27 Harrastus on harrastus, mutta onko tuosta ulkomailta tilaamisesta oikeasti järkeä, jos verot maksaa?
-
- Kitisijä
Ei, jos maksaa.James Potkukelkka kirjoitti: 21.01.2024 14:27 Harrastus on harrastus, mutta onko tuosta ulkomailta tilaamisesta oikeasti järkeä, jos verot maksaa?
Mesa 16 tarjoaisi vielä kuljetuksen itse. Ei ole vissiin karhu karhunnut vielä sieltä.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
Juu. IMHO on mielenkiintoinen kysymys, onko oikein jättää verot maksamatta, jos tietää, että ne pitäisi maksaa. Mulla ei ole tuohan varmaa kantaa.So Hard kirjoitti: 21.01.2024 14:33Ei, jos maksaa.James Potkukelkka kirjoitti: 21.01.2024 14:27 Harrastus on harrastus, mutta onko tuosta ulkomailta tilaamisesta oikeasti järkeä, jos verot maksaa?
Edit: jos maksuvelvollisuus on myyjällä, niin se tietysti vielä oma eri juttunsa. Silloinkin toki ostaja tietää ostavansa tuotetta, josta asianmukaisia veroja ei ole maksettu, vaikka hän ei verovelvollinen itse olisikaan.
-
- Kitisijä
Minulla ei ole ongelmaa, jos kauppias jättää veron maksamatta. Voin elää sen faktan kanssa. Henkilökohtainen vastuu kiinnostaa.James Potkukelkka kirjoitti: 21.01.2024 14:40 Juu. IMHO on mielenkiintoinen kysymys, onko oikein jättää verot maksamatta, jos tietää, että ne pitäisi maksaa. Mulla ei ole tuohan varmaa kantaa.
Edit: jos maksuvelvollisuus on myyjällä, niin se tietysti vielä oma eri juttunsa. Silloinkin toki ostaja tietää ostavansa tuotetta, josta asianmukaisia veroja ei ole maksettu, vaikka hän ei verovelvollinen itse olisikaan.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
So Hard kirjoitti: 21.01.2024 14:50Minulla ei ole ongelmaa, jos kauppias jättää veron maksamatta. Voin elää sen faktan kanssa. Henkilökohtainen vastuu kiinnostaa.James Potkukelkka kirjoitti: 21.01.2024 14:40 Juu. IMHO on mielenkiintoinen kysymys, onko oikein jättää verot maksamatta, jos tietää, että ne pitäisi maksaa. Mulla ei ole tuohan varmaa kantaa.

Mäkin uskoakseni menisin tuon mukaan. Eli jos kauppias ei maksa verojaan, se ei ole mun moraalisellakaan vastuullani. Ymmärrän kuitenkin, että joku muu voisi olla eri mieltä moraalisesta vastuusta. Juridisesti lienee selvää, että kyseessä ei ole ostajan ongelma.
Selvyyden vuoksi merkittäköön kitinään, että jos ostaja järjestää itse kuljetuksen, hänen kuuluu huolehtia verojen maksusta itse.
-
- Kitisijä
Olen tilannut Euroopasta muistaakseni 8 litraa alkoholijuomia. Valtio on menettänyt arvioilta joitakin satasia, jos ei ole saanut perittyä kauppiailta. Se määrä mitä veroja maksan ja se kaikki paska mihin tiedän niiden menevän tekevät mun veronmaksumoraalista kehnon. En maksa pesoakaan enempää kuin on ehdoton pakko. Toisaalta maksan ne mitä on ehdoton pakko.James Potkukelkka kirjoitti: 21.01.2024 14:52Mäkin uskoakseni menisin tuon mukaan. Eli jos kauppias ei maksa verojaan, se ei ole mun moraalisellakaan vastuullani. Ymmärrän kuitenkin, että joku muu voisi olla eri mieltä moraalisesta vastuusta. Juridisesti lienee selvää, että kyseessä ei ole ostajan ongelma.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
Jos myyjä vaatisi sinua järjestämään kuljetuksen itse (eli veronmaksuvelvollisuus olisi sinulla), mitä tekisit? Jättäisit ostamatta?So Hard kirjoitti: 21.01.2024 14:58Olen tilannut Euroopasta muistaakseni 8 litraa alkoholijuomia. Valtio on menettänyt arvioilta joitakin satasia, jos ei ole saanut perittyä kauppiailta. Se määrä mitä veroja maksan ja se kaikki paska mihin tiedän niiden menevän tekevät mun veronmaksumoraalista kehnon. En maksa pesoakaan enempää kuin on ehdoton pakko. Toisaalta maksan ne mitä on ehdoton pakko.James Potkukelkka kirjoitti: 21.01.2024 14:52Mäkin uskoakseni menisin tuon mukaan. Eli jos kauppias ei maksa verojaan, se ei ole mun moraalisellakaan vastuullani. Ymmärrän kuitenkin, että joku muu voisi olla eri mieltä moraalisesta vastuusta. Juridisesti lienee selvää, että kyseessä ei ole ostajan ongelma.
-
- Kitisijä
Palaisin vanhaan modus operandiin eli ostaisin laadukkaampia väkeviä alkoholijuomia vain ulkomaanmatkoilta. Verottajan hyöty olisi edelleen 0, mutta minun valikoimani olisi pienempi. Katsoin juuri että viimeksi olen tilannut 2022.James Potkukelkka kirjoitti: 21.01.2024 15:09Jos myyjä vaatisi sinua järjestämään kuljetuksen itse (eli veronmaksuvelvollisuus olisi sinulla), mitä tekisit? Jättäisit ostamatta?
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
Ihan periaatteesta peruin tilauksen, vaikka ehdin jo maksaa. Haluan, että nettikauppa on täysin läpinäkyvä kun painan osta-nappia. En jaksa lainkaan sähläystä.So Hard kirjoitti: 21.01.2024 14:25Tilasitko kuitenkin?sivustahuutaja kirjoitti: 21.01.2024 14:09 Berlinbottle.de ryhtyi ehdottelemaan, että tilaan UPS:ltä kuljetuksen gineilleni. Edellinen tilaus 2022 tuli normaalisti ilman sähläystä. Vitun THL. Toivottavasti joutuvat henkilökohtaiseen korvausvastuuseen.
-
- Kitisijä
Näki uuden työtilan piirrustukset. Iso halli täynnä työpisteitä.
-
- Kitisijä
Kauppojen nettisivuilla olevat laskurit hyllyssä olevista tuotteista. Niillä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
Eilenkin ajoin jonnekkin Espoon perukoille 13mm tappiterän takia. Kaikkia muita kokoja oli kyllä hyllyssä, mutta ei sitä.
Eilenkin ajoin jonnekkin Espoon perukoille 13mm tappiterän takia. Kaikkia muita kokoja oli kyllä hyllyssä, mutta ei sitä.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Aikoinaan tuli oltua monta kesää yhden maahantuojan varastolla töissä. Silloin oppi, että varastokirjanpito hyvin usein heittää muutamalla kappaleella. Samaa tulee sovellettua noihin nettikauppojen laskureihin. Joku 5+ määrä hyllyssä alkaa kuulostaa siltä, että niitä suht luotettavasti myös hyllystä löytyy kun ajaa kaupalle asti.Bluntly kirjoitti: 15.03.2024 8:20 Kauppojen nettisivuilla olevat laskurit hyllyssä olevista tuotteista. Niillä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
-
- Kitisijä
Tuo koko lienee tarpeellinen sitten mopojen hinkkaamisessa ja ovat taskualennuksella kadonneet.Bluntly kirjoitti: 15.03.2024 8:20 Kauppojen nettisivuilla olevat laskurit hyllyssä olevista tuotteista. Niillä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
^
Noiden saldojen epäluotettavuuden takia pyrin ostamaan netista kaiken. Rautakaupassakin voi ostaa ainakin osan kamoista keräiltynä noudettavaksi, jos vain aikataulu antaa myöten. Rautakauppojen nettikauppojen tuotenimet, tuotekuvaukset ja kuvat vaan ovat usein niin heikkoja, että on pakko mennä paikan päälle katsomaan.
Noiden saldojen epäluotettavuuden takia pyrin ostamaan netista kaiken. Rautakaupassakin voi ostaa ainakin osan kamoista keräiltynä noudettavaksi, jos vain aikataulu antaa myöten. Rautakauppojen nettikauppojen tuotenimet, tuotekuvaukset ja kuvat vaan ovat usein niin heikkoja, että on pakko mennä paikan päälle katsomaan.
-
- Kitisijä
Mulla on kaksijakoinen luonne siinä, että monissa asioissa pystyn pelaamaan pitkää peliä (vuosien, vuosikymmenien päähän), mutta monesti jotain ostaessani haluan sen heti.
-
- Kitisijä
^ Nyt kun on pari kerta tullut verkkiksesta kamaa tunnissa woltilla, niin jatkossa kyllä kääntyy katse helposti verkkiksen suuntaan.