Travian

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
Sleazoid
Elämätön Kitisijä
Viestit: 363
Liittynyt: 16.08.2005 3:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Travian

Viesti Kirjoittaja Sleazoid »

Tix kirjoitti:LIVE vai DIE? :P
Ei kumpikaan näistä, mutta yksi isoimmista liittoumista kuitenkin.
Loppuiko data & argumentit?
Tix

Re: Travian

Viesti Kirjoittaja Tix »

Sleazoid kirjoitti:
Tix kirjoitti:LIVE vai DIE? :P
Ei kumpikaan näistä, mutta yksi isoimmista liittoumista kuitenkin.
Ok. Itse pelaan K-18.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6690
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Travian

Viesti Kirjoittaja aasi »

Pitäisköhän täällä ryhtyä välillä vähän keulimaan?

Saalis 94300 94300 94300 45600

Ei mahtunut edes omiin varastoihin kaikki. :-(
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Sleazoid
Elämätön Kitisijä
Viestit: 363
Liittynyt: 16.08.2005 3:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Travian

Viesti Kirjoittaja Sleazoid »

aasi kirjoitti:Saalis 94300 94300 94300 45600
Olispa mullakin tommoinen farmi... Kerro nyt millasella armeijalla hyökit?
Loppuiko data & argumentit?
bedlam

Re: Travian

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Että pitikin tuolle speed-serverille kirjautua. Tuollahan saa olla vartin välein tarkistelemassa.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6690
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Travian

Viesti Kirjoittaja aasi »

Sleazoid kirjoitti:Olispa mullakin tommoinen farmi... Kerro nyt millasella armeijalla hyökit?
N. 8k miekkoja, vajaa 1k tt:tä, 2.5k huiduja. Viljat ovat aika lahjakkaasti miinuksella. Näihin päiviin saakka parakit ja tallit ovat tehneet jatkuvalla syötöllä miekkoja ja huiduja, nyt ei enää pysty. Pitäisi vallata lisää kyliä, mutta ei oikein ole inspiroinut organisointi ja suunnittelu.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
bedlam

Re: Travian

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Hei siis nyt mä vasta tajusin miten tätä pelataan, mutta samalla lähti kyllä vähän fiiliksetkin koko pelistä. Siis kaikki joukothan kannattaa alkuvaiheessa lähettää nukkumaan mennessään ja muutenkin koneelta pois ollessaan johonkin mahdollisimman pieneen ja kaukaiseen kohteeseen hyökkäämään. Katsoo vain, että matka kestää yhteensä sen aikaa että pääsee takaisin tsekkaamaan.

Tuntuu nyt vähän tyhmälle, että tällaisella väistelyllä ja pakoilulla pärjää ainakin tällä hetkellä parhaiten. Joukot pysyy ehjänä ja hyökkääjät ei saa kätköjen ansiosta saalista. Ja samalla myös kätevästi hämää hyökkijöitä luulemaan, ettei kylässä ole joukkoja. Mun mielestä olisi järkevää, että pitkillä hyökkäysreissuilla olisi omat riskinsä. Joku sattumanvarainen luontotekijä ym, joka pistäisi pohtimaan että kannattaako tuollaisia yön pituisia väistöjä tehdä.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Travian

Viesti Kirjoittaja swirl »

Mulla on käynyt aivan uskomaton tsäkä... mun kimppuuni ei ole hyökätty kuin yhden kerran ever - pelaan kolmosella ja speedillä - ja tällöinkin sain kamalan itkuvolina-anteeksipyynnön, kun tyyppi omien sanojensa mukaan huomasi hetken liian myöhään ettei mun kyliini kannata tulla. Kuulun nimittäin speedillä siihen suurimpaan ja pelottavimpaan koalitioon.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6690
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Travian

Viesti Kirjoittaja aasi »

bedlam kirjoitti:Tuntuu nyt vähän tyhmälle, että tällaisella väistelyllä ja pakoilulla pärjää ainakin tällä hetkellä parhaiten. Joukot pysyy ehjänä ja hyökkääjät ei saa kätköjen ansiosta saalista. Ja samalla myös kätevästi hämää hyökkijöitä luulemaan, ettei kylässä ole joukkoja. Mun mielestä olisi järkevää, että pitkillä hyökkäysreissuilla olisi omat riskinsä. Joku sattumanvarainen luontotekijä ym, joka pistäisi pohtimaan että kannattaako tuollaisia yön pituisia väistöjä tehdä.
Alkupeliin toimivaa strategiaa, mutta myöhemmin vihulaisella voi ollakin pultit matkassa, eikä väistö enää kannata.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Tix

Re: Travian

Viesti Kirjoittaja Tix »

aasi kirjoitti:Alkupeliin toimivaa strategiaa, mutta myöhemmin vihulaisella voi ollakin pultit matkassa, eikä väistö enää kannata.
Eipä itse tullut väistettyä kertaakaan. Se on teutonien puuhaa.
bedlam

Re: Travian

Viesti Kirjoittaja bedlam »

aasi kirjoitti:Alkupeliin toimivaa strategiaa, mutta myöhemmin vihulaisella voi ollakin pultit matkassa, eikä väistö enää kannata.
Näin varmaankin, mutta tässä vaiheessa vaikuttaa ettei vihulaisilla kauheasti pultteja ole. Onkohan tuo speed-servu sen verran uusi sitten vielä.
Tix kirjoitti: Eipä itse tullut väistettyä kertaakaan. Se on teutonien puuhaa.
Sulla on vain käynyt sitten tuuri niinkuin Swirlilläki. Ilman väistelyä en itte pääsisi ollenkaan eteenpäin, hyökkäyksiä kun tulee isoista kylistä useampi päivässä. Väistämättä jättäminenhän olisi täysin järjetöntä.
Tix

Re: Travian

Viesti Kirjoittaja Tix »

bedlam kirjoitti:Sulla on vain käynyt sitten tuuri niinkuin Swirlilläki. Ilman väistelyä en itte pääsisi ollenkaan eteenpäin, hyökkäyksiä kun tulee isoista kylistä useampi päivässä. Väistämättä jättäminenhän olisi täysin järjetöntä.
No ei nyt niinkään. Tarpeeks kätköjä, alkuun niitä voi olla vaikka 4 ja niitä voi purkaa pois. Isot kyllästyvät kun ei heru mitään. (Tai laittavat pulttia.)
bedlam

Re: Travian

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Tix kirjoitti:
bedlam kirjoitti:Sulla on vain käynyt sitten tuuri niinkuin Swirlilläki. Ilman väistelyä en itte pääsisi ollenkaan eteenpäin, hyökkäyksiä kun tulee isoista kylistä useampi päivässä. Väistämättä jättäminenhän olisi täysin järjetöntä.
No ei nyt niinkään. Tarpeeks kätköjä, alkuun niitä voi olla vaikka 4 ja niitä voi purkaa pois. Isot kyllästyvät kun ei heru mitään. (Tai laittavat pulttia.)
Ei siinä kätköt auta kun joka yö hyökkäillään jostain suunnasta ja tapetaan kaikki joukkojen alut. Eikä nuo hyökkijät ole monesti isoja, jotkut teiniteutoonit kasvattavat heti alusta hirveän nuijamiesarmeijan ja ryskyttävät menemään vaikka saldo olisi joka kerta nolla. No, nyt väistelen ja pysyn liikkeessä. Ja kasvan tosi isox ja hurjax.
Avatar
Sleazoid
Elämätön Kitisijä
Viestit: 363
Liittynyt: 16.08.2005 3:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Travian

Viesti Kirjoittaja Sleazoid »

bedlam kirjoitti:Ei siinä kätköt auta kun joka yö hyökkäillään jostain suunnasta ja tapetaan kaikki joukkojen alut. Eikä nuo hyökkijät ole monesti isoja, jotkut teiniteutoonit kasvattavat heti alusta hirveän nuijamiesarmeijan ja ryskyttävät menemään vaikka saldo olisi joka kerta nolla. No, nyt väistelen ja pysyn liikkeessä. Ja kasvan tosi isox ja hurjax.
Koita päästä sellaiseen liittoumaan, josta saat apuja. Järkätkää sun hyökkien alla olevaan kylään kunnon pakkiansa, niin teiniteutonitkin tajuaa pysyä poissa ainakin hetken kun se nuijamiesarmeija on tuhottu. Nuijamiehiä vastaan on aika helppo puolustaa kunnon pakkiyksiköillä.

Omia joukkojasi voit kasvattaa pikku hiljaa lähettämällä valmistuneet joukot johonkin liittouman turvakylään. Hyvästä liittoumasta saa apuja sekä armeijan että resujen muodossa.
Loppuiko data & argumentit?
bedlam

Re: Travian

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Sleazoid kirjoitti:Koita päästä sellaiseen liittoumaan, josta saat apuja. Järkätkää sun hyökkien alla olevaan kylään kunnon pakkiansa, niin teiniteutonitkin tajuaa pysyä poissa ainakin hetken kun se nuijamiesarmeija on tuhottu. Nuijamiehiä vastaan on aika helppo puolustaa kunnon pakkiyksiköillä.

Omia joukkojasi voit kasvattaa pikku hiljaa lähettämällä valmistuneet joukot johonkin liittouman turvakylään. Hyvästä liittoumasta saa apuja sekä armeijan että resujen muodossa.
Ok, tänks. Pitää varmaan miettiä liittouman vaihtoa, tuo nykyinen on aika heikonpuoleinen ryhmitys.
BettyB.

Re: Travian

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Äh, saatte tän kuulostamaan ihan liian monimutkaiselle. Tyhmää. Mä kun niin vaan olisin halunnut kasvatella oman pikku valtakunnan... niisk!
bedlam

Re: Travian

Viesti Kirjoittaja bedlam »

BettyB. kirjoitti:Äh, saatte tän kuulostamaan ihan liian monimutkaiselle. Tyhmää. Mä kun niin vaan olisin halunnut kasvatella oman pikku valtakunnan... niisk!
Ei soo monimutkaista. Just kattoin pienen ja säälittävän kohteen johon lähettää porukkani yön ajaksi ryöstöretkelle. 4,5 tuntia sinne ja toinen takaisin. Vähän kyllä säälittää hyökkäillä pikkukyliin, mutta ei nyt auta kun ei tuota armeijaa kauheesti ole.

Jos ei sulla ole solttuja vielä, niin panosta kätköihin. Meil galleilla taitaa olla tuplasuuret kätköt muihin verrattuna, siitä on kieltämättä ollut suuri apu.

Itte kans luulin aluksi, että tätä voi pelata rauhaisasti ja kukkia kastellen. Mutta kun ei kerran saa olla hyökeiltä rauhassa, niin kostan sen pienemmilleni!!
Tix

Re: Travian

Viesti Kirjoittaja Tix »

Ei mun kimppuun kukaan hyöki. Asiaa voi toki auttaa se, että olen 32 ruudun säteellä suurin pelaaja :7

Se on oikeastaan aika surkeaa olla puolustustilastossa koko serverin hännillä :(
Bhven

Re: Travian

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Tix kirjoitti:olen 32 ruudun säteellä suurin pelaaja :7
Huh, mikä nörtti. :?
BettyB.

Re: Travian

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Hahaaa! Raivokas pullisteluni on tehnyt ilmeisen vaikutuksen, sillä sain kutsun kivasti kasvavaan liittoumaan! Vaviskaa!!
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Travian

Viesti Kirjoittaja swirl »

Woho, viisi kylää, +2000 asukasta ja käväisin jo TOP 200:ssa, mutta tipahdin pari pykälää alaspäin. Kuudes kylä suunnitteilla seuraavaksi \0/
Bhven

Re: Travian

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Travian

Viesti Kirjoittaja swirl »

Homma on alkanut kasvaa vähän liian isoksi... 3000 asukasta, kymmentuhatpäinen armeija ja parikymmentä vakkarifarmauskohdetta vievät vähän liikaa aikaa ja energiaa. Harkitsen jo, että lopettaisin tuon speedin kokonaan.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Travian

Viesti Kirjoittaja swirl »

Ehken voikaan lopettaa pelaamista, kun Travian tuottaa välillä niin suuria ilonhetkiä. Esimerkkinä seuraava lystikäs viesti pelaajalta rauno, jonka kylää olen huvikseni pultannut pari päivää, koska tyyppi ihan yöstä hyökkäsi mun kimppuuni eka. Peräti vajaalla 20 miehellä.
rauno kirjoitti:koska olet tommonen pers reikä kusipää niin opetan pelaamisin ja poistan tilini! teen uuden!!
Lähettämässäni vastauksessa toivoin, että rane avaa uuden tilin samalla käyttäjätunnuksella, jotta voin löytää myös hänen uuden kylänsä, koska olen pitkävihainen ja kostonhimoinen narttu.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Travian

Viesti Kirjoittaja swirl »

^Kyllä se oli ihan pelkkä rauno. Yritti vielä väittää, että ei ole hyökännyt kylääni. Lähetettyäni taisteluraportin ei rauno ole enää ikävä kyllä ottanut yhteyttä.